Pikárec 5.7.2010 aneb není závod jako závod

Drahoslav Hejtmánek


<p>
Je tu pátek před prvním prázdninovým víkendem, který je díky svátkům prodloužený o celé dva dny.
A tak přemýšlím , jestli jet v sobotu do Slavkova na Xray nebo konečně <!– separe –>udělat nějaké práce doma.
Navíc po posledním závodě spalovacích desítek v Blansku ani nemám chuť jet na žádné závody, a tak varianta
doma zatím vítězí. Ale to bych nesměl mít takové kamarády jako je Olda … volá mi, četli jsi
na Masters, že v Pikárci bude závod 1:8IC buggy ??? A hned k tomu dodává, pojede Zbyněk a pár
dalších známých.
</p>
<p>
Tak kouknu na Masters a vidím, pořádá to dlouholetý známý Vilda Augustýnek.
Hned Oldovi odpovídám, tak jedem bude tam určitě pohoda, zábava a aspoň si spravím náladu.
</p>
<p>
A tak v pondělí ráno vyrážíme směr Pikárec. V 7.30 dorážíme na místo určení. Koukám, nic ne neděje
a všude klid. Přicházím k tribuně a co nevidím, pípa s chlaďákem na stole a borci ve spacácích
pod stolem. No nic podrobnosti vynechám … našli jsme s Oldou vhodný flek pro stan a vybalujeme,
chvíli po nás přijíždí Zbyněk a za cca 40 min i Jaroušek z Radešína.
Je něco po 8 a přichází Vilda, první dotaz zní , můžeme na trať ??
</p>
<p>
A tak se jde na ranní trénik. Vyjíždíme s Oldou na dráhu a za námi oblaka prachu …. šílený. Naštěstí
vítr lehce fouká mimo depa a tribunu. Dráha ale opravdu super, žádný krkolomnosti, pěkné teréní
převýšení do kopce , s kopce, klopenka ,nějaký ten dvojhrb a před tribunou nádehrná stolice ,
která jde skočit snad až na protější louku ( tam máme zrovna se Zbyňkem a Jarouškem depo ).
Vzhledem k tomu, že Vilda má staré AMB 20, tak se pojede na „kostky“, což mi dělá trochu problém,
protože musím z auta vymontovat personal, najít nějaký držák na kostku a vnutit ho do nějaké mezírky.
Ovšem můj Mugen takovými „mezírkami“ zrovna neoplývá. Po skoro 20 min. boje vítězím .. čip se tam
nějak vleze. Vilda chystá rozjížďy a já navrhuji pokropit trať, abychom nepolykali prach. A tak
</p>
<p>
Pavel Augustýnek natahuje hadici a kropíme a kropíme a …… . Ovšem sluníčko je nemilostrdné
a suší a suší a suší … . Zatímco jsme kropili , Vilda nás rozdělil do 2 skupin po šesti.
Na rozpravě jsme se domluvili 4x 5 min rozjíždky , 20 min. 1/2 finále a 30 min finále s tím že
do finále přímo postoupí 5 jezdců a na 7 jezdců ho doplní první 2 z 1/2 finále.
Důvodem tohoto modelu bylo jen 7 funkčních čipů.
</p>
<p>
Start první rozjížďky byl snad nejhladší v celém průběhu rozjížděk, protože hned v
druhé skupině Zbyňkovi a Oldovi nepočítal čip, tak se musela jízda opakovat ( holt staré kostky).
</p>
<p>
V následujících pak byl vždy nějaký drobný problém s technikou , tak se chvíli čekalo.
Jinak opravdu pohoda, ohleduplnost jak při vlastní jízdě, tak při řešení problémů s technikou,
tak jak na takovýchto závodech má být. Po vyrovnané rozjíďkové „bitvě“, postupují přímo do finále
Jaroušek, Lukáš Krasl, Vilda, já a Petr Wittgruber. Po cca hodinové „obědové“ pauze se startuje
1/2 finále, ve kterém se očekává boj o první 2 postupová místa. Je těsně před startem a Zbyněk
si bere odklad, z důvodu zadřeného bubínku na spojce. Po dvaceti minutách se už opravdu startuje.
</p>
<p>
Zbyněk se hned od startu dostává do čela a následuje ho Pavel, Olda a ostatní. Pavel má trochu
problémy s motorem , a v průběhu jízdy mu chcípá , ale opět se dokáže dotáhnout na spolehlivě
jedoucího Oldu. A je tu poslední kolo , Zbyněk vítězí a Pavel se snaží předjet Oldu, chybuje
a jeho naděje na postup končí. 30 min. pauza a jde se do finále.
</p>
<p>
Vzhledem k nedostatku mechaniků a nasazovaců (dohromady 3) se domlouváme , že 2 budou tankovat
všem jezdcům a jeden nasazovat na nejvzdálenější straně. Když někomu chcípne auto musí se o něj
jezdec postarat sám.
</p>
<p>
Začíná se zatahovat a v dálce se ozývá hřmění. Jara Neubauer st. sebevědomě a znalecky prohlašuje,
z toho pršet nebude a tak tentokráte žádné odklady a start probíhá hladce. Ve druhé zatáčce se zamotáváme do klubka
s Vildou a propadáme se na konec startovního pole, ale 30 min. je dlouhá doba. Volím strategii
5 min. tankování , protože v případě chcípnutí auta by to byla velká ztráta. Opravdu nádherná
a vyrovnaná jízda, nádherné skoky … no teda jeden jsem na stolici dal opravdu nádherný,
v letu auta jsem se už ne potichu , ale nahlas modlil, abych nepřistál Zbyňkovi až ve stanu,
potažmo v kufru jeho auta. Při té příležitosti jsem pak na konci zjistil,že jsem letěl tak vysoko
nad smyčkou ,že mi nezapočítala kolo , což se mi stalo v průběhu finále 3x ( pak už ne takovým
letem , ale že jsem skočil moc do strany a smyčku jsem minul ). Díky tomu jsem přišel o třetí
místo, které tím pádem vybojoval Vilda. Ale co se dá dělat, moje chyba, jezdí se po dráze.
Jinak Jara se svou předpovědí neuspěl, cca 10 min před koncem začalo kapat a posledních
5 min už docela slušně pršelo. Vzhledem k tomu, že tribuna nemá střechu to nebylo zrovna příjemný ,
protože mi po brejlích tekly proudy vody , prd jsem viděl a chudák radio …. .
Na druhou stranu se přestalo prášit a dráha „získala“ super grip.
</p>
<p>
A tak si nakonec vítězství odvezl Jaroušek druhý byl Zbyněk a třetí již zmíněný Vilda.
Já si „vydobyl“ tu populární bramborovku, za mnou byl Olda, Petr a Lukáš jako jediný finále nedojel.
</p>
<p>
Nakonec nezbývá než konstatovat, že to byla opravdu super akce, v pohodové atmosféře a určitě
na příští závod alespoň já s Oldou pojedeme zas.
</p>
<p>
Pěkné foto ze závodu najdete ve fotogalerii <a href=“http://rcwiliam.galerie.cz“ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>