Tamiya T3-01 Dancing Rider

webbaker


Potřeboval jsem vyzkoušet a i porovnat dvě tříkolky Tamiya T3-01.

Jedna byla ve „verzi“ Hobby … stejnosměrný motorek ze stavebnice a baterka Li-Po 2S, no a druhá byla ve „verzi“ Stock … se střídavým motorem a baterka 4S Ni-Cd / Ni-Mh.

Obě verze již byly trochu vyzkoušeny na velké dráze v Holešově, kde rozdíl v rychlosti obou verzí byl znatelný.

Verze Hobby byla naprostá pohodička a na tak velkou dráhu už by, asi pro hodně závodníků, byla moc pomalá.

Hodně mi tato verze připomněla dávnou historii, kdy se v Rychvaldu jezdily závody TamTechů. Byl to tenkrát úžasný „vláček“, který řídili velmi dobří závodníci, předjetí bylo téměř nemožné a jakákoliv i malá chybička znamenala okamžitý propad pořadím o několik míst … tak to bylo vyrovnané.

Ono co se týká předjíždění obecně, tak platí jednoznačná zákonitost. Čím je kategorie víc vyrovnaná, co se týká umění pilotů, tak tím je téměř nemožné předjíždět! Opět je to jen a jen o chybičce závodníka! Stačí se podívat na A finále kategorie Stock či Modified v Holešově, jak tam se bojuje o bednu. Je to nádherný těsný souboj několika závodníků od startu, až do cíle jízdy, jak se říká nárazník na nárazník, dveře na dveře, ale bez toho, že by někdo soupeře nějak neférově atakoval, či rovnou smetl z dráhy! Prostě si kluci skvěle zazávodí …

Pak jsou samozřejmě i kategorie, kde si, o něčem takovém, můžou nechat účastníci jen zdát. Buď se závodníci zmasakrují navzájem (což se naštěstí už moc nestává), nebo a to je mnohem běžnější současná realita, se hned po startu začne startovní pole roztahovat a po pár odjetých kolech už vlastně nikdo s nikým nezávodí a každý si tak nějak bezvýznamně krouží na své pozici. Tito závodníci nikdy nezažijí, co to je za adrenalin, bojovat v desetinkách sec. o bednu, tak vlastně ani neví, o co přichází a naprostá většina z nich se to ani nikdy nedoví…

Co se týká verze Stock u tříkolky, tak to už je rychlejší varianta a i na tak velké dráze, jaká je v Holešově, už je jízda zajímavá. Proto mě zajímalo, jaké bude porovnání obou variant na menší dráze, která je pro tyto modely prioritně určena. Větší a rychlé modely prostě potřebují velkou dráhu a menší a pomalejší modely si krásně vystačí s menší dráhou.

A porovnání obou variant opět krásně ukázalo, jak je rychlost modelu relativní. Co se na velké dráze jeví jako pomalé, tak na menší vhodné dráze se najednou model stane rychlý a velmi zajímavý. Ve variantě Stock se model stane dokonce až tak rychlý, že už je to až na škodu, ale stačí trochu omezit výkon na vysílači a hned se jede s modelem skvěle.

Na velké dráze je rozdíl mezi oběma variantama znatelný, zato na malé dráze se rozdíl mezi kategoriemi významně smazává a je možno si užít supr zábavu, jak se říká, bez starostí … netřeba nic ladit, neb ani néni co, stačí zapnout vypínač a jet

A takto jela tříkolka v Holešově ve verzi „polo-Open“