12 hodin Blansko – OFFLINE report – dokončení !!!

Igor Vlahovič


<p>
Na dráhu v Blansku s kolegou Ladislavem Mlčákem přijíždíme kolem půl sedmé ráno. Většina týmů je na dráze již od včerejška a tak ještě vyspávají. Mně se podařilo zachytit <!– separe –>i Radu Bryxe, jak se probouzí do sobotního rána.
</p>
<p>
My osobně čekáme na šéfa týmu Zdeňka Pekaře, který je v tuto dobu kousek od nás. Od 7:00 je dráha otevřena pro ranní či dopolední trénink. V tuto dobu ještě na dráze nidko nekrouží kromě Pavla Magdy, který dráhu čistí, aby byla na 100% připravená.
</p>
<p>
David Hirt onemocněl… Toto se dovídáme po příjezdu Zdeňka. A tak jedeme pouze ve třech… Tak to si užijeme na 150%…
</p>
<p>
Ihned po ránu začínáme s přípravou modelu. Já mám na starosti karoserii a její přípravu na podvozek, Zdeněk a Laďa kontrolují a upravují elektroniku a baterie. Na dráhu zatím přicházejí další týmy a věnují se podobné činnosti.
</p>
<p>
Kolem 8:00 ještě stále ladíme grip modelu a na dráze již krouží skoro všechny týmy. Jdeme si pohrát s pneumatikami a nastavením zadní pružnosti.
</p>
<p>
Kolem 9:30 máme model celkem dobře naladěn a jelikož jsme tři v týmu, kroužíme na střídačku
po okruhu. Laďa řeší ještě drobnosti v nastavení. I ostatní týmy pokračuhí v testování. Přes den neočekáváme příliš velké teploty. A bude pršet… Proto připravujeme druhý regulátor pro všechny případy. Máme připravenou sadu pro zavodnění modelu. Nápad od Zdeňka byl OK. Snad to v dešti pomůže.
</p>
<p>
Lehce po 10. hodině proběhla rozprava a sdělení základních pravidel. Společné foto všech týmů a modelů a na 10:30 je naplánována kvalifikace na 15 minut.
</p>
<p>
Za 15 minut startujeme !!! Igor jede jako první za tým Prostějov. Tým o tom jednohlasně rozhodl. No uvidíme, co se bude dít za hezkých 12 hodin jízdy.
</p>
<p>
Přesně ve 12:00 je odstartováno. První výměna baterií u našeho týmu po cca 30 minutách. Já jedu
nyní dvě baterie za sebou a chvílemi jsme i na 5 pozici celkově. Vyhýbám se kolizím a jedu bez chyb. Ppo mně nastupuje Laďa a ze začátku jede nervózně a občas chybuje. Ale pak je to již v pohodě. jako třetí za volant vozu „usedá“ kolem 13:30 Zdeněk. I on jede vyrovnaně i když občas s kolizí. Jsme nyní na 8. místě.
</p>
<p>
Po hodině a půl jezdí na prvním místě MPM Hobbyteam, na druhém RCA Kladno a na třetím RC Blansko. Čtvrtou pozici jede RC Team Rychvald, dále pak MaVALL Team, RC- Drift, Team Airspeed, RCA SVČ Trutnov, RC Prostějov a na posledním místě Omega Racing Team.
</p>
<p>
Po druhé začalo pršet a pak přichází bouřka… Ve třech lidech v týmu je to celkem záhul vše stíhat a tak nemám čas nic psát dále a všechna pozornost se věnuje týmu.
</p>
<p>
Každopádně se v brzké době přesně na tomto místě objeví doplnění z pohledu našeho týmu, který dojel i po dvou výměnách regulátorů celkově 7.
</p>
<p>
10. ročník 12ti hodinovky v Blasnku vyhrál domácí klub RC Blansko. Podrobné průjezdy, stání týmů a koncové výsledky zatím najdete <a href=“ http://www.myrcm.ch/cz/blansko/17072009_131029/12hod/index.html“ target=“_blank“>ZDE </a>. Díky za pochopení a vyčkání na další pokračování. Fotky budou samozřejmě také doplněny.
</p>
<p>
<b>Co se tedy dále dělo v týmu před a po vypuknutí deště ? </b>
</p>
<p>
Do začátku bouřky jsem opravdu myslel, že stihnu psát dění na dráze cca po hodině. Ale s nástupem
deště se situace radikálně změnila. Buď jsem byl na tribuně a považován za „TOP jezdce týmu“ jsem
se pokoušel stahovat náskok soupeřů, kterým se od poloviny závodu stal OMEGA Racing Team. Pravdou
je, že jsem za sucha jel celkem velmi dobré časy (TOP čas 14,623) a i za mokra jsem dokázal stahovat. Pokud jsem zrovna
neřídil model, staral jsem se o baterie nebo jsem pouze hlídal dění na dráze. To stejné dělali kolegové.
</p>
<p>
Po vypuknutí deště jsme zastavili, abychom pořádně zavodnili model. Bylo to ve 430. kole. Nejprve jenom
krápalo, ale pak to začalo naostro. Těžko se nám volilo obutí, protože jsme měli omezený výběr pneumatik
a to pouze v provedení SLICK. A tak jsme nasadili variantu z minulého roku, kdy za deště to fungovalo velmi
dobře. Ale ze začátku bylo málo vody na trati a tak model byl nedotáčivý. Pohrál jsem si s výchylkami
na vysílači a bylo to řiditelné.
</p>
<p>
Ale po chvíli stála voda na trati a obutí začalo fungovat na 110%. Musel jsem opět stáhnout výchylky
a jel jsem jako první za hustého deště.
</p>
<p>
Nic jsme nepodcenili, ale i do dobře zabezpečeného modelu se dostala voda a v 505. kole se nám poprvé
zastavil stroj. Došlo k rozbalení ochrany regulátoru a byla tam vlhkost. LRP regulace neshořela, ale
při vlhkosti odstavila. A to jen na chvíli. Po otevření a vysušení byla cca ready. A tak jsme se vrátili
cca po půl hodině na trať.
</p>
<p>
Při průjezdu kolem číslo 609 se Zdeňkovi opět model zastavil. Opět práce v depu. Řízení šlo, ale plyn
nikoliv. Práce v hustém dešti byla přítěží. Stan, který nám zapůjčil team Airspeed (děkujeme moc) sice
nepromokal, ale voda tekla všude kolem. Běhali jsme v blátě a bylo celkem chladno. Počítače jsme museli
schovat, jinak hrozilo zničení. A proto jsem se také odmlčel v ONLINE reportu.
</p>
<p>
32 minut zdržení opravou je při čase na kolo 20 sekund celkem dost časová ztráta. Chtěli jsme použít
regulátor od Laďi Mlčáka – Nosram Dominator, ale po připojení prostě shořely FET součástky a to byla
polarita dodržena. Asi se lekl deště…
</p>
<p>
Měl jsem ho tam jen z legrace, ale nakonec i on přišel na řadu. Kdo ? Regulátor Tamiya TEU 101 BK.
Regulátor bez BEC obvodu, takže serva a přijímač musí snést plnou voltáž z LiPo baterie. Navíc
žádné funkce. Pouze zkalibrovat neutrál, plyn a brzda. Ještě se dá vypnou zpátečka. Toť vše.
</p>
<p>
<p>
Po půlhodině jsme opět na trati, ale ztráta už je dosti velká. Nyní jsme si vzali jeden cíl – a to dokončit
závod. Potom už přestalo celkem pršet, ale o vyschnutí tratě se mohlo všem jen zdát. Střídali jsme se
postupně cca po dvou bateriích. Já jel vždy 2 LiPo, Zdeněk také a i Ladislav. Večer měl pak zájem jet
pouze jednu baterii. I když nepšelo, bahna bylo fůry a stěžovalo to celkově pohyb kolem tratě. Když
jsem nastoupil já, pustil jsem si do uší hudbu z mého NEW MP3 playeru s podmanivým názvem IRIVER MPlayer
a kroužil kolo za kolem s hodně vyrovnanými časy. Chyboval jsem opravdu nejméně a to mělo za následek
stahování Omega Racing Teamu cca 20 kol za dvě LiPo baterie, na které jsem dokázal jezdit cca i 40 minut.(
na jednu 5000 mAh). A to je slušný výkon a a dojezd. Ale jejich náskok byl na začátku více jak 150 kol…
Pokud se nezastaví, nemáme šanci je dohnat.
</p>
<p>
Scénář byl stejný potom po celou dobu závodu. Mokro, chladno a bahno všude kolem. Zdeněk jel závěrečnou
fázi závodu a měl tu čest náš model dovést do úspěšného konce. Ano – dokázali jsme dokončit závod v
extrémních podmínkách a to s výše uvedeným regulátorem Tamiya. V jednoduchosti je síla… Nemohli
jsme tomu uvěřit, ale díky němu jsme vše zvládli. Kdybychom ho použili hned napoprvé a neměli takovou
časovou ztrátu, mohli jsem bojovat o střední pozice v závodním poli. Ale znáte to…
</p>
<p>
Dokázali jsme nakroužit 1984 kol. Nechali jsme za sebou MPM Hobbyteam, RCA SVČ Trutnov a RC Team
Rychvald. Rychvald skončil jako první, Trutnov se také vrátil po dlouhé pauze do závodu, ale měl
obrovskou ztrátu. A MPM Hobbyteam stál také a pak odstoupil a mi najeli více kol. Museli jsme se
poklonit před 6. Omega Racing Teamem, který dokázal najet 2085 kol.
</p>
<p>
Vítězný klub RC Blansko najel 2489 kol, druhý RCA Kladno 2468 kol a třetí RC Drift 2192 okruhů. Dále
pak MavAll Racing Team (2178 kol), Team Airspeed (2146 kol) a dále už to znáte. Podrobnosti viz na
odkazu výše.
</p>
<p>
Vyhlášení proběhlo ihned po skončení závodu a naštěstí bez deště. Všechny týmy dostali odměnu a drobnosti
od pořadatele závodu a vítězové poháry a šampusy, které potom dostaly slovo…
</p>
<p>
Náš tým byl spokojen. Dokončili jsme závod do konce a zvládli jsme to ve třech lidech. Točili jsme
4 lipo akumulátory o kapacitě 3 x 5000 mAh a 1 x 4200 mAh. Moje 3300 Ray byla záložní a jela pouze jednou. Jeli jsme na moji soupravu Spektrum DX3R. Na 4 články o kapacitě 2100 mAh vydržela energie
jak na dopolední trénink, tak na 15 minut měřené kvalifikace a potom skoro celý závod. Baterie jsme museli měnit 15 minut před koncem limitu 12. hodin.
Všichni byli piloti i mechanici. Vše probíhalo bez stresu a i v zastávkách jsme to brali na pohodu.
Nejsme tým na vítězství, ale zažít tuto akci až do konce je prostě 100% adrenalin. Navíc jet 10. ročník
tohoto prestižního závodu…
</p>
<p>
Na úplný závěr chci ještě jenou poděkovat teamu Airspeed za půjčení stanu, Pavlu Magdovi za bezchybné
vedení závodu, za vynikající občerstvení… I týmy se navzájem pomáhaly a i nasazovaly. Prostě pohodová
akce v opravu těžkých podmínkách. Ale o tom to celé je.
</p>
<p>
Nějak se mi ztratily fotky ze startu závodu. Proto prosím, kdyby někdo měl zajímavé fotky, pošlete mi
je na mail a já je z vaším svolením zveřejním. Opravdu toho bylo na nás v týmu hodně. Pokud by někdo poslal krátký report z jeho týmu, bude to také přínosem. Takže děkuji za vše přátelé
a kolegové.
</p>