5. závod ZVK 9.2.2008

Fanán Stodola


<p>
5. závod IV. ročníku Závodů Valašského Království se jel v sobotu 9.2. v tělocvičně
ZŠ v Pozděchově. Již od sedmé hodiny ranní se začali trousit přihlášení závodníci.
Jely se tři kategorie:
<p>
<b>2wd (5článků motor 180)</b> &#8211; jelo pět závodníků, tuto kategorii jezdí hlavně žáci a začátečníci,
je to vcelku nejlevnější kategorie. Vítězem této kategorie se stal Stanislav Ptáček senior -100 kol,
o kolo za ním byl Filip Pykal z Olomouce, jezdící za Vizovice a s devítivteřinovou ztrátou
ho pronásledoval malý Honza Ptáček &#8211; nejmladší účastník IV. ročníku ZVK. Čtvrtý skončil Roman Štalmach
se svojí babičkou (5roků staré amatérské eco). Snad se příště polepší! Pátý skončil nováček v této
skupině žák Radim Mocek. Kromě Filipa jsou všichni ze Vsetína.
</p>
<p>
Druhá kategorie <b>2WD 4 články motor 300</b> vznikla díky podvozkům Skalpel od Robitroniku. Oproti
čtyřkolkám je to pomalejší kategorie a proto ji jezdím i já &#8222;stařík&#8220; . 2WD 4/300 jsme jeli ve slabším
počtu čtyř závodníků. Vítězem této kategorie se stal Jirka Hrabec z Havířova, letos jezdil v ZVK celkem
obstojně čtyřkolky, ale při třetím závodě ZVK si půjčil od Honzy Kratochvíla na jednu rozjížďku jeho dvoukolku.
Ta mu natolik &#8222;učarovala&#8220;, že 4. a 5. závod přijel již se svojí dvoukolkou. Takže 1. Jirka Hrabec &#8211; vykuchaný Xray,
o dvě kola za ním po velké bitvě Ivo Kavánek (Skalpel), já Fanán se 107 koly 3. místo (vykuchaný Xray), pro
technické problémy čtvrtý skončil Zdeněk Janoš (Skalpel) 101 kol. Do počtu nám chyběl M. Pazdera, D. Čevela a
možná i ten z Vás, komu jaksi nechce jezdit jeho čistokrevná čtyřkolka. Stačí jen na zkoušku vyndat středový
kardan a přepájet konec pětipaku na čtyřpak. To že zničíte kousek smršťovací fólie, se nic neděje. Lépe se Vám
ventiluje teplo z baterií, jak při jízdě, tak při nabíjení. Jak jednoduché!! A pro Vás &#8222;nová kategorie&#8220; je na světě.
</p>
<p>
Další kapitolou našich závodů jsou <b>čtyřkolky na pět článků a motor velikosti 300</b> tedy 370 motor! Tato kategorie
vznikla hned po uvedení Xray 1:18 na trh. Dodávané el.motory (180) byly &#8222;líné&#8220; a my tehdy ve dvoukolkách už jezdili
&#8222;zlaté stoosmdesátky&#8220;. Tehdy je dovážela firma Pelikán Pardubice do elektroletadel. Nejdříve jsme měli duralové držáky
univerzální, tedy 180/300. A se třístovkou to bylo to pravé ořechové. A třístovky s pětičlánkem se u nás jezdí dodnes.
Je to vcelku levná finanční záležitost a když se podíváte do výsledkovky našich čtyřkolek (5/300), tak tam jsou mezi
závodníky v umístění veliké rozdíly! Je to vidět v posledním závodě! První tři na bedně Rajdus Pavel, Kratochvíl Karel
a Pavel Schiller jsou bezkonkurenčně jedničkami. Čtvrtý Tom Brodský na třetího ztrácí za tři desetiminutové finálovky
rovných 10 kol. Desátý umístěný Petr Sekula na třetího ztrácí už 21 kol, mezi prvním a posledním byl rozdíl v jedné
finálovce 15 kol, ale Jarda Pykal bojoval, je to letošní nováček a je velice snaživý.
</p>
<p>
Toto by bylo snad vše, co se týká 5. závodu ZVK.
Výhledově počítám i s modely 1:10, snad by stačila pro začátek jedna skupina, co by jela s el.motory Mig 500.
</p>
<p>
Jestli mohu, tak ještě prozradím to, že kdo jezdí jenom osmnáctiny, tak se pojede seriál &#8222;Valašské léto v tělocvičně&#8220;
– kategorie ty samé + 4WD open. Navíc pro ty, kterým imponují ještě menší měřítka, pojedou 1:24 a Mini Zetka stock
a open! Takže se máte na co těšit !!!
</p>