Kyosho World Cup Blansko 27.6.2009

Igor Vlahovič


<p>
Už jsem nemohl dospat, protože jsem se moc těšil na sobotní závod Kyosho Cup 2009. Ne, nemám
model na spalovací motor. Ale klub RC Blansko vyhlásil vložený závod ET 1/10 Stock. A já <!– separe –>se zapojil
do tohoto závodu s modely TT-01 Tamiya. Po dohodě s Pavlem Magdou jsme se připojili s modely TT
ke Stocku. Jeli jsme ve stejné kategorii, ale hodnocení proběhlo zvláště. Samozřejmě jsem zajistil
poháry pro kategorii super pomalých modelů, které se však svým vzhledem velmi blíží k reálu. A že
nebudu mít na konci závodu zpětná zrcátka ? Nesmysl. Že budu zavazet mnohem rychlejším modelům ?
Pochyboval jsem o tom.
</p>
<p>
Hlavním aktérem sobotního závodu byly samozřejmě modely se spalovacími motory a to ve třech
kategoriích. A to Spada, GP Expert a GP Pro. Mnoho jmen znám osobně ještě z doby, kdy KWC pořádal pan
Hanák Miroslav. Zbyněk Krasl, bratři Čajdové, Rostislav Kohut a syn, Richard Škola, Petr Tocháček
a další, Mnoho dalších přibylo.
</p>
<p>
V kategorii Spada startovalo 6 jezdců, v kategorii GP Expert 21 jezdců a v kategorii GP Expert
potom 19 závodníků. V ET 1/10 se sešlo 19 jezdců. Kategorie ET si musela nasazovat navzájem. Bylo
to řečeno na ranní rozpravě.
</p>
<p>
<b>Spada -</b> model v měřítku 1/12. Piloti Dan Čajda, Michal Čajda, Saša Žvak, Zbyněk Krasl,
Libor Adamec a Miloš Magda.
</p>
<p>
<b>GP Expert -</b> hodně obsazená kategorie. Nebudu zde vypisovat všechny jezdce, neb by z toho
zde byl román pro ženy. Ale jména namátkově: Rosťa Kohut, Robert Tyleček, Mirek Hlavatý,
Jirka Groch, Patrik Abrahámek, Pavel Tocháček, Pavel Kocich, oba Čajdové, Richard Škola atd.
</p>
<p>
<b>GP Pro -</b> nejrychlejší kategorie modelů a u nich jména Karel Polák, Tomáš Cibulka,
David Kružberský, Lukáš Kuhn, Petr Tocháček, Jirka Vyšín, Saša Žvak, David Čermák, Michal
Jansa…
</p>
<p>
<b>ET 1/10 -</b> dvě skupiny. V první 10 jezdců a ve druhé 9. <b>V první skupině</b> jeli Jirka Vyšín,
David Kružberský, Lukáš Kuhn, Tomáš Kohut, Matěj Schneider, Igor Vlahovič (TT-01), Jan Koniarik,
Martin Skorupski (TT-01), Pavel Kocich (TT-01) a Vláďa Pilát (TT-01). <b>Ve druhé rozjížďce</b> se sešli
tito piloti: Radek Flek, Jarda Kopecký, Filip Uher, Libor Vévoda ml., Jarda Vala, Jan Štrof, Toník
Pospíchal (který váhal, zda nepojede TT-01), Jan Krupička a David Němec. Nevím jak ostatní kolegové s modely
Tamiya TT-01, ale já již v první jízdě neměl s nikým kolizi. Na tribuně jsme se dohodli, že budeme
jezdit vnější stopu a umožníme tak bezpečné předjetí. Navíc jsem za sebou nechal některé střelce
s rychlejším motorem a podvozkem. V naší skupině byly celkem nevyrovnané nájezdy, v první to bylo výrazně
lepší. Co se týče modelů a jezdců s modely TT-01 – bylo to velmi vyrovnané. 17 kol jsem najel já, ostatní
16 kol, ale s minimálními časovými rozestupy. Vláďa se seznamoval s tratí a tak v první jízdě najel
pouze 14 kol. Pavel Kocich si upravil po poradě převodový poměr, aby byl rychlejší v další jízdě.
</p>
<p>
<b>Finále Stock B:</b> – finále zahajoval a TQ získal Lukáš Kuhn s nájezdem 24 kol. Za ním se
to pěkně seskupilo v pořadí Tomáš Kohut, Jan Koniarik, Matěj Schneider. Skupinu TT-01 zahajoval
Igor Vlahovič (17 kol), Pavel Kocich (16 kol), Martin Skroupski (16 kol) a Vláďa Pilát (16 kol).
Igor dokázal najet 17 kol v rozjížďkách díky lepší stopě a méně kolizím s rychlejšími jezdci. Souboj
o místa na bedně bude mezi TTčkáři velký a nelítostný (viz další odstavec podrobněji). B finále vyhrál
Lukáš Kuhn před Kohutem Tomášem a Matějem Schneiderem (oba z RC autoklub Frydek Místek).
</p>
<b>Finále Stock B TT-01:</b> – pár žduchanic na startu a Igor se propadl na konec pole. Na první pozici
se dostal Pavel Kocich se svým Porsche 911 a na špici se udržel do konce limitu první jízdy.
Igor dojel v první jízdě nejprve Vládi s Porsche 911 a potom se tahal několik kol za kolegou
Martinem Skroupskim (Nissan Fairlady). Vyrovnané a pak Martin chyboval a Igor už dotahoval Pavla. Igor (BMW 320 SI)
dojel tedy druhý. Druhá finálová jízda byla velmi napínavá. Do čela se dostal Pavel a dlouhou dobu vedl.
Ale pak udělal chybu a Igor se dostal před něj. I když Igora potom Pavel dojel, měl kolizi a opět ztratil.
O třetí místo se porvali Vláďa a Martin. Na rovince rychlejší Vláďa, Martin zase v zatáčkách. Nakonec
třetí Vláďa a čtvrtý Martin. Takže rozhodne až třetí finále o pořadí. Igor vedl a pak udělal drobnou
chybu a do vedení se dostal Pavel. Ale i on chyboval (většinou se převrátil) a přišel o vedení. Martinovi
a Vláďovi zlobily modely a sami ztrácely výkon. Vláďa sešel z tribuny při závodě, resetoval model
a bylo vše OK. Martin s umírajícím Nissanem Fairlady dokroužil, ale rychlost zcela ztratil. Ale
to mu stačilo na 3. místo celkově za Pavlem a Igorem. Jízda všech byla dle mého názoru velmi vyrovnaná.
</p>
<p>
<b>Finále Stock A: -</b> zde se na TQ neobjevil nikdo jiný než Radek Flek (28 kol). Za ním se zařadil skvěle
jezdící Jarda Kopecký (27 kol). Dále pak Filip Uher, Libor Vévoda ml., Jarda Vala, Jan Krupička,
Jan Štrof, Jirka Vyšín, Toník Pospíchal a David Kružberský. V druhé jízdě opět kraloval Radek před
Jardou. Ten opět dojel druhý a i on si pojistil celkové druhé místo v závodě. Třetí místo bylo
mezi Filipem a Liborem Vévodou. Nakonec v třetí jízdě zabojoval Libor a získal celkově 3. místo.
Souboje mezi dalšími piloty byly zajímavé a pořadí se občas prohodilo. Filip Uher ukázal v druhé
jízdě krásný let, jehož výsledkem bylo nalomené horní plato jeho Xraye.
</p>
<p>
<b>Výsledek kvalifikace Spada -</b> krásnou a čistou jízdou si TQ vyjel Zbyněk Krasl před Liborem Adamcem,
Danem Čajdou, Milošem Magdou, Sašou Žvakem a Michalem Čajdou.
</p>
<p>
<b>Výsledek kvalifikace GP Expert -</b> zde uvedu pro názornost první jezdce, protože jezdců v kategorii
bylo opravdu hodně a výsledky najdete ONLINE <a href=“ http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=2018&hId[1]=com&pId[E]=1&pLa=de1″ target=“_blank“>ZDE</a>
. Takže nechybovat, dobře natankovat a vyladit
motor a model. To je u spalovacích modelů důležité a sladit tyto faktory jen tak někdo nezvládne.
Ale na 1 to dokázal Martin Paseka, Michal Čajda, Dan Čajda, Ondra Kulhánek a také Richard Škola.
V zadních řadách se objevila jména jako Jirka Groch, Pavel Kocich, Pavel Tocháček, Marek Pilát
a další borci této kategorie.
</p>
<p>
<b>Výsledek kvalifikace GP Pro -</b> pět nejlepších po rozjížďkách bylo následujících: Michal Jansa,
Pavel Jansa, Tomáš Cibulka, Petr Jelínek a Zbyněk Krasl. V této kategorii také bojovali o přední
pozice Olda Groch, Lukáš Ruber, David Čermák, Karel Polák a další.
</p>
<p>
<b>Finále Spada -</b> vyhrál s nájezdem 81. kol Dan Čajda. Se ztrátou a nájezdem 71. kol skončil po 20. miutách
jízdy Michal Čajda a třetí skončil Miloš Magda (75 kol). Vidíte malý rozdíl mezi druhým a třetím místem.
Krasl Zbyněk se musel spokojit s místem čtvrtým. Sašovi se příliš v této kategorii nedařilo a dojel až
pátý. Před ním skončil Libor Adamec. Tato kategorie je nová a jezdí se nyní v této sezóně poprvé.
</p>
<p>
<b>Finále GP Expert -</b> po šesté minutě byl ve vedení Martin Paseka. Jel klidně a bez zbytečných chyb.
Druhý kroužil Michal Čajda. Třetí Ondra Kulhánek. Ale jelo se na 30 minut. Musí se tankovat v depu.
A tento faktor zasáhl do boje celkově. Práce mechanika v depu a souhra s pilotem je prioritou. Kolem
9. minuty se na čelo dostal Michal Čajda před Martina Paseku. Byl mezi nimi velmi malý rozdíl. Nakonec
se z vítězství radoval Michal Čajda (127 kol) před druhým Martinem Pasekou (127 kol) a třetím Ondřejem
Kulhánkem (125 kol). Těsně pod bednou skončil s nájezdem 120. kol Richard Škola. Pole uzavíral
Petr Moučka. Podrobnosti najdete na odkazu <a href=“ http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=2018&hId[1]=com&pId[E]=1&pLa=de1″ target=“_blank“>ZDE</a>.

</p>
<p>
<b>Finále GP Pro</b> – po startu se do čela dostali tito jezdci: Pavel Jansa, Michal Jansa a Zbyněk
Krasl. Jezdili ve 3. sekundách a opět rozhodovalo tankování a jeho délka. Kolem 12. minuty bylo další
tankování. Nájezd těchto favoritů činil 55 kol zhruba ve 12. minutě. Na čtvrté místě jezdil v tuto dobu
Tomáš Cibulka (56 kol). Na 5. místě jezdil RC Drift a jeho pilot David Čermák (56 kol). To bude ještě
velmi napínavé. Může zhasnout motor, špatně se natankuje nebo se zvolí špatná strategie a posunete
se směrem dozadu startovního pole. Ruber Lukáš, který se dostal do A finále na 10 místo vždy bez
problémů pouštěl rychlejší kolegy. I když Pavel Magda, který závod řídil toto občas znova připomenul.
30 minut je opravdu dlouhá doba. Cibulka se v půlce limitu dostal o místo vpřed před Zbyňka Krasla.
Tomáš Cibulka se propracoval na druhé místo a to ve 22. minutě. Jeho jízda je výborná a práce v depu
je bez chyby. Vedl stále Michal Jansa. Nad dráhou se snášel kouř z motorů a posunoval se tam, kam
foukl vítr. Na třetím místě se objevil v 23. minutě David Čermák a posunul Zbyňka Krasla na 4. pozici.
Jezdci již měli nájezd přes 100 kol. Já osobně jsem kroužil s modelem EKO 1/5 také půl hodiny. Ale bez tankování.
Obdivuji půl hodinovou jízdu s těmito rychlými modely se vším všudy. Byl jsem osobně vydřený po té
půl hodině s Ekem… Jak jsou na tom tihle kolegové ? Bylo 5 minut do konce. Pořadí zatím
stejné: Michal Jansa, Tomáš Cibulka, David Čermák. Zbyněk se propadl více dozadu (technické problémy).
Na 4. pozici se dostal Neubauer junior. Neuvěřitelné, jak se měnilo pořadí. Ale jak píši, 30 minut je 30
minut… Nakonec do cíle na prvních třech místech dojeli jezdci v tomto pořadí: Michal Jansa (start –
cíl), Tomáš Cibulka a David Čermák. Těsně pod stupni zůstal mladý a nadějný Neubauer. Gratuluji všem,
že vydrželi celou dobu v maximální pozornosti. Nádherná podívaná přátelé.
</p>
<p>
Konec závodu. Rozdány poháry vítězům. Během závodu panovala pohoda, žádné konflikty a prodlevy. Počasí
příjemné. Občerstvení výborné. Skupnia TT-01 šasi si to také užila a kdyby bylo více pilotů a jeli
samostanou kategorii, bylo by mnohem zajímavější. Ale to snad někdy jindy. Hezký zbytek večera a
na závodě XRAY Challenge Morava v Blansku, kde se pojede dvojzávod a bude se vyhlašovat zimní
sezóna 2008/2009 naviděnou. Osobně pojedu v sobotu Xray a po oslavě se přesunuji do Slavkova na MČR
modelů Large Scale, kde pojedu druhý závod Porsche Cup. Zde máte krátké <a href=“ http://www.youtube.com/watch?v=Qo4ydUND958″ target=“_blank“>VIDEO </a>.

</p>