GP Třebíč – 20.1.2007

Jirka Toman


<p>47 závodníků ve třech kategoriích, tak to jsou základní údaje dalšího závodu <b>GP Třebíč</b>, který se konal 20.1.2007 již tradičně ve sportovní hale v Okříškách. Podstatně méně závodníků se tentokráte přihlásilo do kategorie Modified a to deset, stejně tak i do kategorie MICRO zde účast 10 závodníků je naopak slušná. Nejvíce obsazená kategorie byla Stock 19 kde se prezentovalo 27 závodníků. Je velmi potěšitelné, že v této kategorii se objevují mladí závodníci i závodnice.<br>
Igor Vlahovič již prezentoval kategorii MICRO ve <a href=“gp-trebic-micro-20.1.2007-05297″>svém článku</a>, tak že dále bude řeč jen o <!– separe –> kategoriích Modified a Stock19.</p>
<p><b>Rozjížďky:</b><br><u>Kategorie Modified:</u> Michal Bok, Michal Němeček, Erik Muff a Jirka Mára to byla čtveřice, která mohla reálně pomýšlet na nejlepší startovní pozici. Výrazný krok k TQ udělal Michal Bok když zajel 25 kol s časem 5:09.964 &#8211; 2 body, druhý Michal Němeček najel 24 kol s časem 5:00.172 &#8211; 3 body. Jirka Mára sice najel jen 23 kol s časem 5:03.263 ale získal 4 body a tím se kvalifikoval do finále před Erika Muffa &#8211; 24 kol, čas 5:07.119 &#8211; 5 bod.<br>
O veliké nevyrovnanosti jezdeckého složení hovoří 19 kol a čas 5:19.120 posledního tedy desátého jezdce.</p>
<p><u>Kategorie Stock19:</u> přímo opak kategorie Modified, velmi vyrovnané startovní pole. Stačí jedno zaváhání a závodník se může propadnou i o několik míst v pořadí. Nejlépe si v rozjížďkách vedl Tomáš Boor a do finále A si mohl nalepit číslo 1. Favorit tohoto závodu Šimon Polák se musel spokojit s druhou startovní pozicí ve finále A.</p>
<p><b>Finále:</b><br><u>Modified:</u> Ve finálových jízdách nedošlo k žádným překvapením. První finále vyhrál Michal Němeček, druhé finále vyhrál Michal Bok a tak se rozhodovalo ve třetím finále. Oba Michalové odstartovali velmi dobře a jeli těsně za sebou v pořadí Bok, Němeček. Právem se očekával souboj těchto jezdců až do konce, ale výkonnostní rozdíly v tomto finále a časté předjíždění právě pomalejších jezdců umožnilo získat Michalovi Bokovi rozhodující náskok, který již pohodlně udržel a finále vyhrál a tím i celý závod. Za dvojicí Bok, Němeček ještě bojoval Jirka Mára s Erikem Muffem. Erik moc chtěl a možná to byla příčina, že tento souboj nakonec prohrál.
</p>
<pre>
1. Michal Bok
2. Michal Němeček
3. Jiří Mára
</pre>
<p><b>Stock19:</b> všechny tři finálové jízdy v podstatě rozhodla vlásenka po třetí zatáčce po startu. V tomto nejtechničtějším místě celé tratě hned po startu vzniklo několik dílčích kolizí středu pole ze kterých profitovali jak jezdci s nejlepšími startovními pozicemi tak i z konce startovního roštu. První finále vyhrál Šimon Polák před Jirkou Tomanem, který využil kolizí a téměř bezchybnou jízdou si udržel druhé místo. I druhé finále vyhrál Šimon. Třetí finále bylo v podstatě kopií toho prvního jen Šimon Polák udělal chybku a přepustil první místo Jirkovi Tomanovi a tak také skončilo toto poslední finále.
</p>
<pre>
1. Šimon Polák
2. Jirka Toman
3. Tomáš Boor
</pre>
<p>A jak to vidím já? No jsem rád, že jsem se dostal na bednu a ukázal &#8222;mladíkům&#8220; že ještě nepatřím do starého železa a že s mojí maličkostí je třeba ještě počítat. Nicméně jistou zásluhu na mém výkonu má nové zadní křídlo od <a href=“http://www.slot-bpa.com/“ target=“_blank“>Radka Pavlíčka BPA</a> &#8211; auto bylo předvídatelnější a lépe se řídilo.</p>
Foto: Masters.cz<br>