BWC Ústí nad Labem 15.9.2001

Václav Strupek


<p align=“justify“>A opět jsem se rozhodl pro krátkou informaci z tohoto seriálu závodů, dnes nejrozšířenější kategorie rádiem řízených modelů aut – TOURING CARS.</p>
<p align=“justify“>Přivítala nás velice hezká a na dobrém asfaltu nakreslená stabilní dráha dlouhá 167m se šířkou od 3 do 4,5m. Bohužel počasí mělo názor jiný a v průběhu závodu se střídalo, pěkné a slunečné, potom byla zima a foukalo a nakonec i sprchlo. Ale všechno se odjelo a i když byl poněkud opožděný konec, všichni byli spokojení.</p>
<p align=“justify“>Závodu se zúčastnilo 40 jezdců včele se špičkou tohoto sportu, bratry Kořínkovými z Kolína, Vaškem Strupkem, Tomášem Staníčkem a stále se lepšícím juniorem Michalem Hladíkem. Přítomni byli i všichni vedoucí jezdci tohoto seriálu včetně vedoucího jezdce Dušana Andrleho ze Strakonic, který opustil X-RAY a vrátil se k podvozku YOKOMO. Tento závod získává krok za krokem stále větší popularitu a účast 40 a více jezdců již není nic neobvyklého.</p>
<p align=“justify“>Závodní pole bylo rozděleno do 5 skupin po 8mi jezdcích a začalo se měřeným tréninkem. Po tréninku absolvovali závodníci tři kvalifikační rozjížďky. Hned od začátku bylo jasné, že bude velký boj o finálovou osmičku nejenom pro finále A, ale i pro finále B. Nakonec se smál, po kolikáté již letos, Martin Kořínek, který jako jediný najel 21 kol a vybojoval si první pozici na startu. Další pozice v A finále obsadili Roman Kořínek, Vašek, Tomáš Knopp, Michal Hladík, Tomáš Staníček, Tomáš Zedníček a vedoucí jezdec seriálu Dušan Andrle, který s novým podvozkem MR-4TC Speciál slavil po sérii neúspěchů návrat do finále A.</p>
<p align=“justify“>Teprve nyní ukázalo počasí co umí a když měly být zahájeny finálové jízdy, začalo pršet. Hodinu se čekalo a potom ještě dalších 30minut až dráha vyschne. Stejně ale 5 jezdců z A finále k první jízdě nenastoupilo, i když si myslím, že hlavní problém je otevřený podvozek X-Ray. Takže k první jízdě nastoupili Yokoma Andrleho a Vaška a Tomáš Zedníček s HPI. Vašek ale spěchal na poslední chvíli a pro mě je nepochopitelné, že s jeho zkušeností si zapomněl vzít čip. Zvítězil Zedníček před Andrlem a získali dobrou pozici pro další finálové jízdy. Jezdci ostatních finálových jízd nastoupili bez problémů a také ostatní finálové jízdy se uskutečnily.</p>
<p align=“justify“>Ve druhém finále svedli velkou bitvu o vítězství Vašek s Martinem, kteří najeli jediní 19 kol a nakonec po jediné malé chybě Vaška vyhrál Martin s náskokem 2 vteřin. Ostatní jezdci měli ztrátu dvou kol. Velice hezkou podívanou byla druhá finálová jízda B finále. Prvních pět jezdců mělo 17 kol a rozdíl mezi prvním a pátým jezdcem bylo pouhých 6 vteřin. Vyhrál Martin Sirotek před překvapením letošní sezony Petrem Paulínem a zkušeným Romanem Petrákem. Třetí finálová jízda vypadala až do poloviny stejně, Martin s Vaškem odjeli ostatním jezdcům o půl kola, ale velice chytře jezdící Martin brzdil Vaška a čekal na bratra. V jedné zatáčce Martin jezdící ideální stopu byl zezadu atakován Vaškem, který zastavil a čekal na Martina. Toho využil Roman, který oba předjel a bezchybnou jízdou si dojel pro vítězství a tím i pro celkově druhé místo. Třetí skončil Vašek, čtvrtý Tomáš Zedníček a pátý Dušan Andrle. Oba tito jezdci měli najeté dobré body z prvního finále, které je posunuly dopředu. Ještě se vrátím k týmové spolupráci Martina a Romana. Již při závodech v České Lípě předvedli vzornou spolupráci a slouží jako vzor i pro ostatní teamy. Takhle si představuji spolupráci, která vede k úspěchu.</p>
<p align=“justify“>Ještě výsledky dalších finálových jízd. B finále vyhrál Martin Sirotek, C finále s převahou Miroslav Vrána, duchovní otec tohoto seriálu. D finále se stalo kořistí Martina Stopy, finále E vyhrál Miloslav Novák.</p>
<p align=“justify“>Ve finále juniorů jsem se těšil na souboj Martina Sirotka a Michala Hladíka. Ten ale dokázal bezchybnou jízdou finále vyhrát s velkou převahou. Myslím, že v současné době je tento jezdec nejlepší žákovský jezdec u nás. Druhý skončil nakonec Martin Petrák a třetí Michael Horák. Čtvrtý Martin Sirotek se dopustil velkého množství chyb a spíše pohořel psychicky než z jiných důvodů.</p>
<p align=“justify“>Děkuji za spolupráci při vedení závodu panu Zedníčkovi a slečně Zedníčkové, kteří mě velice pomohli. Těším se na další závody Bohemia West Cup.</p>