Lostallo-Tréning na ME2002

Tomáš Staníček


<p align=“justify“>Tak jsem se opět ocitl na závodech, na kterych jsem si připadal jako v pohádce. Za sedmero horami, leží na velice překrásném místě, celkem neuvěřitelná dráha. Po příjezdu
do onoho městečka Lostallo, jsem se nemohl dočkat, až vylezu na asi šestimetrovou trybunu, někdo mi zapne auto a ja to zase jednou pořádně podržím. Když jsme ve středu
dorazili do Lostalla, pršelo a tak jsme se jeli na dráhu jen podívat.</p>
<p align=“justify“>Druhý den byly volné treninky a záleželo jen na každém z nás kolikrát si zatrénuje. A proto se naše nabíječky od rána do večera nezastavily. Během dne jsme všichni vyjezdili
kolem 15 sad baterek a kdyby to bylo možné jezdili by jsme ještě celou noc.</p>
<p align=“justify“>Večer jsme si udělali v hotelu společnou večeři a diskutovali jsme co s autama jak to komu šlo atd. však to dobře znáte. Nazvali jsme se Československým Teamem Dementů:
Tomáš Staníček, Václav Strupek, Martin Hudý, Juraj Hudý. Páteční dopoledne jsme strávili ještě volnými tréninky a po delší polední pauze to vše začalo naostro. Následovali
dva měřené tréninky, po kterých každý věděl jak na tom asi tak bude. Podle očekávání na tom bylo nejlépe, samo velké finské Leino. </p>
<p align=“justify“>Sobota: Po první rozjíždce jsme všichni zajeli překvapivě dobře. Po dalších rozjíždkách jsem přišel na to, že má výbava a neřekl bych, že špatná na to absolutně nestačí.
Začal jsem tedy bazírovat na maličkostech. Jako první jsem si pro porovnání dal svůj CORALLY a HUDY motor-orion vyservisovat přímo v daných teamech. Jízda byla
samozřejmě lepší po správném a kvalitním nastavení motoru, ale pak nastal problém s baterkama, který jsem vyřešil plynulejší jízdou. A pak už to bylo jen o rukou a o motoru.
Team Corally jsem absolutně nezajímal a jejich servismen Danny-Lucifer (Belzebub) si šel dát raději biftek, než by mi pomohl s motorem. Jen ho osoustružil a prohodil to je OK.
pro Team Dement to stačí. Ale zase musím říct, že mne velice překvapil Oskar Jansen z Teamu Orion, který se o můj motor staral jako o vlastní (nové uhlíky, nové pružinky,
nové nastavení po každé jízdě). Proto jsem tento HUDY motor-orion používal po celou dobu závodu. Další věcí byla perfektní volba pneumatik, ve které bezkonkurenčně
zvítězily TAKE OFF-TEAM CORALLY.</p>
<p align=“justify“>V neděli probíhalo vše podobně jako v sobotu. Poslední šestá rozjíždka, trénink před finálem a finálové jízdy.</p>
<p align=“justify“>A nyní pár zajímavostí: Na dráze určené pro auta 1:5 o něco větší než je dráha ve Slavkově u Brna, jsem si připadal jako když jezdím s angličákem-nakonec jsem si zvykl.
Jezdil se velmi zajímavý převodový poměr 5,4 což znamená např. na podvozku XRAY ozubené kolo 87 a pastorek 34. Samozřejmě s motorem omezeným podle pravidel
EFRA na 12 závitů.<br>
Na asfaltu který měl 50°C lépé seděli pneumatiky typu A-což je asi druhem velice kvalitního asfaltu.
Prostě a jasně to byl SUPER závod, který bych Vám všem přál. Byl to jen můj osobni názor.<br>Další příspěvky, foto a výsledky budou brzy.</p><br>
Konečné pořadí Československého Teamu Dementů:<br>
<table cellspacing=“4″ cellpadding=“4″>
<tr><td>#</td><td>Name:</td><td>car</td><td>motor</td><td>speed controls</td><td>tires</td><td>accu</td></tr>
<tr><td>13.</td><td>MARTIN HUDÝ</td><td>XRAY</td><td>HUDY-ORION</td><td>LRP-V7,1</td><td>CORALLY A/B</td><td>ORION-Sanyo</td></tr>
<tr><td>18.</td><td>JURAJ HUDÝ</td><td>XRAY</td><td>HUDY-ORION</td><td>LRP-V7,1</td><td>CORALLY A/B</td><td>ORION-Sanyo</td></tr>
<tr><td>23.</td><td>TOMÁŠ STANÍČEK</td><td>XRAY</td><td>HUDY-ORION</td><td>LRP-QUANTUM</td><td>CORALLY A/B</td><td>SANYO</td></tr>
<tr><td>32.</td><td>VÁCLAV STRUPEK</td><td>YOKOMO</td><td>CORALLY</td><td>LRP-QUANTUM</td><td>YOKOMO</td><td>ORION-Sanyo</td></tr>
</table>