GP Třebíč – 30.12.2006

Jirka Toman


<p>K poslednímu závodu v roce 2006, ke <b>GP Třebíč</b> se sjelo 30.12.2006 do sportovní haly v Okříškách rekordních 80 závodníků. Je to oproti závodu MČR který se konal ve stejné hale o čtrnáct dnů dříve více jak dvojnásobný počet. Samozřejmě své sehrál dobře zvolený termín, ale i nepřízeň počasí pro zimní sporty a pobyt na horách beze sněhu vůbec a také u mnohých projevující se „absťák“.
</p>
<p>
Závodilo se ve třech, respektive čtyřech kategoriích, neboť MICRO 1/18 4WD a 2WD jely společně, ale vyhlašovala se každá kategorie <!– separe –> zvlášť. O kategorii MICRO kde ze zúčastnilo 20 závodníků se dočtete v obsáhlém <a href=“gp-trebic-micro-30.12.2006-13247″>článku</a> od Igora Vlahoviče. V kategorii MODIFIED startovalo 37 závodníků a v kategorii STOCK-19 25 závodníků.
</p>
<p>
Briefing závodníků proběhl se společným focením a pak již následovala jedna rozjížďka za druhou.
</p>
<p>
V kategorii STOCK-19 (motor s pevným časováním a pořadatelem dodanou jednotnou kotvou 19 závitů) kde samozřejmě záleží na používané technice a umění nastavit si podvozek, to k tomu neodmyslitelně patří, ale prvořadou roli tu hraje umění jednotlivých pilotů. Neboť sebemenší chybička se tu neodpouští a při vyrovnaných výkonech modelů je těžké jakoukoli chybku napraviti a třeba získat ztracenou pozici zpět. S tím vším se již v rozjížďkách nejlépe vyrovnal precizně jezdící Tono Sloboda a zajistil si nejlepší postavení na startu finále A. Finále A si též zajistili tři jezdci z domácího RC autoklubu Třebíč: David Dohnal, Jirka Toman a Petr Ošmera. Jen tak mimochodem postupu do finále A ještě stačilo najet 24 kol s dobrým dojezdovým časem.
</p>
<p>
Všechny tři finálové jízdy kategorie STOCK-19 byly jako přes kopírák: „Start, první zatáčka dobry a druha zatáčka – bum, bum, beng, beng – modely na prvních dvou místech odjíždějí dál a pak mela.“ Je pravda, že se říká že v prvních zatáčkách se závod nevyhrává – dost o tom začínám pochybovat neboť z osmého místa jsem mezi tím prokličkoval a rázem byl na předních pozicích. V prvním finále se mi to povedlo dokonale to jsem skončil třetí ve druhém to bylo o malinko horší a ve třetím to bylo podobné, tak že se nedá říci, že by startovní pozice byla až takovou nevýhodou. Ale vraťme se na stupně vítězů, naprosto zaslouženě zvítězil Tono Sloboda před Šimonem Polákem, třetí místo vybojoval Luboš „DUDY“ Dudák.
</p>
Kategorie STOCK-19:
<ol>
<li>Tono Sloboda</li>
<li>Šimon Polák</li>
<li>Luboš Dudák</li>
</ol>
<p>
„Jo to kategorie MODIFIED to je jiný kafe“ aneb „kdo chce kam, ať si tam jde …“. Co tím chci říct? Že na jedné straně stojí závodníci, kteří zápasí s přemírou výkonu svého modelu a jen stěží ho udrží na dráze a na druhé straně závodníci kteří tyto výkonné systémy ždímají do polední kapky a neomylně je vedou ideální stopou k cíli. Jinými slovy mnohým z kategorie MODFIED by lépe slušela kategorie STOCK-19 kde by si, dle mého skromného názoru, daleko lépe zazávodili.
</p>
<p>
Ale pojďme se podívati na špici této kategorie, kde se urodilo jedno malé překvapení a to až čtvrté postupové místo Michala Němečka a jedno hodně velké a to devátá postupová pozice Vojty Novického – co je na tom tak skvělého? Totiž Vojta držel vysílač a řídil model poprvé po dvou letech a navíc ve svém modelu měl v podstatě testovací, nevyzkoušený regulátor a bez senzorový stříďák Mtronic.
</p>
<p>
Z pole-position ve finále A startoval Michal Bok následován Jirkou Janouškem. Tato dvojice se v každé finálové jízdě všem svým pronásledovatelům začala vzdalovat. Sice Jirka „tlačil na pilu“, ale na Michala to nestačilo. Ve druhém finále si Michal Bok zkomplikoval situaci když z tohoto finále odstoupil. Ale ve třetí finálové jízdě nepřipustil žádné diskuze o tom kdo bude stát na stupínku nejvyšším. Druhé místo si vyrovnanými výkony zajistil Jirka Janoušek před Michalem Němečkem, kterému to tentokráte vůbec nesedlo.
</p>
Kategorie Modified:
<ol>
<li>Michael Bok</li>
<li>Jirka Janoušek</li>
<li>Michal Němeček</li>
</ol>
<p>
Juniory v kategorii Modified vyhrál Jirka Janoušek – neukázat mi průkaz VZP tak mu neuvěřím, že je ještě junior – je.
</p>
<p>
A jak to vidím já? Stále mě některé věci překvapují i udivují – stále nemůžu pochopit má-li závodník mezi rozjížďkami/finálovými jízdami hodinu i více času nedokáže přijít na svoji jízdu včas. A pak je tu ještě jedna věc, které jsem si nemohl nevšimnout. Pokud pořadatel chce nasazovače jednoznačně odlišit od ostatních přihlížejících okolo trati a dá nasazovačům oranžové reflexní vesty najdou se tací kteří toto ignorují, ale sami nejvíc z tribuny řvou „kde že jsou ti jejich nasazovači“ věřím, že od příště ji budou mít všichni nasazovači obléknutou.
</p>
<br>
<div align=“right“>foto: Masters.cz</div>
<br>