Březí, Lužice 1/18 – 5.1.2008

Lukáš Diblík


<p>Druhý závod seriálu <b>Březí &#8211; Lužice vypsaného pro kategorii Micro 1:18</b> se konal v sobotu 5.1.2008 v Sokolovně v Lužicích. Výborně připravená, malá a technicky náročná trať se pro kategorii Micro velmi hodí, pouze malá celková délka způsobovala časté předjíždění o jeden nebo více okruhů. Jezdci si tedy neodpočinuli, náskok jednoho kola nic neznamenal, protože větší chyba znamená zdržení několik vteřin, což při délce jednoho kola kolem 7sec je znát. Závod byl vypsaný pro dvě kategorie lišící se od sebe použitým pohonem. Kategorie &#8222;180&#8220; <!– separe –> (Motor velikosti 180 + 5čl. Ni-Mh) které se zůčastnilo 14 závodníků a kategorie &#8222;Open&#8220; (Motor libovolný do velikosti 300 + max.6čl.) obsazená také 14 závodníky.</p>
<p><b>Kategorie &#8222;180&#8220;</b> byla pro rozjížďky rozdělena do třech skupin, každá skupina jela čtyři rozjížďky v délce šesti minut.
V první skupině byli hned tři jezdci u kterých se předpokládaly špičkové výkony. Martin Láska, Marek Schiller a Drahoš Hejtmánek, což se také potvrdilo M. Láska i M. Schiller dokázali najet 48 kol a nejrychlejší čas na kolo zajel ve čtvrté jízdě Marek Schiller (7,093sec). Nejlepší výkon Drahoše Hejtmánka byl 47kol, který zajel ve třetí jízdě. V této jízdě však velmi překvapil Radek Skopal, který na tři nejrychlejší zle dotíral a Drahoše nakonec také porazil. Ve čtvrté jízdě se už nikdo nezlepšil, proto se na start finálových jízd postavil Radek Skopal na třetí pozici. V této skupině jezdil své kvalifikační jízdy také Michal Osička, který měl však potíže s nastavením svého modelu (podvozek Nanda) a jeho nejlepší výkon byl 27kol.</p>
<p>Druhá skupina čítající čtyři jezdce měla jednu &#8222;osobnost&#8220; v podobě Milana Paráka. Jeho nejlepší jízda se blížila čtyřem rychlým jezdcům z první skupiny, mezi ně se však nedostal. Výsledek 46kol najel tentokrát s podvozkem Scalpel &#8211; nejrychlejší kolo 7,002! (běžně jezdí s vlasní konstrukcí). Další jezdec této skupiny Libor Novotný měl nejlepší výkon 36kol, což byl také nejlepší výsledek podvozku Nanda (nejrychlejší kolo 8,943sec). V této skupině ještě jeli Petr Láska (33kol) a Jan Hrnčíř (30kol)
Nejvyrovnanější byla třetí skupina, kde rozdíl mezi nejrychlejším jezdcem a nejpomalejším byl 7kol, docházelo tedy k menšímu množství předjížděcích manévrů, což je pro jezdce velmi příjemné. Vítěz skupiny nebyl jednoznačný rozhodovalo se mezi Petrem Fišerem (jedna vyhraná jízda, nejlepší výsledek 43kol) a Tomášem Hejtmánkem (tři vítězství, 44kol). S mírným odstupem pak jezdili Bob Gorčík (38kol), Václav Fišer (38 kol) a Petr Láska junior (37kol).</p>
<p><b>Kategorie &#8222;Open&#8220;</b> byla rozdělena do dvou skupin po sedmi jezdcích. V první skupině bylo několik velmi rychlých jezdců. Na nejlepší pozici se ve všech jízdách dostal Pavel Schiller (Vždy 53kol, nejrychlejší kolo 6,247sec), následovaný Víťou Parákem (50kol, nejrychlejší kolo 6,396sec) a postupně zrychlujícím Adamem Čechovským (47kol, 6,485sec). Výkon dalšího jezdce Milana Paráka byl ovlivněn technickými problémy. Milan dojel pouze první jízdu ve které najel solidních 46kol. Další pozice na startu finálových jízd si rozdělili: Jaromír Josef (44kol), Jiří Pavlovec(40kol) a Patrik Smeřička (38kol).</p>
<p>Ve druhé skupině měl nejvíce kol Lukáš Diblík (49kol, nejrychlejší kolo 6,289sec), následovaný skupinou vyrovnaných jezdců: Čeněk Čechovský (45kol, 6,905sec), Tonylee Hraček (44kol, 7,123sec &#8211; vyhrál jednu jízdu), Petr Čechovský (43kol, 7,112sec) a Lukáš Pavlovec (43kol, 6,655sec), který měl v poslední rozjížďce najeto na výsledek zajišťující finále A, bohužel v polovině jízdy zapnul v depu jeden ze závodníků, který zrovna nejel jízdu, vysílač se stejnou frekvencí jako jel Lukáš. Následné rušení jeho jízdu překazilo. Toto nebyl ze soupeřovy strany úmyslný čin (řešil problémy se svou technikou), stávat se to však nesmí. Na příští závody je od pořadatele přislíbeno vyřešení těchto problémů, kterých bohužel bylo více a trochu ovlivnily průběh jinak velmi pěkných závodů. Domácí Broňa Fogt najel 40kol a nováček v této kategorii Jiři Hájek 35kol.<br>
Pro určení pořadí postavení na startu finálových jízd se počítala nejlepší jízda, počet kol a dojezdový čas. Pořadí bylo tedy následující:</p>
<p><b>Kategorie 180, finále A</b><br>
Jméno nejlepší výkon nejrychlejší kolo<br>
1. Martin Láska 48kol, 6:01,739 7,175sec<br>
2. Marek Schiller 48kol, 6:04,621 7,093sec<br>
3. Radek Skopal 47kol, 6:01,551 7,165sec<br>
4. Drahoš Hejtmánek 47kol, 6:02,624 7,273sec<br>
5. Milan Parák 46kol, 6:05,103 7,002sec<br>
6. Tomáš Hejtmánek 44kol, 6:03,169 7,551sec<br>
7. Petr Fišer 43kol, 6:06,536 7,741sec</p>

<p>
<b>Kategorie 180, finále B</b><br>
1. Václav Fišer 38kol, 6:05,247 8,415sec<br>
2. Bob Gorčík 38kol, 6:06,233 8,125sec<br>
3. Petr Láska junior 37kol, 6:04,130 8,063sec<br>
4. Libor Novotný 36kol, 6:07,338 8,943sec<br>
5. Petr Láska 33kol, 6:05,759 9,689sec<br>
6. Jan Hrnčíř 30kol, 6:11,388 10,179sec<br>
7. Michal Osička 27kol, 6:01,672 10,205sec</p>

<p>
<b>Kategorie Open, fináleA</b><br>
1. Pavel Schiller 53kol, 6:01,501 6,247sec<br>
2. Víťa Parák 50kol, 6:07,120 6,393sec<br>
3. Lukáš Diblík 49kol, 6:03,153 6,289sec<br>
4. Adam Čechovský 47kol, 6:06,776 6,485sec<br>
5. Milan Parák 46kol, 6:00,162 6,620sec<br>
6. Čeněk Čechovský 45kol, 6:02,966 6,905sec<br>
7. Tonnylee Hráček 44kol, 6:00,917 7,123sec</p>

<p>
<b>Kategorie Open, finále B</b><br>
1. Jaromír Josef 44kol, 6:07,992 6,816sec<br>
2. Lukáš Pavlovec 43kol, 6:01,752 6,655sec<br>
3. Petr Čechovský 43kol, 6:04,239 7,112sec<br>
4. Bronislav Fogt 40kol, 6:02,185 7,467sec<br>
5. Jiří Pavlovec 40kol, 6:02,285 7,550sec<br>
6. Patrik Smeřička 38kol, 6:02,818 7,712sec<br>
7. Jiří Hájek 35kol, 6:11,633 7,912sec<br>
</p>

<p><b>Finálové jízdy</b> byly vypsány na sedm minut, výsledky z rozjížděk nelze tedy přímo porovnávat s finálovou jízdou.
První finálovou jízdu skupiny B kategorie 180 vyhrál Václav Fišer(45kol) s pohodlným náskokem tří kol na Libora Novotného a čtyř na Petra Lásku juniora. Průběh však nebyl tak jednoduchý, protože Václavovi na záda zle dotíral Bob Gorčík, který však po polovině jízdy odstoupil. Ve druhé finálové jízdě jel Bob Gorčík(45kol) velmi vyrovnaně a rychle, výsledkem bylo vítězství v této jízdě, druhý Václav Fišer měl ztrátu více než jednoho okruhu. Třetí Libor Novotný(42kol) svedl velmi těsný boj s Petrem Láskou juniorem(42kol). O celkovém vítězi této skupiny tedy rozhodla poslední jízda, ve které svedli oba hlavní favorité napínavou bitvu. Několikrát se vyměnili na vedoucí pozici, ale ačkoliv měl Bob Gorčík výborný finiš, Václava Fišera nedokázal předjet a cílem projel s odstupem pouhých 0,7sec. Oba jezdci zajeli v této jízdě své maximum 45kol. O další pozici se opět přetahovali Petr Láska junior(42kol) a Libor Novotný(41kol)</p>

<p><b>Finálová skupina A</b> kategorie 180 měla několik jezdců, kteří mohli pomýšlet na nejvyšší pozice. Start prví jízdy se nejlépe povedl Martinovi Láskovi. Neměl to však jednoduché, jeho jízda byla bez větších chyb, neměl však tak rychlý stroj jako Marek Schiller a tak hned od začátku musel odrážet jeho útoky. Marek však také častěji chyboval, což nahrávalo Martinovi. Marek si rychlými koly vybojoval slušný náskok před Martinem, v závěru však chyboval a jeho náskok se ztenčil na rozdíl pouhých 4,5sec. Velmi dobře se start také povedl Radkovi Skopalovi, který se u úvodu dostal na pěknou třetí pozici. Velmi vyrovnaně jedoucí Drahoš Hejtmánek na něj v úvodu jízdy ztrácel, v druhé polovině jízdy však Radek znervóznil, vyrobil několik chyb a tři kola před koncem přišel o třetí místo. S těmito dvěmi jezdci držel dlouhou dobu krok také Milan Parák, ve druhé polovině jízdy se však zapletl do kolize a ztratil celý jeden okruh.</p>
<p>Pořadí v cíli této jízdy:1. M.Schiller (57kol), 2. M.Láska (56kol), 3. D.Hejtmánek (54kol), 4. R.Skopal (54kol), 5. M.Parák (53kol), 6. T.Hejtmánek (49kol), 7. P.Fišer (49kol)</p>
<p>Do druhé jízdy vyrazil překvapivě dobře Radek Skopal, hned ve druhém kole však o vedení přišel. Další scénář druhé jízdy byl však až na několik detailů shodný s jízdou první. Pouze Milan Parák nestihl z organizačních důvodů start a finále vzal tréninkově. Druhým vítězstvím si celkové prvenství zajistil Marek Schiller a jen kousek za vedoucí dvojici se dostal Radek Skopal, který nadělil Drahošovi Hejtmánkovi kolo.
Pořadí: 1. M.Schiller (57kol), 2. M.Láska (56kol), 3. R.Skopal (55kol), 4. D. Hejtmánek (54kol), 5. P.Fišer (51kol), 6. T.Hejtmánek (49kol), 7. M.Parák (35kol).</p>
<p>Do poslední jízdy nastupovali bojovně naladěni hlavně Drahoš Hejtmánek, Radek Skopal a Milan Parák, který potřeboval už konečně pořádný výsledek. Od startu se tentokráte ujal vedení Marek Schiller a až do cíle jej nikomu nepřepustil. Za ním však svedli souboj stále se zlepšující Radek Skopal s Martinem Láskou. Velmi dobře zajel Radek, který během jízdy neustále dotíral na Martina a v cíli je dělili pouhé 3sec. Po startu dost chyboval Drahoš Hejtmánek, dost ztratil, ale ani perfektním výkonem v druhé části jízdy se nedotáhl na Radka s Martinem. Milan Parák předvedl rychlost svého modelu, před cílem jízdy jej však postihly technické problémy a dojel poslední.
Pořadí: 1. M.Schiller (57kol), 2. M.Láska (55kol), 3. R.Skopal (55kol), 4. D. Hejtmánek (54kol), 5. P.Fišer (50kol), 6. T.Hejtmánek (49kol), 7. M.Parák (43kol).</p>
<p>Jasným favoritem finálových jízd <b>skupiny B kategorie Open</b> se po nevydařených rozjížďkách být Lukáš Pavlovec. Že to nebude tak jednoduché mu hned v první jízdě předvedl Petr Čechovský. Po startu se sice vedení ujal Lukáš, pak však několikrát zaváhal a v té době rychle jedoucí Petr se přes něj dostal. Rozhodovalo se až v závěru, kdy si Lukáš Pavlovec(50kol) vybojoval pěti sekundový náskok. Jednalo se o dosti vyrovnanou skupinu, protože další čtyři jezdci byli v cíli v rozdílu dvou okruhů. Na třetím místě dojel Jaromír Josef následovaný Patrikem Smeřičkou, těsně za ním pak Bronislav Fogt.</p>
<p>Druhá jízda se stala jasnou kořistí pro Lukáše Pavlovce, který během ní výrazněji nechyboval a zajel své maximum 53kol. Výkon shodný s první jízdou předvedl Petr Čechovský (50kol), čehož málem využili Patrik Smeřička (49kol) a hlavně Jiří Pavlovec (49kol), který dojel tuto jízdu na třetím místě.
Ve třetí jízdě potvrdil svá předchozí umístění Lukáš Pavlovec (52kol), vyhrál po pěkném souboji s Petrem Čechovským, vedl ještě dvě kola před koncem. Chyba znamenala značnou časovou ztrátu a výsledné druhé místo(52kol). Třetí dojel Jiří Pavlovec, který si tím zajistil také celkové třetí místo.</p>
<p><b>Finále A kategorie Open:</b> Vedení se po startu ujal dle očekávání Pavel Schiller, následovaný Víťou Parákem, Lukášem Diblíkem a Adamem Čechovským. Na dohled čelní skupinky se také držel Milan Parák. S přibývajícím počtem kol však všichni jezdci postupně ztráceli s Pavlem Schillerem kontakt. Do cíle dojel s náskokem čtyř kol na druhého. Právě tuto pozici si držel celkem dobře jedoucí Lukáš Diblík. Několik kol před cílem se výrazně zdržel, toho Víťa Parák využil, předběhl jej a bez větších problémů si toto umístění udržel. Po velmi dobrém startu se Adam Čechovský vinou riskantní jízdy s velkým množstvím chyb dostal až do přímého kontaktu s Milanem Parákem. Čtvrtou pozici uhájil s odstupem 2sec. Jízda dvou posledních jezdců byla poznamenaná častým uhýbáním rychlejším jezdcům při předjíždění o kolo, nejprve to vypadalo na lepší výsledek pro Tonyho Hráčka, v druhé polovině jízdy měl několik špatných kol. Naopak Čeněk Čechovský zajel druhou část jízdy pěkně a Tonymu nadělil jedno kolo.
Pořadí: 1. P.Schiller (62kol), 2. V.Parák (58kol), 3. L.Diblík (57kol), 4. A.Čechovský (54kol), 5. M.Parák (54kol), 6. Č.Čechovský (51kol), 7. T.Hraček (50kol).</p>
<p>Ve druhé finálové jízdě se překvapení v podobě jiného vítěze nekonalo a Pavel Schiller opět přesvědčivě zvítězil, tentokráte získal náskok hned v prvních kolech a bezchybnou jízdou jej až do cíle navyšoval. Na druhé místo šel po startu Víťa Parák stíhaný Lukášem Diblíkem a Adamem Čechovským. Ve třetím kole hrubě chyboval Lukáš Diblík a do této kolize se připletl i Milan Parák, pro oba jezdce to znamenalo značné zdržení. Během další jízdy se Lukáš Diblík propracoval zpět na druhou pozici a vytvořil si nakonec i slušný náskok, který udržel až do cíle. Na dalších místech to vřelo, Adam Čechovský jel daleko vyrovnanější jízdu než v první finálovce a držel se na dohled od Víti Paráka. Několik kol před cílem se Víťa zapletl do dvou kolizí těsně po sobě. To byla velká šance pro Adama, ten ji využil dojel třetí. Tony Hráček a Čeněk Čechovský jeli opět vlastní závod, který ve svůj prospěch rozhodl Čeněk výborným finišem. Milana Paráka potkala opět (po kolikáté již) smůla, kromě incidentu s Lukášem Diblíkem v úvodu jízdy měl ještě téměř půl minutové zdržení z důvodu technických problémů. Tuto ztrátu již nedohnal.
Pořadí: 1. P.Schiller (63kol), 2. L.Diblík (59kol), 3. A.Čechovský (55kol), 4. V.Parák (54kol), 5. Č.Čechovský (51kol), 6. T.Hraček (50kol), 7. M.Parák (49kol).</p>
<p>Tak jako všechny předchozí skupiny i tato měla před poslední finálovou jízdou jasného vítěze Pavla Schillera. Šanci na zisk celkového druhého místa měli ještě Víťa Parák, Lukáš Diblík a také Adam Čechovský. Po startu se od ostatních odpoutala skupinka Pavel Schiller, Lukáš Diblík a Víťa Parák. Ve vedení se postupně vystřídali všichni tři. Vážnější chybu nikdo neudělal a Pavel Schiller se od nich odpoutal až poté, co pořádně zatlačil a zajel řadu skvělých kol. V té době už po chybě Víti Paráka zůstal Lukáš Diblík na druhém místě osamocen. V polovině jízdy ztrácel na Pavla Schillera asi jedno kolo a tuto ztrátu již nedokázal eliminovat. V závěru vyrobil ještě jednu velkou chybu, což znamenalo výsledný odstup dvou kol na pěkně jedoucího Pavla. Adam Čechovský jel pěknou jízdu bez větších chyb, jeho kola však byly pomalejší než Víti Paráka, čímž Víťa dost získával a ani velká chyba v závěru jízdy jej nestála Víťu Paráka pěkné třetí místo. Jízdujako vždy dobře rozjel Milan Parák, před cílem však opět ztratil téměř půl minuty a také pracně vydobitou pátou pozici a skončil za Čeňkem Čechovským. Ten jel mimochodem hezkou jízdu a zajel svůj nejlepší výkon. Tonymu bohužel tato jízda nesedla, jel sice bez větších chyb, ale časy na jednotlivá kola nebyly dobré. Bylo to z velké části způsobeno jeho fair-play jízdou, kdy všechny rychlejší jezdce pouštěl, aby je zbytečně nezdržoval.</p>
<p>Pořadí: 1. P.Schiller (63kol), 2. L.Diblík (61kol), 3. V.Parák (57kol), 4. A.Čechovský (56kol) 5. Č.Čechovský (52kol), 6. M.Parák (51kol), 7. T.Hraček (48kol).</p>
<p><u>Konečné pořadí:</u><br>
<b>Kategorie 180</b><br>
1.Marek Schiller<br>
2.Martin Láska<br>
3.Radek Skopal<br>
4.Drahoš Hejtmánek<br>
5.Petr Fišer<br>
6.Tomáš Hejtmánek<br>
7.Milan Parák<br>
8.Václav Fišer<br>
9.Bob Gorčík<br>
10.Libor Novotný<br>
11.Petr Láska junior<br>
12.Petr Láska<br>
13.Jan Hrnčíř<br>
14.Michal Osička|</p>
<p>
Nejčastěji používaný podvozek v této kategorii byl X-Ray M18 (Pro) &#8211; 11 jezdců, dva jezdci nasadili podvozek Nanda (Libor Novotný a Michal Osička) a Milan Parák jel s modelem Scalpel.
</p>
<p>
<b>Kategorie Open</b><br>
1.Pavel Schiller<br>
2.Lukáš Diblík<br>
3.Víťa Parák<br>
4.Adam Čechovský<br>
5.Čeněk Čechovský<br>
6.Milan Parák<br>
7.Tonylee Hráček<br>
8.Lukáš Pavlovic<br>
9.Petr Čechovský<br>
10.Jiří Pavlovec<br>
11.Jaromír Josef<br>
12.Patrik Smeřička<br>
13.Bronislav Fogt<br>
14.Jiří Hájek</p>
<p>Ve finálové skupině A používali jezdci tyto podvozky: P. Schiller (X-Ray M18 Pro, 6čl., motor 300, nejrychlejší kolo 6,119sec), L. Diblík (podvozek vlastní výroby NE-RAY, pohon zadních kol, 4čl, střídavý motor 8000ot/V, 6,289sec), V. Parák (podvozek vlastní výroby Y-RAY evo II, pohon zadních kol, 6čl, střídavý motor 8000ot/V, 6,470sec), A. Čechovský (X-Ray M 18, Li-po, motor 300, 6,652sec), Č. Čechovský (X-Ray M18, Li-po, motor 300, 7,016sec), M. Parák (podvozek vlastní výroby Y-RAY evo III, pohon zadních kol, 6čl, střídavý motor 8000ot/V, 6,596sec), T. Hráček (X-Ray M18, 6čl., střídavý motor 8000ot/V, 7,163sec).
</p>
<p>Seriál Březí-Lužice roste v kvalitní závody, což je potvrzené zvyšujícím se zájmem jezdců. Pořadatel postupně zvedá úroveň organizace zkvalitňováním technického zázemí (nová trať, počítací zařízení). Těch několik zádrhelů, které se během závodu vyskytlo je v řešení a na další zlepšení se můžeme těšit už na příštích závodech. Více informací o závodech, kompletní výsledky a také on-line přihlášky naleznete na adrese: www.fg-buggy.com/rcm</p>