Team Rebels přináší změnu pro české stockové kategorie

Zdeněk Beneš


Kluci z Team Rebels se toho nebojí a po několika letech přináší další zásadní změnu do pravidel stockových kategorií, která by měla přispět k vyrovnanosti kategorií a menším nákladům. Před lety se nám podařilo prosadit jednotné motory LRP/Nosram do několika velkých českých seriálů a na Mistrovství ČR. Tak, jak se vyvíjí elektronika a kutilství některých českých závodníků, nastal čas na další zásadní změnu, aby závody dávaly smysl. Kromě jednotných motorů je třeba mít i jednotné regulátory.

Po dlouhém přemýšlení, diskuzích a testování jsme se rozhodli zvolit produkty firmy Hobbywing. Celá změna pro závodníky Rebels Race je velmi jednoduchá. Spočívá v zakoupení jednotného regulátoru XeRun XR10 Justock za 1470 korun a to je vše! Se změnou je totiž spjata další novinka a to zapůjčení závodních motorů přímo na závodech, abyste si jednak nemuseli motory kupovat, ale hlavně aby bylo zajištěné čisté závodění se shodnými motory. Motory budou označeny číslem a budou se losovat, aby závodník pokaždé měl jiný motor. Bude se jednat o motory XeRun JUSTOCK 3650SD G2 – pro kategorie TC Stock a případně i GT 13,5 závitů, pro kategorie Formule 21,5 závitů.

Vzhledem k nákladům na pořízení motorů, které Team Rebels jakožto nezávislý klub a pořadatel ponese a přitom sám není prodejcem RC vybavení, bylo třeba najít takového partnera, který zajistí dostatečný počet motorů i regulátorů pro všechny za co nejpřijatelnější náklady. Navíc se zajištěním servisu, kdy na každém závodu Rebels Race budou k dispozici dva náhradní regulátory pro případ okamžité výměny při nefunkční regulaci a dořešení reklamace po závodech. Takovým partnerem je firma RCXAUTA (Martin Kořínek), která pro Rebels Race dodá motory a bude skrze své prodejce výhradním distributorem povolených regulátorů. Tyto regulátory budou mít na sobě vygravírovanou značku XRS a kontrolní samolepku Rebels Race/HIT.

A tím se dostáváme k poslednímu bodu této změny. Podařilo se nám přesvědčit i další pořadatele v naší republice, aby se přidali k této skvělé změně a my všichni závodníci tak měli možnost jezdit se stejnou technikou po většině závodů v ČR. Se stejnou regulací a motorem si již od letní sezóny 2017 zajezdíte kromě Rebels Race v Náchodě také na XRS v Čelákovicích, HITu v Otrokovicích nebo na Extreme Cupu v Liberci. Na zimní sezónu chystají stejná pravidla i pořadatelé závodů v Bohumíně, zvažují to i další. Otevřená diskuze je i o změně pravidel pro MČR.

České RC závody se posouvají zase o notný kus dál a jsme za to rádi!

 

Váš Team Rebels

P.S.: Několik často kladených otázek a tipů:

1) Motory se budou losovat a půjčovat určitě na Rebels Race, pravděpodobně i na závodech HIT. Ostatní závody dle propozic.

2) Motory budou mít v limitovaném počtu k zapůjčení, ale bez nutnosti losování, i na závodech XRS v Čelákovicích a Extreme Cup v Liberci, další závody dle propozic.

3) Před prvním závodem je třeba na jednotný regulátor napájet 3,5 mm konektory „samec“, kterými budete na závodech připojovat motory. Případně budeme mít pájku a konektory k dispozici přímo na závodech.

4) Označené jednotné regulátory lze zakoupit nejen u Martina Kořínka, ale například i u Marcela Dostála či Karla Martince.

5) Regulátory musí obsahovat jen tovární software „z krabice“, který pořadatel může kdykoliv zkontrolovat. Není účelem hledat více výkonu v elektronice tam, kde nemá být…

6) Převodový poměr pro kategorii TC Stock na závodech Rebels Race a HIT bude pro letní sezónu 2017 a halu 2017/2018 5,0:1. Na jiných závodech může být jiný – zkontrolujte daná pravidla. Převodový poměr pro formule upravíme dle zkušeností během prvních závodů. Pro letní sezónu 2017 na závodech Rebels Race zůstává možnost jet současné specifikace kategorií, tj. Zero Boost + LRP/Nosram 17,5 závitů a převod 4,0:1.

7) Pro vlastní volný trénink mimo závody nebo na závodech bez losování motorů od pořadatele, ale i pro ranní trénink před závody, je dobré mít i vlastní motor. Pro ranní trénink proto, abyste se nezdržovali vyzvednutím motoru od pořadatele a instalací do modelu. Často si závodníci označený motor od pořadatele montují do modelu až na první kvalifikaci.

8) Kromě samotného regulátoru bude firma RCXAUTA nabízet i „kombo set“ regulátor + motor za 2880 korun. Motor lze využít pro případy uvedené v bodě 7).

9) Změna závitů přináší hlavně menší teplotu motoru a tím delší životnost celé elektroniky.

""