Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

5. závod ZVK - očima ALS Racing Morava

Vítám Vás milí čtenáři u dalšího nudného a subjektivního závodního reportíku z produkce stáje ALS Morava. Přeji Vám pěkné počtení.

Nejsem milovníkem brzkého sobotního vstávání, zvláště pokud je provázené deštěm a vlezlou syrovinou. Ale jak se jedná o závody, potažmo o závody v Pozděchově, tak to musí jít nechuť stranou. Plískanice, neplískanice. Však v autě bude teplo a třeba se počasí na ,,valachách“ umoudří a ukáže svoji lepší stránku. Tentokrát si do Pozděchova vezeme novinku, která se sice už na závodní trati úspěšně představila, leč na Moravě ještě představena nebyla. Pokud tedy nepočítám Polnou, ta není ani v Čechách, ani na Moravě. Jak už mnozí tuší, jedná se o dvoukolku klasického provedení od firmy ALS Racing, jejímž tvůrcem je Luděk Aschenbrenner. Má označení M 189 L. Dvoukolku jsem si dovezl ze šestihodinovky v Polné a tak jsem měl relativně dost času ji sestavit a dopodrobna okouknout. Tož pravda, stavěl jsem, ale jaksi pomalu. Ještě minulý týden jsem proto objednával nějaké věci z ALS, na které jsem jaksi v Polné pozapomněl. Říkal jsem si, času dosti, do pátku to přijde, sešroubuji to a bude klídek. Jenže ouha! Pátek fuč, šest večer fuč a balík nikde. Začal jsem tušit problém. Volám ALS, že balík nikde. Dovídám se, že bohužel nebyl jaksi poslán. No, nic se neděje, budu to muset nějak zmastit sám. Jediným problémem zůstává servo a pastorek. To jaksi nevyrobím. Pastorek nakonec zapůjčil kamarád Peťa Nesládek(díky), mikro servo jsem nakonec vymontoval ze starého modelu. Servo bylo, ale nebyl servosaver, což nás nakonec možná stálo prvenství.. Ale teď už pojďme závodit. Tedy vlastně si první dáme hlt dobré slivovice a pak teprve půjdeme závodit. Ještě se honem zaregistrovat. Paní Hana nám dává skládanky, jakoby tušíc, že sladkého dnes bude potřeba habaděj.

Dnes se tedy hodláme popasovat se soupeři v klasické kategorii 180 + pětičlánek a také konečně uspět v kategorii 2WD. Proto také vezeme ten nový dvoukolák, že. Dvoukolku osazujeme motorem 280 + LiPo baterie. Stejnou kombinaci jede i brněnský drak, Lukáš Diblík. Po ránu tedy vše nachystané, Ajgor s ,,opicí“ zasedá ke svému ,,kompjůtru“ a my můžeme začít závodit. Nejprve ještě doplním, že po prvních jízdách s dvoukolkou synátor oznamuje, že čtyřkolku nepojede, protože jízda s ní je o ničem. Tolik ho uchvátil pohon zadní nápravy. Alespoň mi odpadne jedna směna mechanikování a bude víc času. Beru si tedy synovo laminátové auto, a svoje uhlíkové budu šetřit. První runda rozjížděk nás posouvá do výšin, kde létají pouze proudová letadla! Synátor v klídku dojíždí první, když za sebou nechává i takovou kapacitu, jakou je Lukáš Diblík. Ten sice nejede se svým strojem ,,MŮJ“, jede jen upraveného Scalpela, ale to je v tuto chvíli jedno. Prostě Lukáš je druhý a basta! Já se ve 180-tkách vlivem studeného koberce nemůžu vejít do zatáček a tak se pohybuji zatím někde uprostřed startovního pole. Není prostě gripu na předku. Kola mažu jak blázen ale stále mi to neskutečně klouže. Škoda že těm mechům nemůžu dát trochu slivky na zahřátí.

Druhé kolo rozjížděk opět vynikající synátor a stagnující ,,otecko“. Z dvoukolky jsme oba nadšení. Model z krabice, nevyzkoušen, nenaladěn a jede jak ďas! Prostě oblaka jsou v úrovni mořské hladiny a my se tetelíme blahem. Do finálovek synátor startuje z jedničky, já startuji v béčku z druhého místa. První finálovka, hlava někde na úrovni stratosféry. Syn najíždí 41 kol a opět poráží Lukáše a to dokonce o jedno kolo. Jsem z toho fakt úplně divokej. Daří se i mě, svoji jízdu vyhrávám. Druhá finálová jízda, to je tvrdý dopad na matičku Zemi. Šlupka jak z kanónu. Zhruba v půlce jízdy při jedné chybičce synátor naráží bokem do mantinelu a absence servosaveru si vybírá svou daň. Zuby převodů se dají přirovnat k notám na buben. Samá pauza, jen občas bum, bum. Odstupuje z jízdy a mě začíná pěkný fofr. Ještěže mám tu skládanku od paní Stodolové. Honem obalit nervy a pak hurá na to. Nejprve však musím odjet druhou finálovku. Snažím se , leč tentokrát je Zdenda Ošťádal nad mé síly. Ale druhé místo taky dobré. Pak honem mechanikovat. Vytahuji druhé micro servo, ale stále nemám saver, což automaticky znamená, že i toto servo nejspíš půjde do věčných lovišť. Jak tak mudruji, kápne mi zrak na synovo auto. Já vůl. Vždyť synátor má v autě malou Futabku i ze servo saverem. Ó, já hlupák! Honem servo vytahuji, montuji do dvoukolky a je po problému. Tedy zatím. No jo? Ale teď zase budu muset jet ze svým autem a kroutící laminát vyměnit za ztuhlý uhlík. A ještě ke všemu tam mám jakýsi starý regulátor LRP, který pamatuje ještě Havla. No nevadí, nějak to dopadne. Mám jen obavy ze stavu baterek, dlouho se flákaly a teď budou muset chudery jet hned na plný výkon. Dávám jim tedy ampérovou injekci a jdeme na třetí kolo. Synátor startuje, jede, ale nějak divně. Jakoby se nemohl srovnat do zatáček. Jízdu nakonec dojíždí jako třetí. Hned po dojezdu se vrhám na objasnění příčiny. Přímo detektivní práce přináší odpověď. Páka serva naráží na táhlo řízení a tím omezuje výchylky serva. Ó, jak prosté milý Watsone! Pronesl by jistě Sherlock Holmes, kdyby byl autíčkářem. Oprava je opravdu jednoduchá. Stačí pouze posunout servo o pět milimetrů dopředu a je to! Vypadá to věru pěkně. Syn je tedy vyřešen, ale já málem zmeškal jízdu. Honem tedy startuji a zvykám si opět na svůj model. Jede pěkně, ale jen do osmé minuty. Nejednou zpomaluji a ztrácím své těžce nabité pozice. Asi baterky, byl jsem na ně moc hrrrrr. Na další jízdu si raději vezmu ty synovy. Budu je muset sice upravit, ale co by člověk neudělal pro úspěch.

Čtvrtá runda nás opět nakopává směrem vzhůru. Není to sice až na vrchol, ale syn se snaží být důstojným soupeřem, drží krok s Lukášem, ale nakonec dojíždí na druhém místě. V této jízdě nám bohužel postupně dodělávají mechy a náhradní leží někde v ALS. No nedá se nic dělat, i tak jsme velice spokojeni. Hlavně synátor. Ten si opravdu tyto jízdy užíval plnými doušky. Jsem zvědav, jestli ještě projeví zájem o řízení čtyřkolky. Vždyť s 280 motorem by se v kategorii open mezi stříďáky rozhodně neztratil. Svoji čtvrtou jízdu bych přirovnal k té třetí. Osm minut dobrý, pak šup dolů a plazení se do cíle. Až po závodě zjišťuji, že závada byla ve starém regulátoru, který zřejmě po osmi minutách jízdy řekl dost a teď budeme odpočívat. Myslím, že bude odpočívat navěky. Toliko tedy stručné shrnutí pátého závodního klání v Pozděchově. V konečném pořadí syn obsazuje druhé místo, já končím na místě sedmém. Odměnou je pro nás cena v podobě čokolády. V tuto chvíli lepší než pohár. Honem ji zbaštit ať uděláme dobře nervům. Fanánovi opět bodovali na plné čáře. Tady alespoň u nás. Nakonec pár postřehů z depa. Dvoukolka si myslím obstála na jedničku. V podstatě bezproblémová technika. Žádné velké maturování s nastavováním, sedí to jak přibitý i na studeným koberci, kam to pošlete, tam to i jede, no prostě super. Chybělo sice něco málo k plné spokojenosti, ale to do příště odstraníme. A až se naučíme s tím dvoukolákem komunikovat a naučíme se to trochu nastavovat, bude to závodění úplná pohodička. Dvoukolka je prostě výzva, které se těžko odolává.

Mějte se fajn závodnicky.

P.S. Nic bujte, ogaři Karel a Peťa tam byli taky. A Karel opět vařil to své skvělé kafi. Dík za něj. A taky děkuji Karlovi za dodané foto k tomuto článku !!!

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport