Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Mistrovství Evropy ETCs 1/10


Mistrovství Evropy Electric Track 1/10
DÁNSKO - GLOSTRUP 28.-31. července 2005

Takže je to opět tady - do dánského Glostrupu, což je vlastně předměstí Kodaně se sjelo 130 jezdců z 19 států Evropy, aby porovnali svoje síly a pokusili se získat alespoň nějaký pohár z tohoto závodu č. 1 v Evropě. My jsme se vypravili již v úterý v odpoledních hodinách z Prahy a ubytovali jsme se v německém Roztoku. Hned ráno jsme potom nasedli na trajekt a za dvě hodiny jsme byli v Dánsku. Přivítal nás pochopitelně déšť a tak jsme si vzpomněli na minulý rok, kdy se také jelo na severu Evropy, ve Švédsku. Jestli to bude stejné, tak těch šancí na lepší umístění bude s každou další "mokrou" rozjížďkou ubývat. Ale nedá se nic dělat, podmínky jsou pro všechny jezdce stejné. Ubytovali jsme se ve velice hezkém hotelu SCANDIC, který leží cca 2 km od dráhy. Dráha nás přivítala zatím suchá a první dojmy byly rozporuplné. Šířka dráhy nepřesahuje v nejširších místech 3 metry a délka 165m nepatří také k těm dlouhým drahám. Našim klukům to připadá jako trochu větší Blansko. Takže vzhůru zpět na hotel a všichni montují, Michal Němeček ještě ve 12 hod. v noci zkouší na chodbě jak rovně mu to jezdí.

Čtvrtek 28.7. ráno nás probudí déšť, ale nedá se nic dělat. Po snídani odjíždíme na dráhu a protože se celý den jedou volné tréninky, čekáme kdo bude první odvážlivec na tréninku. Pochopitelně je to Jilles Groskamp, jednička týmu X-Ray. Mimochodem, při vstupu na dráhu jsem si připadal jako na X-Ray Chalenge, všude jsou billboardy a plakáty X-Ray. Jura Hudý je hlavním sponzorem Mistrovství Evropy. Takže, registrace a zakoupit již označené pneu - celá sada 12 kompletních kol SOREX 36 + 4ks pneu na vodu stojí 125 EUR. K tomu ještě jednu sadu tréninkových pneu na sucho a jednu na mokro. Nestačím se divit co to stojí. Sotva přestává pršet, tak se na mokrou dráhu hrnou další jezdci a pochopitelně v 10,40 na to jdeme poprvé i my. Za celý den stíháme 6 tréninkových jízd, z toho poslední čtyři již na "suchých" pneumatikách. Kluci makají, radí si a dá se říci, že zatím zajíždějí docela dobré časy. Jsou tak někde uprostřed závodního pole. Tomu zatím vévodí finský jezdec v barvách týmu Schumacher Teemu Leino a pochopitelně i domácí závodníci Jonas Kaerup a Steen Graversen. Takže jdeme spát opět dosti pozdě.

Pátek 29.7. tentokrát změna, sluníčko a dost velké teplo. No uvidíme. Začíná měřený trénink a hned ráno to pořadatelům trochu skřípe, nerozumím jejich nasazení do skupin, Nechápu, proč naši jezdci, Vašek a Michal Němeček , kteří na minulém ME skončili v první polovině závodního pole, jsou zařazeni do velice nepříjemné 4 skupiny. Pořadatelé sdělují, že po měřeném tréninku provedou přerozdělení skupin podle mě zatím neznámého kritéria - rozhodovat bude součet tří nejlepších kol zajetých za sebou. Nejlépe dopadá Vašek, zajíždí 3x za sebou kola pod 16 vteřin, Michalové jsou o trochu pomalejší. Výborně zajíždí Martin Hudy. Jaké je však překvapení na schůzce vedoucích týmů, pořadateli nefunguje program a tak se i další trénink jede ve stejných skupinách. Protestuji a se mnou ještě další vedoucí týmů, ale hlavní rozhodčí rozhoduje s tím, že pokud by se to celé muselo ručně přepočítat, trvalo by to minimálně jednu hodinu a s ohledem na počasí je nutné dodržet časový harmonogram. Vzápětí posouvá program o 15 min. z důvodu problémů s tiskárnami. Druhé kolo měřených tréninků se jede za teplého a velice dusného počasí, naši opět jsou v první polovině, ale Vašek a Michal Němeček tuší, že to v té 4. skupině nebude to nejlepší. Navíc se zpustí velice hustý déšť a opět je svolána schůzka vedoucích týmů. Tentokrát jsou to vedoucí týmů, kteří požadují odložení prvního kola minimálně o jednu hodinu. Na dráze stojí voda a dráha je vhodná spíše pro motorové čluny. Vrchní rozhodčí konstatuje, že ve Švédsku se jelo ještě za horších podmínek a odkládá zahájení jízd o směšných 15 minut. Takže přesně to špatné na začátku.

1. kvalifikace i když se Michal Němeček a Vašek snaží, nejsou přeci jenom na takové podmínky zvyklí. Nejlépe zajíždí Michal Bok, jede až v osmé skupině a dráha je už o něčem jiném. Jede v klidu ,čistě a bez chyb, je z toho báječné 21. místo s najetými 17 koly a dojezdem 12,77. Vašek končí se 16 koly a dojezdem 06,87 na 56. místě. Michal Němeček jede velice slušně, ale končí na 64. místě a je přesně uprostřed startovního pole. Náš kamarád Martin Hudy sice zajíždí také 17 kol, ale je diskvalifikován pro nepředpisové křídlo. Nejlépe dopadá Teemu Leino s 18 koly a dojezdem 07,75.

2. kvalifikace takže druhé kolo začínají opět Vašek s Michalem a tentokráte se daří Michalovi více, jede opravdu dobře, rychle a hlavně bez zábran. zvyká si na mokré gumy a nakonec končí v tomto kole na 39. místě s nájezdem 17 kol a dojezdem 09,99 vteřiny. Vašek sice skončí za Michalem ve stejném kole, se ztrátou necelých 5 vteřin, ale v této konkurenci to znamená až 58 místo. 19 jezdců ve čtyřech vteřinách. Tomu se říká závod s velkou a vyrovnanou konkurencí. Když začíná jezdit Michal Bok, začíná opět pršet a projeví se to i na čase, Michal zajíždí také 17 kol, ale s dojezdem 17,45 vteřin. V tomto kole končí na 60.místě. Takže opět velký problém s počítáním výsledků a teprve po hodině dostávám do ruky výsledky celého kola. Opět vznáším protest na jednání vedoucích týmů. Nemáme výsledky z jednotlivých jízd, v tomto počasí není k dispozici kompresor a hlavně veškeré sociální zařízení je bez vody. Nejsem sám a ředitel závodu přislíbil do příštího dne sjednat nápravu. Nicméně umístění našich jezdců je zatím po dvou kvalifikacích ze celkových šesti více než výborné. Michal Bok je zatím na 28.místě a určitě by mu stačilo i na konci. Ale počítají se tři nejlepší výsledky, takže pozor. Michal Němeček postoupil na 40.místo a Vašek ho pronásleduje na 49. místě. Pořadí sice vypadá nadějně, ale hodně jezdců má pouze jeden dobrý výsledek a mistr světa Marc Rheinard figuruje zatím na 123. místě. Již po tomto kole je vidět, že v tomto počasí se daří nejvíce severským jezdcům a angličanům. Andrew Moore se zatím usadil na čele závodního pole. Ani hvězdy týmu X-Ray nejsou zatím spokojeni - Jilles Groskamp na 52. místě, Martin Hudy na 98.místě - to není určitě dobré pro ambiciózní jezdce tohoto týmu. Takže jdeme společně na pozdní večeři a koukáme na oblohu s prosbou o lepší počasí.

Sobota 30.7. - pozor změna, prší od samotného rána a já z legrace říkám, že to má svoji výhodu, nemusíme se pořád bát kdy to "spadne". Kluci se tomuto žertu ale nesmějí, nevím proč. Mimochodem - kompresor není a nebude až do konce závodů. Voda není a nebude až do konce závodů. Nicméně pořadatel zajistil WC v budově bazénu naproti závodiště.

3. kvalifikace všechno ale celkem vychází, když jde 4.skupina na start, tak sice prší, ale na dráze nestojí voda. Oba naši jezdci jedou velice dobře, Vašek se drží do 4.minuty na třetím místě za Salminem a Michalem, ale nepochopitelná chyba při předjíždění pomalejšího závodníka a liknavost nasazovače ho odsouvají až na 8.místo. Jak velká je to bodová ztráta se později uvidí. Ukáže se, že tato jízda ovlivnila celkové pořadí. Michal N. končí nakonec až čtvrtý se 17 koly a dojezdem 15,63. Vašek s nájezdem 16 kol a dojezdem 00.78 je se ztrátou cca 3 vteřin za Michalem. Další skupiny se jedou již za většího a většího deště a já vidím, že celkový výsledek 4.skupiny bude velice dobrý. Michal Bok v osmé skupině nemůže jet za tohoto počasí lépe, skupinu vyhrává, ale 16 kol s dojezdem 12,58 vteřin ho zařadí až na 43.místo. Michal N. skončil na nádherném 15.místě a Vašek na 28.místě. Kdyby nepřišel o sedm vteřin ?? Výsledek je to stejně výborný a naši se posouvají - bohužel naposled - do předních pozic. Michal Němeček na 14.místo, Michal Bok na 21. místo a Vašek na 28.místo. Teď by měly začít trakaře a bude konec. Trakaře padat začaly, ale konec nebyl. Bohužel se jezdilo dál a na dráze opravdu už stála voda.

4. kvalifikace nejlépe začali opět naši ve čtvrté skupině, oba si už zvykli na mokro i na stojící vodu na dráze a brzo se dostali do čela a zdálo se , že všechno spěje k dobrému konci. Bohužel nespělo, Michalovi v 11.kole ulétlo přední kolo a Vaškovi, který se dostal do čela se to samé stalo ve 13.kole. Je to škoda, protože vítěz této rozjížďky Ari Salminen skončil celkově na pěkném 38. místě. Nedařilo se ani Michalovi Bokovi, který sice skončil z našich nejlépe, ale protože tentokrát počasí přálo spíše lepším skupinám a jezdcům, skončil až na 62.místě. Konečně se zadařilo Martinovi Hudymu, který zajel velmi dobře a skončil na celkově 24.místě. Takže všem našim jezdců se tato jízda již škrtá a velice rychle padají dolů. Nejlépe je na tom Michal Němeček, který je na 40.místě a je "šťasnej jako blecha". Michal Bok se propadl na 47.místo a Vašek na 59.místo. Ale je tady ještě hodně dobrých jezdců, kteří se určitě zlepší. Na 50.místě Martin Hudy, 56. je Simo Ahoniemi z Finska, jednička v týmu Corally. Jilles Groskamp také není na 62. místě spokojený a to ani nemluvím o Marku Fostovi na 71.místě. Ani Jura Hudy nechce zůstat na 72.místě. Zbývají ještě dvě jízdy a je jasné, že našim se musí podařit ještě jeden dobrý výsledek. Ale to není všechno, podmínka je , že soupeři se to podařit nesmí.

5. kvalifikace předposlední kvalifikace dopadá nejlépe pro výborně jedoucího Michala Boka. Také on už si začíná zvykat na mokro a mokré gumy. Dosahuje výborných 16 kol s dojezdem 01,69 a vyhrává svoji skupinu. V této kvalifikaci končí na 36.místě a je jasné, že v nejhorším případě skončí ve finále E. Ale horší to mají v tomto kole Michal s Vaškem. Michal Němeček jede spíše hůř / celkově na 70.místě/ a stejně špatně jede i Martin Hudy, výsledky se jim škrtají. Nejhůře ale dopadá Vašek, ujel tak 20 cm směrem ke startu to bylo vše. Regulátoru se ve vlhkém prostředí přestalo líbit. Takže jak jsme na tom před poslední kvalifikací. Do čela se dostává Teemu Leino z Finska a na záda mu dýchá Marc Rheinard. Naši jsou všichni v první půlce jezdeckého pole, na 41.místě Michal Bok, na 51.místě Michal Němeček a 65.místo zaujímá Vašek Strupek. Ale pořád jsou zde špičkoví jezdci, kterým chybí jedna jízda a udělají velký skok nahoru. Takže vzhůru do finále.

6. kvalifikace jako první jde na řadu 4.skupina , kde jsou Michal N. s Vaškem. Oba jedou opravdu výborně a zdá se , že teď to přijde. Michal Němeček se ještě stačí vyhnout stojícímu jezdci uprostřed dráhy, Vaškovi už ne. Propadá se na páté místo, nakonec ale končí cca 6 vteřin za Michalem Němečkem, který nedělá chybu a skupinu vyhrává se 17 koly a dojezdem 12,27. Jak je to výtečný výkon, je vidět až na konci rozjížděk. Celkově 29. místo posouvá Michala hodně nahoru - poprvé v historii ČR je náš jezdec ve finále D, když končí po kvalifikaci na 36.místě. Vašek najíždí 16 kol s dojezdem 00,24 a škoda těch 2-3 vteřin. Také jemu se výsledek započítává, ale ne tak s velkým bodovým ziskem. Nakonec končí na 66. místě a pojede finále G, stejně jako v minulém roce. S ním se podělil o "radost" z tohoto finále k velkému překvapení i Martin Hudy. Ještě máme jedno želízko v ohni - Michal Bok však zajel také jenom 16 kol s dojezdem 01,95 a nakonec nastupuje k finálovým jízdám ve finále E, což je také stejný výsledek jako vloni ve Švédsku. Takže díky velkému skoku Michala Němečka, ve Švédsku na 91.místě, můžeme pro příští rok požádat EFRU o jedno místo navíc. Nervově nezvládli poslední jízdu i takoví jezdci jako Jilles Groskamp a Markus Fost, kteří jedou oba finále H.

Co k tomu závěrem dodat. Určitě mělo na toto mistrovství velký vliv počasí. Do lepších finálových skupin se dostali jezdci, kteří by při normálním průběhu závodů byli spíše o jedno až dvě finále níže. K našim jezdcům. Všichni odvedli asi maximum, jejich jízdní projev byl velice dobrý a troufám si říci, že jsme opět poskočili o stupínek nahoru. Při normálním počasí, kde by všichni jezdci měli stejné podmínky, by umístění našich jezdců bylo v první třetině závodníků. Porovnejme si nejlepší výkony našich jezdců se špičkou a známými jmény.

  1. Marc Rheinard   Německo   Tamiya      18 5:15,46
  2. Teemu Leino     Finsko    Schummacher 18 5:07,75
  3. Andrew Moore    England   HPI         18 5:03,24

 10. Thomas Pumpler  Rakousko  Yokomo      18 5:11,38
 14. Hubert Honigl   Rakousko  Losi        18 5:09,79

 23. Sakke Ahoniemi  Finsko    Corally     17 5:02,82
 36. Michal Němeček  Česko     X-Ray       17 5:09,99
 44. Michal Bok      Česko     X-Ray       17 5:12,77
 63. Martin Hudý     Slovensko X-Ray       17 5:07,45
 65. Vesa Yli        Finsko    X-Ray       17 5:09,75
 66. Václav Strupek  Česko     X-Ray       17 5:14,55
 72. Jilles Groskamp Holandsko X-Ray       17 5:03,17
 78. Markus Fost     Německo   HPI         17 5:16,09
 84. Juraj Hudý      Slovensko X-Ray       17 5:16,58
 96. Ivan Laptěv     Rusko     Schummacher 16 5:03,33
108. Toni Rheinard   Německo   Tamiya      18 5:15,46

Takže kvalifikace je hotová, nikdo už nic neudělá a tak se sbíráme a jdeme na "drivers party", za kterou ale každý utrácí 17 EUR a ještě si platí pití. Nicméně studený i teplý pult je zásoben dobře a když vidím jak Jurovi chutná již třetí porce krevet, tak se snažím i naše kluky rozptýlit. Michal Němeček nemá problémy, je na vrcholu blaha. Zato Vašek a Michal Bok sedí a ani pivo jim nechutná. Nakonec se dostávají do lepší nálady díly Martinovi Hudymu, který se těší na finálové jízdy - prý bude hezké počasí. Ale sám tomu asi moc nevěří.

Neděle 31.7.2005 - finálové jízdy
Je to neuvěřitelné, pořád pošilhávám po obloze, ale je to tak - svítí sluníčko a jezdci poprvé na tomto mistrovství nazouvají "suché" gumy. Všechny finálové skupiny jedou nejdříve trénink a potom tři finálové jízdy. Bodování obvyklé, ale při rovnosti bodů je brán nejlepší výsledek z finálových jízd. Je skoro neuvěřitelné, že takové špičky jako Jilles Groskamp, Markus Fost a Toni Rheinard vzali finálové jízdy velice vážně. Všichni ale chtěli dokázat, že jenom neregulérní podmínky a smůla je odsoudily do nižších finálových jízd. Doufám, že i naši budou chtít dokázat, že patřili do vyšších finálových skupin.

1.finálové kolo

Finále I - nejdříve jde do boje "dědek" Jura. Mydlí to hlava nehlava, sám dostává za uši. Pole ho semele a končí na sedmém místě s 19 koly a časem 10,66.

Finále H - Jill Groskamp předvádí koncert, soupeři mu nestačí uhýbat. Jediný Marcus Fost se ho drží, ale ne dlouho. Jilles dosahuje pátý nejlepší výkon a najíždí 21 kol s dojezdem 19,21. Markus Fost je druhý s 20 koly a dojezdem 07,24

Finále G - Martin Hudy se nenechává zahanbit, ve finále A by skončil na třetím místě !!! Poráží i Jillese a najíždí 21 kol s dojezdem 10,24. Vašek jede také bez jediné chyby a nakonec skončí třetí za domácím Kenem Flydalem. Také on zajíždí celkově 23 čas tohoto kola. 20 kol s dojezdem 06,64 je opravdu velice dobrý výkon.

Finále E - než se Michal Bok pořádně rozkoukal, dostal jednu z prava, jednu z leva a je poslední. Teprve teď asi dostal vztek a začíná honička. Po výborném výkonu dojíždí na 5.místě s 20 koly a dojezdem 11,73. Je ale nazlobený, protože chtěl vyhrát. Ani ho nebolí, že je diskvalifikován pro vysoké křídlo a nezapsání čísla pneu do karty jezdce. Počkejte příště.

Finále D - tak Michale, jdeme na to. Finále se může pochlubit jmény jako Andy Childs z Anglie, náš známý z mistrovství Rakouska Rene Kolbl, výborný německý jezdec Sebastian Witt a hlavně domácí jezdec Johan Eskildsen. Michal ale nenechává nikoho na pochybách, že přišel bojovat. Až je napomínán, ale drží se a dojíždí také s 20 koly a dojezdem 15,50. Stačí to v tomto finále až na páté místo.

Finále B - je to finále jezdců, kteří také v klidu mohli být v A. finále. Také tady mohl být někdo z našich, nebo i Martin Hudy. Ale nejsou. Domácí jezdec Steen Graversen počítal právě s A finále. Neprošlo to, tak celkem bez problémů vyhrál první jízdu v B.finále. Hubert Honigl skončil na čtvrtém místě a toto místo by obsadil i ve finále G s našimi jezdci.

Finále A - nádherný souboj mezi prvními čtyřmi jezdci. Teemu Leino má ale formu, neudělá za 5 minut jedinou byť sebemenší chybičku a s náskokem necelých třech vteřin vítězí před angličanem Andrew Moorem. Mistr světa Marc Rheinard je až třetí, ale stejně jako Michal Bok vyjížděl až z posledního místa. Jeho japonský mechanik ho nenasadil v limitu 30 vteřin před startem na startovní rošt, a tak musel startovat jako poslední z boxu před tribunou jezdců.

Takže polední pauza, mítink vedoucích týmů, opět protesty proti některým výrokům rozhodčích, opět připomínka, že nejsou dosud výsledky , opět není?? Já vím, že to nebylo třeba dobře, ale i když mě německý kolega Reto Konig uklidňoval, sdělil jsem vrchnímu rozhodčímu, že regionální závody v česku mají lepší úroveň a zabezpečení než ME. Usmíval se, asi mi nerozuměl, ale souhlas minimálně 80% přítomných mě udělal dobře.

2.finálové kolo
Finále I - začneme opět s Jurou Hudým, opět si nechce nechat nic líbit, ale je to tvrdý souboj. Po druhé vyhrává domácí Soren Eskildsen a ví, že si půjde pro pohár vítěze finále I. Jura dojíždí na 7.místě s 17 koly a dojezdem 07,79.

Finále H - Jilles Groskamp je celou jízdu na druhém místě za Fostem, ale v cílové rovince ho v posledních metrech předjíždí. Opravdu nádherný souboj, který by byl ozdobou každého finále. Také Jilles je již po dvou jízdách vítězem finále.

Finále G - tak tady to bylo o něčem jiném, Martin Hudy po chybě se dostává na páté místo a do čela se dostal Vašek. Za ním je ale tlačenice a tak čekám, kdy to "koupí". V pátém kole zpomalil v šikaně před cílovou rovinkou a Yli Vesa nechtěl brzdit. Dostal sice Stop and Go, ale Vašek odstupuje s uraženým tlumičem. Vyhrává Sebestian Lein z Německa a Martin Hudy končí nakonec na třetím místě s nájezdem 20 kol a 14,11 vteřin.

Finále E - Michal Bok se během první minuty dostane do čela a je rozhodnuto, nedělá chyby a vítězí s náskokem více jak 2 vteřin před Van Stayem z Belgie. Michal najíždí 20 kol s dojezdem 06,35. Ještě 5 minut čekáme na verdikt technických komisařů - O.K.

Finále D - také Michal Němeček zajíždí výborný výsledek, osm jezdců najíždí 20 kol s odstupem 11 vteřin. Michal končí po nádherném souboji s Andy Childsem na třetím místě s nájezdem 20 kol a 09,76. Teplo a suchá dráha vyhovují všem jezdcům a i Michal potvrzuje, že naši jezdci by se určitě při regulérních podmínkách dostali výše.

Finále B - domácí jezdec Steen Graversen vyhrává i druhé finále a je 11.jezdcem v Evropě. Nádherný souboj třech prvních jezdců. kteří dojeli v rozmezí dvou vteřin. Angličan Ben Gosgrove a Hupo Honigl najeli stejně jako vítěz 21 kol. Dojezd potom byl 12,06 až 14,95.

Finále A - opět nádherný souboj mezi Teemu Leinem a Marcem Rheinardem, který však dělá na začátku poslední minuty malou chybu. Nakonec ani finále nedojíždí. Vedoucího jezdce se snaží ohrozit angličan Andrew Moore, ale Teemu Leino si již vítězství nenechává ujít. Rozdíl je menší než vteřina, ale potom je už vidět jenom radost tohoto velice sympatického finského jezdce, jezdícího v barvách týmu Schummacher. Po dvou vítězstvích získává zaslouženě titul Mistra Evropy a poprvé získává tento titul i pro podvozek Schummacher. Zapomenuto bylo Švédsko, kde v minulém roce přišel o titul neobjektivním rozhodnutím rozhodčího závodu.

Takže vzhůru do posledního finálového kola, všichni chtějí odjet co nejdříve, protože na obzoru se začínají objevovat mraky. Navíc nám jede v 21 hod. trajekt z Gedseru a ten je nějakých dobrých 150 km. A taky už se těším do teplé střední Evropy.

3. finálové kolo
Finále I - teprve ve třetím kole se daří Jurovi udržet vedoucí špičky, ale i tady stačí chyba a je po lepším umístění. Zajíždí ale svůj zatím nejlepší výkon 19 kol a dojezd 12,65 vteřiny. Celkově končí na 87.místě a určitě není spokojený. Také on by už další mistrovství Evropy na severu Evropy, například v Norsku, neabsolvoval.

Finále H - vítěz je jasný, Jilles jede opravdu jako bůh a také on zajíždí zatím svůj nejlepší výkon 21 kol s dojezdem 10,85. Tento výkon by ho ve finále A vynesl na třetí pozici. Ale takhle končí na 71. místě.

Finále G - Martin Hudy se dostal do čela celkem velice rychle po startu a potom je vidět nádherný souboj mezi třemi jezdci. Do cíle dojíždějí ve dvou vteřinách v pořadí Martin, Yli Vesa a Vašek. Ten zajíždí 20 kol s dojezdem 07,73 vteřiny. Opět výsledek, který by zaručil místo mezi první třicítkou závodníků. Martin si zpravuje chuť pohárem za vítězství v tomto finále, celkově končí na 61.místě a Vašek na 64. místě.

Finále E - také Michal Bok nenechává nikoho na pochybách, že patřil do jiného finále. Také on zajíždí zatím nejlepší výsledek a 0,85 setin vteřiny ho dělí od 21 kol. Finále vyhrává s najetými 20 koly a dojezdem 00,85 vteřiny. Jako jediný z naší výpravy si jde při vyhlášení výsledků pro pohár. Celkově končí na 41. místě.

Finále D - Michal se opravdu snaží, najíždí také 20 kol, ale dojezd je díky piruetě, kterou se snaží vykouzlit v posledním kole, velice špatný - 27,80 vteřiny. V této jízdě končí až na 9.místě a celkově potom na 36.místě. Zatím nejlepší výkon českého jezdce v této kategorii. I tady vítězí jeden z domácích jezdců Johan Eskildsen.

Finále B - opět domácí jezdec, Steen Graversen je již jistým vítězem tohoto finále, ale vítězí i ve třetí jízdě s 21 koly a dojezdem 07,68. V A finále by byl s tímto dojezdem na 2. místě. V tomto finále jsem sledoval se zájmem mladého finského jezdce Christera Anderssona, který nejenže skončil na celkově 13.místě, ale stal se i juniorským Mistrem Evropy. Z mého hlediska zajímavé, protože tato kategorie není oficiální a nikdy nebyla vedena u EFRA. Pořadatele se však rozhodli jinak a přítomný zástupce EFRA se snažil ničemu nerozumět. Mladý Christer je určitě výborným jezdcem a dokazuje to na všech velkých závodech, ale proč dělat některým jezdcům přímo ceny na tělo?. Další skvělí jezdci se potom museli před tímto objevem sklonit, čtvrtý Hubert Honigl, Ben Grosgove i Andy Kamer.

Finále A - o mistru Evropy bylo rozhodnuto a Teemu Leino poslední jízdu nejel a díval se z tribuny jezdců. Marc Rheinard za to musel vzít, protože Andrew Moore byl dvakrát druhý. Marc však od začátku jízdy předváděl až neskutečný výkon a nejenže zvítězil, ale dosáhl absolutně nejlepší výkon ve finále - 21 kol s dojezdem 05,37 vteřiny. Tímto časem se stal Vicemistrem Evropy. Třetí potom skončil stejně dobře jezdící Andrew.

Takže bleskem balíme, rozmýšlíme se zda máme počkat na závěrečný ceremoniál a opět pomáhá počasí. Začíná se smrákat a blíží se bouřka. Pořadatelé tentokrát zahýbají tělem rychleji a závěrečný ceremoniál je tak rychlý, že se mi to pro tentokrát zdá až nedůstojné. Rychlé loučení s přáteli tohoto světa autíček, příslib, že přijedou do Prahy na GP a mažeme. Dosedáme do auta a začíná pršet, promiňte - padat voda. Na trajekt dojíždíme včas, Jura s Martinem také. Trochu to houpe a kluci jsou pro změnu zelení ne ze vzteku, ale z toho houpání. Ani můj vtípek o trosečnících neberou, opět žádný smích. Nicméně cesta končí v půl šesté u mě doma, kluci ulehají a já také. Mám toho plný kecky, ale už se těším na další závody. Asi nejsem normální.

Závěr k ME v Dánsku ale udělám později, až trochu opadnou emoce a pocity, které někdy člověka naženou do unáhlených rozhodnutích a špatných závěrů. Určitě ale vím jedno, po schválení na výkonném výboru RCAČR zašlu na ctihodnou EFRU dopis, který určitě nebudou brát jako pochvalu.

Václav Strupek - předseda sekce ET při RCACR

Masters.cz
do auta se vešlo vše, bylo ale až po střechu plné
Masters.cz
naloďujeme se v Roztoku a hurá do Dánska
Masters.cz
snídaně na lodi a všichni si hrají s mobily
Masters.cz
první pohled na dráhu
Masters.cz
jednička týmu X-Ray Jilles Groskamp a Oskar Jansen, motorový specialista Team Orion
Masters.cz
Také naši se připravují k prvním tréninkům
Masters.cz
bratři Rheinardové a Thomas Pumpler z Rakouska
Masters.cz
japonský mechanik Marca Rheinarda - tým Tamiya Europe
Masters.cz
je to pohled na dráhu v Trenčíně nebo v Dánsku
Masters.cz
pohled na podvozek po tréninku, nikdo z nás netušil, že nás to bude pronásledovat skoro celé ME
Masters.cz
sociální zařízení pro pány, dámám zcela viditelné... Ale v přírodě, 10m od depa... Bez vody...
Masters.cz
ladí se podvozky pro Marca Rheinarda
Masters.cz
dánský reprezentant Jonas Kaerup - zatím jsem Mistr Evropy já
Masters.cz
mladý finský jezdec Christopher Anderson, velká naděje tohoto sportu
Masters.cz
Teemu Leino s podvozkem Schummacher, zatím nevěděl ...
Masters.cz
podvozek Schummacher MI2
Masters.cz
Uwe Rheinard, můj kamarád pije moje pivo ..chutnalo mu a vypil mě jich hodně
Masters.cz
pohled do depa X-Ray
Masters.cz
nasazují se i měřené tréninky
Masters.cz
start do tréninku - auto 7 Michal Němeček, 9 Vašek Strupek
Masters.cz
naši reprezentanti při slavnostním nástupu
Masters.cz
takový normální pohled, je docela hezky
Masters.cz
někdo jede louží, jiný je v trávě ...
Masters.cz
Mazda 6 Vaška Strupka
Masters.cz
už na ostro a za mokra, skupina 4 a oba naši v akci
Masters.cz
Martin Hudy se po prvním dnu docela usmíval, později to bylo horší
Masters.cz
Že by pršelo?
Masters.cz
lodičky v akci ...
Masters.cz
drivers party... Tak co nám přínesou ...
Masters.cz
kvalifikace je za náma, nic moc kluci
Masters.cz
Jurovi chutnalo, Martin si jde pro nášup ...
Masters.cz
finále G po startu
Masters.cz
Michal Němeček na tribuně jezdců - finále D
Masters.cz
Martin Hudy připraven na startovním roštu, finále se mu povedlo
Masters.cz
soustředění jezdců je evidentní - Vašek a Martin Hudy v akci
Masters.cz
Michal Bok ve finále E , situace po startu
Masters.cz
jezdci finále A
Masters.cz
Marc Rheinard složil našim jezdcům poklonu a těší se na GP Praha 2005
Masters.cz
Thomas Pumpler měl hezkého mechanika, asi nejhezčího na ME
Masters.cz
tribuna jezdců finále A
Masters.cz
atmosféra finálových jízd byla nádherná... Bylo hezky
Masters.cz
Teemu Leino už třetí jízdu nejel, k získání titulu Mistra Evropy mu stačili první dvě...
Masters.cz
poháry, vezli jsme si domu alespoň jeden, Michal Bok zvítězil ve finále E
Masters.cz
Martin Hudý si šel pro pohár za vítězství ve finále G, Vašek ve stejném finále skončil na 4.místě
Masters.cz
přebírání pohárů, Michal Bok je první z leva
Masters.cz
a je to tady, tři nejlepší na stupních vítězů

DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport