VI. ročník ZVK osmnáctin skončil !!!

Fanán Stodola


<p>
Tento tradičně sedmidílný seriál se těší velké oblibě u závodníků ať už z blízkého
či vzdáleného okolí!
</p>
<p>
Jak dopadl sedmý závod je jasné z výsledkových listin na RC Vizovice, kde je
uvedeno i konečné pořadí. Shrnu celý <!– separe –>ročník 2009-2010.
</p>
<p>
<b>Kategorie 2wd 300 motor/4články </b>
</p>
<p>
Jakmile firma Robitronic před několika léty vyšla s dvoukolkou, každý si myslel,
že toto je ta pravá &#8222;bomba&#8220; pro novou kategorii. &#8222;Scalpely&#8220;, jak se tyto dvoukolky
jmenovaly, měly ale svoje &#8222;mouchy&#8220;, hlavně měly krátký rozvor, takže kdo použil do
této kategorie &#8222;vykuchaný Xray&#8220;, měl navrch. U nás v tomto ročníku závodilo celkem
11 závodníků, pořadí na bedně je následující:
</p>
<p>
1. Holub Libor, RC team Rychvald ,116 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
2. Hájek Svatopluk ml., ALS racing Morava, 108 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
3. Hrabec Jiří, RC auta Vizovice, 107 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
Tito tři závodníci odjeli 6-7 závodů, ostatní jeden nebo dva. Za zmínku stojí
i to, že dvakrát mezi nás přijel i Lukáš Diblík z Brna se Scalpelem s nataženým
rozvorem pro šestičlánek a dvakrát nedal nikomu šanci. Dvakrát vyhrál. Jeho
auto mělo i nějaké malé, ale podstatné úpravy, které popsal minulý týden na
stránkách masters. Za zmínku stojí i výkony Karla Kratochvíla, Romana Pecucha,
Petra Nesládka, je tu i Vl.Vomlel a Svaťa Hájek starší.
</p>
<p>
Všichni tito jmenovaní již zbrojí na příští sezónu dvoukolek do Pozděchova.
Nepojedou se sice motory 300/4články, ale dvoukolky s motory Mig 280 a kupolky 7,4 V.
Takže &#8211; kdo chce jezdit dvoukolky, nechť se trošičku zorientuje! Dají se použít
podvozky Xray bez poháněné přední nápravy, Scalpely i s úpravou Lukáše Diblíka,
dvoukolka od ALS racing, nebo i vlastní konstrukce. Pamatujete si, jak jsme před
deseti léty začínali s amatérskými podvozky? Tak přesně takové vyrábí Megamotor
Brno a ta stavebnice stojí 1650 Kč i s kastlí mercedes benz (Megamotor je
dovozcem i motorů Mig 280!!). Tyto dvoukolky jsou vhodné i do vytrvalostních
závodů, např. šestihodinovka v Polné a nějakou vícehodinovou uspořádáme třeba
i v Pozděchově, pokud bude zájem.
</p>
<p>
Nejpočetněji, co se týká závodníků, byla zastoupena <b>kategorie 180 motor/5článků</b>.
Celkem 33 prezentovaných závodníků v sezóně svědčí o popularitě této nejpomalejší kategorie.
Poháry za celkový ročník získalo prvních deset závodníků.
</p>
<p>
1. Brodský Tomáš, TRF Morava, 120 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
2. Nesládek Petr, RC klub E.Junkové Zlín, 108 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
3. Martinec Pavel, RC klub E.junkové Zlín, 107 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
4. Hájek Svatopluk st., ALS racing Morava, 84 bodů 6 závodů
</p>
<p>
5. Hrbáček Ondřej, RC Vsetín 80 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
6. Myšička Martin, RC Polná, 72 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
7. Kutal Vítek, RC klub E.Junkové Zlín, 71 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
8. Hrabec Jiří, RC auta Vizovice, 69 bodů, 4 závody
</p>
<p>
9. Kratochvíl Martin, RC auta Vizovice, 67 bodů, 4 závody
</p>
<p>
10. Vomlel Vladimír, RC Polná, 66 bodů, 6 závodů
</p>
<p>
I ve druhé desítce byla velká výkonnostní vyrovnanost mezi závodníky. Zbytek &#8211;
posledních třináct závodníků odjel pouhý jeden závod. Zde musím podotknout, že
Tonda Hráček, jeho syn Petr a Filip Rajdus jsou pro příští rok rozhodnuti absolvovat
celý ročník. Co ostatním bránilo v absolvování více závodů, nevím.
</p>
<p>
V této kategorii jelo celkem 11 žáků a mohu říci, že se v tomto startovním poli
vůbec neztratili. V první desítce čtyři,ve druhé desítce taktéž čtyři.
Za zmínku stojí &#8222;tah&#8220; Vl.Vomlela z Polné, že zde odjel celý seriál i se svým synem
a Martinem Myšičkou. Jak tito tři závodníci vyspěli, se uvidí 17.4. v Polné při
republikovém mistrovství. Vloni se všichni kluci z Polné krčili na chvostu
startovního pole. Věřím, že letos budou jistě ve vyšších patrech startovního pole.
</p>
<p>
Dovolil jsem si odměnit pohárem pro nejúspěšnějšího nováčka 6. ročníků Martina
Myšičku z Polné, který se umístil celkově na šestém místě! Musím říci, že tito mladí
kluci rostou výkonem a prací svého mechanika, většinou svého otce. V dnešní době snad
neexistuje, že by mladí přijeli na závody a neměli svého mechanika. Tady řeknu, že i
technicky méně založení tatínci se v krátké době naučí seřizovat toto malé auto.
Navíc zde najdou nové kamarády a jakmile skončí závod, těší se už na další. Z vlastní
zkušeností vím, že málo kdo z nich lituje investovaných peněz za model, někdy i více
modelů, za projetý benzin, startovné, náhrad. díly. 1-2x za měsíc takto strávená
sobota vždy stojí za to! To vám řekne každý, kde jezdí do Pozděchova. Dalším pohárem
měl být odměněn nejmenší závodník. Jenže ze žáků zbyli dva stejně vysocí a nepomohl
ani smeták s dlouhou násadou, tak jsme odměnili poháry oba dva. A kdo to byl? Jan
Ptáček ze Vsetína a Martin Kratochvíl z Havířova &#8211; byli ti nejmenší, ale výkonem
jsou oba hodně vysoko!
</p>
<p>
Dnes už vím, jakou soutěž vypíši na posledním závodě VII. Ročníku ZVK. Nechte se
překvapit, zase bude sranda a o to větší, že se bude týkat pro změnu těch větších!
</p>
<p>
Pro příští rok pro tuto kategorii jsou v Pozděchově předepsány motory Mig 280/lipol
7,4V. Ten, kdo chce dojet svůj stařičký motor 180 a pětičlánek, tak v této kategorii
může jet taky. Ten, kdo by chtěl jet &#8222;pomalý 3000&#8220; střídavý systém, pro něho je místo
v Open kategorii. Tyto malé střídačky se pravděpodobně budou jezdit na závodech
Brno-Březí-Lužice. Věřte mi, že udělám pro to maximum, abychom měli objektivní
výsledky i z této skupiny pohonů &#8211; aby nám to zde ve Valašském království nevrtalo
hlavou, co je lepší nebo zda by se daly tyto kategorie spojit!
</p>
<p>
Na závěr o kategorii 180 motor/pětičlánek musím říci, že nás, kteří dojížděli
svoje staré pětipaky, bylo celkem hodně a po třetí či čtvrté finálovce jsme si
opravdu oddechli, že tyto baterie půjdou na recyklaci!! Ještě si myslím, že
nebylo v této kategorii závodníka, který by švindloval s bateriemi.
</p>
<p>
Poslední kategorie, která se u nás jede, je <b>Open</b>.Velmi rychlá kategorie.
V celém seriálu se prezentovalo 23 závodníků, z toho 7 žáků! Poháry bylo
odměněno prvních sedm závodníků.
</p>
<p>
1. Kratochvíl Karel, Havířov, 120 kol, 7 závodů
</p>
<p>
2. Brodský Tomáš, TRF Morava, 113 kol, 7 závodů
</p>
<p>
3. Holub Libor, RC team Rychvald, 101 kol, 7 závodů
</p>
<p>
4. Stodola Fanánek, RC auta Vizovice, 93 kol, 7 závodů
</p>
<p>
5. Kratochvíl Martin, RC auta Vizovice, 90 kol, 7 závodů
</p>
<p>
6. Pykal Filip, RC auta Vizovice, 72 kol, 7 závodů
</p>
<p>
7. Ptáček Jan, RC Vsetín, 67 bodů, 7 závodů
</p>
<p>
Všech sedm závodníků odjelo všechny závody, či-li nenechali nic náhodě. Pokud
toto jeli pohromadě, byla to opravdu podívaná. Jelo se skoro bez karambolů a bez
protestů. Zkrátka taková pohodová skupina, ale velice rychlá!!
</p>
<p>
Druhá skupina nejméně kvalitních závodníků osmé až sedmnácté místě měla odjeto
tři až čtyři závody, jejich účast byla vždy oživením startovního pole a umísťovali
se většinou ve špici. Proč nevytrvali, je mi záhadou! Tomu zbytku 18.-23.místo asi
scházela odvaha, že napoprvé jim to nevyšlo, že asi hned nevyhráli, tak to předem zapíchli!
Celkem se sedmi závodů v Pozděchově zúčastnilo 67 závodníků, z toho 19 žáků do patnácti
let! Škoda jen, že někteří to po prvním závodě vzdali.
</p>
<p>
Problémy, resp. Protesty jsem nemusel řešit ve dvoukolkách a Lipnech. Občas se mi donesl
protest na mladé ve 180-kách. Řešilo se to vždy upozorněním dotyčného závodníka a jeho mechanika
na to, že bude v jeho jízdě sledován &#8222;policajtem&#8220; a na co si má dát pozor. Ano, stačilo toto
upozornění, jeho jízda se zklidnila a vždy najel víc kol, či-li i takové ponaučení jde ku
prospěchu mladých závodníků. Zákaz používání &#8222;vybraných&#8220; slov je v Pozděchově pod pohrůžkou
diskvalifikace jízdy samozřejmostí.
</p>
<p>
Příští, již VII. Ročník ZVK se pojede opět na sedm závodů a v sobotu. Novinkou pro závodníky
je to, že mohou za symbolický poplatek přespat v tělocvičně z pátku na sobotu. Toto bude jistě
výhodné pro ty ze vzdálenějších míst, že nemusí brzy vstávat do zimního počasí. Za tento
symbolický poplatek se dá i trénovat v pátek večer ostatním.
</p>
<p>
Ještě než ukončím zimní sezónu 2009-2010, chci poděkovat všem, co nám pomohli v neděli 11.4. uklidit tělocvičnu.
Taktéž chci poděkovat všem fotografům za zveřejnění jejich fotografií a dík patří taktéž pisatelům článku
z každého pořádaného ZVKáčka, zvláště toho posledního z pera Svati Hájka staršího! Všechny tyto
aktivity přispívají k rozvoji našich osmnáctin.
</p>
<p>
Ještě jednou Vám děkujeme za účast na závodech a těšíme se na Vás při VII. Ročníku ZVK 2010-2011.
</p>
<p>
Poznámka: foto k článku – Karel Martinec
</p>