RC expedice týmu JMK – Toulovcovy Maštale z mého pohledu

Michal Masařík

Po dlouhé době to byla zase super akce, na kterou jsem se fakt těšil. Nachystal jsem si spoustu vybavení jako například svou zrcadlovku Nikon D5500, dva objektivy Nikon 55-300 a Sigma 17-50. Sebou vzal svého drona Phantom 3 Professional a obě dvě GoPro kamery. Ráno jsem vstával v 6:00 a vydal jsem se za Igorem a šup vstříc osudu  Zhruba po hodině a čtvrt cesty, nevím teď přesně, jsme dorazili na místo a začali se vybalovat. Po nějaké době jsme se konečně všichni sešli. Padlo první foto a vyrazili vstříc expedice. Bylo super vidět zase všechny po delší době. Ale jsem rád že dorazil Tonda s dcerou. Super bylo, že na výpravu se šly i rodinní příslušníci. Takže naše skupina byla poměrně početná. Samozřejmě jako vždy autíčka strhávali obdiv a zájem kolemjdoucích a i naše drony. Standardně kdo mohl tak fotil jsem celkem zvědavý jaké záběry budou z DJI Osmo, které povětšinou doby držela tondova dcera a natáčela na mobil v němem uchyceném.

Byla sranda sledovat jak autíčka se snaží se dolů z kopce přejíždět kořeny, brodit se ve vodě a zdolávat další překážky. Kolem poledního jsme dorazili do restaurace a rozhodli si dát si oběd. Překvapilo nás, že zde bylo poměrně plno, je pravda že jsou Velikonoce a počasí bylo slušné. V restauraci se probíralo spousta věcí a Pepa nám ukazoval super tričko. Každopádně po jídle jsme vyrazili vstříc skalám. Po cestě jsem narazil na pár lidí kteří měli zájem drony a fotografování. A dokonce jsem zaslechl, že snad nahoře na skalách je někdo další s autíčky. Před náma bylo menší stoupání a blížili jsme se k maštali.

Protože samozřejmě nesměli chybět drony tak jsme s Igorem a Tondou letěli v lese což bylo poměrně zajímavé, ale trochu je nebezpečné. Člověk prostě musím mít cit, aby mohl drona pilotovat. Je třeba si všechno nejdřív dopředu nastavit a sledovat pouze stromy nekoukat na obraz. Natočili jsme spoustu pěkných záběrů a dokonce jsme zvládli formaci lese. Po nějaké době jsme se s Tondou rozhodli, že půjdeme malinko napřed abychom si natočili nějaké záběry bez lidí a však, nám přišlo, že jsme se ztratili tak jsme se vrátili zpět. Ale tam řečeno, že jsme šli dobře. Na Maštale dorazili první s Tondou. Prošel jsem si maštale, což bylo obtížnější hlavně proto, protože jsem na zádech měl drona a veškeré vybavení. Ale i tak vzniklo několik nádherných fotek, ale hlavně úžasných zážitků, které si budu pamatovat. Když jsem se dostal, až úplně na vrchol a rozhlédl se po krajině, přesně jsem věděl kam chci jít. Našel údolí dole pod skalami. Po dohodě jsme se vydali dolů a čekali, až expedice za námi přijde abychom mohli natočit popřípadě nafotit pěkné fotky. A dokonce právě vyšlo slunce.

Prostě jsem měl pocit, že slyším autíčka vepředu což byl nesmysl, protože byly za námi a nebo ne? Stalo se něco co se snad nestalo. Narazili jsme na jinou expedici s autíčkama. Byla to skupina někde v okolí Prahy. Úžasné setkání, vznikla společná fotka a dokonce si domlouvali na další akce spolu. Nakonec jsme se každý rozešli. Po posledním průsmyku byla opět krátká pauza na výměnu baterii odpočinek a hlavně před námi byl poměrně strmý kopec a bylo neuvěřitelné, že ty autíčka vyjela většinou kopec bez pomoci. No a zamířili jsme zpátky na parkoviště následovalo loučení a já odjížděl s pocitem, že je to naprosto úžasná parta lidí a už se těším na další výpravu s týmem JMK.

Dovoluji si vás pozvat na moji stránku, kde najdete více, jak tuto reportáž: https://jackos.cz/2017/04/rc-expedice-tymu-jmk-mastale-mastale/