Veterán Tour a NCC Cup 2015

Drahoslav Hejtmánek


Veterán TOUR 2015 2.závod Třebíč

Ano „veteránský cirkus“ se tentokráte přestěhoval do Třebíče na Tedoriaring. Předpověď počasí slibovala polojasno, místy přeháňky. To se také v průběhu dne vyplnilo, ale závod to nijak neohrozilo ani příliš časově neomezilo.

Opět se sešel úctyhodný počet jezdců a to z přihlášených 20 celých 19 (bohužel z rodinných důvodů nepřijel jen Honza Hofer). Ráno před osmou přijíždím na dráhu, kde se kolem bufetu potácí partička
„skalních“ co přijeli již v pátek ještě snad v podroušeném stavu. Vítá mě David, který taky ještě nevypadá moc čile. David mi připravil místo u něj pod altánem, tak vybaluji své věci a následně jdu chystat časomíru.

Dohodli jsme se , že do 10.00 uděláme volný trénink , pak rozpravu a po 10-té začneme s rozjížďkami.
Tentokráte bylo rozhodnuto, že nikdo nepostupuje přímo do finále a vzhledem k propustnosti trati se pojedou finále po max. 8 jezdcích. Takže to vyšlo tak , že bude 3x kvalifikace ve 3 skupinách a pak A,B 1/4 finále, poté A,B 1/2 finále a nakonec finále A,B,C kde C,B pojedou na 10 min a hlavní finále A se pojede na 30 min.

Kvalifikace jednoznačně ovládl Roman Krejčí, za ním probíhal souboj mezi Zdeňkem Švidrnochem a Drahošem.  Postupně se zlepšoval Víťa Parák, který přijel se svým zbrusu novým podvozkem vlastní výroby.  Zato David, kterému to v Brně jelo začal mít problémy. Ale nakonec se přeci jen dostal přímo do 1/2 finále a tím pádem měl více času na opravy. Přímo do 1/2 finále se dostalo prvních 8 jezdců a o zbývajících 8 míst se museli jezdci „poprat“ v 1/4 finále. v B to byl rodinný souboj Saturků doplněný Jirkou Dvořákem a Michalem Beranem. v A se postup ucházeli Jarda,Karel, Ondra, Richard a Jiří Čermák, který nakonec ani neodstartoval.

Před „B“ 1/2 finálem přišel meteorology avizovaný déšť, lépe řečeno větrná smršť s deštěm. Chudák Davidův  altán to odnesl několika zlomeninami trubek a to jsme ho drželi co to šlo aby neskončil někde v poli nebo až na letišti. Nicméně po 20-ti min. dešti a dalších 20-ti min. čekání byla opět dráha suchá a mohlo se začít bojovat o finále.

V 1/2 finále se rozhoduje o úspěchu či neúspěchu, prostě jde o postup mezi nejlepších 8. B-čko bylo jasnou záležitostí Drahoše, a za ním se sváděl boj o další 2 přímá postupová místa nakonec druhé místo uhájil Michal Beren a 3-tí Standa Čech. A-čko bylo poněkud nabitější. Zde s Jasnou převahou zvítězilo Roman Krejčí, ale za ním to opravdu „vřelo“. V této jízdě se  moc nedařilo obhájci titulu Zdeňkovi, který skončil „až“ pátý, ale jako poslední postoupil na čas. David do jízdy nastoupil s nepříliš dobře připraveným vozem ( nesměl zabrzdit jinak mu chcípl motor ) a tak o drama bylo postaráno. Jarda Beran jel svou „životní“ jízdu, Jarda Číp taky bojoval jak lev a dlouho držel 3-tí místo, které mu nakonec vyfoukl těsně před koncem David. Přesto Jarda na čas postoupil.

A jsou tu finále. První jede „hvězdná pěchota“ , kde vítězí kdo dojede ….Martin Saturka. V B je to již boj a vítězí v něm Jarda Neubauer. V mezičase s Davidem hloubáme proč mu správně nefunguje spojka.  Měříme, zkoumáme a nakonec vítězíme a auto je připraveno k finálovému výkonu.
Vrchol dne finále „A“ – TQ Roman Krejčí. Hned po startu se dopředu začal „drát“ Zdeněk, který nehodlal přenechat místo na bedně komukoli jinému. A tak se zformovala trojice Roman, Zdeněk, Drahoš, která bojovala o pořadí na bedně. Na dostřel za nimi jel David, kterému už auto fungovalo jak mělo, nicméně na bednu to tentokráte nestačilo. Nakonec dle očekávání zvítězil Roman těsně před Zdeňkem a pár kol za nimi v klidu dojel Drahoš se svým Ligier Maserati.

Co dodat …. dráha byla „Dennyho parťáky“ skvěle připravena, bufet fungoval a jedinou věc kterou
jsem postrádal byl kompresor pro vyfoukání auta ( i když dráha byla fakt čistá).

Výsledky: http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId[1]=arv&dId[E]=21081&pId[E]=1

 

Veterán F1 2015 + 2.závod NCC Třebíč

Neděle a pokračujeme v Třebíči v započatém závodním víkendu. Dnes se jede speciální závod Veterán F1 a druhý závod seriálu NCC. Ve veteránských formulích se sešlo 9 jezdců a v NCC pouhých 10.
Vzhledem k počtu startujících to bylo tentokráte velmi jednoduché – 4 skupiny po 3 kvalifikacích,
které sloužily spíš na doladění aut a následné jedno hlavní finále každé kategorie.

V NCC se jelo klasicky kvalifikace na 7 min a finále na 30min. Ve veterán F1 vlastně taky klasika – 3x 7min. na best lap a finále na 100 kol. Vzhledem k suprovému počasí nebylo kam uhánět a tak se po každé rundě udělala 20 min. pauza aby měli všichni čas něco pošroubovat či poladit. V NCC už od prvních jízd bylo jasné kdo si dělá zálusk na bednu.

Jako tradičně bratři Jansové a s minimálním odstupem za nimi Drahoš, který jim nehodlal nic nechat „zadarmo“.  Jaroušek měl tentokráte hned od samého začátku smůlu. V první rozjížďce mu nepočítal čip. Ve druhé mu započítal 2 kola a finito. Nakonec vyměnil čip a vypadalo to, že problémy konečně skončily.

V F1 hned v první jízdě nasadil Roman laťku hodně vysoko, ale David ztrácel pouhou 0,1 s. a Drahoš 0,2 s. na TQ. Do dalších jízd Roman již nenastoupil, protože musel opravovat diferák. Drahoš zase řešil brzdu, protože auto nebrzdilo a v součinnosti s motorem, který musel aby nechcípl běžet v poměrně vysokých otáčkách to nebylo nic moc. V poslední jízdě Ligier JS11 konečně brzdil a tak s nejlepším nájezdem Drahoš získat TQ. Nicméně brzda opět odkráčela do věčných lovišť a tak nezbylo než do finále nastoupit bez brzdy.

Finále NCC:  TQ – Pavel Jansa , start a Pavel hned dělá chybku a Michal s Drahošem jdou přes něj.
Po 10 min. se pole rozdělilo do 3 skupin. První 3 Michal, Drahoš, Pavel si udělali větší náskok za nimi další skupinka Saša,Ondra, Zbyněk   kteří mají mezi sebou minimální odstupy a za nimi zbytek pole.
Po 30 min. jako první do cíle dojíždí Michal s 6 s. náskokem před Drahošem a 4 kolovým před Pavlem.
Finále F1 bylo ještě napínavější než NCC. TQ – Drahoš a hned za ním další adepti na post nejvyšší –
Roman a David. Hned po startu se Drahošovu Ligieru na záda přilepil Romanův McLaren – Marlboro a následoval ho těsně Davidův McLaren. V pátém kole Davidovi chcípá motor a Roman tlačí na Drahoše, který podléhá a zařazuje se na druhé místo. Jenže přichází 30 kolo a Romanovi chcípá motor taky a Drahoš se opět ujímá vedení. David také stahuje ztrátu a dostává se na druhé místo. Roman pak jede co to dá a snaží se stáhnout ztrátu, ale v 64 kole mu opět motor chcípá. V té chvíli to vypadá zcela jasně Drahoš má 3 kolový náskok před Davidem. Ovšem přichází 71 kolo a Drahošovi také chcípá motor. Po jeho nastartování je sice stále první , ale těsně za zády má Davida, který hledá mezírku kudy na první místo. Je to boj kolo na kolo, ale vše v duchu fair play.
V 96 kole se Davidovi podaří předjet Drahoše, ale o kolo později po průjezdu smyčkou motor v MCLarenu „zakucká“ a tohoto krátkého výpadku využívá Ligier a opět se dostává do čela. V 98 kole se rozhoduje, Davidovu McLarenovi  v nájezdu na rovinu chcípá motor a je konec nadějím na první místo.

A tímto strhujícím závěrem končí závodní víkend.

Výsledky: http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId[1]=arv&dId[E]=21082