RC Truck v Trenčíně

webbaker


Využil sem příležitosti, jet v sobotu otestovat, na skvělou dráhu do Trenčína, kategorii RC Truck. Jel se zde závod LMS ve své plnohodnotné verzi, kdy se jelo na 6 finálových jízd v délce 10 minut !  Je to jediný seriál v republice, který něco takového může závodníkům nabídnout a závodníci této možnosti využili v hojném počtu.

Zde je výsledková listina závodu:
http://www.lemans-serie.cz/results/Hudy_Arena_Open-2016-04-30-856.html

A když už byla ta možnost, tak sem si nachystal jak Trucka v provedení SuperTruck, tak druhého v provedení RaceTruck verze 4WD. Oba jsou na identických podvozcích Turnigy TD10, jen motorizace a karoserie jsou různé.

A poježdění to bylo fakt skvělé  🙂

Podvozky 4WD statečně válčily s totální anti-aerodynamikou. Na rovině se to dalo napálit na plný plyn a karoserie nekompromisně hrnula ten vzdušný odpor před sebou. Zato zatáčky byly opravdovým zážitkem. Tam se anti-aerodynamika projevila v plné síle. Kdo je zvyklý z OpenTC valit zatáčky na plné pecky s plným přítlakem, tak u Trucku může v klidu zapomenout. Truck vyžaduje trošku jiné naladění a i trošku jiné zacházení s plynem. Bez přítlaku se hranice možností gripu posouvá do jiných hodnot, než jak je tomu s TC kastlí.

Velmi zajímavě dopadlo i porovnání variant SuperTruck a RaceTruck.
Na rovině a na akceleraci byl SuperTruck živější a rychlejší, ale zase v zatáčkách byla s RaceTruckem jízda mnohem příjemnější a asi i rychlejší.
Takže v součtu všeho dohromady byl mezi Truckama rozdíl dost malý:

SuperTruck … 25kol / 10:24 … 24,076s

RaceTruck …. 24kol / 10:08 … 24,777s

Za 10 minut finálové jízdy rozdíl mezi Truckama cca 10s je velmi zajímavé.
Ale je to hodnota bez nějaké přípravy, ladění a trénování. Postupem času, kdy by se SuperTruck dolaďoval a zrychloval, tak by se určitě zvětšil i rozdíl mezi oběma variantama.

Zde je možno mrknout na promo-videa: