Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Mistrovství Rakouska ETCs 1:10

Masters.cz
Start do rozjížďky - Vaškův model má číslo 8, Michalův 5


TRAISKIRCHEN 24.-25. dubna 2004
Mistrovství Rakouska
Touring Cars E 1:10

... a je to tady, jsme tam !!!

Hodně dlouho jsem na tento okamžik čekal a věřil jsem, že se naši kluci prosadí a jednoho dne se dočkám toho, aby v prestižním závodě Mistrovství Rakouska v kategorii Touring Cars byli čeští jezdci v A finále. Minulou sezónu se to nepodařilo, ale letos?..Začnu ale od začátku, protože první ze šesti závodů tohoto seriálu se jel v pod střechou v Traiskirchenu nedaleko Vídně. Do kryté hokejové haly , kde jsme byli už v loni, nás tentokrát přijelo opravdu hodně. V kategorii Standard, kde bylo celkem 24 jezdců, reprezentovali Českou republiku Standa Němeček a Martin Zvára. V prestižní kategorii Modified, celkem 47 jezdců,však bylo našich ještě více. Michal Bok a Vašek Strupek se zúčastnili již v minulém roce, ale k nim letos přibyli i naši nejlepší junioři Michal Němeček, Tomáš Kubica a Martin Zvára. A aby toho nebylo dost, přidal se k nám i slovenský kámoš Martin Hudy. Toho už poznali domácí na závodě Inter Race letos v hale. A mají z něj respekt. K účasti na závodech je potřeba v prvé řadě být členem některého rakouského RC klubu a zaplatit licenci rakouskému autoklubu. Mimo Martina Hudyho jsem se všichni rozhodli se stát členy jednoho z předních rakouských RC klubů ERC Wiener Neudorf. Rakouská špička je opravdu vyrovnaná, ale vynikají v ní jezdci světového formátu - tovární jezdec teamu Associated Petr Pinisch a hlavně populární "Hupo" Hubert Honigel - tovární jezdec teamu Losi. Ale i ostatní reprezentanti Rakouska pro evropské prestižní závody mají už svoje jméno. Thomas Pumpler, Michael Kramer, Oliver Holczer, Stefan Brogyanyi i Tony Eder patří k špičce tohoto sportu. Letos se začalo podle nových pravidel EFRA - k postupu do finále se počítalo umístění ze dvou nejlepších rozjížděk. V případě stejného počtu bodů rozhoduje nejlepší umístění jezdce, nikoliv nejlepší výkon z rozjížděk. To samé platí letos i pro finálové jízdy. S ohledem na tyto nová pravidla, budou i naše pravidla pro MČR TC upravena.

Již v tréninku v sobotu bylo jasné, že velkou roli bude tentokrát hrát velice studené počasí. Nastavit auto tak, aby na studené dráze a s pneu Také Off 27 drželo, je dosti náročný úkol. Naši ale patřili k nejpilnějším a odcházeli z dráhy mezi posledními.

Takže vzhůru k nedělním rozjížďkám. Nejdříve vyjíždějí naši "senioři" Standa s Martinem v kategorii Standard a hned přesvědčují rakouské jezdce, že se s nimi musí počítat. Jeli tady poprvé a tak si ze začátku na výborné, ale trochu zrádné dráze "zabruslili". Navíc zima byla opravdu nepříjemná a předepsané gumy nejsou zrovna na teploty okolo 10 stupňů nejlepší. Ale již od druhé rozjížďky bylo jasné, že oba mají na to se do A finále dostat. K překvapení rakouské špičky se opravdu po bezchybných jízdách do A finále oba dostávají. A je to tady poprvé ... a Standa dodal, až zjistím, proč jsou rychlejší na rovinkách, tak se maj na co těšit. A jak ho znám, odborníka na motory, mají se kluci rakouský opravdu na co těšit. Nakonec končí za sebou na 8. a 9. místě a získávají si respekt přítomných jezdců. V kategorii Modified byla situace ještě horší, větší konkurence a hlavně zima dělá divy. Nejlepší z našich je v prvním kole Tomáš Kubica, který skončil na 17.místě , Vaškovi i Michalovi dělá potíže studená dráha a musí změnit nastavení podvozku. Michal Němeček i Martin Zvára si také musejí zvykat. Nejlépe to zvládnul Martin Hudy, který skončil jako osmý s 15 koly a dojezdem 5:11,81 vteřiny. Hned druhé kolo ale ukazuje, že naši kluci se tentokrát nechtějí nechat. Nedaří se tentokrát Tomášovi K., který má problémy v posledních dvou kolech s baterkami a Martin Zvára jun. si na takovéto závody musí zvykat. Michal Němeček ale zajíždí také 15 kol a skončí na 14.místě. Vašek i Martin Hudy končí na 10 respektivě 9 místě a jsou spokojeni. Ránu pořadatelům ale dává Michal Bok, jeho 16 kol s dojezdem 5:18,53 ho vynese na 4.místo a je tu poprask. A to není všechno, v dalším kole je jasné, že minimálně Michal Bok je v A finále, opět 16 kol a 4.místo mu dávají punc favorita. Vašek zajíždí také výborně - 15 kol s časem 5:03,00 - 7.místo je vynikající. Je až k neuvěření, že naši kluci stačí všem těm esům, Petr Pinisch toto kolo vyhrává a naši na něj mají ztrátu 7 až 10 vteřin, což je půl kola. Kolo se jezdí okolo 2O vteřin. Kdo neviděl, neuvěří. Nedaří se Martinovi Hudymu, jeho skupina je dost nevyrovnaná a on ztrácí při předjíždění pomalejších jezdců. Občas z přemíry snahy se rodí i drobné chyby. Junioři tomu začínají přicházet na chuť, ale je vidět, že se teprve seznamují s prostředím. Michal je tedy po 3.kole na 5.místě a Vašek se dostává také do A.finále na 9.místě. Takže všechno vyřeší 4.kolo rozjížděk. Nevím jestli to přežiju. Pro jistotu si v ústraní dávám panáka, nemůže škodit. Z našich jede jako první Martin Zvára jun. a zajíždí poměrně dobře, celkově 39.místo a finále D. Potom jde na řadu Tomáš Kubica, opět se lepší , najede 15 kol s dojezdem 14,26 a celkově se dostává na 23.místo, do finále C. Napoprvé určitě úspěch. Michal Němeček se nenechává zahanbit, opět se zlepšuje 15 kol s dojezdem 12,01 a finále B. Výborně. Martin Hudy nedojíždí a je mu hned jasné, že se musí rozloučit s nadějí na finále A. Nejhorší je 11.místo a on ho získává. Vaškovi je jasné, že pokud se nestane něco hroznýho, je ve finále A. Jede průměrnou jízdu s nájezdem 15 kol a 09,56 a skončí na 10. místě - přežil jsem. Michal Bok jede jako z partesu a opět 16 kol s zatím nejlepším výkonem 5:15,15. Skončí na 5.pozici a dílo "zkázy" je pro rakouské jezdce dokonáno. A je to tady podruhé ... Po skončení rozjížděk za mnou přichází manager teamu ERC W.Neudorf pan Kramer a poděkoval mi za nové členy a podivoval se nad úrovní našich jezdců.

A jde se do finále. Všechny finálové skupiny se jedou třikrát a začíná nejnižší skupina kategorie Standard a celé finálové kolo končí finále A Modified. Budu se věnovat jenom finálovým skupinám, kde byli naši jezdci.

Standard - finále A - oba naši jezdci se pokoušeli o zázrak, ale ten se zatím nekonal, jejich rakouští soupeři mají podstatně větší zkušenosti s touto kategorií a také s touto dráhou. Nicméně Standa se rval o každý metr a jeho celkově 5.místo je určitě úspěch. Nejlépe zajel poslední finálovou jízdu, kde skončil třetí, ale jeho nejlepší výkon byl z 2.finálové jízdy, kdy skončil pátý - 14 kol 5:20,03. Martin Zvára skončil dvakrát na šestém místě a jednu jízdu nedojel, celkově skončil na osmém místě. Jeho nejlepší výkon byl 13 kol 5:14,60.

Pro zajímavost, vítězný jezdec z RMC-Wien Christoph Grach měl nejlepší výkon 14 kol 5:02,59.

Modified - finále D - junior Martin Zvára měl trochu smůly, nejlepší výkon podal ve třetí finálové jízdě, kde skončil šestý s nájezdem 13 kol 5:07,11. Celkově potom skončil na 39.místě. Finále vyhrál jezdec klubu RMC-Wien Werner Spannbruckner s 15 koly 5:17,96

Modified - finále C - výborný výkon, někdy trochu dravější, předvedl Tomáš Kubica, který do poslední jízdy bojoval o pohár za první místo. Dosáhl stejného počtu bodů jako vítěz , známý jezdec RMC-Wien Marcus Příhoda / 15 kol 5:11,04/. Bohužel, oba měli jedno vítězství, takže rozhodoval nejlepší výkon - Tomáš měl 15 kol 5:14,00. Jel poprvé v zahraničí a neměl vůbec žádnou trému, celkově na 22.místě - výborný.

Modified - finále B - junior Michal Němeček celkově skončil na 17.místě. Zajel výborné jízdy, ale odcházely mu baterky. Hned v první jízdě ještě kolo před cílem vedl, nakonec skončil pátý. Jeho nejlepší výkon 14 kol 5:12,23. Vítězství získal v loňském roce stálý účastník A.finále Claus Witner z TS Austria s nájezdem 15 kol 5:08,05. Martin Hudy, který startoval z první pozice, měl hned v první jízdě rušení a nakonec dál nejel.

Modified - finále A - největší favorit a pozdější vítěz Hupo Honigl v první jízdě zdemoloval svůj podvozek a tak se o vítězství porvali Petr Pinisch a náš Michal Bok. Ještě v posledním kole však byl na čtvrtém místě, ale chyba dvou jezdců před ním mu vynesla druhé místo. Jenom pro porovnání, vítěz Pinisch zajel 15 kol 5:02,62, Michal měl dojezd 04,22 a šestý Vašek 12,09. První finálovka byla velice vyrovnaná, prvních 8 jezdců najelo 15 kol v rozmezí 19 vteřin, což není celé kolo. Michalovi se vedlo i v dalších jízdách a dvakrát skončil na třetím místě. Pokud by se jelo podle starých pravidel, byl by na bedně. Protože se jelo podle nových pravidel EFRA, skončil až čtvrtý, ale výkon to byl obdivuhodný. Podle nových pravidel rozhoduje při stejném počtu bodů nejlepší umístění. Pinisch jednou vyhrál. Vašek nakonec skončil na 8.místě se stejným počtem 13 bodů jako sedmý Alexander Gaschnitz. Vítězný Hupo vyhrál zcela suverénně zbývající dvě jízdy a dosáhl i nejlepší výkon ve finálových jízdách 16 kol 5:12,56.

Co dodat závěrem? Všichni jsme odjížděli s pocitem , že máme na to, abychom v příštích letech potrápili favority i na těch nejprestižnějších závodech. Říká se, že jedna vlaštovka jaro nedělá, já ale věřím tomu, že generace těch "drzých" klučíků jako je Michal Němeček, Tomáš Kubica a další, přinese poháry i z prestižních evropských závodů.

Masters.cz
Traiskirchen - oba kluci mají důvod k smíchu - oba se poprvé dostali do finále A kat.Modified
Masters.cz
Nováčci na Mistrovství Rakouska - Tmáš Kubica s mechanikem, sponzorem a tátou v jedné osobě. V pozadí rodiný klan Zvárů
Masters.cz
Michal Němeček měl v první jízdě kvalifikací rušení a dal pěknou ránu
Masters.cz
Spokojený "doktor" Němeček - také si zajezdil A finále v kategorii Standard
Masters.cz
Pohled na dráhu s tribunou
Masters.cz
Martinovi Hudymu závod vůbec nevyšel a byl z toho hodně smutný, i když měl sebou slečnu
Masters.cz
Naši dva reprezentanti ve společnosti rakouských hvězd - jezdci finále A kat.MODIFIED z prava : Hubert Honigel, Peter Pinisch, Thomas Pumpler
Masters.cz
Startovní rošt finále A Modified
Masters.cz
Jezdci finále A kat.STANDARD , naši Standa Němeček a Martin Zvára nemohli chybět

DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


18.04.2019 - Termíny MČR LS onroad vloženy do kalendáře závodů
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport