ZVK 29.3.2009 – finální klání

Igor Vlahovič


V neděli pravidelně provádím rodinné práce. Ale v neděli 29. 3. 2009 jsem přijal pozvání rodiny Stodolů a s kolegou jeli na závod modelů 1/18 do Pozděchova. Byl jsem tam již před delší dobou a to měl klub ještě špatný koberec. Nyní měla být situace zcela jiná a tak proč to nezajet vyzkoušet a zdokumentovat.

Přijeli jsme na čas. Rozprava už probíhala a já teprve skládal stoleček a depo. Přivítali mě jako zástupce tisku 🙂 a trénink již naprosto nebyl z mojí strany realizovatelný. U kolegy taktéž. První jízdy ukáží, jak bude vypadat jízda na extrémně technické trati.

Smyčka byla nad kobercem a to z důvodu použití INFRA zařízení typu OUDA. Ale software pro měření doznal mnoha změn v podobě snahy Karla Kratochvíla doladit systém co nejvíce systému AMB. A opravdu hlášení, tiskové sestavy a způsob měření se přiblížily skutečně klasice AMB.

Účast na závodě přiměřená i ohledně prostoru. Kategorie 2WD, 180 a OPEN. Ještě před začátkem rozjížděk jsem otestoval rovnost koberce a opravdu krásně hladký a bez hrbolů. Trochu vyšší než například na XCH, ale jinak v pohodě. Model zatáčel na „patníku“ a grip dostatečný. Zbytek ukáže závod.

Pořadatel uzavřel přihlášky a vytvořil několik skupin. Pořadí jízd bylo následující: 2WD, 180 a 5 čl. a na závěr královská třída OPEN. Finále na 10 minut jízdy – vydrží Mongoose 8.5 na baterie 1100 mAh ? První jízda ukázala, že to bude tak tak… Za 5 minut jízdy vyjeto z baterky cca 500 mAh.

Ještě než se budeme věnovat závodění, byl jsem na výborném srnčím gulášku v místním kulturním domě. Kolegové si dali kančí s knedlíkem a zelím. Parááááda. No nic, jdeme závodit…

První dvě jízdy se jely na 5 minut a pouze sloužily k rozdělení do finálových skupin. Trať opravdu velmi technická a jet bez chyby celých 5 minut a potom 10 minut finále… V 2WD se ujal vedení Petr Soukup, druhý Karel Kratochvíl, třetí Jirka Hrabec a pole uzavíral Mira Pazdera.

Ve 180kách se vytvořily dvě skupiny. Tu B skupinu zahajoval Honza Ptáček před Standou Ptáčkem, Petrem Nesládkem, Honzou Kupským a Honzou Hartmanem. Skupina A byla na finále v TQ ve jménu Toma Brodského. Dále pak Zdeňek Jánoš, Zdeněk Ošťádal, Fanán Stodola, Ondřej Hrbáček a Martin Šimčík.

A jak to dopadlo v OPEN ? Skupina B byla v pořadí Martin Beníček, Martin Skorupski, Filip Pykal, Leoš Duda, Pavel Martinec, Vítek Kutal, Petr Hartman a Fanánek Stodola. A skupinu vedl Karel Kratochvíl před Ajgorem, Tomášem Brodským, Markem Schillerem, Tomášem Rajdusem, Martinem Kratochvílem, Tony Hyblerem a Mirou Křížkem.

Finále: jely se 4 finále. Jedna nejhorší se škrtá.

2WD, 4 články

Soukup Petr najel v první jízdě 37 kol. Karel Kratochvíl zatím najel 36 kol. S odstupem potom Jirka Hrabec (34 kol). Druhá runda ve znamení Karla (38 kol). Se ztrátou kola Petr Soukup. Třetí dojel nyní Jirka Hrabec. Třetí finálovka opět ve znamení Karla Kratochvíla (38 kol) před Petrem Soukupem (37 kol) a třetím Mirou Pazderou (35 kol). Poslední jízdu opět vyhrál Petr Soukup (37 kol) před Karlem (36 kol) a Jirkou Hrabcem (35 kol).

1. skupina : 2WD, 4 WD, motor 180 5 článků

Honza Ptáček nejel v první rundě 29 kol. Se ztrátou 4. kol zajel Honza Kupský. Standa Ptáček třetí. Druhá jízda a opět skvěle Honza Ptáček (29 kol). Druhý Honza Kupský (24 kol). Třetí potom Petr Nesládek (21 kol). Třetí runda byla v podání Honzy Ptáčka (27 kol). Druhý Honza Kupský (27 kol) a třetí Petr Nesládek (26 kol). Round 4 – Honza Ptáček (28 kol), Honza Kupský (26 kol) a Honza Hartman (20 kol).

2. skupina : 2WD, 4 WD, motor 180 5 článků

Zde dobře začal Tomáš Brodský a najel 35 kol. Zdeněk Ošťádal 32 kol. Třetí v první jízdě Ondra Hrbáček (29 kol). Druhá jízda a opět Tomáš Brodský (33 kol). Druhý s nájezdem 31. kol Zdeněk Ošťádal. Třetí Fanán Stodola (30 kol). Třetí jízda a opět Tomáš Brodský (34 kol). Druhý Zdeněk (31 kol) a třetí tentokráte Ondra Hrbáček (30 kol). Čtvrtá jízda vypadala takto: Tomáš Brodský (34 kol), Zdeněk Ošťádal (32 kol) a Ondra Hrbáček (30 kol).

1. skupina OPEN

Martin Skorupski dokázal najet se systémem Mongoose s motorem 10.5 – 32 kol. Filip Pykal v závěsu se stejným počtem kol. Třetí Martin Beníček (31 kol). Druhá jízda byla opět ve znamení Martina (33 kol). Druhý dojel opět Filip Pykal. To bude ještě zajímavé. Třetí Martin Beníček (32 kol). Martin (35 kol) opět skvěle ve třetí jízdě. Druhý Filip Pykal (33 kol) a vyrovnaně třetí Petr Hartman (33 kol). Poslední jízdu Martin Skorupski nedokončil u důvodu nebezpečnosti jízdy ostatních na trati. Konečně Fanánek Stodola dojel svoji jízdu a vyhrál (34 kol). Druhý Petr Hartman (33 kol) a třetí Martin Beníček (32 kol).

2. skupina OPEN

Karel Kratochvíl měl ze začátku mírnou ztrátu na Ajgora, který jel Mongoose 8.5. Ale čip Ajgora začal špatně počítat a za 10 minut jízdy najel 14 kol. Chyba čipů z Určic se opět potvrdila. Vyhrál Karel Kratochvíl před Tomem Brodským. Ajgor zůstal na konci se 14. koly. Druhá jízda už byla pro Ajgora plusem. Zlínský čip byl OK a Ajgor vyhrál druhou jízdu (40 kol) před Karlem Kratochvílem (40 kol). Třetí v jízdě Tomáš Rajdus (38 kol). Čtvrtý Tomáš Brodský (38 kol). Třetí jízda skončila opět vítězně pro Karla (41 kol). Ajgor snížil výkon a pojel ho Marek Schiller (41 kol). Ajgor tedy třetí (40 kol). Poslední jízda rozhodne. Čtvrtou jízdu vyhrál Tomáš Rajdus (40 kol) před Tomem Brodským (39 kol) a Ajgorem (38 kol). Karel dlouho stál.

Po závodě se vyhlašovaly výsledky dnešního závodu. Stupně vítězů se zde netradují, což je rarita v seriálu. Takže se musíte spokojit pouze s textem. Tak tedy:

Konečné pořadí na třech místech v tomto závodě:

2WD: Karel Kratochvíl, Petr Soukup, Jirka Hrabec

4WD a 2WD: Tomáš Brodský, Zdeněk Oštádal, Ondra Hrbáček

OPEN: Karel Kratochvíl, Ajgor, Tomáš Rajdus

Ale když se nešlo na stupně vítězů po závodě, přišla na řadu tombola pro všechny účastníky. Losovalo se a každý vyhrál pozornost od sponzorů seriálu. Na úplný závěr se vyhlásily celkové výsledky, ze kterých existuje i foto dokument. Vítěze vidíte na fotkách na závěr reportu.

Na závěr moje resumé: koberec byl rovný jako sklo s dobrým gripem. Místa pro depa dost i pro všechny účastníky. Dráha bezpečná. Časomíra INFRA fungovala až na drobnosti dobře (pár reklamací bylo, ale je to jen technika). Program jako takový opravdu na vysoké úrovni ( výstupy skoro jako u AMB ). Jen lepší ozvučení do další sezóny, protože jsem špatně slyšel hlášení pořadí. Až na drobné dohady na tribuně ptátelská atmosféra. Myslím si, že to tento seriál má budoucnost i v dalším období a to díky rodině Stodolů a všem ostatním, kteří přiložili ruku k dílu (zcela jistě Karel Kratochvíl) a další. Další fotky z tohoto závodu najdete ZDE .

.