Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

ZVK Pozděchov - aneb vítejte v cukrárně u Stodolů

Máte rádi zákusky či jiné chutné pamlsky? Pak si vás dovolím pozvat ke Stodolům do cukrárny, kde je pro vás připraven krásně rovný jekorový oplatek s různě propletenou roládou plněnou adrenalinem, plechové piškotky máčené v jahodové polevě, které dokáží krásně nakopnout Váš model či rakvičkové mantinely žlutavé barvy plněné smrkovým dřevem.To vše je navíc provoněno omamnou vůní slivovice, mazadel, olejů, čističů a jiných vonných esencí. Jako přídavek dostanete zážitek v podobě perfektně provedených závodů s jasnými a fungujícími pravidly, na které dohlíží bystré oko závodních komisárků. Zavřete tedy oči, pozděchovská paráda právě začíná.

Vše tradičně začíná v sobotu ráno. Nejprve jsem musel vypáčit garážová vrata, která při teplotě -15 jaksi přimrzla k rámu a nešla otevřít. Po domluvě pořádným pajzlem si dala říci a po nastartování tátoše vyrážím směr valašsko. Ano, ano! Vyrážím sám, protože polovinu týmu, tedy syna, přemohl jistý ,,Bacilovič, Nerobilovič, Nezávodnikovič“. No, možná bych měl napsat, že doma zůstalo tak 70 procent týmu. Když k tomu připočtu ještě 20procent mechanika, tak na závody frčí desetina týmu a přemýšlí, jak neudělat ostudu. Třískajíc se do prsou jsem rozhodnut poprat se nejen s tratí, ale hlavně se svými soupeři. A zdalipak víte, jak na sebe uplést pořádný závodnický bič? Poradím vám. Jeďte v Pozděchově dvě kategorie. Já se tentokrát rozhodl jet vedle kategorie 180 stock i kategorii 2WD. Tuto kategorii jsem si zvolil záměrně, jako generálku před blížícím se závodním maratonem v Polné. Na místo činu jsem tradičně dorazil mezi prvními a společně s ostatními čekal na příjezd Stodolovic rodiny. Před sedmou ranní se přiřítila červená fábie a první co se objevilo, byla Fanánova ruka, která svírala láhev pravé valašské slivovice. Každý závodník, starší 18-ti let, pak obdržel vizovickou štamprli na zahřátí. Jen pro zajímavost, vizovická štamprle vydá za tři hanácké náprstky. Ale dosti zahřívání, jdeme závodit.

Prvotní šok nastává při pohledu na startovní listinu kategorie 180 stock. Horňáci, Dolňáci a ještě ke všemu Polňáci! Tedy borci z Polné. No, a samozřejmě nemohli chybět ogaři Karel a Petr. To je tedy síla. A pak, že je tato kategorie nezajímavá a na ústupu! Ha,ha! Závody pořádané Fanánovic rodinou jsou zářným příkladem, že když se chce, tak to jde. Říkám si, že umístění do desátého místa bude pro mě úspěch. V kategorii 2WD jedeme sice jen čtyři, ale jak říkali Husité ,soupeřů se nelekejme a na množství nehleďme“. Začínám kategorií 2WD. To je moje srdcovka. Původně jsem myslel, že pojedu už nový model od Als, ale automobilka začne chrlit modely až příští týden. A tak na upravený laminátový podvozek instaluji 280 motor. Tankuji plnou nádrž v podobě baterií li-po a na zadní kola montuji mechové válce šíře 28mm, které vypadají jako dělové ucpávky do děl ráže 405 bitevní lodi Yamato. Supersoftové obutí ALS zajištuje dostatek gripu i bez mazání. Svezení je přímo úchvatné. Dvoukolák se chová poslušně a pohonná kombinace je tak akurát. Pak jdu vyzkoušet čtyřkolák. I zde se zdá být vše v pořádku. Jen přimazávám přední i zadní mechovky. A show začíná! První rozjížďka 2WD začíná. Snažím se jet rychle a hlavně bez chyb. 17 kol a druhé místo, to nevypadá zle. Musím jen přitvrdit převod, protože ztrácím rychlostně. Ve čtyřkolce to nebylo špatné, ale dopouštím se chyb. A v tak nabité konkurenci je každá chyba po zásluze potrestána propadem o několik míst v pořadí. Všechno běží jak na drátkách a za chvíli stojím na startu druhé rozjížďky. Těžší převod auto zrychlil a tuto jízdu dokonce vyhrávám. Tím si dokonce vyjíždím první místo na startu finálových jízd. Kruciš, na to nejsem vůbec zvyklý. Ve čtyřkolce je to trochu horší, nelepším se a tak končím ve druhé skupině. A jako naschvál, do finálovek budu opět startovat z prvního místa. Dnes je na mě těch jedniček nějak moc, vždyť dvě jedničky jsem měl naposledy ve druhé třídě. Ale rozjížďky v Pozděchově, to je jen takový sprintující čajíček. Opravdové boje mě teprve čekají. Kamarádi Peťa Nesládek a Pavel Martinec mi ve čtyřkolkách utekli do skupiny první, a tak ve své skupině narážím na své skoro již pravidelné soupeře. Tedy na Láďu Vomlela a jeho syna a na Martina Myšičku. To jsou dost hustí soupeři. Ti nedarují ani dvě pídě trati. První finálovou jízdu začínám s dvoukolákem. Po startu se chvíli držím na prvním místě, pak kolem mě prosviští dva soupeři, kterým to jede jaksi rychlejc. Snažím se jich držet, ale z přemíry snahy dělám občasné chyby. Proto dojíždím třetí se ztrátou tu jednoho, tu dvou kol. Stejný scénář mají i ostatní finálové jízdy kategorie 2WD. Přitom na každou další finálovou přitvrzuji převod. Nakonec mi došly pastorky, a tak převod 21/42 je konečný. Ale i tak je jízda s dvoukolkou krásná a má své kouzlo. Už se těším do Polné, kde si užiji dlouhé a dlouhé poježďáníčko. Ve čtyřkolkách to bylo o něčem jiném. Tam se bojovalo jako u Slavkova. Hlava, nehlava, Napoleon, NeNapoleon! První finálovka byla taková trochu chaotická. Horkokrevní mladíci kladli tuhý odpor, a zapomínali, že není důležité pořadí v jízdě, ale počet najetých kol. Po jízdě jsem jim to trochu vysvětlil a výsledek se dostavil hned v další jízdě. Tu jsem vyhrál! Což nebylo až tak důležité, ale hlavně jsem najel o dvě kola víc, než v jízdě první. A o to přece jde. Po každé jízdě samozřejmě následoval relaxační pobyt na postu nasazovače. Měl jsem to tentokrát dost špatně rozložený, protože jsem střídal jízdu a nasazování, takže jsem vždy 40min. strávil na dráze a pak jsem měl 20min. na přípravu aut a odpočinek. No řeknu vám, jezdit na závody do Pozděchova každý týden, tak se snad odnaučím i kouřit. Bože, jak já trpěl! Ve třetím kole finálovek se mi moc nedařilo, protože mechy zřejmě usoudily, že se o ně málo starám a začaly trochu zlobit. A to i na dvoukolce. Naštěstí jsem jim rychle domluvil ,,vteřiňákovou medicínou“ a až do konce závodu daly pokoj.

S přibývajícím počtem jízd se u mě začala dostavovat únava. Do toho ještě skomírající nikotinová kontrolka stále vysílala své otravné S.O.S. Křivka mého výkonu pomalu klesala stejně jako pohonný pětičlánek po 8min. jízdy. Vydržel jsem ve střehu tak 7min., pak jsem před očima viděl jen žluté rakvičky, které se míhaly sem a tam. Nabádal jsem soupeře, aby si se mnou na tribuně povídali, nebo aby utrousili nějakou povzbuzující ptákovinu. Naštěstí, kde se vzal, tu se vzal, Karel Martinec se svým kofeinovým elixírem. Není nad čerstvě uvařenou kávu. A tak si říkám, že někdy je holt na závodech důležitější kamarád s kafím, než grip a výkon motoru. A tak díky Karlovi jsem čtvrté kolo finálovek absolvoval už celkem v pohodě. Pokud tedy pominu problém s vypadlým tlumičem, který mi sice Fanánek Stodola hbitě odstranil, leč konec závodu jsem stejně dojel jen s tlumiči třemi. A ani jsem to nepoznal. Chybějící tlumič mi až půl hodiny po dojezdu našel Max Skorupski. Dík za nalezení. Ve dvoukolkách jsem tedy obsadil třetí místo celkově a ve čtyřkolkách jsem skončil osmý. Unavený, ale spokojený jsem vypadl na zaslouženou kouřovou odměnu. Poděkování patří i traťovým komisárkům Karlovi Kratochvílovi, Tomáši Rajdusovi a Fanánkovi, že dohlíželi na bezproblémový chod závodu. A kdo že to dnes kategorii 180stock vyhrál? Prý jakýsi Ajgor! Neznám ho, ale prý je to brňák. Po vyhlášení výsledků jsem se rozloučil s kamarády, poděkoval Stodolům za parádní závody a sedl do silně promrzlého auta a vyrazil k domovu.

P.S. Auto rozmrzlo až za Zlínem, já rozmrzl až v Kroměříži. Mějte se fajn a na dalším závodě na viděnou

DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport