Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Březí u Mikulova 19.12.2009 - jak to vnímám já

Dovolte, abych vás seznámil s osobními postřehy z proběhlého závodu v Březí z minulého víkendu.

Trať: červený koberec - pro mě myslím trochu lepší viditelnost aut na ploše. Koberec měl celkem kratší "chlupy" - takže to co ulpívalo po jízdě na autech se netáhlo a nezamotávalo do kardanů - znečištění ložisek a vnitřku ale bylo o to větší, že se to uvolňovalo z koberce rychleji, než při těch delších vláknech. Podstatný rozdíl byl , že to na tom skoro nezatáčí - na "180" jsem mazal přední "kratochvílovy" media ze 2/3 a na openu jsem jel vepředu široké zadní media (40deg oproti 45deg předního media) a namazané také více než ze 2/3 - v Pozděchově bych byl na střeše v jednom kuse s tímhle mazáním.

Vytyčení tratě modrými plastovými pásy - jako v Polné - jen šroubované zápustnými šrouby do špalíků -takže to netrhalo karoserii jako v případě plechových konzol na zasunutí pásů na špalíkách - a ty držely na koberci a netrhaly se z něj - trochu nezvyk, ale jako vytyčení tratě je to plynulejší - což se mi moc líbilo.

Tento mantinel neumožňuje skoro vypadnutí z tratě - takže se jede dost "natvrdo" jako v Určicích - což si myslím je trochu nevýhoda pro ty v pohodě jedoucí - vrací to do tratě "divočáky", kteří by jinak končili za mantinelem a takto způsobí kolizi s projíždějícími v pohodové stopě - dohromady bylo kolizí podstatně více než jsme zvyklí.

K systému: jely se 3 rozjížďky a 3 finálovky - systém Xray Challenge - kategorie s nepřekročitelným pořadím, vše na 8 minut.

Trať hodně technická, užší a pomalejší bez jediné skutečné rovinky - vše alespoň mírně zakřivené - výsledek - podstatně více rozjezdů a brzdění - a zatížení motoru. Podle dobíjení vychází průměrná spotřeba v Pozděchově z poslední tratě na 5,1A - a tady jsem podle dobíjení jel na 5,25A trvalý průměrný odběr - bylo to znát motor i s ventilátorem hřál , že jsem měl obavy zda vydrží. Měl jsem pocit, že Zdeňkovi Ošťádalovi to po výměně motoru jelo víc, takže jsem ho asi i já "načal" - uvidíme příště v Pozděchově.

Konkurence: zde mi přišlo, že 180ka je v Březí hlavní a prestižní kategorie - takže obsazení Parák st., Láska - pak ještě jeden skoro podobně jedoucí kolega, jehož jméno si nepamatuji, za nimi Fogt a pak postupně klesá výkonnost tam někde, kde se jede v Pozděchově. Pro představu - Zdeněk Ošťádal jel na úrovni posledních dvou jízd v Pozděchově - tj. na úrovni Pozděchovského 2-4 místa /mezi námi s Pavlem/ a byl konec A-finále ! Jedna "zvláštnost", nad kterou přemýšlím dodnes, je varianta EZrun 5200KV - jako náhrada motoru "180" Životnost motorku bez komutátoru a stabilní výkonnost je neoddiskutovatelná. Vyrovnanost takového startovního pole po motorické stránce je na úrovni značkových pohárů jako např. Ford Fiesta Cup - jen jsem měl pocit, že s klasickou 180 jel jen Zdenda Ošťádal a my Což bylo v A-finále celkem cítit a museli jsme bojovat o každý nájezd a centimetr, který jsme pak ztráceli na rovnice. Těch 5200KV je sice "skoro stejné", ale stejné to úplně není Nevadí o to zajímavější to bylo!

Na co nejsme - bohudík, z Pozděchova zvyklí, je naprostá laxnost a občas i absence nasazovačů. 2-3 nasazovači byli zde maximum (ztráta 2 kola nebyla vyjímkou). Nevyžadovala se příliš jejich přítomnost na pevných místech před startem. Jako jeden z mála jsem jel 2 kategorie a našel jsem si čas tam být alespoň polovinu rozjížďky. Odráží to sice pohled, že kdo umí tak nebourá, ale přesto si myslím, že by to mohlo být trochu kolegiálnější. Ač musím přiznat i naprostý opak, kde se mi dostalo pomoci i s klíčem na kola. (na duralovém unašeči musí být matka dotažená opravdu "natvrdo" aby se nepovolovala).

Jako další bych měl asi výhradu ke způsobu jízdy. Sice za něco mohou pružné mantinely, ale přišlo mi, že se zde jede o hodně více "kontaktně" a tvrdě. Osobní souboje na rovnějších partiích tratě, kde několik metrů máte dveře kolegy na svých a oba bojujete o centimetry do zatáček, nebyly vůbec vyjímečné. A na KO v zatáčce zezadu po upozornění, že v "třetím finále se jede bez pardonu" jsem zůstal chvilku koukat. Asi se na to dá zvyknout, ale tak tvrdě "u nás" jedou nováčci z nezkušenosti a ne ostřílení matadoři. Ti by měli a mohli mít více sportovní etiky, (když čekám po kolizi na soupeře a jsem jediný) a ještě tě sestřelí další bojovník na mantinel. Tak je to hodně intenzivní škola ostrých loktů. Mimochodem nejsem si jistý, kolik soupeřů čekalo po kolizi. Tak, jak jsem to obdivoval po své prvním účasti na letním Xray Challenge v Prostějově.

Ale aby to nevyznělo negativně. S Mikulášem jsme se svezli, až už jsem nemohli více. Poznali jsme jinou konkurenci a to kde kategorie "180" není jen "Začátečnickou kategorií", ale plnohodnotnou třídou. Od cesty domů řeším některé úpravy, vylepšení na autě a doufám, že příště ukážeme některým ze soupeřů záda naopak my.

DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport