ETS 29.1.2010 – pátek, online report začíná

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: Pátek, 29.1.2010, 20:50 – text a foto</b>
</p>
<p>
Nyní jsem dokončil pracovní povinnosti, zajistil jsem si měnu EUR na startovné a pomalu
vyrážím směr Hrotovice. Tedy <!– separe –>zhruba za necelou hodinu se poprvé přihlásím z haly a letmo
vás seznámím s aktuálním stavem. Po otestování wifi spojení – a bude-li dobré – ihned vám
pošlu pár úvodních fotek a krátký záznam.
</p>
<p>
Po příjezdu na dráhu mne přivítala plná hala. Dráha postavená dostatečně široká s modro-žlutým
značením rohů. Tvar dráhy je poněkud jiný, než byl na posledním Mibosport Cup. Depa kolem dráhy
a všichni piloti mají k dispozici stolky a židle. Wifi je opravdu v hale posílena a já ji
ještě budu testovat ohledně přenosu.
</p>
<p>
Budu mít nyní práci na svém modelu, protože jsem dostal střídavý systém Speed Passion (motor i
regulátor Inspire) a musím jej nainstalovat do modelu a naprogramovat. Chvíli to bude trvat. Ale
nyní jdu nafotit pár foto, ať vidíte, jak to zde vypadá. A i ten záznamek.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/JpiS_-8S6wk&hl=cs_CZ&fs=1&“></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/JpiS_-8S6wk&hl=cs_CZ&fs=1&“ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Jinak nyní do podvečera budou probíhat volné tréninky a potom se pojede kvalifiace Hobby a Modified.
</p>
<p>
Model jsem nachystal a tak tak jsem stihl první volný trénink. Jediní dva jezdci z ČR – Igor
Vlahovič a Erik Margony. Oba si auta nastavili stejně – tedy stejný rozjezd, časování a převod.
A oba jeli naprosto stejně. Ale konkurence byla zcela jiného ražení. Na výjezdu i narovině
první cenová skupina. Co s tím ? V rezervě máma oba časování motoru ze stupně 4 na 9. A pak
ještě převod 55/25. Moto nyná byl po dojezdu vlažný. Musím poladit, jinak budeme uzavírat startovní
pole.
</p>
<p>
Jinak grip koberce dobrý a po naladění řízení se model opět choval stejně jako na posledním Mibo.
U volného tréninku nejsou nutní nasazovači. A tak piloti mohou do depa a ihned pokračovat
v ladění.
</p>
<p>
Mezi tím pořadatel uvedl závod a začal chystat reklamní trička ETS pro všechny startující. Sadu
kol dostanou všichni v rámci startovného. Platit startovné – to mne překvapilo. Bude se platit
v průběhu zítřka a ne před vlastním závodem, jak jsme na to zvyklí.
</p>
<p>
Pořadatel je velmi vstřícný a ihned všem odpovídá na dotazy. Já se ptal na možnost použití karoserie
HPI nebo BPA a bylo mi sděleno, že se pojedou karoserie originál Tamiya. A tak volbě byla jasná –
Nissan GTR Z-Tune.
</p>
<p>
V depech probíhá stále ladění modelů a je vidět, že se nikdo do konce závodů nezastaví. Piloti
mezi sebou hovoří o svém výsledku, o nastavení podvozku a dalších věcech. I nás s Erikem nyní čeká
spousta práce se zrychlením našich TTček.
</p>
<p>
Občerstvení je hned vedle haly, což je výborné. Sledovat jídzu jako divák můžete z ochozu v prvním
patře. Hlášení jsou komentovány v angličtině a občas v němčině. Vše jde jako po drátkách. Výsledky
po zahájení měřených kvalifikací najdete na serveru MyRCM – viz menu vlevo.
</p>
<p>
Díky Toníkovi Pospíchalovi jsme s Erikem sehnali pastorek 25 a firma Reichard zajistila
pastorek 26. Takže já nyní na první měřenou kvalifkaci dám 25ku a uvidím. Konkurence jede
v TT-01 převod 55/28 !!! Tento pastorek nyní neseženu ani náhodou a kolegové z Evropy bohužel neprodají
a nepůjčí (mají po zřejmě po jednom kuse) . Ale snad ta 25ka trochu pomůže, neb dostávame 2 kola bez problémů.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/MsKwtHjk-Ks&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/MsKwtHjk-Ks&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Marc Reinhard ve volném čase hraje fotbálek na herní konzole a vypadá to, že se vůbec nestresuje. Ostatní sedí a
neustále něco ladí. U časomíry mi poradili, abych zašel za Tonni Reinhardem ohledně naprogramování
regulátoru. Ale zatím toho nevyužiji – nastavil jsem vše na maximum. Co bych chtěl více ? Leda
nahrát lepší soft.
</p>
<p>
Wifi v hale chvíli jede, chvíli nejede. Takže upload už jen textu není možný. Musím do patra
a co nejdále od haly. Tam už jsem schopen něco nahrát.
</p>
<p>
V 19:15 bychom měli jet první měřenou ostrou kvalifikaci. Dnes se pojede Hobby ETS a Modified.
Stock začíná až zítra.
</p>
<p>
Mám spoustu práce s TTčkem – což nebývá u mne zvykem. Ale až se doladí převod – pak bude
klid a bude více času na report.
</p>
<p>
Je 18:30 a já jdu natočit a nafotit trochu techniky. A pokusím se ji nahrát ihned na server…
</p>
<p>
Konečně kolem mne prošel Andy Moore. Já ho pořád nemohl potkat a nakonec se mihl kolem našeho
depa. Oskar Malatinský přišel s prosbou, zda bych do fotky nenapsal pozdrav do Trnavy – za chvíli
bylo přání splněno. Možná tato služba bude ještě více v kurzu.
</p>
<p>
Všechno jede zatím jak po drátkách. Slyším zvuk sirény – končí nebo začíná jízda. Piloti jsou
vždy připraveni u tribuny a bez prodlevy nastoupili na jízdu. A tak se tento proces neustále opakuje.
Pravidelně je slyšet komentář ke každé jízdě.
</p>
<p>
Obešel jsem depa jak zahraničních, tak i českých jezdců. Nechci je zbytečně rušit a tak jen někteří
prohodili pár slov. Přece jen mají spoustu práce. Na záznamu můžete vidět připravy karoserií, nastavování
šasi a například Zdenko Kunak sledoval v depu na PC své výsledky. Vedou si zatím dobře a to jak
v kategorii Stock, tak i v Modified.
</p>
<p>
Ozvučení haly je perfektní, osvětlení také lepší jak na Mibosportu. Jen ta wifi je nestabilní
a stále padá. Já se pomalu chystám na první měřený trénink. Držte palce, ať to jede rychleji…
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ycb9pDmShtE&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ycb9pDmShtE&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Tak to mám za sebou… První jízda Hobby ETS. Převod sice pomohl, ale ještě tomu hodně chybí.
na rovince stále ztrácím více jak 2 metry a v zatáčkách jsem „tupý“. Podíval jsem se na modely
soupeřů a vidím tam tlumiče TRF. A tak to pak jede přirozeně jinak. Navíc mi vypadl čip (špatně
přilepen) a tak jsem něměřil. Ale dostal jsem minimálně od 4 jezdců kolo. A to jsem jel jak stroj.
Erik Margony skončil velmi brzy pro technikcou závadu. Vypadá to že finále bude mezi námi dvěma.
Ale jinak jízda pohodová a klidná.
</p>
<p>
Před jízdou pořadatel seřazuje modely a jasně komentuje postup startu. Komentář nechybí ani
u jízdy. A komentování je opravdu na úrovni. Ani naše kategorie není zanedbána. A co teprve
finále – to bude zážitek… Samozřejmě po jízdě jsme museli dát auta na technickou kontrolu
a potom ihned jít nasazovat.
</p>
<p>
Zdeněk Hamák si nachystal profesionální kameru a začal točit reportáž. Od něj to bude profesionální
výsledek narozdíl ode mne. Myslím si, že se máte na co těšit. Michal Bok se mnou chvíli dal řeč a
ptal se, jak se mi tu líbí. Musím říct, že atmosféra je opravdu zcela odlišná od našich závodů.
</p>
<p>
Já nyní jdu nafotit ještě pár záběrů na dobrou noc, které vám ještě nahraji. Zítra začínáme
po 8. hodině. Můžete se těšit na záznamy kvalifikací jednotlivých skupin, čerstvé foto z dep
a tribuny. Bude toho hodně a snad se nám s kolegou Martinem Skorupskim podaří zachytit
to nejzajímavější.
</p>
<p>
Zítra naviděnou u nového článku ze dne 30.1.2010…
</p>