Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Mistrovství světa 2006

Masters.cz
Michal Němeček měl ideální startovní pozici a také ji využil - gratuluji

Mistrovstvi světa 2006

Electric Track 1/10 - Collegno 4.-8.7.2006

Je úterý dopoledne a překračujeme hranice mezi Rakouskem a Itálií. Nádherné počasí a kouzelné panoráma brennerského průsmyku nás vítají v Itálii. Neblaze ovlivněný našim bodovým systémem jedu podle pravidel silničního provozu. Nebyl jsem v Itálii snad pět let a tak si říkám, zda se něco změnilo. Možná v politice, v ekonomice, ale na silnicích se nic nezměnilo. Každý si jezdí jak chce a mám pocit, že semafory na křižovatkách jsou naprosto zbytečný. Když poprvé stavím ještě na žlutou, ostatní mě objíždí a významně si ťukají na čelo. Takže se rychle přizpůsobím, mimochodem nedělá mi to žádné problémy a už to mydlím. Jestliže nikoho neohrožuji, křižovatka je prázdná, projíždím v klidu i na červenou. Později to řeším s jedním Italem při pivu. Říká, že oni považují "veškeré" značky jako informativní. Tudíž i semafory. Po pravdě řečeno, najezdil jsem opravdu hodně a mohu konstatovat - naprosto bezproblémový provoz na silnicích, díky "rychlejším" jezdcům i plynulý. Za dobu pobytu jsem viděl jedinou malou bouračku. Byla v tom pochopitelně zapletená ženská. :-)

Jedeme přímo do Collegna, předměstí Turína, kde se poprvé v historii zúčastní Česká republika Mistrovství Světa v kategorii Electric Track 1 : 10. První naše kroky vedou na velice pěknou a poměrně technickou dráhu. Je i příjemně dlouhá, nejlepší kola se jezdí okolo 19 vteřin. Na MS jede naše reprezentace, již poněkolikáté, ve stejném složení - Michal Bok, Václav Strupek a Michal Němeček. Ubytování máme v hotelu HIP, který je cca 10 km od dráhy. Takže stejně jako my dorazili i ostatní a ve středu se zahájilo měřenými tréninky. Hned při převzetí předepsaných pneumatik RIDE jsme se divili, jak jsou špatně nalepené. Také nastavení podvozku se musí díky těmto gumám měnit. Hodně jezdcům se to nepovedlo po celý závod. A všichni si stěžují na kvalitu a hlavně cenu danou pořadatelem. Jenom pro zajímavost, jedna sada pneumatik / 4ks/ stojí 35 EUR. Museli jsme si opatřit zvláště pneu na trénink, kvalifikaci a na finálové jízdy. I když jsme se omezili, potřebovali jsme 9 kompletů. Když k tomu přidám startovné na jednoho jezdce 4.005.- Kč, každý si ho hradí sám, dopravu, hotel a jídlo?.. Radši to nepočítám. Již po prvních jízdách bylo jasné, že gumy vydrží, zvláště v teplém počasí, pouze dvě jízdy. Při finálových jízdách, kdy bylo hodně velké horko, potřebovali jezdci na každou jízdu nové pneu.

Hned po prvních trénincích nám bylo jasné, že se sjela opravdu jezdecká špička z celého světa. Rozdíly mezi jezdci na prvních místech a první stovkou jezdců bylo maximálně 15 vteřin, což je necelé kolo. Nejsilnější obsazení měly týmy Hot Bodies - Atsushi Hara, Andy Moore, Tamiya a její číslo jedna stávající Mistr světa Marc Rheinard , David Spashett a pochopitelně X-Ray v čele s Jillesem Groskampem, američanem Paulem Lemiexem a i Martin Hudý chtěl udělat nějaký slušný výsledek. Je to ale Mistrovství světa, nestačíme se divit, nikdo nedělal chyby a tak nebylo výjimkou, že celá desítka jezdců dojela v jednom kole. Uděláš chybu a hned jsi o 40 míst dole. Trochu nezvyklá byla skutečnost, že jezdci byli nasazení do skupin na kvalifikační rozjížďky podle nejlepšího výsledku z tréninku. Bohužel místo plánovaných 8 tréninků se díky dešti jely pouze 4 jízdy a ještě za rozdílných teplotách dráhy. Takže nejlépe z toho vyšel Vašek, který zajel 16 kol s dojezdem okolo 15 vteřin a byl zařazen do 10 skupiny z celkových 15 skupin. V takové skupině ale nikdo neuvolní dráhu, musíte neustále vyvíjet tlak na jezdce před vámi a hlavně neudělat chybu. Tak je to spíše nervová záležitost a maximální soustředění na jízdu a soupeře.

Čtvrtek 6.7. - kvalifikace. Bohužel i v Itálii prší. Ukázalo se to jak ve středu při trénincích, tak hlavně ve čtvrtek, kdy měly být podle programu odjety tři kvalifikační kola. Nakonec kvůli dešti odjelo pouze 9 skupin svojí první jízdu a poté byly jízdy přerušeny. V průběhu dne několikráte pršet přestalo, několikráte se scházeli týmový zástupci k nekonečným jednáním, exekutiva IFMAR trvala na pravidlech, bude se jezdit pouze na suché dráze. Všichni jezdci musí mít stejné podmínky. Po nekonečných hodinách čekání bylo ve 20,30 hod. rozhodnuto přeložit kvalifikace na pátek a výsledky 1.neúplného kola zrušit. A je to, jdeme na pozdní večeři.

Pátek 7.7. - kvalifikace. Den začíná opět dlouhým jednáním týmových manažerů s rozhodčím a exekutivou IFMAR. Švédové a Rakušané podávají protest ohledně pneumatik, nelíbí se kvalita a cena. Hodinová diskuze nic neřeší. Začíná se tedy od nuly a je jasné, že se určitě nepojede šest kvalifikací, ale v případě dobrého počasí maximálně pět. Pro pořadí pro finálové jízdy se potom počítají tři nejlepší umístění z kvalifikačních kol. Hned po prvních dvou kolech je jasné, že dostat se do poloviny jezdeckého pole bude pro naše jezdce velice obtížné. První kolo vyhrává angličan Andy Moore jezdící v týmu Hot Bodies , druhé úřadující Mistr světa německý jezdec Marc Rheinard, hájící barvy týmu Tamiya. V tomto kole zajíždí vynikající jízdu Michal Bok a dostává se na 52 místo. Hodně jezdců dává přednost motorům stejnosměrným, které se zdají výhodnější pro tuto techničtější dráhu. Třetí kolo vyhrává opět jiný vynikající jezdec, japonský Masami Hirosaka jezdící za tým Yokomo. Z našich zajíždí výborně Michal Němeček. Aby jste si dokázali představit, jak je pole jezdců vyrovnané, vítězný Hirosaka zajíždí 17 kol s dojezdem 16,82 a další 76 jezdců je s ním v jednom kole a k těmto jezdcům patří i všichni naši reprezentanti. Nevede se bohužel našemu příteli, slovenskému jezdci Martinu Hudymu, který již druhou jízdu končí po třetí minutě. Protože pro umístění ve finálové části se počítají tři nejlepší umístění, je jemu i dalším známým jezdcům jasné, že lepší finálové skupiny jsou již pro ně nedostupné. Jeden z nejlepších světových jezdců a nový Mistr světa v kategorii ET 1:12 Angličan David Spashett je na 70. místě, nám všem známý holandský jezdec Jilles Groskamp dokonce až na 93.místě. Čtvrté kolo kvalifikace vyhrává opět japonský jezdec Masami Hirosaka a po poslední páté kvalifikaci má s Angličanem Andy Moorem stejný počet bodů - 463. TQ však získává Andy Moore, který má nejlepší výsledek kvalifikace 17 kol s dojezdem 12,66 vteřiny. Z našich i slovenských jezdců dosahuje Michal Bok nejlepší výsledek 16 kol s dojezdem 05,68 vteřiny. Vynikající jízda i výsledek ho posouvá na 49 místo a pojede finále E. Další úspěch je i 61. místo Michala Němečka. Navíc pojede z první pozice ve finále G, což je velká výhoda. Stejně jako na posledním ME jsou ve stejném finále náš Vašek Strupek s Martinem a Jurou Hudym. Bohužel pojedou I. finále o 80 až 90 místo. Při tom tito jezdci měli ztrátu na výsledky Michalů cca 4 - 5 vteřin. Tato ztráta a nevyrovnanost jednotlivých jízd je posunula o 20 až 30 míst dozadu. Neviděl jsem dosud závody, kde 96 jezdců jelo ve stejném kole / alespoň v jedné jízdě/ jako vítězný jezdec. Ještě jezdec na 128.místě, známý německý jezdec Alexander Stocker dokázal najet 16 kol. Byl jsem stejně jako naši jezdci na prvním MS, ale na žádném jiném mezinárodním závodě včetně ME jsem toto neviděl. Hodně jezdců má z výsledku radost, hodně i známých jezdců je z výsledku smutných. Ale ne dlouho, Všichni říkají, počkejte na dalších závodech na ME v Německu. Takže dobojováno a jde se na pizzu, nebo výborné italské těstoviny. Také pravá italská kuchyně, podpořená dobrým červeným vínem je něco skvělého.

Sobota 8.7. - finálové jízdy. Také tento den začíná jednáním týmových manažerů, také tentokrát se nestačím divit některým diskuzím. Systém finálových jízd je odlišný od ME a nejenom pro mne je nepochopitelné proč. Pouze finále A se jede obvyklým způsobem třikrát, ostatní finálové skupiny se jedou dvakrát a počítá se nejlepší umístění, nikoliv nejlepší najetý výsledek ze dvou jízd. Teprve v případě stejného umístění se bere lepší najetý výsledek. Finále začíná první finálovou jízdou A finále a je se opravdu na co dívat. Poprvé je také v podstatně větší míře uplatňován trest za nesportovní jízdu " stop and go". Nevyhnul se ani takovému jezdci jako je Masami Hirosaka. Takže začnu od posledního finále a těm, kde máme naše zastoupení, se budu věnovat ve větší míře.

Finále O - 141 Manuel Henriet      Belgie     16 kol  5:10,26
Finále N - 131 Holst Soren Boy     Dánsko     16      5:08,28
Finále M - 121 Alexander Stocker   Německo    16      5:05,71
           124 Igor Lipták         Slovensko  16      5:16,72
Finále L - 111 Ricca Massimilliano Italie     16      5:08,16
Finále K - 101 Alexandre Laureát   Francie    16      5:03,84
Finále J -  91 Stefano Antoni      Italie     16      5:05,41
Finále I -  81 Martin Hudy         Slovensko  16      5:00,94
            84 Juraj Hudy          Slovensko  16      5:07,04
            88 Vašek Strupek       Česko      16      5:11,06

První jízdu vyhrál nám známí ruský jezdec Ivan Laptěv, druhou Martin Hudy s lepším nájezdem a tak si odnese pohár za vítězství ve skupině. Vašek Strupek si v obou jízdách vybral opravdu smůlu snad na pět / doufám/ závodů dopředu. V první jízdě se dostává na třetí místo ze kterého je "sestřelen" jiným jezdcem. Ten sice dostává stop and go, ale víc to neznamená. Vašek dojíždí na pátém místě. Ve druhé jízdě jako přes kopírák. Startovat ze čtvrté pozice není žádný med.

Finále H -  71 Paul Wynn           USA        16       5:00,15
            74 Jilles Groskamp     Holandsko  16       5:01,97

Finále G -  61 Michal Němeček      Česko      17       5:17,33

V první jízdě ještě nic moc, ale ve druhé zajíždí Michal Němeček nádhernou jízdu ve stylu start - cíl a jednoznačně toto finále vyhrává a zároveň dociluje jako jediný z našich i slovenských jezdců 17 kol.

Finále F -  51 David Spashett      Anglie     17       5:15,17

Finále E -  41 Jon Orr             USA        17       5:15,10
            46 Michal Bok          Česko      16       5:07,07

Také Michal Bok jede výborně ve druhé jízdě, ale soupeři už jsou jiného kalibru a startovat z deváté pozice není žádné terno. Umístění je ale skvělé a když jsem to dopočítal, skončil by mezi evropany na skvělém 24.místě.

Finále D -  31 Sakke Ahoniemi      Finsko     17      5:13,28
Finále C -  21 Juho Levanen        Finsko     17      5:14,32
Finále B -  11 Thomas Pumpler      Rakousko   17      5:11,76
               Vynikající úspěch našeho rakouského kamaráda !!!

Než budu hodnotit to nejlepší finále, jenom pár poznámek k našim reprezentantům. Poprvé se zúčastnili takovéhoto závodu a podali všichni velice dobrý výkon. Doufám, že na ME dokáží zúročit nasbírané zkušenosti z tohoto závodu. Nejlépe z našich skončil Michal Bok a nasadil dalším reprezentantům vysokou laťku. Závod mu opravdu vyšel. Dokázal si výborně připravit model a jezdil velice vyrovnané jízdy. Michal Němeček je určitě nejrychlejší z našich jezdců, někdy ale jeho jízda působí dojmem, že jezdí na hraně možností svých i modelu. Měl velkou výhodu, že startoval z první pozice. Vaškovi určitě závod nevyšel, i když jezdil bez chyb.

Finále A - všechny tři jízdy přinesly nevšední zážitek. Hned první jízdu vyhrál nový Mistr světa Andy More, ale nejlepší výkon podal Masami Hirosaka. Hned v první zatáčce narazil ze zadu do modelu Marca Rheinarda a dostal Stop and go. Neskutečnou jízdou se dokázal z posledního místa dostat až na třetí místo s odstupem 0,37 vteřiny za Marcem. Druhá finálová jízda přinesla velký úspěch značce X-Ray, Američan Paul Lemieux vyhrál a druhý skončil se stejným modelem i švédský jezdec Viktor Wilck. Je pravda, že v průběhu jízdy odstoupili ve čtvrté minutě jejich velcí soupeři, nicméně porazit zbytek jezdeckého pole je velký úspěch. Třetí jízda přinesla opět velký souboj mezi dvěma nejlepšími jezdci tohoto finále. Nakonec se radoval z vítězství v této jízdě Masami, který docílil i nejlepší výkon ve finálové části. Ale Andy mohl v klidu nechat dotírajícího Masamiho pár kol před cílem předjet, protože na celkové vítězství mu stačilo druhé místo. Třetí skončil Paul Lemieux z USA a zajisti pohár pro značku X-Ray. Juraj Hudy měl velkou radost, protože i páté místo Viktora Wilka je velký úspěch. Teprve na čtvrtém místě skončil německý jezdec Marc Rheinard, Mistr světa 2005. Jezdil výborně, ale soupeři byli tentokráte lepší. Už se prý těší na Evropu. Takže tabulka TOP TEN a jejich technické vybavení.

Poř. Jezdec        Nár.  podvozek   motor           baterky    regulátor     nabíječka  radio/serva  karoserie
 1. Andy Moore      GB   HotBodies  Orion V2 7x1    Orion 4200 Hara Twister  MuchMore      Ko/Ko     Mazda 6
 2. Masami Hirosaka Jap  Yokomo     Orion V2 7x1    Yok 4200   KO VFS1       Yok YZ110     Ko/Ko     Yok Type E
 3. Paul Lemieux    USA  X-Ray T2   Truespeed 7x1   SMC 4200   LRP Sphere C. Comp.electr.  Futaba    Mazda 6
 4. Marc Rheinard   DE   Tamiya     Orion V2 7x1    Orion 4200 Hara  Twister MuchMore      Sanwa/Ko  Mazda 6
 5. Viktor Wilck    SW   X-Ray T2   Orion V2 7x1    SMC 4200   LRP Spere C.  LRP Pulsar 2  Sanwa     Mazda 6
 6. Teemu Leino     Fin  Schumacher Orion V2 7x1    Orion 4200 Hara Twister  MuchMore      Sanwa     Mazda 6
 7. Surikan Chaid.  Thai HotBodies  Peak 7x1        Peak 4200  Hara Twister  MuchMore      Futaba    Mazda 6
 8. Ronald Volker   DE   HotBodies  LRP Vector 5    LRP 4200   LRP Spere C.  LRP Pulsar 2  Futaba    Mazda 6
 9. Craig Drescher  GB   Asso prot. Novak brushless Reedy 4200 Novak GTB     MuchMore      Ko/Ko     Mazda 6
10. Rick Hohwart    USA  Tamiya     Peak 7x1        Peak 4200  Hara Twister  Orion Advant. Airtronic Mazda 6

Závěr je pro nás naprosto jasný - na takovýchto závodech nesmíme chybět. Čím více mezinárodních a prestižních závodů budou naši reprezentanti absolvovat, tím lepší budou výsledky. Když si vezmu výsledky našich jezdců před 5 nebo 6 lety, je to obrovský rozdíl. Věřím však, že v brzké budoucnosti budou čeští jezdci patřit minimálně do evropské špičky. Máme navíc opravdu velkou výhodu, vedle těchto reprezentantů nám vyrůstá spousta dalších mladých perspektivních jezdců. Má to ale jeden háček, tito jezdci se musí zúčastňovat i mezinárodních závodů v zahraničí. Bohužel, velké závody dělá velká konkurence a po pravdě řečeno, na našich závodech zatím moc velká konkurence není. Všichni se znají a dá se skoro přesně říci kdo finále A pojede. Takže se těším, že Vám po Mistrovství Evropy, které se jede na začátku srpna v německém Turkheimu budu moci dát stejně dobré informace.

Jinak se těším, že se spolu uvidíme na 4.závodě seriálu MČR ve Svitavách 29.7.2006.

Václav Strupek
předseda sekce ET RCACR

foto: Václav Strupek
Masters.cz
Juraj Hudý - tvářil se dost ustaraně, teprve po poslední finálové jízdě s ním byla řeč
Masters.cz
Vašek Strupek má rád hudbu, ale mě moc nejede
Masters.cz
Silný tým Yokomo vedený Masammi Hirosakou
Masters.cz
V týmu Hot Bodies zajel výborně i rakouský jezdec Thomas Pumpler
Masters.cz
Oskar Jahnsen nemohl na MS chybět, motory ORION/Peak měly velký úspěch
Masters.cz
David Spashett vyhrál před dvěma dny titul MS v kategorii ET 1:12, v desítkách mu to nějak nevyšlo. Mám ale dobrou zprávu - David mě přislíbil účast ma GP Prague 2006 v listopadu
Masters.cz
Michal Němeček nakonec svoje finále vyhrál
Masters.cz
Dráha se vysušuje po každém dešti
Masters.cz
Byli jsme se podívat i v rybí tržnici, vonělo to tam :-)
Masters.cz
Večer se scházíme všichni v jedné z mnoha restaurací s výbornou pizzou
Masters.cz
Pivínko klukům chutnalo :-)
Masters.cz
Na řadě byly i mušličky
Masters.cz
Takže začínají tréninky a jezdci i nasazuji
Masters.cz
Byl tady i stánek s prodejem nastříkaných karoserií, nebo vám designer nastříkal karoserii podle vašeho přání
Masters.cz
Velkou pečlivost věnovali všichni přípravě pneumatik - Masami Hirosaka
Masters.cz
Andy Moore při přípravě svého modelu HotBodies Cyclon
Masters.cz
Velkým hitem byly produkty MuchMore, firma Lestr Models se dohodla s přítomným zástupcem společnosti o prodeji produktů v ČR, máme se na co těšit
Masters.cz
Martin Hudy nebyl moc spokojený, příště to bude lepší
Masters.cz
Ani Marc Rheinard nebyl zrovna naladěn, také on přijede do Prahy v listopadu na GP
Masters.cz
"I" finále bylo česko-slovenskou záležitostí
Masters.cz
Ještě ve třetím kole byl Vašek hned za Martinem, potom přišla rána a ...
Masters.cz
Michal Bok - na tribuně první z leva, byl náš nejúspěšnější jezdec
Masters.cz
Startovat z 9.místa nebylo pro Michala právě ideální
Masters.cz
I ve čtvrté minutě jízdy jezdili jezdci velmi těsně za sebou
Masters.cz
Momentka
Masters.cz
.. to je ten okamžik a Masami dostává Stop and Go
Masters.cz
ještě jeden pohled na tribunu finále I
Masters.cz
Divácká kulisa byla úžasná
Masters.cz
Tři nejlepší jezdci na MS 2006
Masters.cz
Na stupních vítězů bylo veselo

DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
rc-auta.eu
Kopecký RC shop
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


18.04.2019 - Termíny MČR LS onroad vloženy do kalendáře závodů
- Igor Vlahovič -


26.03.2019 - Tento víkend v sobotu opět Lestr Cup Praha offroad.
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport