Undergroundový Globus v Brně dne 6.4.2009

Igor Vlahovič


<p>
Dne 6.4.2009 se konala další zkušební jízda modelů v měřítku 1/10 a jedné osmnáctiny na dráze u Globusu v Brně. Prozatím
se provedl test v počtu dvou modelů, kde se zjistilo, že jízda za umělého osvětlení a posléze za úplné <!– separe –>
tmy je reálná a velmi zajímavá. Nastal čas otestovat jízdu ve vícero jezdcích, kteří zkusí svoje dovednosti
na této dráze.
</p>
<p>
V níže uvedené tabulce najdete seznam jezdců, jejich modelů a další základní informace ohledně jejich
výbavy. Dále se pak budu věnovat už vlastním jízdám. Tak tedy:
</p>
<p>
<table width=“400″ border=“1″ align=“center“ cellspacing=“0″>
<tr>
<td width=“79″><div align=“center“ class=“style1 style3″>JEZDEC</div></td>
<td width=“81″><div align=“center“ class=“style6″>MODEL</div></td>
<td width=“117″><div align=“center“ class=“style6″>KAROSERIE</div></td>
<td width=“68″><div align=“center“ class=“style6″>MOTOR</div></td>
<td width=“78″><div align=“center“ class=“style6″>BATERIE</div></td>
</tr>
<tr>
<td height=“24″><div align=“center“ class=“style7″>Igor Vlahovič </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Tamiya TT-01E </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>VW Golf GTI </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Johnson</div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>LiPo 3300 </div></td>
</tr>
<tr>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Martin Herzán </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Tamiya TT-01 </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Alfa Romeo 156 </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>MIG 500</div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>NiMh 4000</div></td>
</tr>
<tr>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Martin Láska </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Tamiya TT-01E </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Nisan 350 Z </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Johnson</div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>LiPo 3300 </div></td>
</tr>
<tr>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Vláďa Pilát </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Tamiya TT-01E</div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Porsche 911 GT3 </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Johnson</div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>LiPo 3300</div></td>
</tr>
<tr>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Olin Nekuža </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Tamiya TT-01 </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Mercedes Benz DTM </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Mig 500 </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>NiMh 3300</div></td>
</tr>
<tr>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Martin Skorupski </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>XRAY M18 PRO </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Dodge Stratus </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>Novak Mongoose </div></td>
<td><div align=“center“ class=“style7″>LiPo 1100</div></td>
</tr>
</table>
</p>
<p>
Sraz všech účastníků byl v 21 hodin. V tuto dobu ještě svítí umělé osvětlení od hypermarketu
Globus a do 21:30 je čas pro nastavení parametrů modelů, sjednocení rychlosti a dohodnutí pravidel
jízdy samotné. Přesně v 21:30 se postupně zhasínají všechna světla až na centrální ve skladech. Potom
nastává skoro tma a jsou vidět lehce obrysy tratě. Pokud není model plně osvětlen, nemáte šanci k jízdě.
</p>
<p>
Někteří jezdci nevydrželi napětí a na dráze byli již kolem 20:15. Nemohli se dočkat, až začnou
první přípravy. V první části se musela zdokumnetovat depa, dění v nich a další hektické přípravy.
</p>
<p>
V další části večera se modely fotily včetně dep jezdců. Posléze se upravovala rychlost na stejnou úroveň.
Všchni už byli nedočkaví na první ostrý start.
</p>
<p>
Ten proběhl kolem 21:15. Modely vyrazily na dráhu společně. První kolo bez kolize. Modely TT-01 s motorem
MIG měly přece jen lehce navrch a tak se ujaly vedení v poli. Ostatní vozy jely v těsném závěsu. Porsche bylo očividně v kondici, protože ubylo výrazně kolizí. V předu jel tedy Martin Herzán
s Alfou Romeo 156 před Olinem Nekužou s Mercedes Benz DTM. Igor s VW Golf jel za nima v těsném závěsu.
Na dalším místě kroužil Martin Láska s Nisan 350Z. Vláďa s vozem Porsche jel za Igorem. Martin Skorupski postupně kroužil mezi všemi. Na tribuně jezdci vedli živou
konverzaci. Vláďa zahlásil, že by to chtělo i jízdu ve dne, protože by rád poznal svoje protivníky.
</p>
<p>
Kolem 21:45 havaroval Martin s Alfou 156 a zde se projevila kvalita italské výroby… Kompletně rameno
a domek řízení pryč. Týmové rádio hlásilo „ALFA out of Race“. Vyjel SAFETY CAR a závod byl pozastaven.
Na dráhu vyběhli traťoví komisaři a z tratě začali odstraňovat trosky vozu. No nic, jedeme další ROUND.
Jezdci jsou nažhaveni a čekají na restart závodu.
</p>
<p>
Druhá část jízd se již obešla bez vážných nehod. Občas došlo ke žduchancům mezi vozy. Piloti zjišťovali, kdo je první a jaké je další pořadí. Poznat byl na dálku jen model Martina Lásky, který
svítil trochu méně a Martina Skorupského, který svítil modře a občas oslňoval.
</p>
<p>
Kolem 22:45 se jízdy pomalu ukončily. Všichni se shodli na názoru, že se to musí ještě určitě opakovat
a většina si dokázala představit i ostrý závod. A to i ve více lidech. Tedy ne jen při počtu 6, jako
bylo dnes.
</p>
<p>
Zkusil jsem vyfotit pár fotek. Snad se povedly. Video stahujte
<a href=“ http://www.mediafire.com/download.php?m2gnqzgyluj“ target=“_blank“>ZDE </a>. Při večerních jízdách opět naviděnou !!!
</p>