Savage Cup 11.4.2009 – první kolo

Václav Strupek


<p>
A je to opět tady &#8211; po delší zimě odstartoval již čtvrtý ročník populárního seriálu <b>SAVAGE CUP</b>
prvním závodem osmi dílného seriálu nitro modelů Monster Truck , Stadium Truck, Large Scale a
poprvé letos i s kategoríí <!– separe –>Electric Truck. Pořadatel tohoto seriálu, firma <b>LESTR MODELS</b>
vsadila i letos na jednoduchá pravidla a k závodům je možné přihlásit jakýkoliv model , který
odpovídá dané kategorii. Našim krédem je, aby se tento závod jezdil v přátelské atmosféře,
kde nejde o mistrovské body, ale každý z jezdců bude mít ze závodu příjemný pocit a rád se
přijde svést i na další kolo seriálu. Závodu se mohou zúčastnit všichni, kdo mají chuť si
zajezdit se svým modelem a nepotřebujete být členem jakéhokoliv klubu. Jednotlivé závody jsou
pořádány jako jednodenní. Každá kategorie je hodnocena samostatně. Pořadí jezdce v každém závodě
je obodováno a součet bodů tvoří výsledek pro celkové hodnocení. Do celkového hodnocení se
započítává u všech kategorií šest nejlepších výsledků. Ve všech kategoriích bude vyhlášen i
nejlepší junior , ročník 1994 a mladší.
</p>
<p>
Takže pojďme k tomu prvnímu závodu, velmi pěkné počasí, spíše letní než jarní a perfektně
připravená dráha přivítali celkem 52 jezdců. Velmi dobrá účast ve všech kategoriích, nejvíce
jezdců bylo tentokrát s podivem v kategorii Large Scale, celkem 16. V minulém roce se tato
kategorie jezdila pod názvem Baja HPI. Protože jsou ale otevřeny dveře i pro ostatní modely
v měřítku 1:5 nebo 1:6, tak jsme kategorii přejmenovali. Takže krátce k těm nejlepším v
jednotlivých kategoriích.
</p>
<p>
<b>Monster Truck</b> &#8211; do finále postupují dva nejlepší jezdci z kvalifikace a tentokráte to
jsou Jaroslav Rulf, který jako jediný dokáže najet 15 kol. Přímo ještě postupuje Petr Prejsa
se 14 koly. Ve finále jede favorit Jaroslav Rulf od startu na prvním místě, ale jenom do 11
minuty a potom konec, problémy se servem řízení. Vedení se ujímá Petr Prejsa, ale nakonec
podléhá tlaku bez chyb jezdícího MiloslavaVeselky. Ten vítězí a Petr dojíždí za ním ve stejném
kole, ale se ztrátou 7 vteřin. Celkově třetí končí Josef Sabo, který jedzdí naprosto v klidu
a z poháru má velkou radost.
</p>
<p>
<b>Stadium Truck</b> &#8211; tady bylo jasné, že o první místo budou bojovat &#8222;profíci&#8220; z Týmu Kyosho
a také to tak dopadlo. Kvalifikaci vyhrál Tomáš Kapička a jako jediný najel 17 kol. Za ním se
seřadili Jan Kapička, dále Dominik a Robert Havlíkovi. Tomáš nedal nikomu šanci ani ve finále
a jel od začátku na prvním místě. Stejně výborně jel ale Dominik Havlíček a nakonec skončil
druhý ve stejném kole s Tomášem, ale se ztrátou 8 vteřin. Na třetím místě skončil se ztrátou
dvou kol další Havlíček Robert. Nejlepší z &#8222;amatérů&#8220; byl Pavel Rakušan na 5.místě.
</p>
<p>
<b>Electric Truck</b> &#8211; jedenáct přihlášených jezdců a mnoho rozdílných modelů. V této kategorii
se jezdí 3 kvalifikace na 5.minut a potom dvě finále také na 5.minut. Pro konečný výsledek se
započítává nejlepší dosažený výsledek z finálových jízd. Pole jezdců bylo velice vyrovnané a
kvalifikaci nakonec vyhrál Martin Kutálek, který najel 10 kol stejně jako druhý Jiří Humpolec.
Ten však dokázal jako jediný najet ve finále 9 kol a nakonec si šel pro největší pohár. Martin
potom skončil celkově druhý s náskokem 7 vteřin před třetím Štěpánem Huzlíkem.
</p>
<p>
<b>Large Scale</b> &#8211; pro diváka nejpřitažlivější kategorie, auta bez problémů s motory. 15
podvozků HPI Baja, jeden podvozek FG. O první dvě místa zaručující přímý postup do finále se
bojovalo do poslední kvalifikační jízdy. Nakonec je získali dva jezdci z úspěšného týmu Lestr
Models, který nás reprezentoval na evropském finále Challenge Baja Cup &#8211; Jiří Dědič a Jakub
Bartůněk. O další místa pro finále A se muselo bojovat ve dvou semifinálových jízdách. Finále
však přineslo velmi zajímavou podívanou. Nejdříve vedl Petr Volf a technický problém ukončil
jeho jízdu ve 12 minutě a do čela se dostal Jakub Bartůněk. Ani ten ale nevydržel a 70 vteřin
před koncem ukončil svoji jízdu pro poruchu řízení. Z vítězství se radoval &#8222; ten třetí&#8220; a pro
nejlepší pohár si šel Martin Karkula. Jakub Bartůněk skončil na druhém místě a Jirka Dědič
skončil bronzový. I on však byl v čele jízdy, ale vinou dravé jízdy některého z jezdců o
vedení přišel.
</p>
<p>
Je konec, uklízíme a nastává vyhlášení výsledků a předání cen. Pořád je hezky a dokonce mě ani nevadí, že veškeré zařízení je pokryto značnou vrstvou prachu. Takže nashledanou při příštím závodě
<b>v sobotu 9. května v Březí u Mikulova</b>. Nyní výsledky na prvních třech pozicích v jednotlivých
kategoriích. Podrobné výsledky najdete na stránkách firmy <a href=“ http://www.lestrmodels.cz“ target=“_blank“>Lestr models </a>
</p>
<p>
<b>BAJA:</b> Martin Karkulka, Jakub Bartůněk, Jiří Dědič
</p>
<p>
<b>Electric Truck:</b> Jiří Humpolec, Martin Kutálek, Štěpán Huzlík
</p>
<p>
<b>Stadium Truck:</b> Tomáš Kapička jun., Robert Havlíček, Dominik Havlíček
</p>
<p>
<b>Monster Truck:</b> Miloslav Veselka, Petr Prejsa, Juraj Sabo
</p>