14. 3. 2009 – závěr seriálu Brno / Březí / Hodonín

Igor Vlahovič


<p>
Poslednímu závodu seriálu Brno – Březí – Hodonín předcházela důsledná příprava. Myslím tím
stavění dráhy, testování modelů, posezení v Nonstopu a pokračování v bumbání při vlastní stavbě
tratě. Posléze se na dráze i <!– separe –>nocovalo. Ale brzy ráno se nemohlo dospat a tak po páté ráno se
šlo do Nonstopu znova na klobásku a čajíček a jeden redbulek. Pak se testovala dráha i jiným
způsobem…
</p>
<p>
První závodníci dorazili lehce po sedmé. A byli to Hájkovi s celou rodinou. Zjistili směr jízdy
a byli první, co trénovali. A pak depo Schiller, borci z Březí, depo Pavlovec atd. atd… Všichni
ihned ladili svoje stroje. Já poslouchal techníčko a evidentně se to líbílo nejvíce omladině z depa
Hájků.
</p>
<p>
Dráha byla oproti minule postavená velmi rychle a bez prostojů. Navíc tvar a sjízdnost byla dle
mého názoru velmi dobrá. Dlouhá rovinka pro motory Mongoose 8.5 se vystřídala s technickými pasážemi,
které plynule navazovaly na sebe. A protože to byl poslední závod a mnohým šlo o poslední body
do konečného pořadí, bylo se na co těšit.
</p>
<p>
Dvě skupiny Stock a dvě Open. Pohoda. Sice malá účast, ale i tak to slibovalo dobrý závod. Pojďme
na to…
</p>
<p>
<b>Kvalifikace:</b>
</p>
<p>
<b>Stock gruppe 1</b>
</p>
<p>
Láska Martin v první jízdě najel za 6 minut jízdy 28 kol a nechal za sebou Zdeňka Ostadala (27 kol).
Dále pak ve skupině jeli Václav Fišer, Libor Novotný, Jiří Groch a Kája Fogt. I <b>v druhé</b> jízdě Martin
Láska potvrzuje roli favorita v této skupině. Najel 29 kol, ale zatím neměl lepší dojezdový čas jak
Martin Skorupski z druhé gruppy. Druhý za ním opět Zděněk Ostadal. <b>Třetí</b> jízda opět ve znamení
Martina Lásky.
</p>
<p>
<b>Stock gruppe 2</b>
</p>
<p>
Zde se ujal vedení Martin Skorupski (29 kol). Nezačal špatně. Druhý za ním kroužil Svatopluk Hájek st.
(28 kol). Ve skupině se sešli ještě Petr Fišer, Petr Láska a Drahoš Hejtmánek, který nejel kvůli
závadě na svém Xray M18 a nevěděl, kde je pes zakopán. <b>V druhé</b> jízdě i zde kraloval Martin (29 kol). Druhý
se ztrátou jednoho kola Drahoš. Třetí Svatopluk Hájek st. <b>Třetí</b> jízda a tentokráte vyhrál
Drahoš před Martinem (který si musel model nasadit sám…).
</p>
<p>
Po čtvrté jízdě nakonec skončilo pořadí na finále následujícně: finále A: Martin Láska, Martin
Skorupski, Drahoš Hejtmánek, Svatopluk Hájek st., Zdeněk Ostadal a Petr Fišer. B finále: Jirka
Groch, Libor Novotný, Vašek Fišer, Petr Láska a Karel Fogt.
</p>
<p>
<b>Open gruppe 1</b>
</p>
<p>
Zde by se to dalo nazvat jako „HELL ON THE EARTH“… Redaktor Masters Ajgor vyladil Xray M18 Pro se
systémem Novak Mongoose 8.5 na 110%. A na ultra lehký převodový poměr 44/12 tak nějak po dráze létal.
Najel zatím v první jízdě 36 kol. Druhý ve skupině jel Jirka Pavlovec se stejným systémem a motorem jako
Ajgor (31 kol). Dále potom Broňa Fogt, Čeněk Čechovský a Martin Láska, který jel opět i dnes dvě kategorie.
Dle slov nasazovačů to byla v podání Ajgora prostě sada… HELL ON THE EARTH se konalo i <b>v druhé</b>
kvalifikaci. Ajgor najel opět 36 kol a vylepšil si nájezd o cca 2 sekundy a vylepšil počet kol pod 10
sekund. Cca dal i 4 kola pod 10 sekund. Druhý s nájezdem 31. kol Jirka Pavlovec a třetí Martin Láska
(29 kol). <b>Třetí</b> díl v podání Ajgora – 36 kol (s otevřeným regulátorem naplno). Druhý opět
Jirka, který si zlepšil nájezd na 32 kol.
</p>
<p>
<b>Open gruppe 2</b>
</p>
<p>
Zde to vypadalo na hezký souboj mezi Markem Schillerem a Svatoplukem Hájkem ml. Ale lépe zajel
Marek (34 kol). Druhý Svatopluk Hájek ml. (31 kol). Za ním se to naskládalo v pořadí Lukáš Pavlovec,
Petr Čechovský a Adam Čechovský. Podle průběžných výsledků to bude ještě hodně zajímavé. <b>Druhá</b> jízda
byla ve znamení Marka podruhé. Chyboval a najel nyní 33 kol. Druhý Svatopluk Hájek ml. s nájezdem 30. kol.
Musí přitlačit na pilu, aby srovnal s Markem krok. Třetí v této jízdě Adam Čechovský (také 30 kol).
<b>Třetí</b> jízda – opět Marek a vylepšil nájezd na 35 kol. Jede motor 300 plus LiPo baterie a na Ajgora ztrácí jen
kolo.
</p>
<p>
Po čtvrté rundě kvalifikací bylo pořadí na finále takto: finále A: Ajgor, Marek, Jirka Pavlovec,
Svatopluk Hájek ml. a Martin Láska. B finále: Adam Čechovský, Lukáš Pavlovec, Petr Čechovský,
Čeněk Čechovský a Bronislav Fogt.
</p>
<p>
<b>Finále Stock 180:</b>
</p>
<p>
<b>A gruppe </b>
</p>
<p>
<b>První finále</b> chvíli bojoval Martin s Martinem. Ale Martin Skorupski nakonec jel velmi čistě a najel 30 kol
před Martinem Láskou a Drahošem Hejtmánkem. <b>Druhá jízda</b> byla ve znamení Martina Lásky, který celou
jízdu vedl a nechyboval. Martin Skorupski ho sice dotáhl, ale pak chyboval. Dojel druhý a třetí Zdeněk
Ostadal. <b>Třetí jízda</b> měla rozhodnout a hned na začátku Martin Skorupski odstoupil, protože ho „někdo“
nabral a nasazovač nebyl… Na Martina Lásku tlačil neuvěřitelně Svatopluk Hájek st. Ale pak několikrát
chyboval a pojel ho i Drahoš.
</p>
<p>
<b>B gruppe </b>
</p>
<p>
Krásný souboj v <b>prvním finále</b> mezi třemi jezdci Grochem Jirkou, Vaškem Fišerem a Liborem Novotným. Všichni jezdci
jeli v jednom kole záleželo jen na chybě. Vyhrál Jirka před Liborem a Vaškem. <b>V druhé</b> jízdě to bylo
obdobné. Jirka zkušeně opět vyhrál. Libor opět druhý a třetí Vašek. <b>Třetí </b>finále opět skvěle Jirka s NANDA
NRX. Libor také s NANDA na druhém místě. Třetí opět Vašek.
</p>
<p>
<b>Finále Open gruppe </b>
</p>
<p>
<b>A gruppe </b>
</p>
<p>
V <b>prvním finále</b> Ajgor nemilosrdně pojížděl Marka i ostatní do té doby, než se mu povolil motor a v půlce limitu
se mu podařilo oholit zuby na hnacím kole 44. Marek proto vyhrál před Martinem Láskou a Jirkou Pavlovcem.
<b>Druhou finálovku</b> už Ajgor problémy s pohonem neměl a po změně převodového poměru 43/15 poněkud zrychlil
a najel 37 kol s dojezdem 6:00:76. Kdyby ho Marek nebrzil, dokázal by najet i více. Marek druhý a třetí
Jirka Pavlovec, který o toto místo bojoval s Martinem Láskou. Oba jeli za sebou a skvěle pouštěli
Ajgora. Ten vždy čekal na znamení a oba piloti Ajgora pustili tím, že zpomalili a pak hned opět
vyrazili do souboje. Krásná souhra. <b>Třetí</b> jízda byla exhibicí Ajgora. Marek už mu dlouho
nezavazel ve stopě a jak byla možnost, Ajgor byl v mžiku pryč. I ostatní pouštěli a tak dokázal najet Igor 38 kol,
best lap 9:29. Na fotce uvidíte průjezdy. Druhý v pohodě Marek a třetí nyní Jirka Pavlovec.
</p>
<p>
<b>B gruppe </b>
</p>
<p>
<b>První finále</b> dokázal vyhrát Čeněk Čechovský před Lukášem Pavlovcem a Adamem Čechovským. <b>Druhé finále</b>
to byla výměna pozic mezi první Adamem Čechovským a Petrem Čechovským. Třetí potom Lukáš Pavlovec. <b>Třetí</b>
jízda byla ve znamení obou Čechovských. Ale Čeněk byl lepší před Petrem. Třetí opět Lukáš Pavlovec.
</p>
<p>
<b>Celkové výsledky tedy v tomto závodě:</b>
</p>
<p>
<b>OPEN:</b> Ajgor (38 kol), Marek (35 kol), Jirka (32 kol). B finále vyhrál Čeněk Čechovksý (31 kol).
</p>
<p>
<b>Stock:</b> Láska Martin (30 kol), Martin Skorupski (30 kol), Drahoš (30 kol). B finále vyhrál Jirka Groch
(27 kol).
</p>
<p>
Předání cen, zajímavé komentáře na Ajgorovu promenádu bez plavek (prý by měla být pro něj nová kategorie).
Trochu nervů v posledních finále. Občerstvení po celý den. Mnozí se zlepšili, jako například
mladý Petr Láska. Ale i jiní piloti. Paráda, paráda, paráda…
</p>
<p>
<b>Celkové výsledky seriálu v kategoriích:</b>
</p>
<p>
<b>180:</b> 1. Láska Martin, 2. Drahoš Hejtmánek, 3. Petr Fišer
</p>
<p>
<b>OPEN:</b> 1. Marek Schiller, 2. Čechovský Adam, 3. Čechovský Petr
</p>
<p>
Na úplný závěr pár technických údajů o mém modelu a „šíleném“ způsobu jízdy: jel jsem tedy XRAY M18 PRO, převodový
poměr 43/15, systém NOVAK Mongoose s motorem 8.5 o výkonu 210W. Regulátor byl zcela otevřen na zrychlení.
Baterie LiPo Ray Gold 1100 mAh, 33C stačily nakrmit malého otesánka. Mechy opět široké vpředu i vzadu Medium.
Karoserie Dodge Stratus 3.0. Zkrotit takto výkonný model není legrace. Ale ten pocit z rychlé jízdy v úzkém
prostoru, dojíždět závodníky neskutečnou rychlostí, nalepit se za ně na cca 5 cm a čekat na uvolnění
stopy a pak prudce přidat. Korigovat stopu modelu při prudkém brždění, kdy mozek ve vaší hlavě jde taky
směrem kupředu. Někteří nechápali, jiní to nazvali „jinou třídou“. Ale zážitek na dlouhou dobu vážení.
Takže nalaďte a příští rok v SUPER OPEN naviděnou 🙂 . <a href=“ http://www.mediafire.com/download.php?ny2on3z5qvd“ target=“_blank“>Video na závěr… </a>

</p>