Beta 1400 odolnost ve větru – testování

Igor Vlahovič


Otestoval jsem Betu 1400 v silnějším větru. Protože jsem potřeboval zjistit, při jaké síle větru a v nárazu jsem ještě schopen letět. Beta 1400 mi letí průměrně 80 km/h. Záleží na stoupání vrtule APC, kterou používám. Tzn., že bych měl zvládnout vítr kolem 80km/h. Ale to je jen teorie. Praxe bývá poněkud jiná. Proto je nejlepší to osobně otestovat.

Betu jsem testoval v tomto nastavení:

Motor: LD Power Y2826A 1900kV
Regulátor: RAY 40A
Baterie: LiPo Infinity 11,1V 45C 5200mAh
Vrtule: APC 6×4,5 a pak 6×5,5
Váha modelu: cca 1,1kg

Vrtule APC 6×5,5

V ten den foukalo v nárazu přes 45km/h, trvalý vítr byl cca 30km/h. Dokonce i na 50% výkonu motoru jsem byl schopen letět proti větru a to rychlostí kolem 30km/h. Záleželo na síle a době trvání poryvu větru. S Betou to házelo docela dost, ale díky FPV pohledu člověk dokáže ihned reagovat na situaci při pilotáži. Nepoužívám stabilizaci. A je to zábava a zároveň i slušný trénink.

Vrtule APC 6×4,5

Na další test na jiné lokaci jsem zvolil, byť byl silnější vítr, menší stoupání vrtule. Abych zjistil, zda proti větru o 45k/h v nárazech kolem 70km/h dokážu zvládnout. Výkon byl poznat menší, ale pořád jsem byl schopen letět dopředu. I když chvílemi jen 8km/h. Pokud se vítr zmírnil, zvýšila se rychlost i na 25km/h. Ale už jsem musel používat plný výkon. Na 50% výkonu jsem už bohužel chvílemi couval. Díky váze modelu mám možnosti v tomto větru letět. I když zde už to se mnou hodně házelo a přistání byl celkem výzvou. Ovšem let v plném výkonu znamená, že za cca 18 minut je baterie na napětí 3,55v/čl. A je potřeba si nechat rezervu, protože pak již není výkon motoru, pokud klesá napětí pod 3,6v/čl.

Nicméně oba testy ukázaly, že Beta si dokáže s tímto větrem poradit. Na ukázku jsem do záznamu z druhé lokace dal nahrávku z kamery DJI O3 AU se zapnutou stabilizací Rock Steady. Je neuvěřitelné, co dokáže vyhladit.