Testík kategorie LC-Racing CUP

webbaker


V sobotu se na závodu HIT sešlo celkem 6 závoďáků, kteří si chtěli vyzkoušet kategorii LC-Racing CUP. Předpremiéra proběhla již na minulém závodu, ale tam závod předčasně ukončilo počasí – začalo lét jak z konve. Nyní to bylo přesně naopak. Pršelo přes noc a během rána začala trať osychat. Tak  závod začal sice trošku později, ale pak už se počasí jen zlepšovalo. Po 13.30h se už začaly mraky trhat a postupně převzalo vládu slunko. Tak jsme si vyzkoušeli dopoledne jak jízdu po hodně studené dráze, tak pak později odpoledne už se jelo na klasicky letně rozpáleném asfaltu. A kdo ze závodníků nestihl včas zareagovat na změny teploty, tak se pak mohl jen divit, proč najednou jede auto divně, když minulou jízdu jelo perfektně. Prostě byla zábava.

Průběh závodu krásně ukázal, jaké je to skvělé závodění, když se jede s autama „z krabice“, s původním motorem a pro všechny stejným převodem. Vůbec nebylo podstatné, jestli se jede s autem skoro novým, nebo s autem, které už má najeto třeba 10 – 15 hodin jízdy. Auta jely pořád stejně rychle! A o tom by tato nově vznikající kategorie měla být! Aby to všem, za velmi příznivou pořizovací cenu, jelo stejně rychle a aby nemohlo docházet  k tomu, že najednou to, „nějakým zázrakem“, jede někomu na rovině očividně rychleji, než všem ostatním a vesele se, kolem nich, na rovině mihne! Tak taková kategorie opravdu nemá žádný smysl!

Ti, co opravdu jeli „krabicovou verzi“, tj. rozvor 230mm, červený motor průměr 28mm a délky buď 38mm nebo 50mm, no a pastorek 17z, který je nainstalován v autě, při jeho koupi, tak byli na rovince jak „siamská dvojčata“. Jak na začátku rovinky najeli, tak byli u sebe i na konci rovinky. Prostě paráda!

Jen pro porovnání. Vítěz kategorie Stock4WD dokázal zajet nej. kolo za 14s a vítěz kategorie LC-Racing CUP dokázal zajet nej. kolo za 15,2s. Takže se rozhodně nedá říct, že by kategorie byla nějaká hodně pomalá. Kategorie Hobby, v té své „původní podobě“, byla schopna zajet nej. kolo za 16,7s. Takže z tohoto srovnání vychází podvozky LC-Racing velice dobře. A když se udělá srovnání pořizovacích nákladů pro nové modely v kategoriích Stock, Hobby a LC-Racing, tak tam je to srovnání až neuvěřitelné, za vlastně jak málo peněz, je LC-Racing schopen jezdit rychle a vyrovnaně!

Takže pokud někdo přemýšlí, která kategorie, za velmi příznivé pořizovací náklady, skvělou životností a s velmi zajímavou rychlostí, by byla vhodná, tak má trošku usnadněné rozhodování. Kdo má zájem o opravdu férové a velmi vyrovnané závodění, může si to vyzkoušet.
A kdo neměl možnost test kategorie LC-Racing CUP vidět naživo, může mrknout aspoň na video.

finále č. 3:

finále č. 4:

 

Pokud by někdo chtěl znát nějaké další info, může se ptát zde:
http://rc.zlin.cz/forum/viewtopic.php?t=2564

Nebo tam naopak může přispět vlastními zkušenostmi s tímto podvozkem.