Coraly 10SL vs Igor Vlahovič vs HIT

Roman Krejčí


Podvozků Corally 10SL se prodalo v letech 2011-2014 téměř dvacet. Jen jeden z nich byl však předělán konverzním kitem „P4“. Tento kit umožňuje osadit vůz baterii napříč a nejedná se o link, ale jiný způsob výkyvu zadní nápravy. Podvozek dostal interní označení 10SLCZ-02 a byl pořízen coby „team driver“ model.

""

Podvozek měl sloužit pro starty týmu Corally CZ při závodě 12 hodin Blansko. Ale ještě než se tak stalo, vyzkoušela ho Petra Vykydalová a Marie Szostková na závodech Le Mans série.  Dokonce i další žena, Michaela Szotková, měla tu čest si s ním zajezdit a uchvátil ji natolik, že si podobný pořídila. Pestrou minulost doplnili starty Romana Krejčího, Daniela Sváčka, Petra Nováka, Aleše Matiáška či Lukáše Formánka. Řada z nich si posléze rovněž podvozek 10SL pořídila, protože pravdu fungoval výborně. Třikrát si podvozek vyzkoušel i slavnou 12-ti hodinovku v Blansku, kde bylo nejlepším výsledkem čtvrté místo v roce 2013.

V roce 2015 si ho zkusil Jakub Vícha a následovala jeho slavná éra ve skupině GT a řada prvních míst v rámci této skupiny, kde se používá motor 17.5T v režimu zero boost. Roman Krejčí ho používal i jako mokrý podvozek, který však většinou zůstával pouze jako rezervní, přesto byl při přejímkách Mistrovství Německa Pro10 označen a dodnes nese na památku všechny pečetě. Pro tyto závody byl rozšířen na 240mm. Až letos v létě konečně mohl ukázat své kvality při mokrém závodě německého B finále Pro10 a zvítězil s rozdílem více než jednoho kola na soupeře.

""

Nyní byl opět připraven pro skupinu GT a opatřen motorem Corally Pro Red 17.5T, který je známý svým výkonem a je to těžko porazitelná kombinace. Protože je zájmem týmu Corally CZ zvítězit v seriálu Le Mans ve skupině GT, kde se vystřídalo několik závodníků, hledal se jezdec i pro závod v Holešově. Igor Vlahovič nabídku přijal a určitě bude zajímavé, jak se Igorovi bude dařit v jeho návratu mezi pancary. Konkurence bude poměrně silná, takže to nebude mít vůbec jednoduché.

Vůz bude opatřen karosérii Ferrari 599X americké výroby McAllister.

 

Poděkování: děkuji tímto Romanu Krejčímu za zapůjčení modelu, servis a jeho celkovou přípravu.
Igor Vlahovič, masters.cz