Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Hanácký letní pohár 30.8.2008 - nejen Micro testy

Stále jsem hledal příležitost, kde a kdy vyzkoušet podvozek NANDA NRX-18 v ostrém závodě. Doposud to byla pouze kategorie 180 s 5ti články NiMh. Ideální volbou byla účast na sobotním závodě Hanáckého letního poháru (dále jen HLP) v Prostějově na domácí dráze. Radek Skopal byl odpočat po dovolené a tak nebylo nic jednoduššího, než se na závod HLP vypravit společně a udělat srovnávací test: NANDA vs XRAY M18 Pro. Radek má vybavení elektroniky stejné a je velmi dobrý jezdec - což je záruka kvalitního porovnání. Ale samozřejmě se nejela pouze kategorie Micro, ale i MASTERS a STOCK. O těch se zmíním také.

Účast byla velmi malá. Celkem přijelo změřit svoje síly 14 jezdců. Tedy 16, ale oba Pekařové museli dříve odjet a tak finálové jízdy se jely v počtu 14ti jezdců nakonec. Dráha připravená výborně, jelo se klasickým směrem. Slunečný den. Příjemná teplota. Lepší podmínky jsme si nemohli přát. Začalo se brzy a konec závodu byl 14:15 přátelé. Všechno šlapalo jako hodinky a kdyby se nemuselo čekat na baterie, byl by konec ještě dříve. No nic, pojďme se podívat, jak to na takovém rodinném závodě probíhalo a to podotýkám v naprosté pohodě a klidu.

MASTERS

Kluci z STS Chvojkovice Brod nezklamali a opět přijeli v plné parádě. Milan Peška, Mirra Dolanský a Ríša Granát. Tři do mariáše...Chtěli obsadit všichni společně první tři místa, ale to se jim až tak nepovedlo. V rozjížďkách jim jízdu zkrášloval Zdeněk Pekař ml. s motorem střídavým 10,5T. A jel moc hezky a vyrovnaně. Ale kluci to měli přece kapánek rychlejší a tak zatímco Zdeněk kroužil kolem 23. kol, kluci Mirra a Milan dosáhli na hezkých 24 a potom i 25 kol v rozjížďce. Domácí David Hirt dával běžně 24 kol. Vše myšleno za 5 minut jízdy. Koutný Aleš měl v modelu Ford Mustang snad Miga, protože jel v MASTERS kategorii a oproti ostatním to byl obrovský rychlostní rozdíl. Otázkou je, proč nenastoupil do STOCK kategorie.

Finále MASTERS bylo již bez Zdeňka Pekaře. Ale kluci z STS jeli opravdu vyrovnaně. TQ na finále získal Mirra Dolanský. Ovšem dvě finále vyhrál kolega Milan Peška a tak se radoval z prvního místa. Mirra po výměně vadného řemínku najel i 25 kol jako jediný. Ríša Granát se chtěl s nimi dostat na bednu, ale tento plán mu skřížil David Hirt, který skončil třetí. A bylo vymalováno. Ríša se musel spokojit s bramborovou medailí.

STOCK

To by jste nevěřili, jak to tomu Toníkovi Pospíchalovýmu jede. Vyhrál všechny rozjížďky s nájezdem 21 kol. Nejrychlejší kolo měl Toník 13.777. Držel se ho Pekař Zdeněk senior a i Tomáš Frantal. Ale Tonda byl jednička dne. Nenadával, jelo mu to a soupeři byli také korektní. Tento den se mu líbil.

Ve finále Toník opět potvrdil svoje jezdecké kvality. Nejenže získal TQ, ale i ve finále jel výborně a najel i 22 kol s nej kolem 13.764. Dvě finále vyhrál a nedal nikomu šanci. Vivat Tonda, vivat Tonda... Druhý skončil celkově Tomáš Frantal a třetí potom Jaroslav Kopecký ml. Ve finále byli jen tři a tak i všichni klidně jeli bez stresu a nervů - na všechny se přece dostane, ne ?

MICRO

Dostáváme se k nejmenší a super rychlé kategorii dne. Ano přátelé - micro modely All Inclusive. Nyní vás možná trápí otázka: Igor Vlahovič jel NANDA NRX. Jak dopadl ? Jak se mu jelo ? Atd atd... Radek Skopal coby kvalitní soupeř s modelem XRAY M18 PRO. Do toho ještě mladý Hájek Svatopluk taky s XRAY M18 PRO. Máme se na co těšit.

Rozjížďky probíhaly ve znamení Radka. Jel výborně a čistě a vždy najel 21 kol. K nájezdu 22 kol mu zbývalo pár setin sekundy, přesný čas jest 5.00.447. Radek měl od začátku motor Mamba 6800, regulátor Tekin a LiPo baterie KOKAM. Igor se ho však držel po celou dobu jízd a najížděl 21 kol stabilně. K nájezdu vysněných 22 kol mu chyběly necelé 3 sekundy. Igor jel rozjížďky s nečasovaným motorem 300, regulátorem GM V12 a LiPo bateriemi DESIRE POWER. Mladý Hájek osadil model XRAY M18 PRO soustavou střídavou TEKIN s motorem 6900. Nejmladší účastník Martin Hrubý jel XRAY M18 s motorem 300 a 5ti články NiMh. Pekař Zdeněk senior pro poruchu regulátoru odstoupil ze závodu. Svatopluk Hájek st. jel klasický stejnosměrný systém s regulací LRP Quantum a střídal LiPo a 6ti článek NiMh.

TQ na finále si zaslouženě vyjel Radek s modelem XRAY M18 PRO. Hned za ním Igor s NANDA NRX a třetí Hájek Sváťa ml. Jak to bude ve finále ? Kdo bude mít tvrdé nervy ? Igor byl nucen pro poruchu motoru 300 (ukroutil kontakt z motoru), použít střídavý systém TEKIN s motorem 6900. Jinak byl rozhodnut dokončit závod s předešlou kombinací, protože mu více vyhovovala. Ale změna je život... Oba piloti Radek i Igor měli v jedné z finálových jízd technický problém. Radek v první jízdě problém s odlepeným a přetrženým mechem. Potom ještě v poslední finálové jízdě měl rušení, kterým tak možná přišel o první místo celkově. Ale jinak držel best lap dne v kategorii a byl o trošičku lepší. Igor vyhrál první a poslední jízdu. V druhé se mu posunulo mechové kolo po nárazu směrem do podvozku a půl závodu krotil model díky tření. Ale poslední finálová jízda byl opravdu srovnáním a to krásným. 9 kol jel Igor za Radkem s odstupem cca 2 metry a čekal na chybu soupeře. Několikrát měli i těsný kontakt, ale vždy to bylo v mezích fair play. V devátém kole však Radek měl problém s rušením a ztratil s Igorem kontakt a ten už svůj náskok nepustil. Celkově tedy Igor, Radek a Svatopluk Hájek ml. Ten dnes neměl svůj den a dělal chyby a to zbytečné. Na XRAY Challenge jsem s ním měl problémy se od něj odpoutat, dnes to takový problém nebyl. Najel nejvíce 19 kol a to měl zmiňovaný střídavý systém TEKIN. Jak vidíte - není to jen o rychlosti... Ale překvapením dne byl nováček Martin Hrubý. I když byl evidentě nejpomalejší v poli, skončil na 4. místě. A až za ním Svatopluk Hájek st. Ano i on měl technické problémy, ale závod je závod a nic to němění na situaci, že Martin má kariéru před sebou.

Na konec závodu byly předány hezké ceny a všichni se spokojeně rozešli s pocitem krásně stráveného závodního dne. Myslím, že tento názor jsem nesdílel jenom já, ale všichni borci dne.

Na závěr přináším pro majitele podvozku NANDA NRX moje nastavení modelu na závodě:

Šasi - plný karbon

Diferenciály - kuličkové, dotažené napevno. Vpředu i vzadu stejný dotah

Baterie - LiPo DESIRE POWER 2S 850 mAh 15C

Regulátor: GM V12 a potom TEKIN Mini Rage

Motor - Speed 300 a potom TEKIN 6900. S motorem 300 jsem dokázal několikrát pokořit hranici 14 sekund na kolo. S TEKIN 6900 nikoliv. Paradoxní, že ? Prostě klidná jízda je klidná jízda.

Tlumiče - nastaveny kolmo. Tedy ve spodním ramenu na vnější straně a na držáku tlumičů také na vnější straně. Nastavil jsem tak styl "motokára". Model pocítil sebemenší hrbol a přitom seděl jak přibitý. Při nájezdu na pokličku jen nadskočil a jelo se dále. Žádný náznak přetáčení.

Karoserie - Mazda 6 Protoform

Obutí - mechová kola GRP o tvrdostech: přední 45, zadní 35

Nastavení modelu na závod celkově - všechna kola se dotýkala vozovky. Tedy 0 sklon, pouze zadní sbíhavost a mírná přední rozbíhavost. Světlost podvozku byla cca 3mm. Použil jsem přední horní ramena 3. stupňová namísto továrních 6. Tak snad jsem na nic nezapomněl a pomůže to majitelům tohoto podvozku při ladění. Předem upozorňuji, že si s nastavením musíte pohrát a chovat se k modelu jako k 10sítce. Kontroloval jsem downstopy po každé jízdě a vše kolem toho spojené. U mnoha fotek máte opět popisky. Zatím naschle přátelé na dalším závodě.

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport