ETS 30.1.2010 – sobota, kvalifikace – online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: Sobota, 30.1.2010, 21:12 – poslední video tohoto dne (stojí za to) </b>
</p>
<p>
Probouzím se lehce po 4. hodině ranní v sobotu 30.1.2010. Chci pokračovat ve spánku, ale
v hlavě se mi promítá poslední kousek snu – manželka mi volá <!– separe –>právě ve chvíli, kdy se chystám
na jízdu a sděluje mi – dcera je na světě… Hned v zápětí zjišťuji skutečný stav situace. Avšak
noční můra nekončí. Můj centrální nervový systém se ihned přepíná na stupneň číslo 2 a já si v
hlavě začínám promítat dění z pátečnhío prvního dne ETS.
</p>
<p>
Především horentně přemýslím, jak přinutit naše modely Tamiya TT-01 k vyšší rychlosti a lepším
jízdním vlastnostem. Zjišťuji, že zatímco u nás je Hobby kategorie teprve „v plenách“, venku se
to jezdí a borci to mají již „vychytané“. Opravdu by mne a ani kolegu Erika Margonyho nenapadlo,
že budeme řešit převodové poměry na hranici 55/28. Já pojedu dnes 55/26 a nemyslím si, že mi to
pomůže k lepšímu nájezdu. Navíc s třecími tlumiči musím volit zcela jiný styl jízdy. A i kdybych
toto vyřešil, pořád tu kolegové mají stále více výkonu. Fakt je ten, že motor a regulátor si
nechají hodně líbit. A zatímco na Carson CE4 je již hodně poznat převod 58/24, co by motorek
řekl ratiu 55/28…. ?
</p>
<p>
A tak se pořád převaluji z boku na bok. Hledám optimální polohu ke spánku. Ale mozek stále
více a více pracuje v duchu nastávajícího dne číslo 2. Proto vstávám a jdu napsat „po ránu“
tyto řádky. Tak ještě něco na ranní úvod:
</p>
<p>
Těsně před včerejším odjezdem z haly na tabuli zůstaly výsledky poslední skupiny Modified. Tak
těsné rozestupy mezi jezdci – to jsem ještě osobně neviděl. Ostatně si to můžete prohlédnout
na portálu <a href=“http://www.myrcm.ch/main?dId[E]=2443″ target=“_blank“>My RCM</a> přímo
<a href=“http://www.myrcm.ch/de/ets/29012010_164179/Modified/index.html“ target=“_blank“>ZDE</a>. Každopádně Marc Rheinard zajel skvělý výsledek. Ovšem Juho Levanen,
Andy Moore, Michal Bok, Zdenko Kunak, David Ehrbar a všichni ostatní borci podali již v prvním
kole velmi dobrý výsledek. A to máme před sebou den plný kvalifikací, kde bude docházet určitě k dalšímu
zlepšení. A co teprve finálové jízdy v neděli ? V kombinaci s extra chytlavým komentářem se bude
jednat o naprosto famózní zážitek.
</p>
<p>
Tak jo, já se trochu unavil a pokusím se ještě chvíli „prospat“. Je 5:40, sobota 30.1.2010. Po 8.
hodině ranní se uvidíme na dráze…
</p>
<p>
Takže po 7:00 hodině jsem vyzvedl kolegu a hurá do místa dění – Hrotovic. Na dráze jsme byli
po 8. hodině a měřené kvalifikace byly již v plném proudu. Moje jízda měla začít až za 20 minut.
A tak času dost na instalaci pastorku 26 a led diod, které skrášlí můj Nissan GTR Z-Tune. Vše
díky Martinu Skrupskému. Toho jsem po cestě zasvětil do tajů závodů, co je potřeba dělat a na
co si dávat pozor.
</p>
<p>
Wifi opět nefunguje v hale a tak budeme muset na naše teplé místečko k výtahu. Snad tam hotelové
připojení stále jede jako včera.
</p>
<p>
Erik Margony dal to svého TTčka pastorek 25 a taky si snad polepší. Týmová spolupráce Vlahovič / Margony
začíná být na úrovni. A budeme se držet hesla „Přátelé českých TT-01 spojte se :-)“. Stejně budeme
muset ještě prozkoumat modely TT našich kolegů.
</p>
<p>
Kolegové kolem nás hlásí do telefonů svým bližním, kdy pojedou – aby se mohli online podívat na
jejich výsledek a podrobné průjezdy. I když se časový rozpis může posunout. Někteří piloti ještě
zřejmě nestihli snídani a tak to při práci nyní dohánějí.
</p>
<p>
Včera vesměs všichni „drivers“ ladili modely a viděl jsem to pořád. Dnes to nebude, jak to vypadá, jiné.
Navíc s přibližujícím se koncem kvalifikací se bude tempo příprav zvyšovat. Toť můj názor. Potkal
jsem Davida Dohnala, další kluky z Třebíče. Přišli sem podpořit svůj klub RC Třebíč. Jsou tu i
redaktoři RED RC net. Ještě je musím najít a kontaktovat. Ti jsou narozídl ode mne profesionálové.
Martin Hudy konzultoval situaci se Zdeňkem Hamákem ml. Do toho potom přišel ještě Václav Strupek
z Teamu Lestr Models. Jak vidíte – spolupráce mezi našimi jezdci je na úrovni.
</p>
<p>
Opět vynikající komentář ke každé jízdě. To dodává každé jízdě patřičný náboj. Většinou se jezdci
dozvídají aktuální pořadí v jízdě, kdo jaký manévr provedl a na závěr nechybí poblahopřání vítězi
jízdy. Všichni co dojedou jízdu, musí okamžitě dát model na technickou kontrolu. Pak si vzít
reflexní vestu a jít nasazovat na své přidělené místo. Bez diskuse.
</p>
<p>
Na galerii jsem viděl diváky. Tvořili je většinou manažeři, kteří zde mají víkendovou seanci.
Je to kontrastní pohled: muži v kravatě a obleku vs piloti v týmových ohozech. Ale koho by
nepřilákalo dění v této hale ?
</p>
<p>
Za chvíli mne čeká společně s Erikem 2. jízda Hobby. Pastorek 26 na kolo 55. Uvidíme rozdíl a hlavně
– musím již měřit.
</p>
<p>
Tak máme za sebou druhou kvalifikaci Hobby ETS. Čip mi počítá a ukázal mi na listině 12 kol.
Soupeři mají nájezd 13 kol a kolo o cca 2 sekundy na kolo. Top speed už není až taková tragédie, ale
průjezd zatáček na třecích tlumičích… Ale svezení perfektní. Kolega Erik měl nyní o kolo méně.
Na stránkách My RCM najdete kdo v naší, ale i v ostatních kategoriích vede.
</p>
<p>
Jinak i kolega Ladislav Fibík dělá online reportík z této akce a tak pokud chcete vidět jeho
práci, navštivte tento
<a href=“http://www.online-rc.cz“ target=“_blank“>odkaz</a>.
</p>
<p>
Nyní půjdu natočit, jak probíhá kvalifikace jedné ze skupin a zpracuji záznam. Slova totiž řeknou
velmi málo.
</p>
<p>
Tak níže máte záznam z jízdy 6. skupiny Modified. Ale po ní jela další skupina – nejsilnější.
A zde Marc Rheinard, Juho Levanen, Olly Jeferies, Eliot Harper, Kiyo Suzuki, Steen Graversen,
Zdenko Kunak, Chris Graiger a Christian Champs jeli svoji jízdu. Diváci kolem dráhy a nic jiného
je nazajímalo. Komentáře a poděkování při pouštění o kolo. A po jízdě ihned modely na technickou
kontrolu. Naprosto dokonalý zážitek. Ale pokud se podíváte na jízdu ze záznamu – uvidíte tam
obdobnou situaci. Tak zde ji máte:
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/44eXWmDLxG0&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/44eXWmDLxG0&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Erik Margony vedl ve své skupině a zajel i best lap. Ale pak odstoupil – problém s diferenciálem.
Všiml jsem si, že Andy Moore řídí svůj model stále RC soupravou páčkovou. Patří to k jeho Image.
V depu vypadá uvolněně a připravoval se na další kvalifikaci. Jede podvozek HB.
</p>
<p>
Jinak další můj postřeh – když jede nejlepší skupina Modified nebo Stock, tak se kolem dráhy neschází
jen diváci, ale i ostatní jezdci. Na finále kdo přijde pozdě, už nebude mít dobrý výhled – leda
z galerie.
</p>
<p>
Zahlédl jsem Adama Dubáka, který se chystal na svoji jízdu. V té chvíli jsem se podíval i na tribunu
a zde je další pravidlo – pokud se vám zastaví model – musíte zůstat do konce jízdy na tribuně.
Docela mne zajímalo, jak se zatím našim borcům líbí na závodě a jak se jim vede. A tak jsem oběšel
pár kolegů a na pár sekund je vyrušil od jejich práce. Někteří byli spokojení, druzí naopak nikoliv.
Ale ještě mají spoustu času na přípravu a pokusit se zlepšit.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/_TpCgcWr2zQ&hl=cs_CZ&fs=1&“></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/_TpCgcWr2zQ&hl=cs_CZ&fs=1&“ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Třetí kolo kvalifikací naší Hobby ETS. S kolegou Erikem jsme odhalili rozdíl mezi jedním jediným
zubem na pastorku. Já jedu 26, Erik 25 a na rovince jsem mu v pohodě ujel. Toto bude zdokumentováno
v další jízdě. Nicméně z 10. pilotů má nájezd 13 kol a kolo za cca 23 sekund. Já mám kol 12 s
časem 25 sekund na kolo cca. Erik nájezd 11 kol a čas 26 sekund na kolo. Ale co, jedeme Hobby
kategorii a tedy bez stresu. Na tribuně stojíme vedle sebe a čile diskutujeme o tom, jak
nás zase předjeli o kolo. Ale už se nedivíme. Každopádně Nissan svítí vpředu barevnými diodami
od Martina Skorupského. Uvidíte to na záznamu – vypadá to opravdu Cool !!!
</p>
<p>
Při ukládání posledních dat mi spadl přenos, zmizel článek a z něj kus textu. Kravaťáci si zapli
přístroje i u výtahu (jediné funkční místo) a já musel rekonstruovat databázi. Takže pokud vám
chybí starší text, omlouvám se. Ale záznamy a foto jsou všechny. Nechci se opakovat, ale s Wifi
je to tu opravdu hrozné.
</p>
<p>
Přišel za námi Zdeněk Ajmut a ukázal nám katalog Tamiya, ve kterém byly zobrazeny tuningové díly.
Když jsem uviděl možnosti, vše se vyjasnilo. U nás na Mibosport je to Hobby ETS, zde se jede
Hobby Stock s upravenými a vytuningovanými podvozky TT. Pravda, ne všichni mají plný tuning.
Ale pokud dokoupíte tyto věci (které uvidíte na záznamu), hodnota vašeho modelu TT-01 se poněkud
zvýší. Ale pojedete určitě lépe. Já jen doufám, že na Mibosportu to zůstane v základu.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ec_EQEXSZPc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ec_EQEXSZPc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Kolegové se mne ptají, zda se stresuji. Já s kolegou jsme v pohodě. Užíváme si atmosféru a
máme spoustu času na reportík. Ale starost nám nyní dělá přenos. Ani u výtahu už to nejede. Inženýři
si zapli přístroje wifi.
</p>
<p>
Probíhala jízda Modified a já slyšle jména Eliot Harper, Mark Reinhard, Andy Moore, Michal Bok,
Zdenko Kunak a opět super komentář. Naprosto čistá jízda všech a mnozí v pár vteřinách. A opět
kolem dráhy plno sledujících. Vyhrál Mark Reinhard před Juho Levanem a Andy Moorem. Ale i Zdenko
si nevedl špatně. Prostě krásná podívaná, kterou pro vás také natočím – později.
</p>
<p>
Zde zatím máte jízdu Pro Stock třetí, skupinu 9tou. Opět málo chyb. A v této jízdě jel i kolega
Erik Margony. Další jména uvidíte na seznamu. Chvíli jsem sledoval jeho jízdu a pak se přesunul
i k ostatním. Můžete vidět rozdílný průjezd pasážemi. Prostě co pilot, to jiný styl.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/kZMfv-oIguE&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/kZMfv-oIguE&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Šel jsem kolem časomíry a Scotty Ernts se mne ptal, jak se daří a co pořád běhám kolem dráhy s fotoaparátem
a kamerou. Vysvětlil jsem mu, že dělám report pro svůj portál a byla ruka v rukávě. Pozvání
na kávu, trochu konverzace a už jsem byl umístěn do oblíbených v exploreru. Jsou to opravdu
naprosto pohodoví lidé a to jak Scotty Ernst tak Uwe Rheinard. Se Scottym jsem měl čest se vyfotit.
Po tomto oddechu jsem opět vlétl do terénu.
</p>
<p>
No a další náš zběsilý pokus jsme provedli hned poté. Na Martinův MT Himoto jsme umístili kameru
JVC a podívali jsme se do dep z trochu jiného pohledu… Výsledek vidíte níže.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/asDP9s91Vn8&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/asDP9s91Vn8&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Pak následovala opět jízda Hobby ETS. Zde jsem se potrápil s kolegou Erikem. Užili jsme si vzájemné
souboje a čekali jsme na sebe. Jinak nic nového. Uvidíte na záznamu níže, jaký je rozdíl v rychlosti
a průjezdu zatáček mezi námi a zbytkem pole. Navíc si všimněte, že kromě nás dvou všichni jedou karoserii Mercedes Benz CLK DTM. Že by návod k úspěchu ?
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/R_hO9P8pUlo&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/R_hO9P8pUlo&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Jezdci a mechanici jsou pořád u LCD obrazovky a sledují výsledky. Přece jen jde pomalu do tuhého
a každý nájezd je důležitý. Kdo a jak si vede se můžete podívat kdykoliv na výsledky na webu
My RCM. Dnes se jede ještě jedno kolo kvalifikací. A tak špičkoví piloti ladí své stroje do
detailů. Marc Rheinard, Steen Graversen, Eliot Harper, Mr. Suzuki. Avšak i Tonda Pospíchal,
Zdeněk Ajmut jsou připraveni. Zdeněk si postěžoval, že už toho má dnes dost. Ale i kluci z RCA
Trutnov stále řeší své dojezdy a výsledky. Mnoho jezdců se ocitne ve společné finálové
jízdě. Jak to dopadne – to si ještě budeme muset chvíli počkat.
</p>
<p>
Na chvíli se kolem 16:45 přerušil závod a Scotty oznámil, že kdo má zájem, má si jít objednat
menu do bufetu. Aby večer mohla proběhnout oslava v podobě party bez čekání na jídlo. Závod
je před posledním kolem dnešních kvalifikací, tak aby kuchyř na přípravu měl dost času. Jak
vidíte, na vše se zde pamatuje.
</p>
<p>
Já jsem se nyní těšil na kvalifikaci Modified – „nejlepší“ skupiny. Našel jsem si výhodnou
pozici a natočil pro vás zákusek… Ale zatím to není z této jízdy…

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/qvWAlrEwUMw&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/qvWAlrEwUMw&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

</p>
<p>
Václav Sauer – tak toho jsem zastihl, když zrovna dojel svoji jízdu a byl v roli nasazovače.
Je to jeho první závod po velmi dlouhé době s modelem XRAY T3. Měl problémy s naladěním podvozku,
ale nyní dle jeho slov je to již mnohem lepší. A když už nyní jel skvěle, potkal jezdce před sebou
a byla z toho kolize. A pak čekal cca tři kola, než se opět mohl plně koncentrovat. Ale i on si
atmosféru chválí. Václav jede kategorii Pro Stock.
</p>
<p>
Probíhala další jízda Pro Stock číslo 14 a z mikrofonu se ozývalo „easy guys, easy…“ – tímto
uklidňoval hlas pořadatele jezdce k poslušnosti a klidné jízdě. Jeho oku nikdo neunikl. Pokud jste
někoho nabourali, okamžitě jste slyšeli své jméno s prosbou o korekci.
</p>
<p>
Dušan Vinter přišel z jízdy a oznámil mi, že již najeli 16 kol. Tedy Radek Flek. Ale že do
Ačka bude problém se dostat. Protože 5 jezdců je v cca 2. sekundách. A pak další podobně. Ale
držme palce Radkovi, ať ot Ačko má. Je to pan jezdec.
</p>
<p>
Poslední jízda ETS Hobby proběhla v duchu fair play jízdy mezi mnou a Erikem. Oba těsně
za sebou a i do cíle dojeli v jedné sekundě. Pokud někdo havaroval, druhý počkal a v pořadí
se pokračovalo. Je to náš soukromý závod. Na finále se již oba těšíme.
</p>
<p>
Nyní dojedou poslední skupiny Modified. Natočím ještě zřejmě kvalifikaci Modified číslo 1 a
pro dnešní den končím s reportem. Snad se mi s kolegou podařilo přiblížit atmosféru dnešního dne
a zítra se můžeme těšit na finálový den.
</p>
<p>
Na závěr kvalifikačního dne máte k dispozici slibovaný záznam kvalifikace TOP Modified…
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/m-mWk6jaM9I&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/m-mWk6jaM9I&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>