<p>
Tento tradičně sedmidílný seriál se těší velké oblibě u závodníků ať už z blízkého
či vzdáleného okolí!
</p>
<p>
Jak dopadl sedmý závod je jasné z výsledkových listin na RC Vizovice, kde je
uvedeno i konečné pořadí. Shrnu celý <!– separe –>ročník 2009-2010.
</p>
<p>
<b>Kategorie 2wd 300 motor/4články </b>
</p>
<p>
Jakmile firma Robitronic před několika léty vyšla s dvoukolkou, každý si myslel,
že toto je ta pravá „bomba“ pro novou kategorii. „Scalpely“, jak se tyto dvoukolky
jmenovaly, měly ale svoje „mouchy“, hlavně měly krátký rozvor, takže kdo použil do
této kategorie „vykuchaný Xray“, měl navrch. U nás v tomto ročníku závodilo celkem
11 závodníků, pořadí na bedně je následující:
</p>
<p>
1. Holub Libor, RC team Rychvald ,116 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
2. Hájek Svatopluk ml., ALS racing Morava, 108 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
3. Hrabec Jiří, RC auta Vizovice, 107 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
Tito tři závodníci odjeli 6-7 závodů, ostatní jeden nebo dva. Za zmínku stojí
i to, že dvakrát mezi nás přijel i Lukáš Diblík z Brna se Scalpelem s nataženým
rozvorem pro šestičlánek a dvakrát nedal nikomu šanci. Dvakrát vyhrál. Jeho
auto mělo i nějaké malé, ale podstatné úpravy, které popsal minulý týden na
stránkách masters. Za zmínku stojí i výkony Karla Kratochvíla, Romana Pecucha,
Petra Nesládka, je tu i Vl.Vomlel a Svaťa Hájek starší.
</p>
<p>
Všichni tito jmenovaní již zbrojí na příští sezónu dvoukolek do Pozděchova.
Nepojedou se sice motory 300/4články, ale dvoukolky s motory Mig 280 a kupolky 7,4 V.
Takže – kdo chce jezdit dvoukolky, nechť se trošičku zorientuje! Dají se použít
podvozky Xray bez poháněné přední nápravy, Scalpely i s úpravou Lukáše Diblíka,
dvoukolka od ALS racing, nebo i vlastní konstrukce. Pamatujete si, jak jsme před
deseti léty začínali s amatérskými podvozky? Tak přesně takové vyrábí Megamotor
Brno a ta stavebnice stojí 1650 Kč i s kastlí mercedes benz (Megamotor je
dovozcem i motorů Mig 280!!). Tyto dvoukolky jsou vhodné i do vytrvalostních
závodů, např. šestihodinovka v Polné a nějakou vícehodinovou uspořádáme třeba
i v Pozděchově, pokud bude zájem.
</p>
<p>
Nejpočetněji, co se týká závodníků, byla zastoupena <b>kategorie 180 motor/5článků</b>.
Celkem 33 prezentovaných závodníků v sezóně svědčí o popularitě této nejpomalejší kategorie.
Poháry za celkový ročník získalo prvních deset závodníků.
</p>
<p>
1. Brodský Tomáš, TRF Morava, 120 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
2. Nesládek Petr, RC klub E.Junkové Zlín, 108 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
3. Martinec Pavel, RC klub E.junkové Zlín, 107 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
4. Hájek Svatopluk st., ALS racing Morava, 84 bodů 6 závodů
</p>
<p>
5. Hrbáček Ondřej, RC Vsetín 80 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
6. Myšička Martin, RC Polná, 72 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
7. Kutal Vítek, RC klub E.Junkové Zlín, 71 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
8. Hrabec Jiří, RC auta Vizovice, 69 bodů, 4 závody
</p>
<p>
9. Kratochvíl Martin, RC auta Vizovice, 67 bodů, 4 závody
</p>
<p>
10. Vomlel Vladimír, RC Polná, 66 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
I ve druhé desítce byla velká výkonnostní vyrovnanost mezi závodníky. Zbytek –
posledních třináct závodníků odjel pouhý jeden závod. Zde musím podotknout, že
Tonda Hráček, jeho syn Petr a Filip Rajdus jsou pro příští rok rozhodnuti absolvovat
celý ročník. Co ostatním bránilo v absolvování více závodů, nevím.
</p>
<p>
V této kategorii jelo celkem 11 žáků a mohu říci, že se v tomto startovním poli
vůbec neztratili. V první desítce čtyři,ve druhé desítce taktéž čtyři.
Za zmínku stojí „tah“ Vl.Vomlela z Polné, že zde odjel celý seriál i se svým synem
a Martinem Myšičkou. Jak tito tři závodníci vyspěli, se uvidí 17.4. v Polné při
republikovém mistrovství. Vloni se všichni kluci z Polné krčili na chvostu
startovního pole. Věřím, že letos budou jistě ve vyšších patrech startovního pole.
</p>
<p>
Dovolil jsem si odměnit pohárem pro nejúspěšnějšího nováčka 6. ročníků Martina
Myšičku z Polné, který se umístil celkově na šestém místě! Musím říci, že tito mladí
kluci rostou výkonem a prací svého mechanika, většinou svého otce. V dnešní době snad
neexistuje, že by mladí přijeli na závody a neměli svého mechanika. Tady řeknu, že i
technicky méně založení tatínci se v krátké době naučí seřizovat toto malé auto.
Navíc zde najdou nové kamarády a jakmile skončí závod, těší se už na další. Z vlastní
zkušeností vím, že málo kdo z nich lituje investovaných peněz za model, někdy i více
modelů, za projetý benzin, startovné, náhrad. díly. 1-2x za měsíc takto strávená
sobota vždy stojí za to! To vám řekne každý, kde jezdí do Pozděchova. Dalším pohárem
měl být odměněn nejmenší závodník. Jenže ze žáků zbyli dva stejně vysocí a nepomohl
ani smeták s dlouhou násadou, tak jsme odměnili poháry oba dva. A kdo to byl? Jan
Ptáček ze Vsetína a Martin Kratochvíl z Havířova – byli ti nejmenší, ale výkonem
jsou oba hodně vysoko!
</p>
<p>
Dnes už vím, jakou soutěž vypíši na posledním závodě VII. Ročníku ZVK. Nechte se
překvapit, zase bude sranda a o to větší, že se bude týkat pro změnu těch větších!
</p>
<p>
Pro příští rok pro tuto kategorii jsou v Pozděchově předepsány motory Mig 280/lipol
7,4V. Ten, kdo chce dojet svůj stařičký motor 180 a pětičlánek, tak v této kategorii
může jet taky. Ten, kdo by chtěl jet „pomalý 3000“ střídavý systém, pro něho je místo
v Open kategorii. Tyto malé střídačky se pravděpodobně budou jezdit na závodech
Brno-Březí-Lužice. Věřte mi, že udělám pro to maximum, abychom měli objektivní
výsledky i z této skupiny pohonů – aby nám to zde ve Valašském království nevrtalo
hlavou, co je lepší nebo zda by se daly tyto kategorie spojit!
</p>
<p>
Na závěr o kategorii 180 motor/pětičlánek musím říci, že nás, kteří dojížděli
svoje staré pětipaky, bylo celkem hodně a po třetí či čtvrté finálovce jsme si
opravdu oddechli, že tyto baterie půjdou na recyklaci!! Ještě si myslím, že
nebylo v této kategorii závodníka, který by švindloval s bateriemi.
</p>
<p>
Poslední kategorie, která se u nás jede, je <b>Open</b>.Velmi rychlá kategorie.
V celém seriálu se prezentovalo 23 závodníků, z toho 7 žáků! Poháry bylo
odměněno prvních sedm závodníků.
</p>
<p>
1. Kratochvíl Karel, Havířov, 120 kol, 7 závodů
</p>
<p>
2. Brodský Tomáš, TRF Morava, 113 kol, 7 závodů
</p>
<p>
3. Holub Libor, RC team Rychvald, 101 kol, 7 závodů
</p>
<p>
4. Stodola Fanánek, RC auta Vizovice, 93 kol, 7 závodů
</p>
<p>
5. Kratochvíl Martin, RC auta Vizovice, 90 kol, 7 závodů
</p>
<p>
6. Pykal Filip, RC auta Vizovice, 72 kol, 7 závodů
</p>
<p>
7. Ptáček Jan, RC Vsetín, 67 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
Všech sedm závodníků odjelo všechny závody, či-li nenechali nic náhodě. Pokud
toto jeli pohromadě, byla to opravdu podívaná. Jelo se skoro bez karambolů a bez
protestů. Zkrátka taková pohodová skupina, ale velice rychlá!!
</p>
<p>
Druhá skupina nejméně kvalitních závodníků osmé až sedmnácté místě měla odjeto
tři až čtyři závody, jejich účast byla vždy oživením startovního pole a umísťovali
se většinou ve špici. Proč nevytrvali, je mi záhadou! Tomu zbytku 18.-23.místo asi
scházela odvaha, že napoprvé jim to nevyšlo, že asi hned nevyhráli, tak to předem zapíchli!
Celkem se sedmi závodů v Pozděchově zúčastnilo 67 závodníků, z toho 19 žáků do patnácti
let! Škoda jen, že někteří to po prvním závodě vzdali.
</p>
<p>
Problémy, resp. Protesty jsem nemusel řešit ve dvoukolkách a Lipnech. Občas se mi donesl
protest na mladé ve 180-kách. Řešilo se to vždy upozorněním dotyčného závodníka a jeho mechanika
na to, že bude v jeho jízdě sledován „policajtem“ a na co si má dát pozor. Ano, stačilo toto
upozornění, jeho jízda se zklidnila a vždy najel víc kol, či-li i takové ponaučení jde ku
prospěchu mladých závodníků. Zákaz používání „vybraných“ slov je v Pozděchově pod pohrůžkou
diskvalifikace jízdy samozřejmostí.
</p>
<p>
Příští, již VII. Ročník ZVK se pojede opět na sedm závodů a v sobotu. Novinkou pro závodníky
je to, že mohou za symbolický poplatek přespat v tělocvičně z pátku na sobotu. Toto bude jistě
výhodné pro ty ze vzdálenějších míst, že nemusí brzy vstávat do zimního počasí. Za tento
symbolický poplatek se dá i trénovat v pátek večer ostatním.
</p>
<p>
Ještě než ukončím zimní sezónu 2009-2010, chci poděkovat všem, co nám pomohli v neděli 11.4. uklidit tělocvičnu.
Taktéž chci poděkovat všem fotografům za zveřejnění jejich fotografií a dík patří taktéž pisatelům článku
z každého pořádaného ZVKáčka, zvláště toho posledního z pera Svati Hájka staršího! Všechny tyto
aktivity přispívají k rozvoji našich osmnáctin.
</p>
<p>
Ještě jednou Vám děkujeme za účast na závodech a těšíme se na Vás při VII. Ročníku ZVK 2010-2011.
</p>
<p>
Poznámka: foto k článku – Karel Martinec
</p>