Slavkov u Brna 1.8.2009 – 2 x 20 minut nonstop

Igor Vlahovič


<p>
V podvečerních hodinách se sice měl jet večerní závod Tamiya, ale díky oslavě se záměr
nezdařil. Nicméně tři piloti = „nadšenci“ se dohodli s panem Šeligou a <!– separe –>ten těmto nezmarům
nastavil 20. minutový interval pro jejich stíhací jízdu. Kdo najede za 20 minut nejvíce kol ?
</p>
<p>
Kdo se této akcičky účastnil ? Igor Vlahovič, Aleš Bayer a Martin Láska. Tři piloti připraveni
na jízdu. Igor jel s karoserií Nissan 350Z Nismo, Aleš krotil Nissan Silvia a jediný Martin jel
německou značku – BMW 320 SI.
</p>
<p>
Aleš jel LiPo 5000 mAh, Igor 3300 mAh a Martin 4000 mAh. Motor Mig 500 Race měli všichni a podobný
převodový poměr. Kvalifikace ukázala vyrovnanost modelů. Bude to velmi zajímavé, kroužit 20
minut bez chyby.
</p>
<p>
Start byl naplánován na 20:00. Ještě se provedlo pár fotek před startem v depu a pak na roštu.
Pak již nic nebránilo startu velkého závodu. Všechny modely byly osvětleny.
</p>
<p>
Ihned po startu byla kolize a Igor musel běžet k modelu a nasadit si ho. Chtěl pak běžet zpět
k tribuně a řídit. Ale nedalo se to. A tak ihned ztratil kolo na oba borce. Pak ještě dvakrát
musel jít dolů nasadit pneu na ráfek a tak dostal kola tři od Aleše a dvě od Martina. Na dráze
bylo poněkud volno a pokud Igor nesundal pneu, nechybovalo se a jen se kroužilo. Aleš najel celkem
29 kol, best lap 37,82. Martin Láska dojel druhý s nájezdem 28. kol a best lapem 39,216 (jel baterie
pouze 15C) a Igor nasportoval 26 kol a jeho best lap byl 37,192. Alespoň nějaký úspěch.
</p>
<p>
Přišel Ivo Day a naplánovala se druhá vytrvalostní jízda opět na 20 minut. Tedy bylo o pilota
navíc. Ivo startoval s Lamborghini Countach ve fluorescentní barvě, která svítila a to doslova.
</p>
<p>
Start druhé jízdy byl naplánován na 21:00. Čtyři piloti na startu. Ještě těsně před startem
opět foto modelů při větší tmě.
</p>
<p>
Bylo opět odstartováno. Do vedení na krátkou chvíli nastoupil Igor, ale opět sundal pneu a tak
celý interval pravidelně běhal dolů. Aleš opět ve vedení a pak se dostal na střechu. A tak ho dojel
Martin Láska a jeli spolu až do konce. A soupeřili o první pozici. Ivo Day kroužil se svým Lamborgini krásně a bez větších
chyb. Igor ztrácel již 3 kola na přední jezdce a měl dokonce nehodu a vyjel mimo trať. Dnes
Igor nezávodil, ale sportoval.
</p>
<p>
Pořadí po 20. minutách tedy: Martin Láska 27 kol, best lap 37,835, Aleš Bayer 27 kol, best lap
36,533, Ivo Day 24 kol, best lap 45,18 a poslední Igor Vlahovič 21 kol, best lap 38,009.
</p>
<p>
Po tomto měřeném závodě se kroužilo již bez časomíry do pozdních nočních hodin. Nezbývá poděkovat
Vladimíru Šeligovi za jeho pomoc při měření a že nám věnoval svůj čas. Díky pane. Hezky ztrávený
sobotní večer před nedělním závodem MČR Touring Car a Porsche Cup. Hezkou doboru noc přátelé…
</p>