RC Ostrava Cup 2013

Karel Martinec


Poslední listopadový den se jede v Ostravě závod, který pořádá Roman Krejčí. Na Ostrava Cup, dostáváme právě od Romana k zapůjčení sériový podvozek Corally HMX. Ten nám poslal Roman již týden dopředu po Tondovi Hráčkovi, který nám ho přinesl až domů.

Pavel během týdne osadil podvozek elektronikou a motorem Corally. Tento vynikající motor jsme již jeli na mistrovství republiky ve Slavkově, kde s ním měl Pavel velký úspěch. Motor se oproti jiným motorům vůbec nezahříval. Corally motor dosahoval maximální teplotu do 60°C. Kdežto motory LRP X20 se zahřívaly až na 100°C !!! Problémy s tím měli všichni jezdci jedoucí LRP motory. Někteří se marně snažili sehnat motor Corally, i z cenu, že by pro něj jeli do sousedního Rakouska.

Na sobotní závod vyrážíme již o půl šesté ráno. Dle navigace, bychom měli přijet do Ostravy v 7 hodin. Při odjezdu mírně prší. Mé obavy, že déšť se promění na sněžení, se naplnily. Za Přerovem se na cestě objevuje sněhová břečka a sněží. Proto jedu opatrně, zatímco Pavel ještě pospává. Asi 20km před Ostravou se cesta stává opět mokrou a teplota vozovky a ovzduší dosahují shodně 2°C nad nulou (dle informačních tabulí na dálnici). A už se jede mnohem lépe. Do haly v Ostravě přijíždíme 5 minut před sedmou. Chci vjet do areálu sportoviště, kde je závora, a tak se ptám hloučku lidí (dle nálepek na autech zřejmě Judisti), jak se dostanu do areálu. Ti mi řekli, že se dovnitř nedostanu, a ať si zaparkuji na ulici. Nedalo mi to a volám Romanovi, který sděluje, že mám jet před závoru, kterou vrátný otevírá. Dostáváme se dovnitř a jdeme vybalovat věci z auta. Od Romana ještě fasujeme pastorek a Pavel začíná trénovat. V první kvalifikační jízdě dosahuje nejrychlejší kolo jízdy. Po kolizi s pomalejším jezdcem se mu utrhla páska přidržující baterii a odstupuje z jízdy.

Ve druhé jízdě jede za Martinem Kratochvílem ve vláčku a drží si druhé místo. Na to že jede se zcela novým podvozkem, se kterým nemá žádné zkušenosti s nastavením set-up, je to velmi dobrý výsledek. Pak ale najíždí na poklici, která katapultuje podvozek, a ocitá se na střeše. Pád na páté místo a má co dohánět. Rychle stahuje náskok, ale stačí to pouze na 3. místo. Opět nejrychlejší čas na kolo.

Do třetí jízdy Roman Krejčí přinesl nové větší ozubené kolo a výsledek se dostavil. Sice nejrychlejší kolo zajel Martin Kratochvíl, ale Pavel dojel do cíle s největším počtem kol a dojezdovým časem. Tentokráte Pavel nedělal chyby a bylo to vidět i na krásné jízdě s vítězným efektem. Martin Kratochvíl dojel na 2. místě a Vlastimil Švec na místě třetím. Zbývající místa patří rodině Španělů. Těch je tu dneska celkem 5. Pokud by zůstali doma. Tak by se snad ani tato kategorie nejela. Ve třech už by to nebyl závod, neboť by byli jasní vítězové na bedně.

Do finálových jízd tak Pavel nastoupí z první pozice s podvozkem a motorem Corally. Druhý bude startovat Martin Kratochvíl s podvozkem Xray T4 a motorem LRP X12. Vlastimil Švec startuje z 3.místa, se stejným podvozkem a motorizací jako Martin.

Start do první finálové jízdy proběhl tak trochu hekticky. Hned v prvním kole se jeden jezdec z rodinného gangu Španělů dostal po srážce do protisměru a čelně se srazil s Pavlem. Toho využil Martin a Vlastik, kteří se dostali před Pavla. Pavel ovšem ukázal své kvality a kvality modelu Corally a po chvilce už byl na druhé pozici. Martina postihla stejná situace jako Pavla a po srážce se propadl na druhou pozici. Pavel srážkou ztratil 3 sekundy. Ty by stačily na najetí 24 kol. No škoda. Po této jízdě, se objevuje problém. Na diferáku se polámaly speciální zapuštěné matice, které drží celé soukolí pro řemenici. Na vinu tomu zřejmě bude zmíněná kolize. Přes snahu o opravu se nám nepodařilo najít, či zakoupit byť improvizované, ale velmi potřebné šroubky a matičky. Ještě jsem požádal o 10 minutový odklad staru. Při zahřívacím kole se diferák rozpadl celý. To se ani nedivím. Na jednom šroubku to nemohlo udržet. Přenášet kroutící moment řemenu nedával nejmenší šanci na dojetí do cíle. Pavel do druhé finálové jízdy sice nastoupil, ale po odjetí zahřívacího kola se na start nepostavil. V této jízdě se Martin Kratochvíl potkal s Honzíkem Španělem a propadl se ve startovní listině. Jízdu vyhrál Vlastik Švec, před Romanem Španělem a Martinem Kratochvílem. Jelikož nemáme potřebné šroubení na diferák, tak Pavel pojede poslední jízdu s podvozkem Xray T4´14 a motorem LRP X20. Mrzí mě, že tak banální závada na diferáku (4 šroubky a matice) nám neumožní pokračování jízdy s podvozkem Corally HMX.

  1. poslední třetí finálové jízdě Pavel zatáhl za plyn a zvítězil způsobem start-cíl. Celkový počet kol 25 mluví za své. Tolik kol nenajel ani jeden jezdec v poslední finálové jízdě Open. Jen Karel Kratochvíl ve druhé finálové jízdě najel 26 kol.

Po ukončení všech finálových jízd se začalo s uklízením dráhy a my začali balit věci. Jakmile byly vytisknuty výsledky, tak pořadatel oznámil, že proběhne vyhlášení. Všichni se sešli na plac a mohlo se začít. Po vyhlášení se Pavel ještě vyfotil s podvozkem Corally HMX.

Pokud bych se měl vyjádřit k podvozku HMX, tak si myslím, že je to podvozek schopný vyhrávat. Oproti podvozku Xray T4´14, se kterým jel Pavel poslední jízdu, měl podvozek Corally slabší regulátor a neměl tuningové díly. Mezi ty patří třeba stabilizátory, nebo delší čepy pro nastavení tlumičů. Dále měl tento podvozek plato určené na asfalt a ne na koberec. K dispozici jsme měli jen 2 ozubená a 2 převodová kola. Tudíž jsme nemohli využít výkon tohoto vynikajícího motoru. Romanovi děkuji, že nám umožnil se svézt s jiným podvozkem než podvozkem Xray. Pro Pavla je to určitě velký přínos.

  1. Ostravě jsme byli poprvé a velmi se nám tam líbilo. Prostředí příjemné a vše probíhalo v klidném tempu. Trať byla postavena technická s dlouhou rovinkou. K dispozici byl i bufet, kde bylo možno zakoupit kafe, čaj, pivo i nealkoholické, limo, či rum nebo vodku. K jídlu párek nebo klobása. Takže nikdo nehladověl a neměl žízeň. Prostředí příjemné a atmosféra vynikající. Přijeli i zahraniční jezdci z Polska. Určitě se na závod pořádaný Romanem Krejčím budu snažit přijet.

Výsledky všech jízd najdete na MyRCM kliknutím na tento odkaz ZDE.

Fotogalerie: http://rcejunkove.rajce.idnes.cz/2013.11.30_-_RC_Ostrava_Cup/#