Třebíč BPA CUP 1/18 – 29.12.2007

Lukáš Diblík


<p>Dne <u>29.12.2007 se konal v pořadí již třetí závod</u> <b>BPA CUPu v Třebíči</b>. Účast byla velmi kvalitní i přesto, že byl termín zvolen mezi svátky. Není lepšího dárku pod stromeček, než hezké závody. V kategorii 1:18 Micro bylo přihlášených 15 závodníků. V rozjížďkách bylo startovní pole rozděleno na dvě skupiny. Pořadateli se podařilo jezdce rozdělit podle výkonnosti, což znamenalo bezproblémové rozjížďky bez zbytečných kolizí při předjíždění výrazně pomalejších jezdců. K Třebíči patří již tradičně pěkně připravená dráha s kobercem bez nerovností <!– separe –>a se skvěle zvládnutou organizací.
Už při pohledu na startovní listinu, bylo jasné, že boj o přední příčky budou probíhat mezi Jurajem Hudym a Tomášem Knoppem, dobré výsledky se daly čekat od Víti a Milana Paráků.</p>
<p>Rozjížďky první skupiny měly zrychlující trend. Nejlepší v první jízdě byl Jan Hrnčíř (12kol), v dalších jízdách se již vedení ujal vždy Lukáš Pavlovec, který v první jízdě nedojel, a jeho nejlepší výkon byl ve čtvrté rozjížďce 16kol. Na dalších místech se střídali junioři Dominik Mašek (první jízda 12kol, čtvrtá 14kol) a Jaroslav Trojan (10kol, 13kol), z neustálého zlepšování jejich výsledků lze usoudit, že si z každé jízdy odnáší cenné zkušenosti. Jediná žena ve startovním poli této kategorie Nika Barbiková (první jízda 11kol, čtvrtá 13kol) dojížděla pravidelně těsně za touto dvojicí. J. Hrnčíř, který byl závěrem vyhlášen za nejstaršího účastníka, již nezopakoval výbornou první jízdu a navíc ze čtvrté rozjížďky odstoupil pro technické problémy. Tomáš Gregor si během rozjížděk udržoval konstantní výkonnost (11kol) a během rozjížděk nejvíce bojoval s juniorem Petrem Kovářem (10kol).</p>
<p>Druhá skupina měla dva jasné favority J. Hudyho a T. Knoppa. První rozjížďku vyhrál T. Knopp (19kol) (J. Hudy měl technické problémy), všechny další již ovládl J. Hudy (nejvíce 19kol). Na dalších místech byli tři vyrovnaní jezdci Víta Parák, Michal Nagy a Lukáš Diblík (všichni nejlépe 18kol). Tito tři jezdci si v rozjížďkách různě měnili pořadí, v žádné jízdě se však mezi ně nepřimíchal jiný jezdec. Na dalších místech bojovali Milan Parák (nejlépe 17kol) a Luboš Dudák (16kol), zdatně se jim blížil Jirka Pavlovec (15kol).
</p>
<p>Pravidla tohoto poháru mají trochu atypický způsob určování pořadí pro start do finálových jízd. Z jednotlivých kol rozjížděk se udělá pořadí všech skupin dohromady (rozhodující je počet kol a dojezdový čas). Dvě nejlepší umístění z rozjížděk se sčítají. Nejmenší možný součet umístění je tedy 2 (2xvítězství). Při shodnosti bodů je další rozhodující kritérium nejlepší jízda (tedy počet kol a dojezdový čas).
</p>

<b>Pořadí na startu finálových jízd:</b>
<u>Finále A:</u>
<pre>
Poz. Jméno nejlepší výkon nejrychlejší kolo
1. Juraj Hudy 19kol, 5:05,615 15,512sec
2. Tomáš Knopp 19, 5:10,658 15,453
3. Vít Parák 18, 5:05,082 16,138
4. Lukáš Diblík 18, 5:09,278 15,958
5. Michal Nagy 18, 5:15,333 16,297
6. Milan Parák 17, 5:16,593 16,902
7 .Luboš Dudák 16, 5:00,883 17,769
8. Lukáš Pavlovec 16, 5:18,297 18,543
9. Jiří Pavlovec 15, 5:17,439 18,414
10. Jaroslav Trojan 13, 5:05,677 20,741
</pre>

<u>Finále B:</u>
<pre>
11. Dominik Mašek 14, 5:19,506 20,114
12. Jan Hrnčíř 12, 5:16,414 25,895
13. Nika Barbiková 13, 5:21,886 22,726
14. Tomáš Gregor 11, 5:08,139 22,393
15. Petr Kovář 10, 4:59,110 26,456
</pre>

<p>
Podle výsledků z rozjížděk, by se zdálo, že <b>finále B</b> má jasného vítěze Dominika Maška, což také v první finálové jízdě od startu potvrzoval. Druhá Nika Barbiková však plynulou jízdou neumožnila Dominikovi vypracovat si větší náskok. Zhruba v polovině jízdy Dominik výrazně chyboval a ztráta asi 13sec jej odsunula na druhé místo, těsně za Niku. Během následujících kol ji předjel a do cíle jízdy již jel bezproblémová kola. Na třetím místě dojel Petr Kovář, který sváděl bitvu s Janem Hrnčířem. Tomáš Gregor jízdu nedokončil.
</p>

<p>
Druhá finálová jízda skupiny B se povedla N. Barbikové, jízdu vyhrála, na dalších místech dojeli D. Mašek, P. Kovář, T. Gregor a J. Hrnčíř.
</p>

<p>
V poslední finálové jízdě došlo bohužel k chvilkovému přerušení dodávky proudu, který způsobil výpadek počítacího zařízení. Pořadí v cíli však bylo známo a po krátké poradě s jezdci bylo rozhodnuto, že jízda nebude započítána, ale ani opakována.
</p>

<p>
<u>Celkové pořadí finále B:</u><br>
1. Nika Barbiková a Dominik Mašek<br>
<i>(dvě první místa z důvodu technických problémů s počítacím zařízením)</i><br>
3. Petr Kovář<br>
4. Jan Hrnčíř<br>
5. Tomáš Gregor</p>

<p>
Hned v <u>prvním</u> <b>finále A</b> šel po startu do čela dle předpokladů J. Hudy, následovaný T. Knoppem a V. Parákem. S mírným odstupem jeli T. Nagy, L. Diblík, M. Parák Hned v prvních kolech odpadl pro technické problémy L. Pavlovec a příliž se nedařilo ani jeho otci Jirkovi, který se potýkal se špatnými jízdními vlastnostmi modelu. Po polovině jízdy odstoupil z pěkné osmé pozice junior J. Trojan a pár kol po něm také L. Dudák. Na čele se před druhého T. Knoppa dostal V. Parák a několika vyrovnanými a rychlými koly se Tomášovi mírně vzdálil. Nic z toho však netrápilo J. Hudyho, který bezchybnou jízdou získával značný náskok. Soupeření mezi V. Parákem a T. Knoppem trvalo celou dobu jízdy a hlavně díky menšímu množství chyb se v cíli více radoval V. Parák (rozdíl mez nimi v cíli 0,87sec). Podobný souboj probíhal také na čtvrté a páté pozici mezi M. Nagym a L. Diblíkem. Bez větších problémů a velmi rychle jedoucí M. Parák si zajel svůj nejlepší výkon dne a dojel pár vteřin za M. Nagym. Pořadí v cíli bylo tedy následující: 1.J. Hudy (19kol), 2.V. Parák (18kol), 3.T. Knopp (18kol), 4.L. Diblík (17kol), 5.M. Nagy (17kol, ztráta 1,6sec na čtvrtého), 6.M. Parák (17kol), 7.J. Pavlovec (13kol), 8.L. Dudák (odstoupil), 9.J. Trojan (odstoupil), 10.L. Pavlovec (odstoupil)
</p>

<p>
<u>V druhé finálové</u> jízdě skup.A opět hned od startu udával tempo J. Hudy, nedal nikomu šanci a jízdu vyhrál s náskokem jednoho kola. Za jeho zády to však tak jednoznačné nebylo. Po startu se na druhé místo dostal T. Knopp, těsně sledovaný V. Parákem. S mírným odstupem jela skupinka M. Nagy, M. Parák, L. Dudák a L. Diblík. Pár vteřin za nimi pak trio J. Pavlovec, J. Trojan a L. Pavlovec. V. Parák a T. Knopp si vzájemně několikrát prohodili pořadí, po polovině závodu se podařilo Tomášovi se od Víti odpoutat. Skupinka od čtvrtého do sedmého místa se již trochu natáhla. Chybou po startu se L. Diblík dostal na konec této skupinky a několik kol mu trvalo než se propracoval zpět na čtvrté místo. Ve pátém kole bohužel doplatil na strkanici L. Dudák, a s poškozeným modelem odstoupil. Dvě kola na to odstoupil pro technické problémy také L. Pavlovec. Se špatnými jízdními vlastnostmi se stále ještě potýkající J. Pavlovec nedokázal konkurovat, tak se snažil včas uhýbat rychlejším jezdcům. J. Trojan postupně zrychloval, odstup od jezdců jedoucích před ním, byl však příliš velký, takže k žádnému přímému souboji nedocházelo. Zpět na čelo: po polovině jízdy udělal závažnou chybu T. Knopp a ztratil asi 6sec. Před něj se dostali jak V. Parák, tak také L. Diblík, který se snažil V. Paráka dohnat. L. Diblík však v posledním kole při předjíždění několika jezdců o kolo chyboval, došlo ke kolizi, čehož využil T. Knopp a vrátil se na třetí místo. Pořadí: 1.J. Hudy (19kol), 2.V. Parák (18kol), 3.T. Knopp (18kol, ztráta 2,4sec na druhého), 4.L. Diblík (18kol, ztráta 4,6sec na třetího), 5.M. Nagy (17kol), 6.M. Parák (15kol), 7.J. Trojan (13kol), 8.J. Pavlovec (12kol) 9.L. Pavlovec (odstoupil), 10.L. Dudák (odstoupil)
</p>

<p>
Před <u>třetí finálovou jízdou</u> bylo již o celkovém vítězi rozhodnuto, šanci získat druhé místo však měli ještě V. Parák a T. Knopp. Po startu šel opět do čela J. Hudy. Za něj se pověsil T. Knopp, který věděl, že pokud chce dosáhnout na celkově druhé místo, musí tuto jízdu vyhrát. Další pořadí odpovídalo postavení na startu V. Parák, L. Diblík, M. Nagy, M. Parák, L. Pavlovec, J. Trojan a J. Pavlovec. Do jízdy z důvodu poškození modelu nenastoupil L. Dudák. J. Hudy a T. Knopp jezdili o cca 1sec rychlejší časy na kolo než jejich pronásledovatelé, proto rychle získali slušný náskok. K tomu jim dopomohla i vzájemná kolize V. Paráka a L. Diblíka, díky níž se přes tyto dva dostal M. Nagy a M. Parák. Jezdci byli od sebe vzdáleni jen minimálně, docházelo tedy k často k předjíždění. V polovině jízdy se pořadí trochu ustálilo: J. Hudy, T. Knopp (ztráta 5,8sec), L. Diblík (ztráta 13sec na druhého), V. Parák (ztráta 1,4sec na třetího) a M. Nagy (ztráta 4sec na čtvrtého). V této době se již s technickými problémy potýkal M. Parák a v jízdě již nepokračoval L. Pavlovec. Naopak J. Pavlovec trochu domluvil svému modelu a začal tlačit na J. Trojana. Ten se však nenechal rozhodit, zajel svou nejlepší jízdu dne aj. Pavlovce nechal v cíli jen 0,6sec za sebou. Do konce jízdy se již nepodařilo T. Knoppovi stáhnou J. Hudyho a dojel si pro druhé místo. V této jízdě však zajel svůj nejlepší výkon, náskok před třetím byl více než jedno kolo. V posledních kolech ještě vyvrcholil souboj o třetí místo, kde V. Parák dotahoval L. Diblíka a v posledních zatáčkách jej i dojel. Předjet se mu ho již nepodařilo. Pořadí v cíli: 1.J. Hudy (20kol), 2.T. Knopp (19kol), 3.L. Diblík (18kol), 4.V. Parák (18kol, ztráta 0,2sec na třetího), 5.M. Nagy (17kol), 6.J. Trojan (13kol), 7.J. Pavlovec (13kol, ztráta 0,6sec na šestého) 8.M. Parák (10kol) 9.L. Pavlovec (odstoupil), 10.L. Dudák (odstoupil).
</p>

<p>
<b>Celkové pořadí finále A:</b><br>
1. Juraj Hudy<br>
2. Vít Parák<br>
3. Tomáš Knopp<br>
4. Lukáš Diblík<br>
5. Michal Nagy<br>
6. Milan Parák<br>
7. Jaroslav Trojan<br>
8. Jiří Pavlovec<br>
9. Luboš Dudák<br>
10. Lukáš Pavlovec</p>

<p>
<b>Pár slov k technice:</b><br>
Nejčastěji zastoupený podvozek byl X-Ray M18 Pro (11x), X-Ray M18 (1x) a pak několik netovárních konstrukcí (3x).
Několik nejrychlejších modelů seřazených podle dosažených nejrychlejších kol absolutně:<br>
J. Hudy (15,149sec) X-Ray M18 Pro, střídavý motor, 6čl.Ni-Mh<br>
T. Knopp (15,301sec) X-Ray M18 Pro, střídavý motor, Li-pol<br>
L. Diblík (15,908sec) podvozek vlastní konstrukce, střídavý motor 4čl. Ni-Mh<br>
V. Parák (16,275sec) podvozek vlastní konstrukce, střídavý motor 6čl. Ni-Mh<br>
M. Nagy (16,615sec) X-Ray M18 Pro<br>
M. Parák (16,752sec) podvozek vlastní konstrukce, střídavý motor 4čl. Ni-Mh</p>

<p>
Vyhlašování vítězů vzal pořadatel trochu silvestrovsky, netradičně byli odměněni pohárem i jezdci, kteří zrovna nevybojovali umístění na bedně. Bylo to hezké ukončení roku 2007.
</p>