Vyhlášení výsledků OSTRAVA CUP 2007

Láďa Vašnovský


<p>Tak máme za sebou 1.ročník on road seriálu závodů Ostrava – CUP, který je organizován pro RC modely aut s el. pohonem v kategoriích E 1/10 TCS – Open, Stock Touring a TC IC 1/10 se spal. motorem 2,5ccm. Tento pohár je obdobou oblíbeného zimního Moravskoslezského poháru. Hlavním organizátorem a pořadatelem tohoto seriálu je modelářský klub RC CAR Ostrava za <!– separe –> podpory prodejce s regionální působností Tomáše Rajduse – prodejce RC modelů, Šenov, Slepá 508, tel. 603 203 261, který je rovněž hlavním sponzorem společně se společností Bauer &#8211; výrobcem sportovních pohárů a trofejí, se sídlem v Bašce u Frýdku &#8211; Místku.</p>
<p>Závody jsou pořádány jako jednodenní. Pro kategorii Stock Touring a TCS Open i kategorie Touring car se spalovacím motorem do obsahu 2,5ccm – je vypsáno 5 závodů, do celkového pořadí se započítávají 4 nejlepší výsledky. V případě nepřízně počasí u letní části závodů, budou neuskutečněné závody uspořádány v náhradním termínu.</p>
<p><b>Kalendář závodů</b><br><br>
1. neděle 20.5.2007 kat.: 1/10 TC Open,Stock, IC 10<br>
2. sobota 30.6.2007 kat.: 1/10 TC Open,Stock, IC 10<br>
3. sobota 28.7.2007 kat.: 1/10 TC Open,Stock, IC 10<br>
4. neděle 12.8.2007 kat.: 1/10 TC Open, Stock, IC 10<br>
5. sobota 22.9.2007 kat.: 1/10 TC Open, Stock, IC 10
</p>
<p><b>Technické podmínky pro jednotlivé kategorie</b><br>
<br>
<u>IC 1/10 – TC – seriál 5. závodů:</u><br>
<br>
Kategorie je vypsána pro modely aut od jakéhokoliv výrobce v měřítku 1/10 s pohonem 4WD nebo 2WD s obsahem motoru do 2,5 ccm. Pneumatiky nejsou předepsané, mohou být mechové i bezdušové různé šíře.</p>
<p><u>E1:10 TCS OPEN:</u><br>
<br>
&#8226; Kategorie vypsána pro auta od jakéhokoli výrobce bez omezení, ale musí mít nepřímý náhon obou nebo jedné nápravy (FWD, 4WD). Nápravy nezávisle odpruženy, do šíře 200 mm. Výška a váha modelu, světlost podvozku není omezena.<br>
&#8226; Motor pouze komerčně dostupný typu 540 nebo střídavý motor bez omezení.<br>
&#8226; Pneumatiky bezdušové i mechovky bez omezení typu. Povolena přídavná mazadla.<br>
&#8226; U karoserií povoleny všechny typy cestovních automobilů v měřítku 1:10.<br>
&#8226; Baterie &#8211; povoleny všechny druhy s jmenovitým napětím 1,2V/1 článek, max. 6 čl. s jmenovitým napětím 7,2V.</p>
<p><u>STOCK TOURING:</u><br>
<br>
&#8226; Kategorie vypsána pro různé typy podvozku, musí mít nepřímý náhon jedné nebo obou náprav (FWD, 4WD). Nápravy nezávisle odpruženy, podvozek do šíře 200 mm.<br>
&#8226; Součásti této kategorie je třída 2WD se zadním náhonem s pevnou hřídelí,šíře 190mm.Karoserie je povolena i prototyp nebo kamion.Pneu pouze bezdušové 24mm.<br>
&#8226; Pokud se do závodu přihlásí více jak 5 závodníků,pojedou samostatnou finálovou jízdu.V případě malé účasti pojede nejvýš ve finále B současně s vozy 4 WD.<br>
&#8226; Motor pouze typu 540, stříbrný Johnson ze stavebnic Tamiya, bez úprav,nebo motor typ MIG 500Race. Možnost zakoupení tohoto motoru je na závodech u pořadatele. Není možné používat jiné motory . &#8226; Pneumatiky bez omezení typu. Povolena přídavná mazadla.<br>
&#8226; U karoserií povoleny všechny typy cestovních automobilů v měřítku 1:10.<br>
&#8226; Baterie &#8211; povoleny všechny druhy s jmenovitým napětím 1,2V/1 článek, max. 6 čl. s jmenovitým napětím 7,2V.</p>
<p>Závody probíhaly na Ostravském autodromu na výstavišti Černá louka v době od května do září tohoto roku. Lze říci, že závody si získaly mnoho závodníků a na jednotlivé podniky seriálu chodilo i velké množství diváků. Velmi oblíbená se stala kategorie STOCK, zato OPEN nebyla obsazena a proto v konečném pořadí chybí. O pohodu a stravování bylo postaráno zřízením bufetu v přilehlém objektu RC CAR Ostrava, kdy bylo k dostání vše od studených nápojů až po teplé jídlo.
</p>
<p><b>Výsledné pořadí bylo následující:</b><br>
<br>
<u>Touring car:</u><br>
1. Tomáš Rajdus<br>
2. Radim Rončka<br>
3. Richard Škola<br>
<br>
<u>Stock Touring:</u><br>
1. Vlastimil Švec<br>
2. Vít Malchárek<br>
3. Tomáš Rajdus</p>
<p>Kompletní výsledkovou listinu seriálu a další informace o aktivitách našeho klubu najdete na www.rccarostrava.cz. Závěrem lze říci, že celý seriál proběhl bez nejmenšího zádrhelu, rozjížďky na sebe plynule navazovaly a všichni závodníci si zajezdili opravdu do sytosti. Škoda, že účast v letních měsících nebyla stejná jako v zimních, ale v době prázdnin a dovolených se musí s tímto počítat. Další ročník seriálu bude plynule navazovat na zimní seriál Moravskoslezského poháru. Doufejme, že se podaří ještě lépe připravit dráhu a závody přilákají do naších řad nejednoho z přihlížejících diváků.
</p>