Volný závod 1/18 Micro – Prostějov

Lukáš Diblík


<p>Dne <b>4.8. se v Prostějově konal volný závod vypsaný mimo jiné pro kategorii 1:18 Micro</b>. Jezdců se sešlo pro tuto kategorii nezvykle velké množství. Bylo jich celkem 10, proto je pořadatelé rozdělili do rozjížděk do dvou skupin. Z důvodu celkem nízkého počtu jezdců v kategorii 1:10 bylo pořadatelem umožněno prodloužit čas rozjížďky na 7min. Bohužel hned několika jezdcům v první jízdě nevydržely akumulátory, proto po dohodě se již další jízdy jely na 6min.
V první skupině svádělo boj o postavení na roštu 5 jezdců. Velmi dobrou formu potvrdil Jiří Pavlovec, který tuto jízdu vyhrál s počtem 26 kol, následován <!– separe –> svými syny Tomášem a Lukášem, dále Jan Hrnčíř. Do jízdy nenastoupil Jan Seibert. Druhá skupina byla silně obsazena vozy s poháněnou pouze zadní nápravou (podle tvaru karoserie tzv.placky). Pořadí v cíli 1.Ladislav Mlčák (27 kol), následovaný Milanem Parákem, Lukášem Diblíkem, a mladým Dominikem Valentou. Do jízdy nenastoupil Dušan Valenta.
</p>
<p>
Z důvodu již zmíněné změně délky jízdy nebyly výsledky z prvních rozjížděk započítány, což asi nejvíce uškodilo J.Pavlovcovi, který již v žádné rozjížďce nejel tak dobře.
</p>
<p>
V další jízdě byl velmi rychlý Tomáš Pavlovec (podvozek Scalpel), který jízdu vyhrál (22kol), následovaný Janem Seibertem, Lukášem Pavlovcem, Jiřím Pavlovcem a Janem Hrčířem.
</p>
<p>
V druhé skupině vyhrál L.Mlčák (23kol), následovaný L.Diblíkem, M.Parákem, Dominikem Valentou. Dušanovi Valentovi se stále ještě nepodařilo rozjet svůj model, do jízdy nenastoupil.
V následujících rozjížďkách jezdci postupně zlepšovali své výkony, což vyústilo v toto pořadí na startu finálových jízd:
1.L.Mlčák (24kol), 2.M.Parák (24kol), 3.T.Pavlovec (23kol), 4.L.Diblík (23kol), 5.L.Pavlovec (22kol), 6.J.Pavlovec (22kol), 7.J.Seibert (20kol), 8.J.Hrnčíř (16kol), 9.Dominik Valenta (15kol), 10.Dušan Valenta (5kol &#8211; po technických problémech).
</p>
<p>
Z pohledu nejrychlejších kol: L.Mlčák (14,081 sec), M.Parák (14,565), T.Pavlovec (14,868), L.Pavlovec (14,882), L.Diblík (14,937), J.Pavlovec (14,979). V tomto ohledu bylo pole značně vyrovnané a výsledky finálových jízd byly závislé na čistotě jízdy.
</p>
<p>
Po startu prvního finále nedošlo k výrazným změnám v pořadí a cílem prvního kola projeli první čtyři jezdci v pořadí v jakém startovali. Dopředu se posunul J.Pavlovec a také Dominik Valenta. Během následujících kol chyboval M.Parák, který se propadl na úroveň J.Pavlovce, se kterým bojoval až do konce jízdy. L.Diblík předjel T.Pavlovce, kterého později předjeli také M.Parák a J.Pavlovec. Vedoucí L.Mlčák v první polovině jízdy neměl konkurenci a zvyšoval svůj náskok. Po polovině jízdy již nepokračovali oba Valentové a L.Pavlovec. L.Diblík začal snižovat náskok L.Mlčáka, několik kol před koncem L.Mlčák chyboval a přenechal vítězství L.Diblíkovi (24kol), třetí dojel M.Parák následovaný J.Pavlovcem, T.Pavlovcem, J.Seibertem a J.Hrnčírem.
</p>
<p>
Druhá finálová jízda, opět razantní nástup L.Mlčáka, stíhaný M.Parákem, L.Diblíkem, T. a J. Pavlovcem. S mírným odstupem následovali L.Pavlovec, J.Seibertem, Dominikem Valentou a J.Hrnčířem. Hned ve druhém kole L.Mlčák chyboval a propadl se na třetí misto. L.Diblík předjel M.Paráka a vytvořil si mírný náskok. Na trati vzniklo několik bojujících skupinek, nejvíce jezdců vedlo souboj o 3-6. místo. Bohužel po problémech jízdu nedokončili M.Parák (odstoupil z třetího místa), J.Seibert, L.Pavlovec a také L.Diblík, kterého dvě kola před koncem zradila technika, v době, kdy vedl s celkem luxusním náskokem několika vteřin. Konečné pořadí v cíli tedy bylo L.Mlčák (24kol), J.Pavlovec, T.Pavlovec, L.Diblík, L.Pavlovec, M.Parák, J.Hrnčíř, Dominik Valenta, J.Seibert. Do jízdy nenastoupil Dušan Valenta, jeho účast v závodě ukončilo vadné servo.
</p>
<p>
Před poslední finálovou jízdou bylo konečné pořadí ještě otevřené, největší šance na vítězství měli L.Mlčák a L.Diblík, bez naděje nebyli ani J.Pavlovec, T.Pavlovec a M.Parák. L.Mlčák nenechal nic náhodě a hned po startu ukázal jak dobře umí své auto naladit. Ujal se bez problému vedení a hned od startu ukazoval všem záda. Po několika kolech se za L.Mlčákem ustálilo pořadí: L.Diblík, M.Parák, T.Pavlovec a J.Pavlovec. Z tohoto souboje brzy odpadli M.Parák a T.Pavlovec, kteří drobně chybovali. V následujících kolech již ke změně pořadí nedošlo, tato finálová jízda byla klidná, ne však pomalá. Pořadí v cíli L.Mlčák (25kol), L.Diblík, J.Pavlovec, T.Pavlovec, M.Parák, L.Pavlovec, J.Hrnčíř, Dominik Valenta, J.Seibert. L.Mlčák si tedy tímto vítězstvím zajistil celkové první místo.
</p>
<p>
<b> Úplné konečné pořadí:</b><br>
1.L.Mlčák, 2.L.Diblík, 3.J.Pavlovec, 4.T.Pavlovec, 5.M.Parák, 6.L.Pavlovec, 7.J.Hrnčíř, 8.J.Seibert, 9.Dominik Valenta, 10.Dušan Valenta.
</p>

<p>
<b>Technika</b>: Konečně se letního asfaltového závodu zúčastnil podvozek Scalpel, který pilotoval T.Pavlovec. Podvozek měl osazený motorem Speed 300 a k pohonu použil 5 článků. Tato kombinace nezaručovala maximální rychlost na rovinkách, přesto však T.Pavlovec dosáhl slušného nejrychlejšího času na jedno kolo (14,944sec). Nejrychlejším modelem byl opět netovární podvozek L.Mlčáka (pohon 4 článků, motor střídavý) dosažený čas (13,935), tento podvozek připravuje ve spolupráci s L.Diblíkem, jenž jezdí také s netovárním podvozkem (6 článků, motor Speed 300, čas 14,450). Velmi rychlý stroj má také M.Parák (vlastní konstrukce, 4 články, motor střídavý, čas 14,287). Všechny výše zmiňované podvozky mají pohon pouze zadní nápravy a karoserii tvaru uzavřených sportovních prototypů bývalé skupiny C (Placky). S netovárními podvozky startovali také oba Valentové. Nejrychlejší podvozek X-ray M 18 PRO pilotoval J.Pavlovec (14,215sec), k pohonu používá 5 článků ve spojení se střídavým motorem, na rovinkách dosahoval J.Pavlovec největší rychlosti. L.Pavlovec (15,928), J.Seibert (17,153) a J.Hrnčíř (19,310) využívají služeb podvozku X-ray v různých stupních úprav.
</p>
<p>
Pořadatelům patří díky za připravení kvalitního závodu s hodnotnými cenami, a to i přesto, že se závodů zúčastnilo celkem 15 jezdců. Jednalo se o volný závod, který nebyl zařazený do žádného seriálu a ve stejném termínu se konaly závody v Otrokovicích.
</p>