MČR ET 2010 – pravidla a termíny

Václav Strupek


<p>
<b>B – PRŮBĚH ZÁVODU &#8211; Electric Track </b>
</p>
<p>
<b>I.B. Organizační složka závodu </b>
</p>
<p>
1.1.B. RC Autoklub České republiky ve spolupráci s RC <!– separe –>kluby v ČR a hlavními sponzory seriálu pořádá zimní halové a letní Mistrovství České republiky v kategorii rádiem řízených modelů aut Electric Track 1:10 Touring Cars pro rok 2010. Jednotlivé závody jsou pořádány jako jednodenní. Seriál tvoří celkem 8 závodů, 3 pro halovou sezonu a 5 pro letní sezonu 2010. Pro halovou sezonu se škrtá jeden nejhorší výsledek, pro letní sezonu se škrtají dva nejhorší výsledky. Mistři ČR se vyhlašují samostatně pro halové MČR a pro letní MČR.
</p>
<p>
1.2.B. Mistrovství ČR je vypsáno pro následující kategorie:
</p>
<p>
– mistr republiky v kategorii Electric Track 1/10 MODIFIED
</p>
<p>
– mistr republiky v kategorii Electric Track 1/10 Stock
</p>
<p>
– v obou kategoriích je dále vypsán mistr republiky junior a 40+
</p>
<p>
<b>II.B. Časový harmonogram</b>
</p>
<p>
2.1.B. V den závodu je povolen volný trénink od 7,30 hod. do 9,15 min.
</p>
<p>
2.2.B. Součástí tréninku může být i měřený trénink ve skupinách. Pořadatel provede takové
opatření, které zajistí, že při volném tréninku bude na dráze max.12 jezdců s různými
frekvencemi … např. cedulky s frekvencemi apod. Jezdci jsou povinni se přesvědčit,
zda na dráze není přítomen jezdec se stejnou frekvencí.
</p>
<p>
2.3.B. K prezentaci se závodník dostaví bez modelu, pouze předloží licenci RCAČR. Průkazy
budou vráceny jezdcům po vyhlášení výsledků.
</p>
<p>
2.4.B. Pořadatel provede rozdělení do skupin dle následujících pravidel a podmínek :
</p>
<p>
– pro první závod seriálu se nasazují jezdci dle jejich pořadí v závodech MČR v minulém ročním
období
</p>
<p>
– v dalších závodech seriálu podle průběžného pořadí. Pořadatel doplní jednotlivé skupiny
dodatečně přihlášenými /jezdec bude zařazen bez ohledu na jeho postavení v průběžné
tabulce výsledků/ a do 9.30 hod. vyvěsí rozdělení do jednotlivých skupin, následuje rozprava
a první rozjížďka.
</p>
<p>
2.5.B. Každý závodník musí mít na karoserii min. jedno startovní číslo, které zajišťuje
pořadatel závodu. Číslo je umístěné na předním skle a jeho min.velikost je 60x40mm.
</p>
<p>
2.6.B. Pro finále bude číslo změněno podle umístění závodníka pro finálové jízdy.
</p>
<p>
2.7.B. Před zahájením kvalifikačních jízd odevzdají všichni závodníci rádia na místo předem
určené pořadatelem.
</p>
<p>
2.8.B. Po skončení finálových jízd zajistí pořadatel důstojné vyhlášení výsledků s
předáním cen a minimálně diplomů za pořádaný závod.
</p>
<p>
2.9.B. Ceny pro závod MČR zajišťuje pořadatel závodů.
</p>
<p>
2.10.B. Součástí závodu může být i otevřená kategorie, kterou vyhlašuje pořadatel, nesmí
však ohrozit časově průběh závodu MČR.
</p>
<p>
<b>III.B. Přihlášky a startovné </b>
</p>
<p>
3.1.B. Pro MČR platí následující ustanovení. V případě že závodník předá/zašle včas přihlášku
k závodu je stanoveno startovné na 300,- Kč.
</p>
<p>
3.2.B. V případě, že se závodník přihlásí až v den závodu, zaplatí startovné 400,- Kč.
</p>
<p>
3.3.B. Závodník je povinen se přihlásit k závodu minimálně 24 hod. před termínem závodu na
stránkách RCACR www.rcacr.cz v sekci přihlášky. Pokud by byly přihlášky nefunkční, postačuje
přihlášení pomocí e-mailu nebo SMS vedoucímu sekce. V den závodu závodník v rozmezí 8.- 8,45
hod potvrdí svoji účast a zaplatí startovné.
</p>
<p>
3.4.B. Pro MČR v hale 2010 je nutné se přihlásit do pátku do 18,00 hod.
</p>
<p>
<b>IV.B. Organizace závodu</b>
</p>
<p>
4.1.B. Závodník je v závodě hodnocen momentem nastoupení k jedné jízdě kvalifikace, poplatek
nelze později vracet.
</p>
<p>
4.2.B. Každý závodník absolvuje 3 – 4 kvalifikační rozjížďky na 5 minut. Počet rozjížděk bude
upřesněn na rozpravě před zahájením závodu, je závislý na počtu přihlášených jezdců a na počasí.
</p>
<p>
4.3.B. Startovní pořadí jezdce na startu 2. rozjížďky je podle výsledku z předchozí rozjížďky.
Po každém kole se provede sort, pořadí jezdců, které se boduje od 0 bodu pro vítěze, 2 body pro
druhého a +1 bod za další umístění.
</p>
<p>
4.4.B. Umístění jezdce pro finálové jízdy je tvořeno součtem bodů ze dvou nejlepších umístění.
Pokud mají dva jezdci stejný počet bodů, tak rozhoduje nejlepší zajetý výsledek. Na základě
konečné tabulky budou závodníci rozděleni do finálových skupin &#8211; v letním mistrovství po
10ti do finálových jízd A,B,C,D popř. dalších. V zimním mistrovství po 8 do finálových jízd
A,B,C a dalších.
</p>
<p>
4.5.B. Finálové jízdy se jedou 3x ve všech finálových skupinách.
</p>
<p>
4.6.B. Hodnocení ve finále – ve finálové jízdě budou za umístění přiděleny body tzn. za
1. místo 1 bod, za 2. místo 2 body až do 10 místa. Nejhorší výsledek se škrtá, vítězí
závodník s nejnižším součtem bodů, v případě rovnosti bodů, rozhoduje nejlepší zajetý
výsledek z finálových jízd.
</p>
<p>
4.7.B. Finálová jízda se uskuteční, pokud jsou ve finálové skupině minimálně 4 jezdci.
</p>
<p>
4.8.B. Pokud závodník nenastoupí k žádné z finálových jízd do které se kvalifikoval, bude ve
svém finále počítán jako poslední.
</p>
<p>
<b>V.B. Povinnosti jezdců – doplnění</b>
</p>
<p>
5.1.B. Všichni závodníci jsou povinni se zúčastnit vyhlášení výsledků závodů.
</p>
<p>
5.2.B. V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má právo
výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.
</p>
<p>
<b>VI.B. Déšť a klimatické podmínky</b>
</p>
<p>
6.1.B. V případě, že se z klimatických nebo jiných důvodů neodjede alespoň 2x každé finále,
budou vyhlášeny výsledky dle pořadí jezdců po rozjížďkách.
</p>
<p>
6.2.B. V případě, že např. začne pršet v průběhu rozjížděk, bude pokračováno i za nepříznivého
počasí, až do dokončení kompletního kola rozjížděk.
</p>
<p>
6.3.B. Rozhodčí závodu má možnost povolit i v průběhu deště mokré pneumatiky.
</p>
<p>
6.4.B. Pokud budou odjety kompletní 2 kola finálových jízd a nemůže být dokončena 3 finálová
jízda, bude určen vítěz podle nejlepšího výsledku ze dvou finálových jízd.
</p>
<p>
6.5.B. Pokud v průběhu prvého nebo druhého kola kvalifikací dojde k velké změně klimatických
podmínek, nejprve je závod posunut o 1 hod. a teprve potom může být hlavním rozhodčím (kvůli
počasí) zrušen
</p>
<p>
<b>VII.B. Systém hodnocení</b>
</p>
<p>
7.1.B. Kategorie je v daném závodu seriálu vypsána, pokud se přihlásí minimálně šest jezdců.
</p>
<p>
7.2.B. Pro bodování jezdců v letním MČR jsou v příloze těchto pravidel bodovací tabulky, které
platí pro celkové hodnocení ve všech kategoriích. Soutěž juniorů je hodnocena dle umístění
juniora v celkové tabulce. Soutěž +40 je hodnocena dle umístění jezdce v celkové tabulce.
V případě rovnosti bodů rozhodují následující kritéria v posloupnosti :
</p>
<p>
– započítání dalšího závodu seriálu
</p>
<p>
– více lepších umístění např.jezdec A získal 2x 1.místo, jezdec B pouze 1x &#8230; vítězí jezdec A
</p>
<p>
– více zisků titulu &#8222;pole position&#8220;
</p>
<p>
7.3.B. Pro bodování jezdců v halovém MČR platí jednoduché pravidlo, stejné jako u finálových
jízd. Za první místo dostane jezdec 1.bod , každé další místo + 1 bod. V případě stejného
bodového zisku rozhoduje o konečném pořadí lepší výsledek z jednotlivých závodů. /příklad
jezdec X získá 1 a 4.místo = 5 bodů, jezdec Y získá 2 a 3.místo = 5 bodů&#8230;. Vítězí jezdec X,
který má lepší umístění. V případě stejných umístění rozhoduje lepší umístění ve 3. nezapočítaném
závodě. Pořadí juniorů a jezdců 40+ je určena pořadím v celkové tabulce.
</p>
<p>
7.4.B. Vyhodnocení celkového pořadí letního i halového seriálu MČR platné pro všechny
kategorie :
</p>
<p>
1. – 3. místo pohár věnovaný RCACR + cena věnovaná sponzory závodů 4. až 5.místo pohár věnovaný RCACR
V kategorii junior a 40+ jsou vyhodnoceni v obou kategoriích první tři jezdci.
</p>
<p>
7.5.B. Tabulka bodového hodnocení pro letní část MČR
</p>
<p>
Podrobnosti viz odkaz <a href=“http://www.rcacr.cz/rcacr/cs/pravidla-2010.html“ target=“_blank“>RC ACR</a>
</p>
<p>
<b>VIII.B. Nasazování</b>
</p>
<p>
8.1.B. Každý závodník je povinen ihned po jízdě nechat auto a vypnutý vysílač na předepsaném
místě, sejmout karosérii pro provedení technické kontroly a zúčastnit se nasazování další jízdy.
</p>
<p>
8.2.B.Pokud závodník nepředá ihned po ukončení jízdy vozidlo na označené místo, škrtá se mu
výsledek této jízdy. V případě opakování tohoto prohřešku proti pravidlům může být
diskvalifikován ze závodu.
</p>
<p>
8.3.B. Pořadatel podle trati rozmístí čísla pro nasazovače a rozlišovací vesty v reflexní barvě.
Čísla postu nasazovače jsou shodná s číslem jezdce v rozjížďce nebo finále.
</p>
<p>
8.4.B. Pořadatel před odstartováním rozjížďky/finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů.
</p>
<p>
8.5.B. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto povinen jít
nasazovat.
</p>
<p>
8.6.B. Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je
povinen si předem vyžádat povolení od rozhodčího závodu.
</p>
<p>
8.7.B. Pokud se nasazovač nevěnuje nasazování a ovlivní tak výsledek jízdy , může rozhodčí
závodu tomuto nasazovači přičíst k jeho nejlepšímu času penalizačních 10 vteřin.
</p>
<p>
<b>TECH. SPECIFIKACE &#8211; Electric Track – C </b>
</p>
<p>
<b>1.C. Obecná ustanovení</b>
</p>
<p>
1.1.C. Co není povoleno, je zakázáno.
</p>
<p>
1.2.C. Důkazní povinnost je vždy na straně závodníka. O případných sporných bodech bude na
základě protestu rozhodovat komise složená z ředitele seriálu, ředitele závodu a technického
komisaře.
</p>
<p>
1.3.C. Pro seriál závodů MČR platí stávající pravidla EFRA s důrazem na kontrolu
následujících parametrů :
</p>
<p>
– <b>Modified </b>- minimální hmotnost 1350 g včetně personálního transponderu, nedodržení
váhy znamená diskvalifikaci z jízdy
</p>
<p>
– motory nejsou pro kat. Modified omezeny
</p>
<p>
– akumulátory jsou omezeny pouze napětím 7,4V a LiPo baterie musí být v netříštivém obalu
</p>
<p>
– <b>Stock</b> – minimální hmotnost 1350 g včetně personálního transponderu, nedodržení váhy
znamená diskvalifikaci z jízdy
</p>
<p>
– předepsaný motor střídavý 13,5T bez omezení výrobce, originální označení od výrobce
</p>
<p>
– akumulátory jsou omezeny pouze napětím 7,4V a LiPo baterie musí být v netříštivém obalu
</p>
<p>
– <b>Modified + Stock</b> povoleny jsou veškeré podvozky Touring Cars, minimální výška podvozku
včetně karoserie je 115mm , max.šířka podvozku bez karoserie 190mm, s karoserií 200 mm
</p>
<p>
– přítlačné křídlo max. v šířce 190mm. Profil křídla se musí vejít do obdélníku max. 25x40mm,
delší strana je rovnoběžná s dráhou. Bočnice křídla se musí vejít do obdélníku 26x52mm, delší
strana je rovnoběžná s dráhou.
</p>
<p>
– křídlo nesmí přesahovat výšku střechy karoserie
</p>
<p>
1.4.C. Pro zimní &#8211; halové MČR jsou předepsány pouze pneumatiky XENON Racing 32, které budou
nalepeny na originálních discích. Není povoleno měnit disky a ani výplň pneumatiky.
Cena 1 setu pneumatik / 4ks/ je 700.- Kč. Dodavatel pneumatik firma MIBOSPORT poskytne RCACR
příspěvek pro pořádající kluby ve výši 10.000.- Kč. Mazání na pneu je povoleno pouze bez zápachu.
Pro letní MČR budou upřesněny typy pneumatik minimálně 30 dní před prvním závodem. Předepsané
pneumatiky budou běžně k dostání u prodejců.
</p>
<p>
1.5.C. Pneumatiky pro MČR v hale 2010 budou před závodem označeny a pro celý závod jsou povoleny :
</p>
<p>
– pro kategorii Modified 2 sety
</p>
<p>
– prokategorii Stock 1 set
</p>
<p>
V případě, že závodník použije neoznačené pneumatiky, bude mu škrtnuta poslední jízda.
</p>
<p>
<b>2.C. Elektronika a RC vybavení</b>
</p>
<p>
2.1.C. Používaná RC souprava musí být schválená a homologována k danému účelu dle platné právní
úpravy. Každý jezdec musí mít při závodu k dispozici minimálně 2 různé páry krystalů pro svou
RC soupravu, výjimku tvoří SPEKTRUM DSM 2,4 GHZ.
</p>
<p>
2.2.C. Serva, regulátory, akumulátory, pasivní telemetrie a ostatní elektronika je možné použít
libovolné, pokud splňují podmínky pro provoz v ČR. Je zakázáno použít přídavné aktivní
elektronické prvky &#8211; ASP, telemetrie ovlivňující jízdní vlastnosti modelu.
</p>
<p>
2.3.C. Pohonné baterie nesmí mít připojení k regulátoru &#8222;napevno&#8220; (letováno). Doporučené
připojení je přes konektor.
</p>
<p>
<b>3.C. Upřesnění pravidel pro halové MČR 2010</b>
</p>
<p>
3.1.C. v případě startu s neodpovídající hmotností, špatnou šířkou vozidla a podobnými prohřešky
proti pravidlům, bude závodníkovi škrtnuta poslední jízda
</p>
<p>
3.2.C. nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, neuvolnění tratě pro závodníka kterým
jste předjížděn o celé kolo – ústní varování – při opakování tohoto přestupku – STOP AND GO
tj. zastavení na předem určeném místě na min.5 vteřin.
</p>
<p>
3.3.C. naražení závodníka ze zadu se získáním výhody, zkrácení tratě a ponechání si výhody s tím
související – STOP AND GO na min 10 sec. V případě, že se tento přestupek stane například v
posledním kole, bude závodníkovi přičteno k výsledku 10 vteřin.
</p>
<p>
3.4.C. v případě předčasného startu ve finálové části bude závodník napomenut, v
případě opakováni stejného prohřešku &#8211; přičtení 10 vteřin k výsledku.
</p>
<p>
3.5.C. protest je možné podat max. do 15 min. od vyhlášení výsledků s kaucí 500.-Kč, která se
v případě neuznání protestu nevrací. Proti trestu Stop and Go není možné podat protest. Proti
kvalitě nasazování nelze podat protest. Proti rozhodnutí rozhodčího lze podat protest k VV
RCACR, na výsledku závodu se však nic nemění.
</p>
<p>
<b>Termíny závodů:</b>
</p>
<p>
14.2.2010 – Brandýs nad Labem
</p>
<p>
14.3.2010 – Trutnov
</p>
<p>
4.4.2010 – Hrotovice
</p>