Třetí volný závod off road 1:14

Fanán Stodola


Ptáte se proč volný? No přece nějak se začít musí!

1.závod 19.10. 12 závodníků

2.závod 23.11. 16 závodníků

3.závod 14.12. 27! závodníků včetně pěti polských závodníků

Zde je jasně vidět, proč tři volné závody, kdybych vypsal zrovna 6 závodů s tím, že ten nejhorší se bude škrtat, zvítězí někdo z těch šestnácti?

Teď budou následovat tři ostré závody a budou se počítat všechny dle bodového hodnocení. První závod se jede již 28.12.

Pojďme závodit do pozděchovské tělocvičny. O tom, že bude vysoká účast, jsem tušil. Ve čtvrtek se přihlásil Team Codys z Bystřice p.Hostýnem. Tam se jezdí úspěšně MiniZetka. Tomáš Rajdus jim zapůjčil celkem tři auta, aby mohli jezdit. Já jsem poskytl „mého hobíka“ Petru Novotnému ze Zlína a to na celý závod, abych věděl, co z něj „vymáčkne“ (z toho hobíka). Volný trénink a obě rozjížďky odjel s NiMh bateriemi. Jelikož v hobíkovi je uhlíkový motor a pro Petra byl pomalý, poskytl jsem mu LiPolky. A začaly se dít věci. Auto – přesněji plastová buggyna začala opravdu jezdit, viz souhrnný výsledek. Po čtvrté finálovce mi Petr říká, že nad tím začíná přemýšlet. Tedy jako nad koupí buggyny. Že by další závodník?

Ale pojďme dál. Dráhu jsme začali stavět v sobotu v 17.30 a v 19 hod. bylo hotovo. Pomohl nás i Karel Kostka, jezdící za náš klub. Přijel Codysteam ze závodů MiniZetek z Púchova a pak i polští závodníci. Zatím co jsem chystal naše auta a nabíjel baterky, polští již pilně trénovali. Měli tři buggyny, jeden SCT a jeden Desert Truck. Po hodině se jich ptám, jak se jim líbí trať. Odpověď zní: je perfektní a hodně technická. Ale s přibývajícím časem se zlepšovali. Po dvacáté hodině odjíždí manželka s Fanym domů. No a kolem desáté, kdo se tu neobjeví. Tony Hybler a Martin Beníček.. A že si přijeli zatrénovat. ?? Vrtá mi to hlavou, zpovídám je, neb mi to neleze na rozum, že „Hipíš“ sedne v Dolním Němčí do auta, v Nivnici přibere Martina a dorazí sem si potrénovat a zase pojede zpět domů, aby ráno přijel se synem Kubíkem. Až za chvíli kápli božskou. Prsty v tom má náš Fany. On jim totiž poslal fotky, jak dráha vypadá. Podstatná novinka bylo křížení trati a to museli oba vidět a natrénovat si to přeskakování. Dál máme novou lavici 150 x 105. Ze tří skoků 130 x 65 jsem udělal jenom dva, ale široké 170 cm. Dále máme dvojskok š. 133 cm a dva malé nízké skoky. Nechal jsem jenom 3 odkory na roletu š. 150. A ještě máme klopenou zatáčku zavěšenou na žebřinách 130 x 190, jedeme nahoru a to samé dolů.  Jezdíme na koberci 18 x 6 metrů a zbytek šířky tělocvičny jedeme po parketách, aby to bylo zajímavější.

Nasazovači! Ti byli dochvilní, včas byli na svých postech. Čím to je? Zde je jednoduchá odpověď. Z našich off roadů neodpadávají součástky, nic se neláme a jenom se nabíjí baterie přiloženou nabíječkou s Delta Peakem. Další odpověď na tuto otázku: všichni jeli pouze jednu jedinou kategorii, či-li všichni jeli jedno auto (model), v tomto asi tkví dochvilnost nasazovačů. Nasazovalo všech pět (šest) a bez reptání.

Ještě se vrátím k nedělnímu závodu formou zkrácených výsledků pro ty, kteří se neradi pídí v podrobných výsledcích.

  1. Filip Rajdus, Tora team, 116 kol, 32:55.297, 2 závody
  2. Michal Rajdus, Tora team, 115 kol, 32:30.709, 2 závody,
  3. Tomáš Rajdus, Tora team, 115 kol, 32:39.838, 3 závody,
  4. Fanánek Stodola, RC auta Vizovice, 111 kol, 32:21.600, 2 závody,
  5. Jaroslav Siwek, Polsko, 111 kol, 32:26.838, 1 závod
  6. Ireneusz Dzialkowski, Polsko, 110 kol, 32:42.546, 1 závod
  7. Petr Novotný, RC Zlín, 109 kol, 32:28.340, 1 závod
  8. Petr Sekula, RC buggy Zlín, 109 kol, 32:30.680, 2 závody
  9. Tony Hybler, LC racing, 107 kol, 32:38.259, 3 závody
  10. Zdeněk Jahoda, LC racing, 103 kol, 32:35.078, 3 závody
  11. Rudolf Ševčík, RC auta Vizovice, 101 kol, 32:23.794, 3 závody
  12. Bohdan Grabarczyk, Polsko, 101 kol, 32:26.746, 1 závod
  13. Dariusz Rzasa, Polsko, 98kol, 32:39.135, 1 závod
  14. Przemyslaw Winnik, Polsko, 98 kol, 32:46.154, 1 závod
  15. Jaromír Svačina, RC auta Vizovice, 96 kol, 32:42.099, 3 závody
  16. Zdeněk Ševčík, RC auta Vizovice, 96 kol, 32:48.143, 3 závody
  17. Radim Kolek, Tora team, 93 kol, 32:46.676, 2 závody
  18. Fanán Stodola, RC auta Vizovice, 89 kol, 32:38.018, 3 závody,
  19. Martin Pikna, Codysteam, 87 kol, 32:55.1281 závod
  20. Rostislav Klement, Codysteam, 87 kol, 33:16.032, 1 závod
  21. Karel Kostka, RC auta Vizovice, 84 kol, 32:55.014, 3 závody
  22. Kamil Tyroň, RC team Rychvald, 80 kol, 33:07.669, 1 závod
  23. Kubík Hybler, LC racing, 79 kol, 32:44.731, 3 závody
  24. Matěj Valenta, Codysteam, 78 kol, 33:00.592, 1 závod
  25. Renata Pavlikovská, Codysteam, 75 kol, 32:30.223, 1 závod
  26. René Kolek, Tora team, 75 kol, 32:56.325, 2 závody,
  27. Hana Stodolová, RC auta Vizovice, 68 kol, 33:18.455, 3 závody

Filip Rajdus jel s plastovým podvozkem a stříďák. Říká se, že plastový podvozek se lépe kroutí na koberci. Jinak všechny první tři místa obsadili Rajdusové. Polští závodníci páté, sedmé, dvanácté, třinácté, čtrnácté místo, či-li se umístili v první půlce startovního pole a druhá půlka byla velice vyrovnaná. Za zmínku ještě stojí výkon Petra Novotného, který jel s plastovým podvozkem, uhlíkovým motorem a LiPolku. Všechna čest. A náš Fany – 4. místo – bezva, jel s Hanou jedním autem.

Časomíra fungovala na jedničku, žádné prostoje.

Při prezentaci dostal každý závodník jako každoročně před vánocemi vizovické pečivo. Při vyhlášení dostal každý delisu a byli odměněni dle vlastního výběru upomínkovými a praktickými věcmi.

Děkuji všem, kteří nám pomohli po závodě uklidit trať.

Teď k příštím závodům: neděle 28.12., sobota 7.2., neděle 8.3. pojedeme již o body a na ostro. Po třech závodech uděláme celkové vyhodnocení. Pro ty, kteří odjedou všechny tři závody, bude losován plastový podvozek LC Racing 1:14 bez elektroniky. A budou taky poháry.

Sledujte další informace na našich stránkách a na masters.cz.

 

A nyní článek od našich polských kolegů z E-14 RC CLUB, který jsme mohi zveřejnit, zde, na tomto portále:

Nasza ekipa z E-14 RC Club w ostatnią niedzielę (14.12.2014r.) wzięła udział w zawodach z cyklu ZVK w czeskim Pozdechovie, była to trzecia eliminacja tego cyklu. W tej eliminacji wzięło udział 27 zawodników w tym my :Bogdan, Darek, Przemek, Jarek i Irek. Tor był ułożony na powierzchni ok. 180 m2 (20mx9m), czysto techniczny o szerokości alejki od 140 cm do 170cm z jedną mijanką w postaci hopki – rewelacja ! Wreszcie jeździliśmy na torze typowo off-roadowym przeznaczonym dla modeli w mniejszej skali. Było 8 hopek, jedna mini ścianka, śliska partia (goły parkiet), 2 symulacje nierówności (grzybki i deski pod sztuczną trawą). Na tym torze moc silnika miała drugorzędne znaczenie – liczyła się technika jazdy po torze i przy pokonywaniu wszelkich przeszkód. Inny jest też tam sposób rozgrywania całych zawodów – nie jeździliśmy na punkty tylko na okrążenia. 2 biegi eliminacyjna po 5 minut i 5 biegów finałowych po 8 minut jazdy – bardzo dobre rozwiązanie. Atmosfera na zawodach wspaniała – bez pośpiechu i na wesoło – typowe ‚domowe‘ zawody dla wszystkich pasjonatów zabawy modelami. Pojechaliśmy tam pośmigać modelami i rzeczywiście najeździliśmy się naprawdę ‚do syta‘. W sobotę zaraz po przyjeździe od 19:00 do 24:00 mogliśmy jeździć do woli i tak też uczyniliśmy . W niedzielę mieliśmy też 50 min. czystej jazdy w zawodach. Niedzielna impreza rozpoczęła się o 9:15 a zakończyła o 15:50. Było 5 grup finałowych: Jarek i Irek w jechali w finale A, Bogdan i Darek w finale B i Przemek w finale C. Zawodnik z każdego finału miał do końca szansę na zwycięstwo. Pierwsze trzy miejsca zajął klan Rajdusów (1. Filip, 2. Michal, 3. Tomas), 4 miejsce Fananek Stodola (współorganizator zawodów), 5. Jarek, 6. Irek, 12. Bogdan, 13. Darek i 14. Przemek. Zawody zorganizowała i poprowadziła rodzina – Hana, Fanan i Fananek Stodolovi – serdecznie dziękujemy za świetną imprezę. W składaniu toru uczestniczyli wszyscy zawodnicy co trwało ok. 15 min. Na koniec ogłoszenie wyników (bez dyplomów), ale każdy dostał słodki upominek w postaci wafelka oraz ozdoby na choinkę (piękne – wyroby miejscowych artystów). Na sam koniec była jeszcze tombola, ale nieco inna niż u nas – po prostu zawodnicy podchodzili do stolika i wybierali sobie fanty. O 16:40 wyjechaliśmy w drogę powrotną do domu – było naprawdę super. Wszyscy mieliśmy niezłą uciechę z jazdy po tak technicznym torze. Jazda po takich torach to naprawdę czysta przyjemność. Tutaj wyścig zbrojeń ma się na nic – tutaj liczy się technika i precyzja jazdy czego życzymy wszystkim startującym w klasach mikro off-road. (Więcej zdjęć z imprezy: https://www.facebook.com/media/set/… , filmik z jazd finałowych i całych zawodów wkrótce).