Bžezí 29.1.2008 – úvodní klání ve zkratce

Igor Vlahovič


<p>
A je to tady vážení přátelé. Seriál Brno – Březí – Lužice začíná a to dne 29.11.2008 prvním závodem v Březí. 16
jezdců kategorie OPEN a 19 jezdců nestárnoucí kategorie 180. Slušná účast na první závod a i mnoho nových příchozích.
</p>
<p>
Dráha připravená velmi dobře, příjemný tvar a červený koberec – standart klubu Březí. Pravda červené karoserie SVK Teamu
a i jiné byly špatně vidět. Ale jinak koberec rovný a i pro Scalpel krásně sjízdný. I pro ten můj tedy. Drobné občerstvení také
k dispozici. Stoly a židle standartní vybavení. Takže přijedete jen s modelem a vysílačkou jako já a máte vystaráno.
</p>
<p>
Ranní trénink všichni využili pro ladění modelů. Já hned testoval dva modely na tomto závodě a to NANDA NRX s motorem 180 a
5ti články a Robitronic Scalpel s motorem 300 a 4mi články pro kategorii OPEN. Ostatní jezdili jako o závod už v tréninku, a tak
jsem prostor rychle vyklidil a čekal na rozjížďky. Dohodly se tři rozjížďky a tři finále na 6 minut. Ok jdeme na to. Letem světem,
bez zbytečného rozepisování.
<p>
<b>Kategorie 180 </b>
</p>
<p>
Zde nám to všem ukázal Radek Skopal s jeho upravenou verzí XRAYe PRO. Měl vše dle pravidel a on nejezdil, ale létal. Společně s
ním nám to ukázal Lukáš Diblík s 2WD. Také mu bylo těžké stačit. I když na finále startoval za mnou a Martinem Láskou, pak už to
bylo pro něj bez problémů. S Radkem jeli tandem a neměli soupeře. Nakonec Radek měl více štěstí a vyhrál tento závod v této kategorii.
Najel 39 kol ve finále a totéž dokázal najet i Lukáš. Pak byl propad a třetí Drahoš Hejtmánek měl nejvíce kol 35. Co dodat. Dva první
jsou nyní jiná liga. Ale zaslouženě. Čtvrtý skončil po urputném boji s modelem a servem Láska Martin. Já skončil tentokráte až 5tý.
Rychlost modelu tak nastejno jako Drahoš a Martin. Ale v prvním finále povolený pastorek, druhé problémy s modelem po nárazu soupeře.
Pravda nejelo se občas fair play a jelo se přes „mrtvolu“. Třetí finále konečně NANDA dala 35 kol a já skončil tuto jízdu třetí. Hurá… V A finále
byli ještě Milan Parák, Tomáš Vyleta a pozor přátelé – i druhý pilot SVK Teamu Brno – Martin Skorupski. Ten se potýkal s rušením, protože
Broňa si občas nevypl vysílačku a všichni víme, co se pak děje… Ale i to je úspěch pro SVK Team – dva piloti v A finále. Hejtmánek
Tomáš vyhrál B finále před Janem Vyletou a Jirkou Grochem. C finále vyhrál Jan Hrnčíř. Dost dobré pane.
</p>
<p>
<b>Kategorie OPEN </b>
</p>
<p>
Tak tady to bylo taky husté a bylo se na co těšit a dívat. Schiller Pavel byl od začátku v souboji s Karlem Kratochvílem. Oba jeli motory
300 v kombinaci tuším 5 článků. Ostatní z pole již disponovali střídavými systémy, kde si museli trochu omezit výkon. Teda Jaroslav Neubauer
jel motor 300 v kombinaci s LiPo v modelu Scalpel a já jen záviděl, jak to má zmáklé a naladěné. Byl jedním v A finále. Navíc se zde objevil
i Abrahámek Michal, Krasl Zbyněk, Schiller Marek (jel střídavý systém), Pavlovec Lukáš a Čechovský Adam. Všichni byli v A finále. Zde
tedy kralovali Karel a Pavel. Oba 42 kol za 6 minut jízdy. Pavel nakonec vyhrál a za něj se zařadil Karel. Třetí skončil Marek Schiller.
Těsně pod bednou pak Michal. Dost dlouho ale zápasil s modelem a jeho nastavením. Nakonec jej ale zkrotil. B finále bylo také vyrovnané.
Vyhrál ho Martin Kratochvíl před Michalem Jurčím a Jirkou Pavlovcem (ten testoval Novak Mongoose 8.5 motor). Já zde otestoval Scalpel v základním
provedení a bez úprav. S motorem 300 a 4mi články. Pastorek 14, kola zadní super soft a přední hard. Ve skupině jsem se ocital i na 3 – 4 místě
a nechával za sebou některé jezdce se střídavými pohony. Já jel pomalu a konstantě, oni šup sem šup tam. Je to vidět na videu. Ale nakonec
mi upadl držák serva a tak jsem skončil dříve a celkově poslední. Ale zajel jsem si konečně hezky a řídilo se mi to dobře. Dle mého názoru
je Scalpel v základním provedení bez úprav použitelný a jede dobře jak na asfaltu, tak i na koberci. Osobně se zatím bojím přílišné motorizace.
Ale že to jde – stačí se podívat na mladého Neubauera…
</p>
<p>
Co na závěr ? Závod měl spád, nebyly zbytečné prostoje a všichni si dobře zazávodili. Již další týden je pokračování seriálu v Hodoníně.
Tam bude asi delší trať a asi i techničtější. Takže v Hodoníně naschle přátelé.
</p>
<p>
Zdál se vám tento report stručný ? Jste zvyklí na delší rozbor ? Já to vzal opravdu letem světem, ale to základní jste se snad dozvěděli.
Foto více napoví a můžete si stáhnout videou ze <a href=“ http://www.mediafire.com/download.php?11o4mkjjajw“ target=“_blank“>Scalpelem </a>
. RC sportu zdar…
</p>