Začal i MSP On Road

webbaker


V sobotu 01.11. se jel i první závod čtyřdílného zimního seriálu MSP On Road, který se koná v nové sportovní hale v Bohumíně. Jak se závodníci postupně přihlašovali do závodu, tak se postupně zmenšovaly obavy pořadatelů, jestli se sejde i letos dostatečný počet závodníků. Nakonec se závodu dohromady v 7mi vypsaných kategoriích zúčastnilo celkem 63 závodníků a závodnic, což byla velmi pěkná účast i vzhledem k tomu, že se ve stejném termínu jel i první závod prestižního seriálu Mibosport Cup, kterého se pravidelně zúčastňují i závodníci z celé Moravy. Takže pořadatelé závodu, RC Team Rychvald, mohli být s účastí spokojeni.

Pořadatelé se závodníkům odměnili krásným zázemím nové sportovní haly, velkou dráhou, skvěle fungující organizací závodu a hlavně pohodovou atmosférou celého závodu, což je vlastně to nejdůležitější. Spokojený závodník pak rád přijede i na příští závod.

Pro tuto zimu připravili pořadatelé samozřejmě i nějakou tu novinku. Udělali si menší průzkum mezi závodníky a troufli si vypsat, na On Road dráze, i kategorii On Road SC, nebo-li „autobusy“. Možná by se někomu mohlo zdát, že jezdit s autobusama bez překážek nebude to pravé ořechové, ale jak se ukázalo, tak to byla správná volba. Závodníci naplnili celou skupinu a jízdou se skvěle bavili. Rovněž pro přihlížející to byla velmi zajímavá podívaná, když se po dráze, v těsných soubojích, řítilo 10 autobusů.

Další novinkou bylo, že pořadatelé místo klasické kategorie Open2WD vypsali „sloučenou kategorii LMS“, která se skládá ze čtyř samostatných kategorií (LMP1, LMP2, GT a GT-2). Tento systém se již delší dobu úspěšně jezdí v seriálu LMS a tak se nechali pořadatelé inspirovat. Umožnili tím všem závodníkům, kteří jezdí právě ten seriál, aby se bez problémů mohli zúčastnit i závodů v Bohumíně. Závodníci, kteří se chystají jet 22.11. v Ostravě další závod seriálu LMS, tak měli ideální příležitost si přijet otestovat své vozy a skvěle si zazávodit. Závodu se zúčastnily i tři vozy kategorie GT-2. Všechny tři vozy byly Yokomo GT, které v této kategorii můžou jet legálně závod. Protože však tyto auta přece jen nejsou schopny jet takové nájezdy, jak jedou vozy kategorií LMP1 a LMP2, tak se velmi správně rozhodlo, že se kategorie GT-2 sloučí s B skupinou kategorie Hobby. A jak průběh závodu ukázal, bylo to velmi moudré rozhodnutí. Navíc, díky tomuto sloučení, jela i A skupina kategorie Hobby finálové jízdy na 8 minut, což se všem závodníkům velmi líbilo. Jet závod na 8 minut je úplně jiný zážitek, než jet jen sprint na 5 či 6 minut. Velmi zajímavě vyšlo i porovnání těchto dvou kategorií. Dráha byla spíš trošku technická, než rychlá a to přece jen víc vyhovuje podvozkům 4WD, než podvozku Yokomo GT na jednotných bezdušákoch. Vítěz kategorie Hobby4WD Jakub Vícha najel ve finále nejlepší nájezd 29 kol / 8:03 a nejlepší nájezd s podvozkem Yokomo GT najel Olda Bětík 28 kol / 8:01. Takže 4WD auto bylo na této technické dráze téměř o jedno kolo rychlejší, než 2WD podvozek Yokomo GT na bezdušákoch. To neni až zas tak velký rozdíl a kdyby byla příště dráha míň technická a víc plynulá tak by se dalo předpokládat, že by se nájezdy obou různých aut k sobě velmi přiblížily a bez nejmenších problémů můžou tyto dvě rozdílné kategorie jet spolu.

Perličkou závodu byla účast Romana Krejčího v kategorii FšeStock. Chtěl si vyzkoušet svůj ostrý závodní vůz 1:12 a protože se do kategorie Open1:12 nikdo další nepřihlásil, tak mu nezbylo nic jiného, než jet v této kategorii. A svou účast pojal opravdu mistrovsky. Skvěle si svůj vůz otestoval a potrénoval předjíždění pomalejších aut, které byly všechny ostatní v kategorii. Aby však neprošvihával kola, tak vždy před smyčkou zastavil a jel dál až tehdy, kdy si myslel, že už může jet, aby neprošvihl kolo. A zvládl to naprosto mistrovsky, jako kdyby měl v hlavě zabudované stopky, neb v prvních třech finálovkách neprošvihl jediné kolo a po zásluze zvítězil. Nutno ještě podotknout, že i když jel během kol podstatně rychleji, než ostatní auta, tak jel naprosto čistě a ohleduplně a během jízd žádné pomalejší závodníky nesmetl z dráhy. Myslím, že plno jiných závodníků by se mělo povinně na jeho jízdu dívat, jak se má jezdit vůči pomalejším závodníkům.

Na výsledky závodu je možno mrknout zde:  http://vysledky.rcteamrychvald.cz/ZAVODY/VYSLEDKY/RK-RC-Dv191.htm

Na pár fotek zde:  http://06d.rajce.idnes.cz/Moravskoslezky_pohar_2014-15_Bohumin_01.11.2014/

Myslím, že jak pořadatelé, tak i závodníci můžou být s prvním závodem velmi spokojení a dá se předpokládat, že i na dalších závodech se opět sejde ta správná a pohodová partia.