Porovnání 1/18 offroad 2WD vs. 4WD

Jan Cinger


<p>
Jsou opravdu dvoukolky <b>Thunder Tiger ZT-2/ZK-2</b> pomalejší než „vytuněné“ čtyřkolky, nebo je to naopak?
</p>
<p>
První ze série zimních závodů RC modelů mini stadium/monster trucků Thunder Tiger ZT-2/ZK-2 (1/18 2WD), vyhlášené a pořádané v sezóně 2007/2008 <a href=“http://www.rcautacelakovice.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=54″ target=_blank>RC klubem TJ Spartak Čelákovice</a> ukázal zajímavé a pro někoho možná i překvapivé výsledky. Souběžně totiž probíhal i závod kategorie čtyřkolek (1/18 4WD). A zatímco dvoukolky Thunder Tiger ZT-2/ZK-2 mohou mít pouze tuning z výrobcem nabízených standardních <!– separe –> doplňků, čtyřkolky mohou být „vytuněny“ téměř neomezeně.|
</p><p>
Přesto porovnání výsledků, které jsem uspořádal do následující tabulky, ukazuje, že modely ZT-2/ZK-2 v cenové relaci cca 2.650,- až 3.000,- Kč jsou na koberci co do rychlosti srovnatelné s 2 až 3x dražšími čtyřkolkami. Závodníci jsou v tabulce seřazeni podle nejrychlej&#177;ího dosaženého průjezdu kola, přičemž jsem údaje doplnil ještě hodnotou a pořadím dle průměrného času na projetí jednoho kola. Byl jsem přesvědčený, že by se měla projevit vyježděnost závodníků s modely kategorie 4WD, ale výsledky ukazují, že na koberci o výsledku, zdá se, nerozhoduje počet hnaných náprav, ale ruce závodníků.
</p>
<p>
Bude zajímavé sledovat, jak se v dalších závodech projeví zlepšení závodníků s modely ZT-2/ZK-2, kteří zatím neměli mnoho příležitostí se se svými novými modely jednak sžít a jednak i vyladit podvozky pro nástrahy trati. Kupodivu např. zdánlivě nenáročné „pokličky“, jak je i patrné z <a href=“http://www.offroad-rc.info/WordPress/?page_id=196″ target=“_blank“>videozáznamu</a> často modely „nakopávaly“ a převracely.|
</p>
<center>
<table width=447 border=0>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Jméno
</td>
<td width=83>
nejrychlej&#177;í průjezd
kola
</td>
<td width=83 valign=top>
průměrný čas průjezdu
kola
</td>
<td width=83 valign=top>
pořadí dle průměrného
času
</td>
<td width=76 valign=top>
model
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Holub Pavel
</td>
<td width=83 valign=top>
13,292
</td>
<td width=83 valign=top>
17.316
</td>
<td width=83 valign=top>
9
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Pospichal Jiri
</td>
<td width=83 valign=top>
13,360
</td>
<td width=83 valign=top>
16.198
</td>
<td width=83 valign=top>
1
</td>
<td width=76 valign=top>
4WD
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Zeman Jan
</td>
<td width=83 valign=top>
13,853
</td>
<td width=83 valign=top>
16.507
</td>
<td width=83 valign=top>
5
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Hasek Roman
</td>
<td width=83 valign=top>
13,910
</td>
<td width=83 valign=top>
16.376
</td>
<td width=83 valign=top>
2
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Fic Tomas
</td>
<td width=83 valign=top>
13,972
</td>
<td width=83 valign=top>
16,377
</td>
<td width=83 valign=top>
3
</td>
<td width=76 valign=top>
4WD
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Kupilik Tomas
</td>
<td width=83 valign=top>
14,079
</td>
<td width=83 valign=top>
16.538
</td>
<td width=83 valign=top>
6
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Hanak Petr.jun.
</td>
<td width=83 valign=top>
14,385
</td>
<td width=83 valign=top>
16.616
</td>
<td width=83 valign=top>
7
</td>
<td width=76 valign=top>
4WD
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Vysin Jiri
</td>
<td width=83 valign=top>
14,468
</td>
<td width=83 valign=top>
17.121
</td>
<td width=83 valign=top>
8
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Klik Richard
</td>
<td width=83 valign=top>
14,488
</td>
<td width=83 valign=top>
16.436
</td>
<td width=83 valign=top>
4
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Nykodym Tomas
</td>
<td width=83 valign=top>
14,800
</td>
<td width=83 valign=top>
17.804
</td>
<td width=83 valign=top>
10
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Pfeffer Miloslav
</td>
<td width=83 valign=top>
15,196
</td>
<td width=83 valign=top>
21.087
</td>
<td width=83 valign=top>
12
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Psondr Petr
</td>
<td width=83 valign=top>
15,335
</td>
<td width=83 valign=top>
21,598
</td>
<td width=83 valign=top>
13
</td>
<td width=76 valign=top>
4WD
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Cabrnoch Jakub
</td>
<td width=83 valign=top>
16,111
</td>
<td width=83 valign=top>
23.794
</td>
<td width=83 valign=top>
17
</td>
<td width=76 valign=top>
4WD
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Necesany Daniel
</td>
<td width=83 valign=top>
16,396
</td>
<td width=83 valign=top>
20.773
</td>
<td width=83 valign=top>
11
</td>
<td width=76 valign=top>
4WD
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Dvorak Vaclavjun.
</td>
<td width=83 valign=top>
16,400
</td>
<td width=83 valign=top>
23,234
</td>
<td width=83 valign=top>
16
</td>
<td width=76 valign=top>
4WD
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Dusanek Josef
</td>
<td width=83 valign=top>
16,492
</td>
<td width=83 valign=top>
22.769
</td>
<td width=83 valign=top>
15
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Schutz Radek
</td>
<td width=83 valign=top>
16,550
</td>
<td width=83 valign=top>
27,430
</td>
<td width=83 valign=top>
19
</td>
<td width=76 valign=top>
4WD
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Mateju Richard
</td>
<td width=83 valign=top>
17,124
</td>
<td width=83 valign=top>
22.739
</td>
<td width=83 valign=top>
14
</td>
<td width=76 valign=top>
ZT-2/ZK-2
</td>
</tr>
<tr>
<td width=123 valign=top>
Matinec Jiri
</td>
<td width=83 valign=top>
19,178
</td>
<td width=83 valign=top>
25.914
</td>
<td width=83 valign=top>
18
</td>
<td width=76 valign=top>
4WD
</td>
</tr>
</table>
</center>

<p>
Je samozřejmé, že z jednoho závodu nelze dělat dalekosáhlé závěry, takže jsem zvědavý na výsledky těch dalších. Především mě zajímá, zda se potvrdí, že v rukou „vyježděnějších“ závodníků budou nijak zvlášť „vytuněné“ dvoukolky Thunder Tiger ZT-2/ZK-2 ještě výrazněji rychlejší, než „nadupané“ čtyřkolky.
</p>