Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Názor ALS Racing na kategorii 180

Dovoluji si reagovat na vývoj kategorie Stock180. V první řadě chci říci, že pravidla jsou vždy věcí pořadatele a tak je jen na něm jestli zvolí taková aby to lidi oslovilo či nikoliv. Nicméně se přiznám, že i já nejsem zastáncem střídavých systémů a to dokonce ani pro Open kategorie. Chápu, že pokrok jde vpřed ale popravdě kam zvyšování výkonů a rychlostí osmnáctiny dostalo je vidět víc než hezky především na zoufalé závodnické základně v Čechách, ale myslím, že i na Xray CH v Brně, kde je letos evidentní úbytek lidí ve prospěch třeba Pozděchova. Navíc mne zkušenosti, které jsem se střídavými systémy udělal nepřesvědčily o tom, že to je stoprocentně cesta vpřed. Jednoznačně beru jako cestu vpřed AC systém se senzory (Novak), ale u těch levných o tom prostě přesvědčený nejsem. Měl jsem v ruce Tekin, EZrun, LRP, a řadu dalších. Ano, jsou použitelné, ale dokonalé nikoliv, myslím, že vzhledem k tomu, že je vlastní regulace různě elektronicky mutována programem dokonce mohou především začátečníkům přinést všelijaké nevhodné návyky. On totiž přeci jen ten DC systém funguje opravdu plynule od spodu až do maxima....

A teď tedy k jádru problému. Stock kategorie se v posledních letech dle mého soudu dostala na hranice nebo spíš za ně, tedy především za hranice možností stejnosměrných stoosmdesátek. Víme všichni jak to hoří, jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými kusy, jak se někdy hůř shánějí atd... a tak je možná načase popřemýšlet co dál. V této souvislosti je nutno neoddělitelně řešit ještě jednu věc a to pohonné akupacky. Původní kategorie s pětičlánkem a 180-kou nebyla špatná, ale víme kam se dostala kvalita používaných baterek. Současné NiMh, které mají větší kapacity jsou průšvih a to jak pro uživatele, tak pro prodejce (běžně vykazují až 40% zmetkovitost) a tak je tu další problém, na co jezdit a kde to kupovat. Tudíž myšlenky, že AC systémy zpomalíme menším počtem článků považuju za nesmysl právě kvůli baterkám. Řeší to jen půlku problému, a ta druhá zůstává. Osobně jsem se v poslední době vrátil tak nějak ke kořenům osmnáctin, tedy do doby kdy tahle kategorie v tuzemsku vznikla a kdy byl velmi populární DC motor MIG280 a jeho mutace. Pravda oproti stoosmdesátce a pětičlánku celkem pomalý, ale s lipolkou a při rozumném převodovém poměru doslova bez jakýchkoliv pochyb super a především velmi dlouhé svezení (na lipol 1300 až 25 minut ve svižném tempu). Motor stojí od 100 do 150 korun, DC regulace většina lidí doma má (funguje to na Dsyse, origo Xray, GM a vpodstatě na jakýkoliv 10-15A regulátor) z původní kategorie, pokud by je někdo kupoval nejsou drahé a je i spousta bazarových. Tím pádem žádný problém začít opravdu levně jezdit. Auto přiměřeně rychlé ale nikoliv agresivní, skvěle ovladatelné. Podmínky pro všechny stejné jelikož se tyto motory liší minimálně. Investice pro lidi co už stock jezdí ve finále jen motor a případně lipol baterky ke kterým to ale směřuje už delší dobu a všichni vime že to je správný směr.

Tyto motory fungují skvěle jak ve 2WD, tak ve standartních 4WD modelech, montáž bez problémů, není je při rozumném převodu potřeba chladit, ostatně třeba zákaz chlazení by mohl být v pravidlech, aby to zase nedošlo přetěžováním příliš tvrdým převodem někam kam stock dojít nemá. Motor by se mohl tak jako na 2WD desetinách (plechový Johnson) předepsat a být u pořadatele seriálu (dokonce by jistě šlo volbou mutace (racing, sporting) a tedy počtu otáček motoru srovnat handicap 2WD a 4WD) Řešení je tedy jednoduché, ověřené, levné......Co na to jezdci ale i pořadatelé?????

DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport