Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Závod Brno 16.1.2010 z mého pohledu

Po téměř měsíci nezávodění, jsme se se synem vydali do Brna na závod osmnáctin, který se jel jako další díl poháru Brno-Březí. Původně jsem chtěl letošní ročník tohoto poháru vynechat, ale znáte to. Všechno zase zpískali ti dva zlínští ogaři, kteří když řeknou ,jedeme závodit, tož hanák skočí do auta a frčí ". Přece nebudeme trhat partu. Řeč je samozřejmě o Petru Nesládkovi a Karlu Martincovi. A tak v pátek večer jsem místo ležení u televize stál ve vymrzlé garáži nad kupou šroubků a jakýchsi dílů a snažil se z toho postavit závodní auto. Kdyby alespoň Karel poslal poštou hlt té své švestkové medicíny, to by se jináč montovalo. Ale nakonec jsem to nějak sešrouboval, honem nachystal věci a ráno upaloval se synem směr Brno.

Prostředí bosonožské orlovny jsme již znali a tak vše probíhalo v pohodě. Pořadatelé vždy postaví krásně točenou trať, která je velmi technická a nemá skoro žádnou rovinku. Závodník si tak nádherně zajezdí. Koberec jako vždy rovný a kvalitní jsou i mantinely, které jsou velmi ohleduplné k autům. I přes tyto velká pozitiva je něco, co mě trochu odradilo od pravidelné účasti v tomto seriálu. Zároveň trochu vysvětlím, kdo že vlastně byli ti Goliášové s kterými jsme svedli předem prohranou bitvu. Poslední závod loňského seriálu byl takový trochu vášnivý, plný emocí, však to znáte.Výsledkem tohoto dění byla pravidla, nad kterými tak trochu zůstává rozum stát (tedy ten můj určitě). Je to snad jediný seriál, kde máte v kategorii stock 180 předepsaný typ karoserie, šířku pneumatik, baterie a další věci. To bych ještě chápal, ale co trochu nechápu je třešnička na dortu v podobě povolení pohonného střídavého systému v kategorii 180 stock, který z vašeho auta poháněného klasickou stoosmdesátkou udělá líně se plížící kompars. A to je ten Goliáš, proti kterému nemáte vůbec šanci bojovat. Vždyť tento střídavý systém jezdí třeba Ajgor Masters Vlahovič v kategorii Open.

A tak na jedné straně stáli Davidové s klasickými stoosmdesátkami a na straně druhé stáli Goliášové se stříďáky. Výkonový rozdíl asi tak dvě třídy, ale hlavně že máme všichni stejnou šířku pneumatik!!! To je opravdu důležité. Není-liž pravda? Je věčná škoda, že pořadatelé tuto oblíbenou kategorii tak znehodnotili. Přece komu se jízda se stoosmdesátkou zdá nezáživná, ať se jde vyřádit do kategorie open. Osobně si myslím, že to ubralo i trochu na návštěvnosti samotných závodů. Toliko tedy můj názor na kategorii stock a nyní hurá do boje!

Tradičně byli na řadě kvalifikační jízdy. Hned na začátku se u nás dostavují menší komplikace. Ve snaze být co nejrychlejší, nasazuji synovi těžký převod, který sice auto dostane z polohy pomalé do polohy trochu rychlejší, leč zhruba po šesté minutě to motor vzdává a umírá na teplotní infarkt. To nám ten závod ale pěkně začíná, mumlám si a jdu koupit nový motor. Odlehčujeme převod a smiřujeme se s faktem, že na čelní pozice to prostě dnes nebude. Já také nedojel, baterie ještě nebyly v plné kondici. Ale s tím se tak trochu počítalo. Komu by se chtělo po měsíci odpočinku hned podávat plný výkon, že? Druhá runda jízd je trochu lepší, leč na A finále to zřejmě stačit nebude. Zde jsme ještě museli pořešit karoserii, protože příliš měkký lexan způsoboval nadměrné promáčknutí a následné najetí na mantinel po kterém následovalo otočení modelu na střechu. Tento problém jsme vyřešili až nasazením tvrdší karoserie. Třetí runda jízd se stává konečnou stanicí pro mé servo řízení. Umřelo. Tak si jdu raději zapálit, než mě trefí šlak. Rozjížďky byly vcelku vyrovnané, leč střídaví Goliášové ukázali svou sílu a tak do A finále postoupili pouze tito zástupci. Jedinou bílou vránou byl Peťan Nesládek, kterému se jakýmsi zázrakem podařilo postoupit. Nám k postupu scházelo jedno, resp. dvě kola. Nás zbylých sedm statečných(doopravdy nás bylo sedm) jsme se seřadili do B finále. Úspěch nebo neúspěch?

Postupem času jsme museli konstatovat, že to byla spíše výhra než prohra. Vyrovnané startovní pole se stejnými motory se ukázalo jako daleko lepší na závodění, než sice motoricky vyrovnaní, leč výkonnostně trochu nevyrovnaní goliášové. Své by o tom mohl vyprávět právě Peťa. Ten se s Goliáši bil statečně. A šlo se na první jízdu finále B. Z jedničky startoval Zdenda Ošťádal, dvojku obsadil Pavel Martinec, trojka patřila synovi a na čtverce stála moje maličkost. Za mnou stál absolutní fenomén Honza Hrnčíř. Proč fenomén? V jeho letech já na to autíčko totiž ani neuvidím! Start se povedl náramně. Syn se celkem snadno dostal do vedení, leč soupeři byli opravdu dost dobří. Musel odrážet útoky a hlavně si dávat pozor na chyby, které se na této trati trestaly propadem až o několik míst. Já se pral taky jako lev, leč omladina mi v této jízdě trochu poodjela. Ale jen o dvě kolča. Synátor nakroužil 40 kol což bylo na této trati asi maximum. Já dojel čtvrtý, ale jelo se mi dobře a tak jsem cítil šanci. Když mi ještě Karel Martinec uvařil kafi, ožil jsem a jal se tu omladinu pořádně potrápit. Druhá jízda se nesla skoro ve stejném duchu. Start opět v pohodě, synátor na špici, ale já začal tlačit na pilu. Zdendu jsem odsunul na čtvrté místo a tlačil se na Pavla Martince. Pár chybiček se vloudilo a tak Pavel ujel o kolo. Pak jsem se ho ovšem chytl a až do konce jsme jeli kolo na kolo. Otec Karel po jízdě prohlásil něco o šlaku, ale to nás závodníky pramálo zajímá. Syn opět 40 kol, ostatní se ztrátou jednoho, dvou kol. Což po osmi minutách je ztráta celkem minimální.

Absolutní spokojenost zavládla u nás v depu, bo synátor měl první místo jisté, další pořadí však bylo pořádně zamotané. Za uvařené kafi jsem ještě pomohl Pavlovi nastavit auto, protože mu nějak kulhalo. Z výsledného nastavení měl pramalou radost synátor, protože celou třetí finálovku bojoval s Pavlem o první místo, které se mu podařilo ukořistit až v samém závěru. Já se taky držel dobře, jezdil jsem ve stejném kole skoro až do konce, pak jsem se ovšem ocitl v kleštích dvou žlutých taxíků a po kolizi ztratil jedno kolo. Všechny finálové jízdy se nesly v duchu urputných bojů o každý metr trati. Škoda, že jsme se nemohli poměřit i s ostatními závodníky z důvodu odlišné motorizace. Co se týká techniky, kromě serva a motoru, vše fungovalo na výtečnou. Synátor jel opět se svým oblíbeným laminátovým platem, které se opět krásně kroutilo. K dobrému umístění přispěl i regulátor ALS. Na mechové obutí jsem nemusel po celou dobu závodu ni chytnout. Přední hardy a zadní supersofty od ALS opět fungovaly bez problému. Na závěr ještě jeden soukromý postřeh. Myslím si, že ve finále A, kategorie open nám všem ukázali jak se má závodit mistři volantu Lukáš Diblík a Ajgor Vlahovič. Souboj 2wd versus 4wd sice vyhrála Lukášova dvoukolka, ale poklonu zaslouží Ajgor, který se ukázal jako hodně férový závodník. Mohl vyhrát, ale dal přednost slušnosti, což ho stálo možné vítězství. To se bohužel o některých závodnících říci nedá. Toliko pro dnešek vše. S přáním hezkého poježdění přeje autor.

DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport