LAST UPDATE: 21:40 – konec reportu
Přijal jsem pozvání RC klubu Zlín na jejich zahajovací závod zimní sezóny 2009/2010 v hale Želechovice u Zlína. Přihlásil jsem se do kategorie Micro, abych pouze nepsal report, ale i potrénoval. Ale potom mne napadl nápad a to v podobě srovnání podvozku TT-01E oproti ostatním podvozkům v kategorii Stock. Zde se jede motor Mig, popřípadě 17,5ka střídavý motor. Pneu je volné. V micro již znám situaci, ale zde mám možnost otestovat podvozek jízdními vlastnostmi oproti ostatním šasi.
Proto jsem po příjezdu na dráhu změnil zařazení v kategorii a rychle přepájel motor Carson za Mig 500. V první fázi jsem zkusil jet na pneu Tamiya Super Slick, ale grip nebyl dostatečný. A tak na řadu přišlo obutí z Mibosportu. Připraven na závod, počal jsem instalovat depo včetně PC stanice a mezi tím se zdravil s účastníky akce.
Velmi slušná účast na prvním závodě. Po presentaci se opět přihlásím s aktuálním stavem jezdců. Počkáme si na potvrzení přihlášek.
Předem chci upozornit, že foto a video bude až po přenosu. RC Zlín má sice k dispozici WIFI, ale ta slouží jen k přenosu výsledků na závodě.
Rozprava proběhla v 9:20 a zde se ujasnila pravidla pro tuto sezónu včetně doby jízdy. Počet účastníků se ustálil kolem 96 jezdců a tak vše bude muset běžet jako po drátkách. Jedou se tři kvalifikace a tři finále. Klasický způsob.
Po ránu opět občerstvení v podobě koláčků a buchet. Takže se všichni mohli posilnit před vlastním startem. Poslední možnost ladění podvozku. Já byl přiřazen do kategorie EKO 2WD, ale budu počítán do Stock.
Takže nyní v rychlosti k počtu a obsazení jednotlivých kategorií na tomto závodě:
Micro: 15 závodníků. Výběr ze jmen: Karel Kratochvíl, Roman Pecuch, Petr Nesládek, Tomáš Brodský, Michal Jurčí, Roman Hradecký a další.
1/18 MT a T: 6 jezdců a jména Martin Bábovský Tomáš Marek, Petr Novotný, Milan Peška a další.
EKO 2WD: 14 borců a zde pojedou například Ondra Macháček, Roman Štalmach, Jura Brabec, Petr Jeremejko, Zdeněk Jánoš, Karel Mikuš, Martin Víta a další.
Stock: 11 pilotů – Martin Kratochvíl, David Fráňa, Vlastimil Pelčák, Igor Vlahovič, Jan Zádrapa, Jirka Kunz…
World GT: 9 jezdců v pohledné kategorii a to například Miroslav Dolanský, Marek Černý, Roman Hradecký, Dušan Vlčánek, Matěj Kupčík…
SUPER STOCK: 37 super stock jezdců. I zde nejobsazovanější kategorie. Napsat všechna jména zde nejde, ale zase pár příkladů: Ladislav Lebánek, Daniel Mach, Milan Šubík, Petr Rovný, Jakub Šimurda, Petr Zvejška, Ivo Dostál, Jirka Olšar, Michal Kubina, Zdeněk Kaška, Magda Pavel (konečně si v klidu zajezdí a nebude u časomíry), Matěj Bábovský…
V 9:30 začalo první kolo kvalifikací. Jdu si připravit svoje TT-01 na první jízdu dne.
Na kvalifikace se podíváme přehledem – co se na dráze a ve skupinách událo. Jak kdo jel, kdo se potýkal s technickými problémy atp.
Kolo první
Micro: jméno Karel Kratochvíl je zapsáno do dějin této kategorie již dávno. A bylo to vidět na stylu a výsledku jízdy. 20 kol a zatím žádný soupeř. Protože 19 kol najeli kolegové Roman Pecuch, Roman Hradecký a Michal Jurčí. Pak už to bylo horší. Mladý Martin Kratochvíl se svým modelem dokázal najet 18 kol. Martin Marek nastoupil do závodu s modelem Robitronic Scalpel a zatím dokázal nájezd v podobě 17. kol. Ale na startu se objevili i jezdci z Určic – Vítek Kutal, Pavel Martinec, jezdci ALS Racing, Vojta Gargulák… Hezké složení, že ?
1/18 MT a T: Tomáš Marek si nahopsal 15 kol na technické a skokové dráze. Modely MT a T létaly vzduchem a kdo dobře dopadl, pokračoval dále. Jinak přišla na řadu práce nasazovačů. Petr Novotný nahopsal o kolo méně. Matěj Bábovský nenastoupil na první kvalifikaci. Hlavně skok na cílové rovince byl obtížný a i když stroj letěl daleko, nebylo jisté jak dopadne.
EKO 2WD: dvě skupiny jezdců a mezi nimi i Igor Vlahovič s modelem Tamiya TT-01. Na rozjížďky v této skupině. Na finále už potom bude v dané skupině finálové. Před jízdou se Roman Štalmach ptal Igora, jaké že to má auto, aby mohl uhýbat :-). Nakonec byl Igor v jednom kole s ostatními. Ze strany Igora šlo o pohodovou a pohlednou jízdu s modelem BMW Z4. Jízdu vyhrál Petr Jeremejko s nájezdem 18. kol. Igor měl nájezd stejný. Na 18 kol dosáhli ještě Roman Štalmach a Jura Hrabec.
Stock: Martin Kratochvíl dokázal najet 18 kol, 5,02.997 (kolo za 15,696). Jel podvozek XRAY T2007 a motor střídavý 17,5. Igor najel také 18 kol, čas měl 5,07.133 a kolo za 16,503. Zajímavé první zjištění. V této skupině létaly občas modely vzduchem a já nasazoval na pozici 8. Ještě jsem auto nepoložil na dráhu a pilot tůroval motor – honem, honem, nestíhám… V této rychlosti rozhoduje kvalita stopy a bezchybné kroužení kolo za kolem. 18. kol dosáhli ještě Jakub Šimurda a David Fráňa. Ostatní měli o kolo a více méně. Igor bude mít nelehký úkol stíhat první pozice. Ale uvidíme.
World GT: Marek Černý a Milan Peška – vypadá to zatím na těsný souboj těchto dvou jezdců. Tato kategorie se zadním náhonem a s podvozkem XRAY X10 je také hodně vyrovnaná. Krásné karoserie s překrásným airbrushem, ale i jednoduché motivy – to vše bylo na dráze k vidění. Petr Jeremejko sice vyhrál první kvalifikaci v EKO 2WD, zde však zatím poslední pozice. Na tribuně jsem viděl i Jirku Hájka.
SUPER STOCK: nejvíce pilotů. Na startovní listině se objevila jména těch, kteří brázdí závody i na jižní Moravě – Pavel Magda, Jaroslav Vala, Jarda Kopecký, Olda Groch. Jména Karel Kratochvíl. Petr Novotný, Martin Bábovský, Tomáš Brodský ani není potřeba představovat. Ano Karel jede i tuto kategorii. Nejlépe zatím zajel Ludvík Kurečka a vypadá to zatím pro tohoto mladého pilota velmi nadějně. Nechal za sebou Petra Novotného, Jardy Kopeckého… Kdo se kvalifikuje do prvních 10ti nejlepších, to je zatím ve hvězdách.
Kolo druhé
Micro: Karel Kratochvíl asi nebude mít na tomto závodě silného soupeře. Jel jako stroj a hlavně bez zbytečných chyb. Jízda Martina Marka se Scalpelem byla skvělá, ale sám pilot naznal, že to není legrace – řídit tento typ modelu. A zřejmě je to podstatný rozdíl oproti modelu 1/5. Team ALS Racing dnes v obou pilotech – tedy oba Svatoplukové. Syn opět v popředí a v jeho „stínu“ otec a mechanik. První jízdu mladý Hájek nedokončil a i nyní si zvykal na dráhu a stopu. Ale podle best lapu by mohl na první 10ku pomýšlet. Roman Pecuch jel poprvé systém Mongoose s motorem 10,5 a se mnou osobně konzultoval nastavení a převodový poměr ještě před závodem. I Pavel Martinec jel dle mého názoru na velké trati dobře a celkem ve stopě. Určice mnohým daly základ pro zimu. Ještě se potom zaměřím na další jezdce Určického poháru.
1/18 MT a T: příprava dráhy v podobě skoků a může se startovat. Na rovince byly za sebou hned dva skoky a tak manévry s modely byly u každého jiné.
EKO 2WD: tady byl nejvíce k vidění podvozek Tamiya F103. Buď v základu nebo v úpravě. Zadní náhon opět prověřoval umění všech. Karoserie zde byly DTM, placky… I Audi A4 Avant zde bylo k vidění. Hlavní je zadní náhon modelu. Řidič Audi jel v podstatě na rodinný výlet :). Fanán Stodola se zasekl o mantinel a ihned burcoval nasazovače. Lotus Elise v červené barvě a černými koly nevypadal také vůbec špatně. Mezi těmito skvosty Igorovo BMW v červené metalíze, kde zatím trpěla pouze zpětná zrcátka (budou muset absolvovat přelakování).
Stock: Martin Kratochvíl chvíli v čele. Pak se pořadí měnilo. Ale jízda všech celkem drsná a s hodně karamboly. Igor to nebude mít ve skupině s těmito jezdci lehké a protlačit se klidnou stopou mezi všemi bude nadlidský výkon. Jízdu vyhrál s nájezdem 19. kol Martin Kratochvíl před Laďou Lebánkem (také 29 kol). Igor asi bude na čtvrté pozici na finálové jízdy. Jeho devizou bude čistá a klidná jízda.
World GT: níže vám zkusím přenést podrobný výsledek druhé kvalifikace skupiny GT. Mira Dolanský i ostatní jezdci si vylepšili svůj nájezd.
Race Results for Heat:7 Round:2 WORLD GT
Position | Car # | Name | Laps | Time | Fastest Lap |
Average Lap |
1 | 1 | Dolanský Miroslav | 21 | 5m02.955 | 13.928 | 14.426 |
2 | 8 | Jurčí Michal | 21 | 5m05.597 | 13.947 | 14.552 |
3 | 2 | Černý Marek | 21 | 5m06.211 | 14.022 | 14.581 |
4 | 3 | Peška Milan | 21 | 5m06.429 | 13.864 | 14.592 |
5 | 4 | Hradecký Roman | 21 | 5m10.404 | 14.046 | 14.781 |
6 | 6 | Kupčík Matěj | 20 | 5m06.261 | 13.347 | 15.313 |
7 | 7 | Jaremejko Petr | 20 | 5m09.405 | 14.694 | 15.470 |
8 | 5 | Hájek Jiří | 20 | 5m16.921 | 14.744 | 15.846 |
9 | 9 | Vičánek Dušan | 1 | 2m29.589 | 149.589 | 149.589 |
Lap | Car 1 | Car 2 | Car 3 | Car 4 | Car 5 | Car 6 | Car 7 | Car 8 | Car 9 |
1 | 15.637 | 14.812 | 14.732 | 15.626 | 16.358 | 14.382 | 15.996 | 15.101 | 149.589 |
2 | 14.639 | 14.643 | 14.822 | 14.332 | 15.518 | 15.110 | 15.592 | 14.729 | |
3 | 14.267 | 14.788 | 14.454 | 14.283 | 15.554 | 36.630 | 15.237 | 15.155 | |
4 | 14.271 | 14.491 | 14.274 | 14.493 | 16.892 | 13.807 | 15.585 | 16.006 | |
5 | 14.552 | 14.700 | 14.746 | 14.046 | 15.584 | 17.116 | 15.597 | 14.267 | |
6 | 14.610 | 14.227 | 14.272 | 14.155 | 16.784 | 13.816 | 14.966 | 14.365 | |
7 | 14.468 | 14.517 | 14.307 | 14.603 | 15.465 | 14.417 | 16.112 | 14.149 | |
8 | 14.187 | 14.297 | 14.410 | 15.907 | 15.265 | 13.656 | 15.399 | 14.198 | |
9 | 14.420 | 14.332 | 14.205 | 14.611 | 16.518 | 13.426 | 15.111 | 14.529 | |
10 | 14.491 | 14.022 | 13.932 | 14.055 | 15.041 | 13.639 | 15.425 | 14.398 | |
11 | 14.257 | 14.174 | 14.901 | 14.633 | 17.113 | 14.805 | 15.844 | 15.082 | |
12 | 14.315 | 14.647 | 14.404 | 14.473 | 15.928 | 13.592 | 16.410 | 15.329 | |
13 | 14.416 | 14.193 | 14.078 | 14.230 | 14.894 | 14.735 | 16.417 | 14.077 | |
14 | 14.439 | 14.076 | 14.167 | 14.951 | 15.197 | 14.696 | 14.694 | 13.947 | |
15 | 13.928 | 14.114 | 14.128 | 15.599 | 16.481 | 13.347 | 14.963 | 14.127 | |
16 | 14.211 | 14.043 | 13.864 | 15.616 | 15.173 | 13.424 | 14.719 | 14.275 | |
17 | 14.306 | 14.372 | 14.205 | 15.023 | 14.894 | 13.888 | 15.124 | 14.135 | |
18 | 14.147 | 14.901 | 14.938 | 15.155 | 14.744 | 13.952 | 15.191 | 14.038 | |
19 | 14.539 | 18.390 | 19.055 | 14.849 | 14.991 | 13.690 | 15.698 | 14.788 | |
20 | 14.416 | 14.113 | 14.289 | 14.838 | 18.527 | 14.133 | 15.325 | 14.688 | |
21 | 14.439 | 14.359 | 14.246 | 14.926 | 14.214 |
SUPER STOCK: i zde jezdci ladili svoje stroje a i zde docházelo ke zlepšení mnohých. Jakub Šimurda, Marek Černý, Tomáš Rajdus, Luděk Maléř a v první skupině potom Peter Novotný, Ludvík Kurečka, Martin Bábovský… Níže vám přináším výsledek nejlepší skupiny – druhá jízda…
Race Results for Heat:11 Round:2 SUPERSTOCK
Position | Car # | Name | Laps | Time | Fastest Lap |
Average Lap |
1 | 4 | Novotný Petr | 22 | 5m01.808 | 13.309 | 13.719 |
2 | 1 | Kurečka jun. Ludvík | 22 | 5m02.082 | 13.337 | 13.731 |
3 | 3 | Bábovský Martin | 22 | 5m07.668 | 13.580 | 13.985 |
4 | 2 | Kopecký jun. Jaroslav | 22 | 5m13.049 | 13.577 | 14.229 |
5 | 9 | Magda Pavel | 21 | 5m05.713 | 14.130 | 14.558 |
6 | 5 | Dolanský Miroslav | 21 | 5m10.341 | 13.494 | 14.778 |
7 | 8 | Bábovský jun. Martin | 21 | 5m11.621 | 14.127 | 14.839 |
8 | 6 | Bábovský Matěj | 20 | 5m10.807 | 13.694 | 15.540 |
9 | 7 | Kratochvíl Karel | 5 | 1m14.760 | 14.338 | 14.952 |
Lap | Car 1 | Car 2 | Car 3 | Car 4 | Car 5 | Car 6 | Car 7 | Car 8 | Car 9 |
1 | 14.281 | 14.464 | 14.799 | 13.878 | 15.336 | 14.162 | 14.802 | 15.172 | 14.560 |
2 | 13.337 | 14.051 | 13.639 | 14.078 | 14.529 | 14.287 | 14.338 | 14.620 | 14.435 |
3 | 13.635 | 14.867 | 13.890 | 13.822 | 14.770 | 14.394 | 15.085 | 14.303 | 14.297 |
4 | 13.391 | 13.618 | 13.876 | 13.524 | 19.528 | 16.562 | 14.398 | 14.869 | 14.244 |
5 | 14.012 | 14.166 | 13.863 | 13.553 | 14.626 | 13.883 | 16.137 | 14.960 | 14.686 |
6 | 13.655 | 14.366 | 13.809 | 13.384 | 14.020 | 14.590 | 14.574 | 14.225 | |
7 | 13.495 | 13.957 | 13.939 | 14.093 | 14.360 | 13.895 | 14.690 | 14.548 | |
8 | 13.664 | 13.747 | 13.580 | 13.834 | 14.190 | 13.694 | 14.396 | 14.239 | |
9 | 13.617 | 14.801 | 14.009 | 13.551 | 13.494 | 15.260 | 14.411 | 14.773 | |
10 | 14.210 | 13.957 | 13.869 | 13.957 | 14.405 | 13.925 | 14.211 | 14.267 | |
11 | 13.611 | 13.774 | 14.157 | 13.590 | 14.523 | 13.756 | 14.545 | 14.940 | |
12 | 13.621 | 13.851 | 13.790 | 13.392 | 14.185 | 14.447 | 14.170 | 14.792 | |
13 | 13.641 | 14.221 | 13.970 | 13.789 | 14.283 | 13.880 | 14.415 | 14.356 | |
14 | 13.577 | 13.726 | 13.852 | 13.497 | 16.174 | 14.312 | 18.744 | 14.550 | |
15 | 13.540 | 13.868 | 14.285 | 13.309 | 14.082 | 14.080 | 14.487 | 15.320 | |
16 | 13.758 | 13.858 | 13.773 | 13.756 | 15.104 | 14.062 | 14.393 | 14.807 | |
17 | 13.762 | 13.847 | 13.898 | 13.609 | 14.461 | 34.785 | 17.489 | 14.534 | |
18 | 13.491 | 13.716 | 13.800 | 13.503 | 13.859 | 17.124 | 14.323 | 14.620 | |
19 | 13.698 | 13.577 | 15.298 | 13.687 | 14.069 | 15.124 | 14.140 | 14.952 | |
20 | 14.152 | 19.081 | 14.156 | 13.862 | 14.913 | 14.585 | 14.127 | 14.130 | |
21 | 13.763 | 13.902 | 13.753 | 13.995 | 15.430 | 14.582 | 14.438 | ||
22 | 14.171 | 13.634 | 13.663 | 14.145 |
Kolo třetí – ano jelo se ještě jedno kolo kvalifikací
V této části, tedy třetím kole kvalifikací vám přinesu podrobný výsledek jednotlivých skupin včetně průjezdů. Aby jste si mohli udělat představu, jak jsou rozdíli mezi borci a jak si zatím stojí. Máte to namísto RC Timing výsledků, protože zde jsou výsledky přenášeny pouze interní wifi sítí, nikoliv na internet přímo. Nicméně RC klub Zlín to má i tak vychytané. Takže studujte, studujte a těště se na finálové jízdy. Pozorovat budu až finálové jízdy…
Micro: Karel Kratochvíl TQ na finále první skupiny. Vzledem k náskoku před ostatními nebude mít obtíže v dalších jízdách. Podívejte se ale na výsledek druhé skupiny – 4 borci v jednom kole. To bude zajímavé a moc…
Race Results for Heat:1 Round:3 1:18 onroad
Position | Car # | Name | Laps | Time | Fastest Lap |
Average Lap |
1 | 1 | Kratochvíl Karel | 21 | 5m13.973 | 14.211 | 14.951 |
2 | 4 | Marek Martin | 18 | 5m09.293 | 15.565 | 17.183 |
3 | 6 | Nesládek Petr | 17 | 5m04.099 | 15.920 | 17.888 |
4 | 2 | Kratochvíl Martin | 17 | 5m04.263 | 16.339 | 17.898 |
5 | 3 | Kutal Jun-žák Vít | 16 | 5m12.466 | 17.970 | 19.529 |
6 | 7 | Stodola Fanánek | 13 | 5m12.283 | 16.261 | 24.022 |
7 | 5 | Nesládek Mikuláš | 12 | 5m10.148 | 19.263 | 25.846 |
Lap | Car 1 | Car 2 | Car 3 | Car 4 | Car 5 | Car 6 | Car 7 |
1 | 14.864 | 17.177 | 19.225 | 16.732 | 24.156 | 18.921 | 30.557 |
2 | 14.848 | 16.626 | 19.552 | 18.032 | 23.563 | 18.178 | 18.066 |
3 | 14.672 | 17.206 | 19.473 | 22.449 | 24.190 | 19.301 | 16.261 |
4 | 14.948 | 17.672 | 17.970 | 16.240 | 19.263 | 16.121 | 27.239 |
5 | 14.393 | 16.385 | 17.989 | 15.565 | 28.877 | 21.364 | 16.922 |
6 | 14.646 | 17.633 | 18.087 | 17.648 | 21.636 | 18.388 | 20.112 |
7 | 14.836 | 18.752 | 19.704 | 15.755 | 44.595 | 18.027 | 19.425 |
8 | 15.089 | 19.053 | 20.976 | 16.044 | 22.229 | 16.399 | 70.964 |
9 | 14.732 | 17.866 | 20.441 | 15.672 | 27.256 | 17.621 | 19.751 |
10 | 15.041 | 16.698 | 21.769 | 16.007 | 20.402 | 16.930 | 18.837 |
11 | 14.998 | 22.871 | 18.670 | 15.770 | 22.971 | 15.920 | 17.893 |
12 | 14.592 | 16.491 | 19.190 | 15.872 | 31.010 | 17.217 | 18.019 |
13 | 16.501 | 18.362 | 21.411 | 17.574 | 16.752 | 18.237 | |
14 | 15.449 | 16.531 | 20.243 | 16.577 | 16.838 | ||
15 | 14.211 | 17.432 | 18.013 | 19.937 | 16.492 | ||
16 | 15.075 | 21.169 | 19.753 | 17.073 | 17.928 | ||
17 | 15.727 | 16.339 | 15.786 | 21.702 | |||
18 | 14.498 | 20.560 | |||||
19 | 15.262 | ||||||
20 | 14.398 | ||||||
21 | 15.193 |
Race Results for Heat:2 Round:3 1:18 onroad
Position | Car # | Name | Laps | Time | Fastest Lap |
Average Lap |
1 | 5 | Brodský Tomáš | 19 | 5m04.472 | 15.347 | 16.025 |
2 | 1 | Pecuch Roman | 19 | 5m07.176 | 15.433 | 16.167 |
3 | 2 | Hradecký Roman | 19 | 5m09.133 | 14.561 | 16.270 |
4 | 8 | Jurčí Michal | 19 | 5m12.135 | 14.848 | 16.428 |
5 | 4 | Hájek Svatopluk | 18 | 5m09.334 | 15.231 | 17.185 |
6 | 6 | Martinec Pavel | 16 | 5m10.457 | 16.957 | 19.404 |
7 | 3 | Hájek st. Svatopluk | 15 | 5m06.578 | 17.079 | 20.439 |
8 | 7 | Gargulák Vojtěch | 12 | 5m09.489 | 20.649 | 25.791 |
Lap | Car 1 | Car 2</FONT&g |