HIT 130 reportáž

Kuba Šimurda


Na start se postavila necelá stovka modelů a mezi jmény na seznamu přihlášených nechyběli ani piloti ze zahraničí. Ze Slovenska k nám zavítal mladý Oliver Havránek, nebo velmi rychlý Zdeno Kunák. Až ze Švédska pak do Holešovské haly vážil cestu Magnus Vässmar, který se svou účastí postaral asi o největší překvapení závodu.

Všichni tři závodníci startovali v kategorii Modified, stejně jako Radek Flek, Matěj Šulc, Kuba Šimurda a spousta dalších, kteří by rádi dosáhli na čelní příčky. V kategorii Stock se dal očekávat souboj Olivera Havránka s Karlem a Martinem Kratochvílem. Lemans skupinu opět vedl Roman Krejčí a otázkou zůstávalo, zda se najde vyzyvatel, který by jej dokázal potrápit. Ve stejné pozici figuroval Milan Peška, který je letos suverénem kategorie Truck. Dění v monopostech Formule 1 chtěla režírovat čerstvá posila týmu Yokomo, Lukáš Hoch.

Jak je již zvykem, začalo se sadou volných tréninků mezi sedmou a devátou hodinou ranní. Skupiny byly oproti minulému závodu ještě trochu pozměněny tak, aby byl „provoz“ co nejplynulejší. Po trénincích přišla na řadu krátká rozprava. Petr Novotný přivítal závodníky jménem celého organizačního týmu seriálu HIT na jeho posledním závodě, a poté předal slovo Romanu Krejčímu. Ten pozval zúčastněné na nadcházející Halové Mistrovství ČR, které se pojede právě v Holešově na stejné trati.

LeMans: Kategorii LeMans od začátku vévodil její promotér a stávající předseda sekce ET 1/10 v RCAČR Roman Krejčí. Jeho nová červenobílá karoserie na podvozku Corally udávala tempo a nakonec si dojela i pro celkové vítězství. Na druhé příčce se umístil Martin Zvára ml., reprezentující MK Svitavy. Ladislav Holásek si vyrovnaným výkonem zajistil poslední pozici na „bedně“. Nešťastné čtvrté místo zbylo na Ivo Kavánka a pátý dojel Radek Procházka.

Formule: Lukáš Hoch potvrdil svou roli favorita bez nejmenšího zaváhání a odměnou bylo TQ po kvalifikaci i celkové vítězství v závodě. Druhý Šimon Horák již na vedoucího jezdce ztrácel několik vteřin, starosti mu způsoboval spíš Petr Novotný, jedoucí za jeho zády. Pořadí však zůstalo beze změn a Petr se musel spokojit s třetí příčkou. Světlin Douhlevski si dojel pro čtvrté místo, když porazil rivala z týmu Martina Janíčka na místě pátém.

Hobby: Radko Černohous jr. nezklamal ani tentokrát a odvezl si první příčku v závěrečném závodě kategorie Hobby. Na druhé pozici dojel Daniel Hons. Oba zmínění mladí závodníci udělali za poslední rok velký pokrok a příště rok budou jistě zatápět zkušenějším pilotům v kategorii Stock. Třetí příčku pak obsadil reportér Igor Vlahovič, který v průběhu dne pouštěl do éteru čerstvé fotografie a nové řádky reportu. Čtvrtou pozici obsadil matador Roman Štalmach a pátý dojel Karel Kostka.

Truck: Ani v kategorii trucků se událo žádné překvapení. Alespoň co se týče čelních příček. Tam se hned na začátku usadil Milan Peška a až do konce závodu před sebe nikoho nepustil. Druhý dojel Ivo Kavánek, který dokázal překonat druhého po kvalifikaci Jiřího Hrabce. Ten neměl svůj den a propadl se až na čtvrté místo za Richarda Granát. První pětici uzavíral Michal Jindra.

1/12 Open: Vzhledem k počtu přihlášených se jednalo spíše o doplňkovou skupinu. Své kvality však bez ohledu na malou účast potvrdil Roman Krejčí. Druhou pozici obsadil Martin Zvára ml. a poslední pozici na „bedně“ zaujal Michal Jindra.

Stock: Motoricky omezená kategorie Stock nabídla velmi zajímavou podívanou. Mezi vedoucí trojici tvořenou Oliverem Havránkem, Karlem a Martinem Kratochvílovými, se vklínil pilot Ludvík Kurečka. A to doslova. Po kvalifikaci figuroval na druhé příčce, hned za Oliverem. Dokonce se stejným bodovým součtem. První finálová jízda slibovala napínavý souboj a rozhodně nezůstalo jen u slibu. Nervy drásajících pět minut však Oli ustál a za odměnu dostal druhou finálovou jízdu, kde Ludva vyrobil několik chyb, a skončil až v hloubi startovního pole. Třetí jízdou si však zajistil celkové druhé místo. Třetí příčku obhájil Karel Kratochvíl. Čtvrtý dojel jeho syn Martin a dařilo se i Tono Slobodovi na místě pátém.

Modified: Jak bylo zmíněno hned na začátku, do Modifiedu se tentokrát zapsala opravdu silná sestava, v čele s Magnussem Vässmarem ze Švédska. Ten však po kvalifikacích překvapivě figuroval „až“ na druhé příčce. Tu první totiž okupoval Zdenko Kunák, který si pro všechny připravil překvapení v podobě premiéry s podvozkem Awesomatix. O tom, jak se mu dařilo, snad ani nemá cenu polemizovat. Ve finálových jízdách to byl identický příběh. Ikdyž se Magnus opravdu snažil, skulinku ve Zdenově stopě se mu najít nepodařilo a musel se tak spokojit s druhým místem. Zdeno si odvezl zasloužené vítězství. Na třetí příčku se díky povedené třetí jízdě protáhl Oliver Havránek. Kuba Šimurda, testující pneumatiky LRP CPX II, tak poprvé za historii seriálu HIT vypadl z trojice nejlepších. Pátou příčku obsadil Matěj Šulc

Pátým a zároveň finálovým závodem HITu jsme udělali tečku za celým seriálem. Ne však za zimní sezonou v Holešově. Tu uzavře až Halové Mistrovství ČR ET 1/10, které se bude konat na přelomu března a dubna.

Tímto všem závodníkům děkujeme za podporu a účast v jakémkoliv z našich závodů. Čísla na startovní listině nás pokaždé motivují k tomu, abychom pro Vás dokázali připravit ještě příjemnější prostředí a atraktivnější závody. Tak na shledanou příští zimu v Holešově!

 

Bonus video: