HIT 17.1.2009 – přečíst report a příště honem tam.

Igor Vlahovič


Přijal jsem pozvání RC klubu Zlín a se svým týmovým kolegou jsem v sobotu 17.1.2009 vyrazil na jejich zimní závod. Přivítala nás prostorná hala s tribunou ze švédských beden a laviček, kde se nezapomnělo ani na vozíčkáře s plošinou. Koberec o něco menší než třeba v Brně, ale dráha naproti tomu technická a velmi dobře postavená. Vytyčení dráhy bylo dobře uděláno a celkově byla dráha velice bezpečná a to i pro modely micro. Tento seriál již má tradici a tak i účast na tomto závodě byla velmi slušná. Kategorie se na tomto seriálu jezdí Fernet Stock, 2WD, Sodofka, Mini Fernet, Monster Truck. Každá kategorie si najde svého příznivce.

Na tento závod přijel i pan Hráček (RC klub Elišky Junkové) se svými svěřenci, kteří holdují kategorii micro. Po dohodě s RC klubem Zlín se mezi jízdami děti mohli povozit na dráze a tak zkusit svoje dovednosti.

Drobné občerstvení k dispozici, přátelská atmosféra – to vše přispělo k celkovému pohodovému průběhu tohoto sobotního závodu. Navíc ranní rozprava pod vedením Petra Novotného a Karla Neudka byla na úrovni a byla stanovena jasná pravidla pro všechny.

Trénink ráno proběhl bez dohadů a v 9 proběhl samostatný trénink micro kategorie. I já jsem zkusil nový systém Novak Mongoose 10.5. Vortex jsem poskytl k testování kolegovi z kategorie. Oba systémy nedokážu otestovat. Takže o zábavu nebylo na tomto závodě nouze.

A jak to všechno probíhalo ?

Předem je potřeba zdůraznit, že koberec byl rovný jako sklo a i micra jela jako přibytá. Opravdu krásné svezení. Jinak se jelo systémem na nejlepší nájezd, tak jako u XRAY Challenge Morava v létě. Doba jízdy byla 6 minut.

Micro neboli Mini Fernet

Člověk by řekl, že na tomto závodě bude nouze o kvalitní jezdce této kategorie. Ale Karel Kratochvíl, Tomáš Brodský – jsou zárukou kvalitních soubojů. Zatímco Igor Vlahovič testoval Mongoose systém, Pecuch Roman dostal na test Vortex systém. Takže se stihnuly otestovat oba systémy naráz. A celkový počet 14 jezdců je velmi slušná účast. Kategorii jeli i Kratochvíl Martin, Hybler Tony, Křížek Mirra, Soukup Petr, Schiller Marek, Stodola Fanánek a další.

Igor Vlahovič zvolil systém Novak Mongoose převod 42/15. V kombinaci 2S Lipo byla rychlost srovnatelná jako lepší 300ka. Motor po dojezdu studený a do baterie 850 mAh se vlezlo 464 mAh. Krásné svezení na technické trati, kde rychlost nehrála roli. Igor se ujal po dvou jízdách vedení s nájezdem 24 kol. Za ním v závěsu se ztrátou cca 1 sekunda Karel Kratochvíl. Třetí se ztrátou Tomáš Brodský. Tito tři piloti se ucházeli o příčky nejvyšší. Roman Pecuch otestoval systém VORTEX s motorem 7500. Ale motor hřál na převod 42/15 a regulátor vypínal. Musí se tedy dělat testy ne na závodě, ale v klidu.

Igor dokázal vyhrát ze 6. jízd 5. Až v poslední se radoval Karel z úspěchu. Ale stačit Igorovi s motorem 300 – všechna čest. Karel tedy druhý a třetí Tomáš Brodský, který měl jisté problémy a nanajel to, co se od něj očekává.

Monster Truck

Richard Granát, Petr Novotný, Mirra Dolanský, Tomáš Marek, Petr Sekula… Všichni příznivci hopsáků v měřítku 1/18. Na uměle vytvořené trati skákali a překonávali všichni svorně pekážky, aby potom na cílové rovince ukázali svůj topspeed. Nasazovači měli celkem dost práce, hlavně u skoku číslo 1. Já jsem tam byl a horlivě nasazoval. A když už model byl vzhůru nohama, co nevidím uvnitř… NOVAK Mongoose. V této kategorii je to standartní pohonná jednotka. Zřejmě tam měli nejvýkonější verzi, protože po skoku mnozí přidali a postavili model na zadní kola.

Marek Tomáš vyhrál tuto kategorii. Chtěl dosáhnout velkého úspěchu s bratrem Martinem, ale ten se poklonil Petru Novotnému. Ten jim tedy nakonec udělal čáru přes rozpočet. Skákali i Mira Dolanský, Ríša Granát a další.

Sodofka

Juniorská kategorie v čele s Martinem Kratochvílem, Vlastimilem Pelčákem, Jardou Vůjtkem, Davidem Fráňou a další skvělí jezdci, kteří jedou nadoraz. A nedarují si ani metr.

Martin dal školu řízení RC modelu všem. Ostatně výraz soustředění (úvodní foto) je toho důkazem. Nechal za sebou esa kategorie MIG 500 Vaška Utinka (2) a Zdeňka Kašky (3). David Fráňa potom bojoval s Ladislavem Lebánkem ml. a Michalem Kubinou. Prostě krása se dívat…

Fernet Stock

Prestižní kategorie tohoto seriálu, protože OPEN se nekoná. Zvučná jména – Petr Novotný, Martin Bábovský, Karel Kratochvíl, Láďa Lebánek… Nejpočetnější kategorie závodu a to nejen tohoto. Také Tomáš Brodský se v této kategorii objevil. Společně s Mirrou Křížkem.

Martin Bábovský opět vyhrál a nehodlá ze svého snažení nějak polevit. Petr Novotný (2) najel jako jediný 27 kol, ale na první místo mu to bohužel nestačilo. Třetí se mu nalepil na záda Mira Dolanský. Karel Kratochvíl se poklonil Martinovi Bábovskému ml. Tomu říkám vyrovnaná kategorie. Všechny výsledky a to nejen z této kategorie najdete ZDE .

2WD

Roman Štalmach je propagátor této kategorie, kde modely mají pouze zadní hnanou nápravu. Většinou jezdci používají šasi Tamiya F103GT. Stodola Fanán, Sekula Petr, Hrabec Jura… I zde dnes jelo 7 jezdců. Mirra Dolanský otestoval se souhlasem jezdců XRAY 1/12 Pan Car. Ano, po dohodě s RC klubem jde cokoliv otestovat. Jako když jsem jel minulý rok s micrem v kategorii Stock… Super experiment tenkrát.

Roman tedy vyhrál svoji kategorii. Kdopak ho sesadí z trůnu ? Že by to byl příště druhý Jura Hrabec nebo třetí Fanán Stodola ? Ano ano, je to tak… Třetí Fanán st. tedy věkem ostřílený matador… Tuto kategorii jezdí i Ondra Macháček, který byť je handicapován – i on si našel svoji kategorii a je v ní skvělým jezdcem.

Co dodat na závěr ? Asi toto: skvělá a bezpečná dráha pro všechny. Občerstvení zajištěno. Pohodová atmosféra (za závod jsem neslyšel hádku, sprostý výraz a podobně). Dobrá organizace závodu pod vedením Petra Novotného, Karla Neudka, Jakuba Černého a měřiče pana Šafáře. Bez prostojů. Vyhrajete šek v dané hodnotě peněz a ten pak proměníte za zboží u Mirka Dolanského nebo za občerstvení, zaplatit startovné… Motivace pro každého slušného jezdce. Jestli uvažujete jet na závod, jeďte do Zlína – Želechovic. Já vám to vřele doporučuji a myslím, že nejsem sám.