Hodonín 21.2.2009 – závod modelů 1/18

Igor Vlahovič


Dne 21.2.2009 se konal závod modelů 1/18 v rámci seriálu Brno – Březí – Hodonín. Já nemohl být na dvou akcích naráz a tak z tohoto závodu je zatím jen malá kolekce fotek. A to díky Víťovi Krejčímu. Je vidět, že lidé začínají spolupracovat a posílají fotky a Brnonislav Fogt poslal krátký report z tohoto závodu. Prosím čtěte:

Zdravím všechny příznivce modelů 1:18 Elektro. Včera v sobotu 21.9.2009 se ve velké tělocvičně ZŠ Vančurova V Hodoníně konal 5. závod seriálu Březí-Brno-Hodonín o Moravský pohár. Sjelo se poměrně málo závodníků takže celá akce měla spíše komorní atmosféru. Na vině budou asi jarní prázdniny a chřipková epidemie. Po volném tréningu jsem odstartoval závod v 9:45.

KATEGORIE 180 – Stock: Již v kvalifikacích se ukázalo, že mezi Martinem Láskou a Drahošem Hejtmánkem můžeme čekat souboj na ostří nože. Oba dali 27 kol. Třetí vzadu jim sekundoval Testmen – což byl nick pro testovací model se střídavým motorem EZRUN, který řídil Drahoš Hejtmánek. Ve finále ale Drahoše postihla závada planetového diferáku přední nápravy a auto bylo neřiditelné. Finále tím bylo jasné – třikrát vyhrál M. Láska a zístal první místo, druhé bral Tomáš Hejtmánek a třetí Petr Fišer, kterému se velmi dařilo a po delší době je to jeho nejlepší výsledek. V béčkovém finále zvítězil Libor Novotný před Václavem Fišerem a Karlem Fogtem, který se od své podzimní premiéry velmi zlepšil a ke konci už ani neprovozoval svůj oblíbený styl průjezdu rovinek – ping-pong.

KATEGORIE 300 – Open: v této přemotorované kategorii kraloval v kvalifikaci i finále čistě a rychle jezdící stále lepší brácha Pavla Schillera Marek. Vyhrál všechny kvalifikace i přesto, že do poslední nastupoval s mírným zpožděním . . . .. V patách mu neustále sekundoval Adam Čechovský – nejlepší domácí závodník, v poslední kvalifikaci zajeli stejný počet kol. Adam strácel díky agresivnější jízdě, která přinášela více chyb. Třetím vzadu na jistotu jel nováček na naší trati Víťa Krejčí z Brna. V béčkovém finále spolu svedli souboj OLD Stars pořádajícího klubu a Martin Láska, který si dal ještě jednu kategorii. Famózně jedoucí Martin Láska byl skvělý vodič – druhý Petr Čechovský díky tomu najel v poslední jízdě 28kol. Já jsem uzavíral peloton, zlobila mě nějak regulace a ani mozek mě nějak nemakal (ranní stávání) ale i poslední musí někdo být. Podle mě se závod vydařil a první tři v obou kategoriích obdrželi diplom a energetický nápoj. Poslední závod seriálu se jede v Brně. Výsledky najdete zde. V závěru jsme ještě probraly zavedení stock motoru EZ-RUN do kategorie 180. Motor všetně regulace je za velmi příznivou cenu a mohl by znamenat srovnání výkonosti modelů. Stejnosměrné motory 180 mají podle série různou výkonost a u vyrovnaných jezdců to může znamenat zvýhodnění 1-2 kol. Motory budou od srpna běžně v e-shopu.