Hodonín 6.12.2008 – kdo z koho ?

Igor Vlahovič


Uběhlo 14 dní a máme tu další závod seriálu Brno – Hodonín – Březí. A to druhý závod. Minulý závod kraloval Radek Skopal se svým 4WD strojem Xray v kategorii 180 a na paty mu šlapal dvoukolkář Lukáš Diblík. Igor do boje moc nezasáhl. Nyní ale Igor osedlal pro změnu Xray M18 Pro a doufal v lepší úspěch. Počáteční ladění tomu nasvědčovalo.

17 jezdců ve velmi oblíbené kategorii 180 a 9 jezdců v kategorii OPEN. Opět velmi slušná účast na tomto „rodinném seriálu“. Na seriálu, kde je vše v pohodě a i když to občas na tribuně vře, vždycky je to potom stejně v klidu a piloti si to na pohodu vyříkají. A to že Igor v tomto závodě připravil Víťu Paráka o první místo svoji nehodou do mantinelu – počkejte si na podrobný report….

Dráha úzká a hodně technická (viz foto). Postavená tak, že Vít Parák s motorem 180 a 5 ti články by vyhrál OPEN kategorii s nájezdem 31 kol za 6 minut jízdy… No co na to řeknete ? Nic samozřejmě. A až uvidíte na videu jak jede Vít nebo Lukáš se svými 2WD stroji, tak to pochopíte velmi rychle. Koberec rovný a pro někoho s dobrým gripem, pro někoho s horším. Ale mantinely ok a bezpečnost výborná. Takže žádné škody a hrazení vás občas i vrátilo do hry o titul. Ale také někdy ne. Klasika a nic nového: tedy 4 rozjížďky a 3 finále na 6 minut. Pro všechny dost jízd na pořádný adrenalin. Pojďme se nyní podívat na obě kategorie podrobně. Nejprve OPEN a pak prestižní 180ku. Ano přátelé. Na Xray Challenge je to OPEN a tady si myslím, že prestižní je spíše 180. Ale to je můj názor.

OPEN

Chyběl Pavel Schiller a Karel Kratochvíl. Ale Pavla zastoupil bratr Marek a se střídavým systémem Tekin od začátku udával tempo závodu. Jak v rozjížďkách tak pak i ve finále jako jediný z této kategorie dal 30 kol. Jeho jízda byla ale trhaná. Jiní jeli klidnější stopu. Ale tak nebo tak – nedal nikomu šanci a všechny finálové jízdy vyhrál. Ale mladý Neubauer s modelem Scalpel jel naprosto úžasně. Po stagnaci v minulém závodě jel nyní opravdu krásně a kdyby držel lépe stopu – možná by to pořadí dopadlo jinak. Ale viděl jsem, že i model Scalpel jede rychle a dobře. Což já zatím nedokážu. Proto smekám před jeho druhým místem na tomto závodě. 29 kol je prostě krása. Zbyněk Krasl se přetahoval s Pavlem Jansou (který jel svůj první závod s 1/18 a se střídavým motorem). Nakonec si Zbyněk udržel formu a to třetí místo celkově obhájil. Osobně se mi jeho jízda a styl líbil. Jel regulátor Novak Mongoose, ale se stejnosměrným motorem. Bylo se na co dívat. Ve finále B bojovali o první místo oba bratři Čechovští proti Broňku Fogtovi, který pořádal závod, komentoval jej. Měl práce nad hlavu a nunto vzdát hold tomu, jak to všechno zvládl. Nakonec Petr Čechovský vyhrál finále B.

180

A jak to dopadlo v hodně našlapané kategorii ? Radek nažhaven prvním vítězstvím. Lukáš nažhaven druhým místem. Vít jako nováček v kategorii. Igor s modelem Xray. Martin Láska s novým XRAY M18 PRO. Drahoš Hetmánek navnaděný třetím místem z minulého závodu. Milan Parák, Martin Skorupski, který se zlepšuje závod od závodu a rozhodně nedělá ostudu SVK Teamu. Oba Fišeři, Kája Fogt… A další borci „pomalejší“ kategorie. Kdo z koho ? Kdo vyhraje A, kdo B a kdo C finále ? Do každého finále bylo puštěno 6 jezdců, takže motivace pro každého myslím si dostatečná.

Finále C vyhrál Fišer Václav před Svatoplukem Hájkem st. a Gorčíkem Bobem. Všichni piloti najeli 22 kol a boj to byl vyrovnaný. Stejná rychlost modelů – bylo se na co dívat.

Finále B vyhrál Milan Parák. Měl stroj rychlý, ale občas chyboval. Potom klel, ale stejně mu to moc v tu chvíli nepomohlo. Nicméně důstojnými oponenty byli Martin Skorupski a Vyleta Tomáš. Já osobně sledoval a i natáčel toto finále celé. A opravdu i zde to bylo vyrovnané. Tedy Milan najel 26 kol. Ale kluci občas chybovali a tak druhé místo ukořistil Tomáš, který dal ve finále 24 kol a třetí Martin s SVK teamu (26 kol). Nepleťte se vážení. Jede se na počet vyhraných jízd, nikoliv na nájezd kol. Ale Martin dokázal najet více kol v jedné jízdě, což svědčí o jeho zlepšování. Team to potřebuje… musí podávat dobré vyýsledky :-). V tomto finále se ocitl i Jan Vyleta a Tom Hejtmánek.

Finále A byla od začátku do konce pastva pro oči. Žádné nasazování, čistá jízda bez nehod, pouštění o kolo zpět. Pro diváky velmi zajímavá podívaná. Je to na videu – posuďte sami. Takže: příchodem Viti Paráka do této kategorie se všichni 4 WD piloti posouvají automaticky o příčku dozadu. Ano přátelé – 2WD stroje nám to dávají najevo. Ze začátku to vypadalo, že mu to moc nejede, ale finále už kraloval. Tedy bojoval o první místo s Lukášem Diblíkem. Ale jako jediný dal 31 kol a v poslední jízdě si dokázal opravit karoserii a vyhrál by, kdyby mu Igor neudělal kolizní situaci 5 sekund před koncem. Igor narazil do mantinelu, který ho odrazil zpět do dráhy a i když ihned Igor vykřikl POZOR nehoda, Vít už se mu nedokázal vyhnout a díky kolizi se Lukáš dostal na první pozici. A při součtu bodů tato jízda rozhodovala. Omlouvám se Víťo, ale nějak jsem to nezvládl. Ale Vít se nemusí trápit, protože jede krásně a 31 kol… Lukáš (30 kol) sice se štěstím vyhrál, ale i to je závod. Nicméně je to vyrovnaný soupeř pro Víťu. Igor (29 kol) naladil opravdu dobře a s novým motorem chvíli stačil i Lukášovi. Než se mu zahřála kola. Pak už dostal kolo, ani nemrkl. Ale Igor jel na třetí místo. A to se zadařilo díky dvěma třetím místům. Poslední vypustil a laškoval s Martinem Láskou a Drahošem Hetmánkem. Kluci jeli závod mezi sebou a Igor se vklínil mezi ně a trochu jim to tam zpestřoval. Super akce, že kluci ? Líbilo se vám to taky ? Radek Skopal (28 kol) měl od začátku problémy s motorem a koupě nového motoru mu sice pomohla k rychlosti, ale Igor byl dnes soupeřem zřejmě těžkým. Tedy Radek dal skoro 29 kol. Ale Igor měl dnes asi více štěstí. Je to závod od závodu. Čtvrtý skončil po tahanici Martin Láska (27 kol). Nechal za sebou Drahoše (27 kol). Ale on mu to určitě oplatí na dalším závodě. Měl jsem možnost mezi nimi kroužit a jsou to dobří piloti. Prostě tato skupina by se dala nazvat – profesionálové. U všech čistá a velmi pohledná jízda. Ale to stejné se dá říci i o OPEN, ale tam to není u všech tak stejné co se týče stylu jízdy.

Po závodě se rozdali velmi praktické ceny, kdy spousta pilotů už měla dobrotu k večeři či na cestu a i diplom potěšil všechny na stupních vítězů. Bronislav Fogt s členy klubu opravdu odvedli sakra dobrou práci a zaslouží si uzání a potlesk. Uznání přes interne asi jde, potlesk bohužel neuslyší. Díky kluci, příště zase určitě přijedeme.

SVK team natočil videa z finále A, B 180tek a OPEN. Igor a Martin nafotili nějaké fotky. Takže se podívejte na naše úlovky, posuďte jízdu pilotů na videu a zůstaňte příznivci serveru Masters jako čtenáři a samozřejmě příznivci seriálu Brno – Hodonín – Březí 2008/2009.