Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Určice Cup 19.9.09 - závěr sezóny online, 17:40

Po ránu trochu více zima, než jsme zvyklí. Ale závěrečný závod sezóny 2009 letního seriálu Určice Cup je před námi právě v tento den. Možnost ukořistit poslední bodíky do konečného pořadí.

Na dráhu jsem přijel s mírným zpožděním, protože jsem jel z Vysočiny se započaté dovolené a jel podle předpisů. A tak po příjezdu na dráhu již bylo po osmé hodině celkem plno. Počet přihlášených se zastavil na 21. pilotech, byl jsem zvědav na skutečnou účast.

Začal jsem tedy chystat počítač, ozvučení a příchozí se začali presentovat. Navíc nakonec závodu budou vyhlášeny celkové výsledky. Dnešní den bude náročný. Ale bude stát za to. Jinak po každé 45. minutě bude aktualizován průběh po jízdě. Fotky a případné video náhledy budete mít k dispozici navečer, protože přenos bude opět probíhat pouze přes blotooth modem mého telefonu Nokia E50.

Nakonec se přihlásilo 17 jezdců. Rozděleni byli na 4 kvalifikace po 4. pilotech. Jen poslední skupina byla v počtu 5. jezdců. Tonda Hráček chvíli uvažoval, zda se přihlásí do závodu či nikoliv, ale nakonec se nechal přesvědčit od ostatních. Teplota bazénu bohužel neumožnila občasné schlazení závodního napětí. Níže máte k dispozici náhled na prostředí dráhy:

Start závodu je naplánován na cca 10:00. Skupiny byly v následujícím složení. Při rozdělování jsem bral ohled na schopnosti pilotů a na dráhu jsem se rozhodl pustit méně aut, aby bylo více místa. Takže:

Kvalifikace 4: Michal Crhonek, Svatopluk Hájek, Petr Nesládek, Petr Hráček a Martin Hrubý.

Kvalifikace 3: Zdeněk Ošťádal, Martin Šimčík, Mikuláš Nesládek a Antonín Hráček.

Kvalifikace 2: Vojta Gargulák, Martin Košťál, Vítek Kutal a Filip Matějičný.

Kvalifikace 1: Igor Vlahovič, Svatopluk Hájek ml., Pavel Martinec a Martin Skorupski.

Nyní je chvilka do startu první jízdy dne. Po proběhnutí kola pošlu aktuální vývoj v jednotlivých skupinách. Jinak junioři jsou již nyní nažhaveni na první jízdu.

První kolo kvalifikací za námi:

Kvalifikace 4, 1. jízda: první jízda byla v pohodě odstartována a do čela se dostal Petr Hráček. Minule jel taky dobře a jak je vidět, nezapomněl to. Na druhé pozici se usadil Martin Hrubý. Mladý a nadějný pilot junior. Na třetím místě kroužil Svatopluk Hájek z ALS teamu. Všichni v jednom kole. Petr Nesládek skončil v druhé minutě - ztráta spojovačky. Michal Crhonek pomalu, ale jistě do cíle. Teprve se učí. Neuvěřitelné - stále první tři v jednom kole. Petr Hráček popojel soupeřům díky lepší stopě. A jízdu vyhrál s nájezdem 29. kol.

Kvalifikace 3, 1. jízda: po první minutě první Zdeněk Ošťádal před Martinem Šimčíkem. Ale těsné rozestupy. Počítač ukazoval i Zdeňka i nájezd 30. kol za 6 minut jízdy. Kola jezdili oba favorité kolem 12,20 sekund. Kluci asi chodí tajně trénovat, protože na dráze nebyly žádné kolize. Ale i počet 4. pilotů v kvalifikaci se ukazuje jako pohodlné pro všechny. Všichni měli dost prostoru pro svoji jízdu. Zdeněk Ošťádal vyhrál tuto jízdu s nájezdem 29. kol před Martinemm který také pokořil hranici 29. kol.

Kvalifikace 2, 1. jízda: po startu v čele Martin Koštál. Ale ve stejném kole Vítek Kutal. Opět velmi, velmi vyrovnané. Třetí kroužil Vojta Gargulák, ale se ztrátou cca 2. kol. Filip Matějičný pole uzavíral. Boj o sekundy mezi Martinem a Vítkem - bez komentáře. Jízdu vyhrál Martin Košťál s nájezdem 30. kol.

Kvalifikace 1, 1. jízda: Igor Vlahovič s novým podvozkem XRAY M18 PRO zrychlil oproti minulu a na půjčených bezdušových kolech od Ladislava Mlčáka jezdil kola pod 11 sekund. Najel 34 kol. Ale Pavel Martinec jel velmi slušně a dokázal ztratit na Igora pouze 2 kola. Třetí dojel nyní mladý Hájek Sváťa (30 kol). Martin Skorupski dnes řekl, že jede na pohodu a jízda na to také vypadala.

Druhé kolo kvalifikací za námi:

Kvalifikace 4, 2. jízda: oproti minulému kolu již 4 jezdci v jednom kole: Hráček, Hájek, Hrubý a Nesládek... Kluci jedni šikovní. Počítač pořád měnil pořadí dle průjezdů. Chvíli na čele Petr Hráček, pak zase Petr Nesládek a pak zase... Jedním slovem, kdo z koho. Zatím to vypadalo na první pozici pro Petra Nesládka, ale Petr Hráček v závěsu. Piloti Hájek a Hrubý mírně ztráceli na první dva. Nasazovači fungovovali celkem dobře. Dával jsem na to důraz. Hájek Svatopluk opravoval ke konci jízdy tlumiče na svém modelu. Jízdu vyhrál Petr Nesládek (30 kol) před druhým Petrem Hráčkem (29 kol).

Kvalifikace 3, 2. jízda: do čela se po první minutě dostal Zdeněk Ošťádal. Jeho žlutý Nissan Skyline byl na dráze dobře vidět a bylo poznat, že je to supersport. Martin Šimčík nyní se ztrátou kola na druhém místě. Tonda Hráček kroužil v klidu na poslední pozici. Zdeněk tuto jízdu jel suveréně a nedával moc šancí soupeřům. Nyní měli nasazovači více práce. Jízdu s náskokem vyhrál Zdeněk (29 kol).

Kvalifikace 2, 2. jízda: líbí se mi, jak to začíná být v jednotlivých skupinách vyrovnané. Zde opět souboj Martin Košťál, Vítek Kutal a Vojta Gargulák. Mírně ztrácel Filip Matějičný. První tři opět v jednom kole. Jedna chyba a 5 sekund ztrácíte. Martin si získal v půlce mírný náskok před kolegy. Ale jízda opět čistá s minimem kolizí. Za sezónu se junioři zlepšili dle mého názoru a to dost výrazně. Jízdu dotáhl do úspěšného konce Martin Košťál (nyní 31 kol), kterému vděčíme za hezké poháry a medaile pro každý závod.

Kvalifikace 1, 2. jízda: Igor vylepšil nájezd na 35 kol (best lap 10,17). Ale mladý Hájek zajel jízdu dne - 34 kol a kolo ještě lepší než Igor (9,96). Tuning ala ALS se vyplácí stále více. Pavel Martinec jel v této skupině právem, protože sice zatím najel 32 kol, ale ohleduplně pouštěl a přitom nic neztrácel. Martin Skorupski opět v klidu, ale model ho moc neposlouchal.

Třetí kolo kvalifikací za námi:

Kvalifikace 4, 3. jízda: Petr Hráček se dostal v poslední kvalifikaci do čela před Petra Nesládka a Martina Hrubého. Svatopluk Hájek opět žádal syna o kontrolu modelu a tak mírně ztratil. Odskočil jsem si pod tribunu a zachytil soustředěné obličeje pilotů v akci. Mezi tím se pořadí nezměnilo. Petr Hráček první s nájezdem 29 kol.

Kvalifikace 3, 3. jízda: dva soupeři v této skupině. Martin Šimčík a Zdeněk Ošťádal. Pravděpodobně se potkají ve finálové skupině. Oba v jednom kole. Zdeněk stále ve vedení. Petr Nesládek v roli nasazovače fungoval bez problémů. Sledoval dění na svém úseku a činil se. Tak to má být. Model Martina se na chvíli zastavil. A tak tuto jízdu vyhrál s přehledem Zdeněk Ošťádal s výsledkem 30. kol.

Kvalifikace 2, 3. jízda: Martin Košťál opět v první pozici a jel bez chyby a jízdu vyhrál (32 kol). Vojta a Filip nyní dojeli v jednom kole (26 kol nájezd). Vítek nyní "pouze" 24 kol.

Kvalifikace 1, 3. jízda: zde se pořadí moc nezměnilo. Igor jako vždy. Martin Skorupski se potýkal s malými problémy. Svatopluk Hájek ml. si stěžoval na horko a že nemá brýle - a nic nevidí. Pavel najel 31 kol a bude to stačit na A finále ?

Postavení na startu na jednotlivá finále je následující s tím, že se počet jezdců ve skupinách nechal z kvalifikací. Tedy A, B, C - 4 piloti a v D finále bude pilotů 5.

Finále D: Svatopluk Hájek, Filip Matějičný, Mikuláš Nesládek, Tonda Hráček a Michal Crhonek.

Finále C: Vítek Kutal, Martin Šimčík, Martin Hrubý a Vojta Gargulák.

Finále B: Martin Skorupski, Zdeněk Ošťádal, Petr Nesládek a Petr Hráček.

Finále A: Igor Vlahovič, Svatopluk Hájek ml., Pavel Martinec a Martin Košťál.

Nyní nastává zhruba 45. minutová přestávka. Po ní se opět přihlásím.

První kolo finále za námi:

Finále D, jízda 1: po startu se do čela dostal Filip Matějičný. Ale těsně za ním Hájek Svatopluk. S mírným odstupem kroužil Mikuláš Nesládek. První dva jeli bez kolizí a v těsném závěsu. Finále bylo bez kolizí a byla vidět čistá jízda všech. V půlce limitu první dva v jednom kole. Jen sedím a kochám se. Nakonec se z prvního místa radoval Filip před Sváťou a třetím Mikulášem.

Finále C, jízda 1: opět dva rivalové, junioři. Martin Šimčík a Martin Hrubý, který ještě těsně před startem dostával pokyny od svého otce - mechanika (jeď sám na sebe a v klidu...). A taky tak od začátku jel. Třetí zatím kroužil Vítek Kutal, ale ztrácel a stěžoval si na problémy. Martin nakonec jízdu vyhrál s nájezdem 30. kol.

Finále B, jízda 1: start byl čistý a i celá jízda. Petr Nesládek jel před Martinem Skorupskim a Zdeňkem Ošťádalem. První dva v jednom kole a opět těsně v závěsu. Oba piloti najeli 32 kol. Finále vyhrál Petr Nesládek. Petr Hráček dojel nyní bodhužel poslední, ale chválil si jízdní vlastnosti mechových kol medium, která ode mne vzal.

Finále A, jízda 1: no zde to byla pastva pro oči. Hned po startu žádná kolize a do čela se dostal Igor. Svatopluk se za ním chvíli držel, ale grip na kolech od Ladislava Mlčáka byl úžasný a Igor jízdu vyhrál s nájezdem 36. kol (best lap 10.01). Ale o druhé a třetí místo byl souboj. Nakonec druhý skončil Svatopluk před Pavlem Martincem. Ale oba najeli 33 kol. Martin Košťál měl problémy s gripem a zvykal si na nové podmínky.

Druhé kolo finále za námi:

Finále D, jízda 2: tři piloti v jednom kole: Filip Matějičný, Tonda Hráček a Svatopluk Hájek. Ale i Mikuláš Nesládek jel těsně za nimi. Kolize ? Byly tu občas k vidění a nervy juniorů začaly pracovat. Poslední body do pořadí sezóny dělají svoje. V půlce limitu ve vedení Filip a také tak dojel do konce. Jízdu vyhrál.

Finále C, jízda 2: znamení píplo a jezdci vyrazili do další jízdy. A do čela se dostal Martin Hrubý. Ale ostatní mu nedali ani metr. Všichni v kole a jedna chyba a máš to spočtené. Pořadí se změnilo a do čela se po minutě dostal Martin Šimčík. Vítek a Vojta mírně ztráceli. 4 sekundy mezi oba Martiny. Ale Vítek a Vojta také boj o pozice. Opět jsem seděl a pouze se díval. Martin Šimčík stále v čele. Vítek měl opět ke konci problém s modelem. Jízdu vyhrál Martin Šimčík.

Finále B, jízda 2: Petr Hráček po startu měl kolizi. Ale pokračoval v jízdě. Auta na mostku skákala a udržet jej pak v klidu po dopadu = velké umění. Já osobně neskáču a před horizontem ubírám. Po minutě pořadí Martin Skorupski, Zdeněk Ošťádal, Petr Hráček a Petr Nesládek. Martin Skorupski konečně naladil model XRAY M18 PRO a ujal se vedení a suveréně jízdu vedl. Ostatní neměli šanci na Martina, ale mezi sebou to měli otevřené. Petr Hráček se opět vrátil na poslední pozici. Ale jinak čistá jízda bez nehod. Finále vyhrál v pohodě Martin.

Finále A, jízda 2: po startu se za Igora zavěsil Hájek Sváťa a držel se ho. Pak došlo ke kontaktu a Igor se posunul na konec pole. Postupně všechny předjel a opět jízdu dotáhl do konce s nájezdem 36. kol. Druhý skončil Svatopluk Hájek ml. (34 kol). Třetí s konečně naladěným vozem Martin Košťál. Pavel Martinec dostal po jízdě kapky od svého mechanika za jízdu "pod psa".

Třetí kolo finále za námi:

Finále D, jízda 3: o žádné pozici nebylo v mnoha finále rozhodnuto. To měla říci až poslední finálová jízda. Svatopluk Hájek v čele před Filipem Matějičným. Obětavý mladý Hájek nasazoval Tondu Hráčka pod mostem a emoce opět zněly z tribuny. Ale vše v rámci slušnosti. Junioři to prostě prožívají naplno a celý závod. Jízdu nakonec vyhrál Svatopluk Hájek s nájezdem 29 kol. Následuje záznam finále D:

Finále C, jízda 3: Vítek Kutal nenastoupil na poslední jízdu. Problémy s regulací. A tak finále ve třech pilotech. V čele Martin Šimčík a to s náskokem kola. Ostatní za ním dojeli s odstupem kola mezi sebou. Po konci limitu borci kroužili dále a pak konečně zazněl dotaz, jestli už to náhodou nekončilo... Paráda :-). Následuje záznam finále C:

Finále B, jízda 3: tři modely byly na konci rovinky v nájezdu do zatáčky. Pár šťuchanců a jelo se dále. Vytěžil z toho Martin Skorupski před Zdeňkem Ošťádalem. Ale faktem bylo, že všichni 4. jezdci jeli v jednom kole. Martin Skorupski si poslední jídzu vyloženě užíval a pronášel na tribuně nějaká hesla, kterým jsem nerozumněl... PC ukazoval Martinovi nájezd i 33 kol. Petr Nesládek se ale zlepšil a na Martina tlačil zezadu. 5 sekund rozdíl mezi nimi. Oba jezdili kola pod 11 sekund. Líbilo se mi, jak kluci u časomíry dokázali komentovat situaci na dráze. To ani nejde popsat. Neprožívá se to jen na tribuně, ale i ... Martin jízdu vyhrál. Následuje záznam finále B:

Finále A, jízda 3: Igor.... 36 kol. Ale souboj Svatopluk Hájek druhý a celkové místo v sezóně už mu stejně nikdo nevzal. Jídzu si pochvaloval i Martin Košťál. Pavel Martinec druhý. Krásné a čisté finále. Zde máte záznam finále A:

Po závodě se ihned začaly vyhlašovat výsledky tohoto závodu a poté celkové pořadí seriálu. Všichni účastníci vyjádřili spokojenost s průběhěm seriálu a každý sklidil aplaus za své umístění. Zvláštní ocenění dostal Michal Crhonek a to v podobě zánovní karoserie Mazda 6, kterou mu věnoval Igor, aby příští sezónu jel s hezčí karoserií. Plánuje se ještě večerní závod se světly, ale to je ještě v řešení. Na konec máte k dispozici foto a záznam z vyhlášení výsledků. Zatím se mějte hezky a na dalším závodě online naviděnou.

Sluší se ještě poděkovat Jindrovi Matějkovi st. za poskytnutí prostor a všech služeb, Martinu Košťálovi za sponzoring cen. V průběhu seriálu mi pomáhali s výsledky a časomírou Svatopluk Hájek st., Karel Martinec a Petr Nesládek. Dnes mi pomáhal Martin Skorupski s natáčením sekvencí a fotek. Všem díky za účast a jestli jsem na někoho zapomněl, omluvám se.

POZOR POZOR !!! Po náročném dni došlo při přepočítávání celkových výsledků k chybě a v celkovém pořadí došlo ke změně !!! Na fotce celkových výsledků i na videu je na třetím místě Martin Skorupski a na čtvtém místě skončil Pavel Martinec. Poháry si kolegové vymění a až bude příležitost (na večerním závodě například), se udělá nová fotka. Omlouvám se Martinovi za tuto hrubou chybu.

Pořadí seriálu 2009, první tři místa:

1. Igor Vlahovič

2. Svatopluk Hájek ml.

3. Martin Skrorupski

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport