Formule 1/18 z jiného pohledu

Fanán Stodola


<p>
Dovolte mi, abych i já vyjádřil svůj názor na toto téma na stránkách masters. Můj pohled bude z pohledu pořadatele závodů 1:18, které pořádáme v Pozděchově.
</p>
<p>
Každý z nás, kdo si chce formuli pořídit, <!– separe –>asi nepřemýšlel , kde s ní bude závodit a jaké budou pravidla. Počítejte se mnou! Začínáme v 8.30 hod. Po rozpravě se jede 2×5 minut rozjížďka + 2×3´ do startu a 2×1´dojezd = 18 minut pro jednu skupinu. Finálovky 4×10´+ 4×3 minuty do startu a 1´na dojezd a vystřídání skupin, tj. 56 minut na skupinu, respektive 18+56 = 74 minut pro odjetí jedné skupiny. Skupin je vždy minimálně šest, či-li 6×74´ = 456´, k tomu připočítejte 30´na přeskupení a přečipování IR personálů pro finálovky je 486´, co činí celých 8 hodin a 6´. Závod tedy trvá do 16.30 hod., následuje i vyhlášení výsledků a po nás v 18 hod. nastupují do tělocvičny další sportovci.
</p>
<p>
Jistě chápete, proč toto píši: v neděli se formule nedají jet! Ale nebrečte &#8222;formuláři&#8220;! V březnu a dubnu jsou naplánovány dva závody na sobotu a to by snad šlo, protože tělocvična je ten den volná. Takže startovné za formuli 200 Kč (nebude to žádná druhá a další kategorie za 100 Kč) a to z tohoto důvodu: tyto dva závody se budou sčítat, či-li budou minimálně tři poháry, taktéž se navýší nájemné za tělocvičnu.
</p>
<p>
Snad pro příští sezónu 2011-2012 se podaří jet naše závody pouze v soboty.
Další věcí, která by se měla ihned začít krystalizovat, jsou stavební pravidla. Hlavně určit jaké maximální rozměry by se měly stanovit pro ty, kteří si chtějí formuli postavit sami, aby nevzniklo několik formulových kategorií. A nezapomeňte také na el.motor. Po třetím závodě v Pozděchově to vidím na 280 motor+LiFe 6,6V a nebo bezúdržbovou střídu a LiPo 7,4V. Myslím si, že do konce této sezóny budeme motory 280 a 7,4V řešit na příští sezónu.Ve formulích 1:10 jsou motory neomezené a neviděl jsem že by kvůli tomuto &#8222;přemotorování&#8220; někdo zničil model formule. Formule jsou tak rychlé jako Pankar, no o kolo méně najíždějí, abych &#8222; pravdu děl&#8220;.
</p>
<p>
Další problém je pořádání dalších závodů 1:18 v jiných městech. Na toto téma je otevřeno i fórum ohledně formulí 1:18.
</p>
<p>
Vcelku jednoduché, jak Vás vyvedu z omylu, že je pořízení takového malého cirkusu, pro Vás finančně neúnosné. Uvedu Vám příklad, třeba pro těch 10 přispěvatelů již na třech popsaných stránkách na Fóru. Mám koberec (zn.Bonanza) o rozměrech 12×6 metrů,který již nepoužíváme. Jsou to tři role 2 metry široké. Modré mantinely, jak já říkám &#8222;na kant&#8220; včetně upevňovacích prvků. Takovéto mantinely mají pořadatelé závodů Brno-Březí-Lužice či Hodonín. Tento malý cirkus prodám za 8000 Kč. Je fakt, že v dnešní době pro jednoho obyčejného smrtelníka je to dost peněz. Pokud se domluvíte dva spolu, tak je to pro každého 4000 Kč. Pokud budete tři, tím lépe. Předpokládám, že města či obce by mohly být od sebe vzdáleny 50-100 km, a každý by pořádal závod 1x za 3 týdny. Takovýto &#8222;malý cirkus&#8220; se dá převážet v přívěsu za autem. Ve třech je to za hodinku připraveno na závody. Chce to akorát přijet v 6 hodin do tělocvičny, vrhnout se na stavbu a v 7 hodin můžete tělocvičnu otevřít pro nedočkavé závodníky.
</p>
<p>
Teď Vás trošičku přibrzdím!! Na to, abyste mohli pořádat závody , vybírat peníze za startovné, získávat peníze od sponzorů, musíte mít nějakou organizaci. Nejlépe se nechat zastřešit v místě bydliště, třeba Dům dětí a mládeže nebo místní Sokol apod. Uvědomte si, že každá získaná koruna musí projít pokladnou organizace, kterou jste zastřešeni a ta za Vás udělá na konci roku účetní uzávěrku. Jak jednoduché a jak prosté!
</p>
<p>
Z těch tří koberců je jeden rozstřihnutý (či-li jsou to dva koberce 2×6 metrů a po slepení podél 4×6 metrů. Tato plocha stačí na předváděcí akce).
A to, že jsou osmnáctiny drahý koníček? Pořiďte si všichni pro začátek čínskou Nandu a stejný převod!! Čínská Nanda stojí v RTR-ku 2200 Kč. A to je jediná cesta v pořízení modelu 1:18 pro &#8222;chudší vrstvy&#8220;. A co Vy s vytuněnými XRAy?
</p>
<p>
Na závěr &#8222;Nanda capu&#8220; si to mezi sebou rozdejte třeba na 30 minut, tak, abyste museli měnit i baterie a to bez jakéhokoliv tréninku. Baterie Vám vymění mechanici, co jeli &#8222;Nanda cup&#8220;. A to je již pro nanďáky celkem malý krůček k tomu, aby posílili řady silnějších kategorií.
Již končím, aby toho na Vás nebylo moc. Věřím, že až si tento článek přečtete podruhé, pochopíte, že pořádat závody není zase až tak složité.
</p>